[quote="mite_pascoff"]
[quote="Alien"]
За нещата, за които не съм съгласен. Любо, ти казваш, че за стръмни наклони трябва да се изтеглиш [b]силно[/b] назад и да си държиш ръцете и краката [b]максимално отпуснати[/b]. Смятам, че комбинацията от тези двете ще доведе до доста неприятни последици. Когато човек се изтегли по-силно назад, отколкото трябва, предницата олеква. В допълнение ако сложиш и "меките" лакти става много зле, защото предницата започва да подскача наляво-надясно. Човек не бива да се изтегля по-назад от необходимото и в повечето случаи (на стръмни наклони) почти изправените ръце са правилната стойка, за да държат здраво кормилото в права посока и да не завива наляво-надясно.
[/quote]
Нека аз, искам и аз да кажа
При стръмни наклони (пътеката покрай комините примерно) изтеглянето на тялото назад много зависи от НАСТИЛКАТА върху която караш - колкото повече сцепление имаш толкова по-назад може да се изнесеш и обратно, ако е хлъзгаво колкото си по-назад толкова по-лесно ще ти поднесе предната гума ... подскачането на предницата при меки лакти пък зависи от НЕРАВНОСТИТЕ по терена - ако е стръмно и гладко спокойно може да си опънеш ръцете за да се изнесеш по-назад но ако има големи стъпала с камъни и др. се увеличава шанса за човка защото нямаш "мегдан" къде да си опънеш още ръцете при слизане от стъпало примерно ... ИЗРИЧНО отбелязвам че говоря за каране по технични участъци на ниска скорост, ако скоростта е по-висока - тялото отива по-напред, ръцете и краката се сгъват повече и тн. ...
[quote]
Второ - за спирачките на стръмни наклони. Това явно е някакъв мит, който всички смятат за верен... предната спирачка е най-полезното нещо на ужасно стръмни наклони, до една степен. Мисля, че никой от нас не кара на наклони над 50 градуса, където вече наистина тя би била грешка. Но до там, при силно изтеглено назад тяло, тежестта пада някъде около предната гума. Което не означава, разбира се, да се вкопчиш в спирачката, но съвсем спокойно тя може да се използва за намаляване. Всъщност, без нея не може, тъй като човек ще се убие.
[/quote]
За спирачките важи също НАСТИЛКАТА върху която караш - ако имаш сцепление може да си спираш съвсем спокойно (аз го поравя постоянно на стръмни пътеки с големи камъни като стената примерно) ... но изчезне ли сцеплението под гумите, "бате по-добре недей" да пипаш предната спирачка
В крайна сметка всичко е един танц с колелото - колкото повече караш, толкова по-добър ставаш
[/quote]
танца си е до танцуващите
на по-висока скорост и камъни ми е много лесно да се изнеса доста назад, защото задницата ми е твърда и всичко се гаси във вилката, съответно ако има изненадващи подскачания те идват отзад и ги гася с тежестта си; при меко колело това не е така - там седя в центъра на колелото и толкова
//Alien като се сдобиеш с работеща вилка ще видиш че предницата не играе и е най-енергоспестяващо да си възможно най-отпуснат в ставите
ъъъ все пак доста назад, но не силно назад//
при преминаване на каквито и да са улеи с каквото и да е колело с каквито и да е гуми препоръката ми е да се танцува най-вече с предницата, примерно да се олекоти максимално разумно и да се премества силово вляво-вдясно
колкото по-бавно се кара толкова повече пъти колелото криволичи и подскача за единица разстояние, може би защото с толкова по-голяма част и брой от препятствията се среща
карайки надолу по стръмен наклон понякога предната спирачка е единствения начин за сигурно завиване, въпрос на техника е това да доведе до спиране а не до преобръщане - на стръмен наклон не може да се спре само със задна, 'стръмен' е примерно от ресторанта на Кулата първите 10м от пътеката или под драгалевския лифт това дето е от изоставената 'кула' до първата серпентина;
когато (най-често) не се цели спиране а само преминаване въпроса може би е предимно до спирачки и гуми - ако имаш добри спирачки няма да се умориш и да правиш грешки, ако имаш добри гуми можеш да направиш повече движения и да поемеш повече рискове с по-малко кървящи последствия, да, толкова е просто.
може би като някаква абсолютно обща препоръка мога да формулирам следното:
на техничен терен карам максимално стараейки се да не блокирам колелата, без да променям рязко скоростта и без да премествам рязко по хоризонтала центъра на тежестта на системата колело-карач
или по друг начин - старая се да танцувам най-плавно с възможния максимум движения
и, за бога, карайте на сняг !
Ако се намери НЯКОЙ модератор, администратор или който и да е друг вършещ каквато и да е работа в този форум много умолявам да освободи темата от постовете на bikerider, Shady™ !
Надявам се молбата ми да бъде удовлетворена.