Освен желанието: Как да се спускаме по технични...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 14, 2006 5:35 pm

[quote="CECO"]

... имам удоворствието да се занимавам с деца в Пловдив...
[/quote]


Пловдив, пазете си децата!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Сеп 14, 2006 6:35 pm

@Alien
Общо взето приемам забележките ти, но и не смятам, че съм го написал съвсем погрешно - по-скоро различно ;)
За предната спирачк при стръмни наклони:
- ако наклонът е кратък и след него е чисто, твърдо смятам, че е по-добре без предна, даже без спирачки изобщо.
- ако наклонът е дълъг или пък след него теренът е много пресечен, тогава наистина скоростта трябва да се поддържа в разумните граници, което няма как да стане без предна спирачка - тогава обаче е много важно да не я предозираш.
Това е накратко, в статията съм го написал малко по-дълго, разглеждайки повече хипотези.

За ръцете при изнасяне назад: не мисля, че предницата ти олеква толкова, защото ти продължаваш да си тежиш заради наклона и предната спирачка, която както се разбрахме, е трудно да не ползваш ;) Но заради изтеглянето, естествено, ръцете се изправят и не са толкова отпуснати. Добави и това, че тежестта на тялото ти ги натоварва допълнително - значи става още по-зле. Затова според мен трябва да противодействаш на стягането на ръцете, доколкото можеш. Сега като се замисля обаче, малко е трудно да се каже къде точно трябва да ги отпуснеш най-много - дали в лактите или в рамената, но това зависи до голяма степен от терена и геометрията на велосипеда, височината на кормилото и т.н.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 6:49 pm

абе трябва да си Про като Шейдито, ама то е много сложно за обясняване :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот hlebarka » Чет Сеп 14, 2006 7:09 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="CECO"]

... имам удоворствието да се занимавам с деца в Пловдив...
[/quote]


Пловдив, пазете си децата!
[/quote]


Провдив! Пъзете! Дицата! :D
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 14, 2006 7:22 pm

Mmm...Баси не съм писал НИЩО от сутринта но ВИЕ още разтягате некви лОкУми без даже да съм казал нещо от тогава.
Казах само че техниката за малки е по различна от тези за високи дропове и вие : "ООо ти си про про и " :rofl: " за ВЯРНИ неща от НЕКОМПЕТЕНТНИ хора.
А да напиша статия - не благодаря... Да кажем че: Няма за КОЙ да я пиша, да не говорим че като гледам ( и особено след днешния ден) няма УСЛОВИЯ XFR (поне в голяма част от района на София(другия е в процес на изследване...))
Па ако някой ден дойде времето/нуждата от такава статия - бих помогнал за писането и....

Е след тоя мой пост, ако не се обади ПАК някой капацитет със "quote"-та относно него (незнайно какви от какъв чеп) и темата не стане 3 страници до довечера е па на... ТОВА ще е ЧУДО !!!
Чудя се как <s>великия</s> ТOYAGA не е направил някоя ЗАКАЧКА с мене... Иначе му благодаря за това...или пък очакваме включване
:beer: ;)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 14, 2006 9:21 pm

[quote="Shady™"]
А да напиша статия - не благодаря... Да кажем че: Няма за КОЙ да я пиша,
[/quote]

Оо Велики и Неповторими. Няма ли да оставиш мъдростта си на идните поколения? :emlaugh::evil:
Шейди бате, "не си оферта" днес :emlaugh:
"Кеч пара" искаш да напишеш статия и да ограмотиш форума как се дропи? :popcorn:

[quote="Shady™"]
да не говорим че като гледам ( и особено след днешния ден) няма УСЛОВИЯ XFR (поне в голяма част от района на София(другия е в процес на изследване...))
[/quote]

От Искъро по-длибоко нема, това е ясно!!!!
Другото... още не сме наясно, ама е в процес на изследване :emlaugh::rofl::lol2:

[quote="Shady™"]
Па ако някой ден дойде времето/нуждата от такава статия - бих помогнал за писането и....
[/quote]

Па тогава, като хем критикуваш, хем не искаш да кажеш точно защо и какво би предложил ти, щото не е дошло времето... бих те помолил да си траеш докато дойде времето. Вместо да критикуваш, направи нещо полезно - обясни ако мислиш, че има опасност в някоя от техниките.

Обяснявам ти като на дебил мама му стара!!!!

[quote="Shady™"]
Чудя се как <s>великия</s> ТOYAGA не е направил някоя ЗАКАЧКА с мене... Иначе му благодаря за това...или пък очакваме включване
:beer: ;)
[/quote]

Имаш ли налични ресурси за втори фронт? :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nymphetamine » Чет Сеп 14, 2006 9:48 pm

[quote="Shady™"]

Чудя се как ТOYAGA не е направил някоя ЗАКАЧКА с мене... [/quote]


Не предизвиквай съдбата, Шейди! :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот klmn » Чет Сеп 14, 2006 11:26 pm

Мисля че статията е много добре написана като съвети,но и всеки човек си има особеностите,лично аз не бих пуснал показалеца от спирачките,дори и да не ги използвам и трепам скоростта основно със задна(прескочи кормило предполагам е до Болка познато..):)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Stuny » Пет Сеп 15, 2006 7:57 am

[quote="klmn"]

Мисля че статията е много добре написана като съвети,но и всеки човек си има особеностите,лично аз не бих пуснал показалеца от спирачките,дори и да не ги използвам и трепам скоростта основно със задна(прескочи кормило предполагам е до Болка познато..):)

[/quote]


преди 1-2 години открих колко по-лесно се кара с един пръст на спирачното лостче , а преди няколко месеца - че е още по-лесно когато изобщо не държиш спирачката , това разбира се не е възможно навсякъде , аз го ползвам при спускане по черни пътища с добра видимост и кофти настилка(нестабилни камъни) и на стръмни , но кратки участъци
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Сеп 15, 2006 8:24 am

[quote="Nymphetamine"]

[quote="Shady™"]

Чудя се как ТOYAGA не е направил някоя ЗАКАЧКА с мене... [/quote]


Не предизвиквай съдбата, Шейди! :)
[/quote]
Абе Бог е благороден и прощава....понякога:D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пет Сеп 15, 2006 8:30 am

Е няма да предам на идните поколения - изяш се :D
А кой съм критикувал ? Просто казах че тея техники ако се следват от един начинаещ дословно ще завършат зле. А относно скачането от високо - зависи от човека. И тренинг и да ги чувства нещата. Иначе нества. Па и от всяка дърво свирка нестава.

И ПРОДЪЛЖАВАМ ДА СЕ ЧУДЯ :confused: :crazy: що подяволите гоовриш некви несвързани неща и пускаш безпочвени ебавки ?!
Дай да анализираме нещо:
Аз казвам базистно защо нестават тея техники за големите - ти викаш критикуваш Любо или пък Е КОЛКО СИ ВЕЛИК И ООО преосвети ни и т.н. (тоест ебаваш).
Или по ЯСНО ОБЯСНЕНЕО - аз говоря за нещо - ти за друго. Аз просото казвам че нее приложимо това от начинаещи - ти казваш че е. Аз ти казвам защо не е - ти викаш некви :rofl: и т.н.
Аз се опитвам да предотвратя някое лошо падане на начинаещ - а ти се опитвам да ме изкраш идиот.
Виж нестава така. Много си умен в доста неща но тука просто нямаш нито практика, нито опит, нито...така като гледам желние и там квото се сетиш да обърнеш внимание кое как става и защо.
Аз имам интерес в тая област от 3 години. Разглеждал съм във всеки филм на стоп кадъри как стават нещата и защо се пребиват някой хора при идеални условия и т.н.
Имам ПРАКТИЧЕСКИ ОПИТ, да не гооврим че съм ЕДИНСТВЕНИЯ който се ОПИТВА да кара XFR в БГ и изведнъж се появява BIKERIDER (всички на коленееее) и ме изкарва че ръся ТЪПОТИИ и че НИЩО НЕРАЗБИРАМ и че той знае повече и че се правя на голямата работа.
Просто съм единствения тука който се занимава с XFR/Drops и верно може и да съм "Велики и Неповторими" щото то пракчитески НЯМА 2ри човек в BG който да се занимаа само с това. Да не говорим че нямам ДА ЧУКНА НА ДЪРВО нито едно падане от Drop и съм дропил на такива условия на който малко хора биха и пробвали(са пак може да ми кажеш ОMighty ONE). Тука нестава въпрос за хвалене а за ИСТИНАТА.
И цялата идея за намеса в тазаи тма беш да ОТБЕЛЕЖА НЕЩО, а не да критикувам или да давам повод за писане на статия.

Но интересно какво сега ще напишеш ти ?
Че нещо грешно казвам ли ? Или аааа НАПИШИ статия.

Просто се откажи. Нямаш никаква база данни или опит че да спориш с мене и никакво право да се ебаваш с мен , под формата на - "хахаха ебаси идиота я да го накарам да напише статия да се посмея малко" и то да се посмееш на база какво ? На база на ВЪОБРАЖАЕМАТА ТИ ИСТИНА? Само като ти видях реакцията на написаното от мене за кога би изпуснал кормилото и как се смееш ми стана ясно че ти си ДЪРВЕН ФИЛОСОФ(в тази тема).
ВИЖ ПРИЗНАВАМ ЧЕ ЗНАЕШ в МНОГО обалсти и че си компетентен в МНОГО ДРУГИ, но просто тука си смешен и ти е - всичко което вхърчи се яде.
А осовния проблем че никой друг не ти го казва е че - никой друг не дропи и незнае за какво става въпрос... Това е. А ти като виждаш че никой не се обажда - си мислиш - ооо да прав съм, а той е идиот. И някой друг <s>човек</s> балък види как се ебаваш и реши ТОЙ да си измисли нещо и той да се бъзика като @did .
Тука се мислите за нещо което несте. СТАТИЯ НЯМА ДА ПИША, ен м иги пробутвай на мене тия. НО наистина мисля че има достъчно опит че да напиша статия, ПОНЕ Ha "ENTRY LEVEL" ниво.


Значи звучите като DH-ер качил се на моето колело. "Ооо как неработи оооо ти луд ли си ооо не ти ли е твърдо " Ми не не ми е. Такова ТРЯБВА ДА Е за големи дропове. Ама нали техните колела са много работещи - нека някой се метне с работещото си колело с насторйки за DH от 5-6-7м.... КАТАСТРОФАЛНО !!!
Ама не !!! Продължават хора да ми наливат акъл във насока която несе занимават и т.н.

Хора гледайте си във вашата паница. Аз ще си гледам в моята ок ?
Аз знам какво да направя за да се приземя ЖИВ И ЗДРАВ и аз знам КАКВО КОЛЕЛО и НАСТОРЙКИ ми трябват за да го постигна това. Вие си знайте ВАШИТЕ техники и насторйки за DH аз пък мойте за XFR. Toва е. Аз не се правя капацитете да давам идеи - как да карате повече (за ХС) или как да се скускате или направите колелото при DH нали ? Смешно ще е. Еми и Вие които м идавате акъл - тук във форума и като се видим навънка - сте смешни като ми обяснявате как трябвалио да бъде еди кво си или че съм луд че това било е такова... Просто някак си немога да ви обясня какви глупости ми ръсите, ама не сте и вие виновни. Ама като не неразбирате и спорите с човерк който разбира - е това в трагичното. Не е срамно да не знаеш - срамно е да незнаш и да не питаш и да си дрънкаш едно и също... Като кон с капаци. Това с искъра е МНОГО ДОБЪР пример - ооо коелото трябва да работи е така - а на Shady не е така - идиот.
А така се скача от 1м - ооо така ще метна и 10м. Е това сте накратко. Ама добре че сте само на думи, че ако сте и на действия така - много работа на Пирогов.
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот 4getcredo » Пет Сеп 15, 2006 9:00 am

[quote="Shady™"]



... да не гооврим че съм ЕДИНСТВЕНИЯ който се ОПИТВА да кара XFR в БГ ...
Просто съм единствения тука който се занимава с XFR/Drops и верно може и да съм "Велики и Неповторими" щото то пракчитески НЯМА 2ри човек в BG който да се занимаа само с това...

[/quote]


Според мен ти си уникален в СВЕТОВЕН мащаб :evil: !! Едва ли по света има човек, който практикува най-екстремната част на планинското колоездене (XFR - алилуя!), без да се е качвал на планина и да е ПОКАРАЛ там малко колело. Все едно да накараш бебе да прави циркови номера преди да се е научило да ходи... и тогава се чудим защо Shady говори така "мистично" за техниката на дроБа... ми то става на магия, от само себе си, мяташ и Божията сила те води!

Shady, ако продължаваш да мислиш по този начин (цитираното от мен горе), истински се надявам да си останеш "уникален" и "неповторим". :)

P.S. Да го кажа по-просто: докато не само твърдиш, но и се хвалиш, че ти си единственият, който практикува [color=red]САМО[/color] XFR, без да се е научил да ходи и... завива ;), ще срещаш присмех и неразбиране...
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот pascoff » Пет Сеп 15, 2006 9:32 am

[quote="Alien"]


За нещата, за които не съм съгласен. Любо, ти казваш, че за стръмни наклони трябва да се изтеглиш [b]силно[/b] назад и да си държиш ръцете и краката [b]максимално отпуснати[/b]. Смятам, че комбинацията от тези двете ще доведе до доста неприятни последици. Когато човек се изтегли по-силно назад, отколкото трябва, предницата олеква. В допълнение ако сложиш и "меките" лакти става много зле, защото предницата започва да подскача наляво-надясно. Човек не бива да се изтегля по-назад от необходимото и в повечето случаи (на стръмни наклони) почти изправените ръце са правилната стойка, за да държат здраво кормилото в права посока и да не завива наляво-надясно.
[/quote]


Нека аз, искам и аз да кажа :)
При стръмни наклони (пътеката покрай комините примерно) изтеглянето на тялото назад много зависи от НАСТИЛКАТА върху която караш - колкото повече сцепление имаш толкова по-назад може да се изнесеш и обратно, ако е хлъзгаво колкото си по-назад толкова по-лесно ще ти поднесе предната гума ... подскачането на предницата при меки лакти пък зависи от НЕРАВНОСТИТЕ по терена - ако е стръмно и гладко спокойно може да си опънеш ръцете за да се изнесеш по-назад но ако има големи стъпала с камъни и др. се увеличава шанса за човка защото нямаш "мегдан" къде да си опънеш още ръцете при слизане от стъпало примерно ... ИЗРИЧНО отбелязвам че говоря за каране по технични участъци на ниска скорост, ако скоростта е по-висока - тялото отива по-напред, ръцете и краката се сгъват повече и тн. ...

[quote]


Второ - за спирачките на стръмни наклони. Това явно е някакъв мит, който всички смятат за верен... предната спирачка е най-полезното нещо на ужасно стръмни наклони, до една степен. Мисля, че никой от нас не кара на наклони над 50 градуса, където вече наистина тя би била грешка. Но до там, при силно изтеглено назад тяло, тежестта пада някъде около предната гума. Което не означава, разбира се, да се вкопчиш в спирачката, но съвсем спокойно тя може да се използва за намаляване. Всъщност, без нея не може, тъй като човек ще се убие.
[/quote]


За спирачките важи също НАСТИЛКАТА върху която караш - ако имаш сцепление може да си спираш съвсем спокойно (аз го поравя постоянно на стръмни пътеки с големи камъни като стената примерно) ... но изчезне ли сцеплението под гумите, "бате по-добре недей" да пипаш предната спирачка :banghead:

В крайна сметка всичко е един танц с колелото - колкото повече караш, толкова по-добър ставаш :)

@Shady
относно "XFR в БГ" - няма такова нещо и ти определено си много далече от него и ще ти кажа защо - третата буквичка от съкращението е "RIDE" което ще рече "КАРАНЕ" - нещо което го няма при теб и колкото и да се пениш хората ще продължават да се ебават с теб точно заради това ... всички разбрахме, че си ЕДИНСТВЕНИЯ, който се ОПИТВА да ДРОПИ от много високо (за което евала) но това не те прави капацитет пред хората с много опит в КАРАНЕТО а само пред малчуганите в квартала :) ако искаш това да се промени, напиши нещо конкретно по ТЕХНИКАТА на дропене а не по това как трябва да се чувства или какъв трябва да е човек, който е решил да дропи ...
и за да успокоим духовете ще те провъзглася като най-добрия и единствен в стила XFD - Xtreme Free DROP :beer:

.. и нека има мир ...
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 10:14 am

@Shady: не мога да се сдържа да не ти повторя - преди да ми се правиш на велик иди покарай горе. Видя ли те ГОРЕ на планината да скачаш, а не в меката почва на попивките из Младост, тогава ще те призная за капацитет. Смея да твърдя, че имам ДОСТА по-голям опит в карането от теб, макар и да не скачам от 5 метра. Недей да си мислиш, че пет дропа, едно комоцио и многото ти мерак означават, че си уникален и неповторим, и велик. Виж ако си докараш второ комоцио, може и да стане така - да си уникален и неповторим.

Недей да се пенявиш и да се съскаш срещу мен, и да дрънкаш глупости, а прочети какво са ти написали хората. Айде със здраве и един съвет от мен - прочети пак темата и направи усилие да помислиш, щото от само себе си явно трудно ти се удава.

Аз няма да се занимавам повече с уникалната ти особа - не съм ти в категорията :emlaugh:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 11:59 am

[quote="mite_pascoff"]
почти изправените ръце са правилната стойка, за да държат здраво кормилото в права посока и да не завива наляво-надясно.
[/quote]


тука е момента да вметна, че това ми е най-омразния момент, когато терена ме размята наляво-надясно, а съм на стръмно и не мога да си позволя да се лашкам.

Ей затова ще инвестирам в [url=www.hopey.org][u]тоз[/u][/url] смекчител на завиването, щото според мен не бива да се кара на голо геройство като Shady, трябват и технологии.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alien » Пет Сеп 15, 2006 12:14 pm

[quote="mite_pascoff"]

В крайна сметка всичко е един танц с колелото - колкото повече караш, толкова по-добър ставаш :)[/quote]


Тука си 1000000% прав. Така че хора, карайте и ще се научите, с четене не става, става с падане веднъж и осъзнаване на грешката.

Иначе Пасков си прав за горните, но просто комбинациите са безкрайно много, а универсална рецепта няма. Колкото до стръмните наклони - ще видим у неделята. ;)
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 12:31 pm

[quote="Alien"]
Иначе Пасков си прав за горните, но просто комбинациите са безкрайно много, а универсална рецепта няма. Колкото до стръмните наклони - ще видим у неделята. ;)
[/quote]


Смея да твърдя, че steering damper-a намалява комбинациите до крайно изброимо множество. Когато го взема и покарам и мога да дам отзиви, обещавам да кажа дали съм бил прав или не.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот pascoff » Пет Сеп 15, 2006 1:26 pm

[quote="Alien"]

[quote="mite_pascoff"]

В крайна сметка всичко е един танц с колелото - колкото повече караш, толкова по-добър ставаш :)[/quote]


Тука си 1000000% прав. Така че хора, карайте и ще се научите, с четене не става, става с падане веднъж и осъзнаване на грешката.

Иначе Пасков си прав за горните, но просто комбинациите са безкрайно много, а универсална рецепта няма. Колкото до стръмните наклони - ще видим у неделята. ;)
[/quote]


:agree:
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот penzo » Пет Сеп 15, 2006 1:32 pm

а щом статията е за начинаещи, не се ли намери някой да каже на зарибените да си свалят седалката, че ша боли :crazy:. мисля си спада в категорията "спущане", както казва митето :hbang2:
Изображение
Аватар
penzo
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1505
Регистриран на: Пон Ное 07, 2005 8:44 pm
Местоположение: Bonn

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Сеп 15, 2006 1:38 pm

Абе, Владо...
Как не те домързя да пишеш толкова?:beer:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот codename47 » Пет Сеп 15, 2006 3:59 pm

[quote="penzo"]

а щом статията е за начинаещи, не се ли намери някой да каже на зарибените да си свалят седалката, че ша боли :crazy:. мисля си спада в категорията "спущане", както казва митето :hbang2:
[/quote]


верно, ако си си качил седалката над нивото на кормилото заради качването, малко трудно ше изкочиш зад нея и ше долепиш г..а си за задната гума:evil:
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 4:04 pm

спускането на седалката е част от елементарните принципи за каране надолу - Admin много подробно е описвал как се кара на планина в предишни статии.

Моля Admin да ме поправи ако греша, но аз лично въприех тази статия като статия за по-напреднали, именно защото в нея става дума за технични и стръмни наклони.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 4:04 pm

[quote="penzo"]

а щом статията е за начинаещи, не се ли намери някой да каже на зарибените да си свалят седалката, че ша боли :crazy:. мисля си спада в категорията "спущане", както казва митето :hbang2:
[/quote]

Защото тази статия е част от серия статии, които са в отделна секция на този сайт. Там за геометрията на велосипеда и за накъкмяването му към всеки колоездач си има написано предостатъчно.

Освен това не е вярно, че при всеки техничен участък трябва да се сваля седалката и след него да се вдига.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pascoff » Пет Сеп 15, 2006 4:12 pm

На стръмно принципа "свали си седлото да ти е мирно мъдото" си важи в пълна сила :) не че не може и с вдигната но аз не бих пробвал ...
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 4:13 pm

[quote="mite_pascoff"]

На стръмно принципа "свали си седлото да ти е мирно мъдото" си важи в пълна сила :) не че не може и с вдигната но аз не бих пробвал ...
[/quote]


Мдам, помниш ли как дори се чудех дали да не си махна седалката за Комините :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 4:13 pm

[quote="mite_pascoff"]

На стръмно принципа "свали си седлото да ти е мирно мъдото" си важи в пълна сила :) не че не може и с вдигната но аз не бих пробвал ...
[/quote]

Само че в статията под "техничен участък" не се разбира само "стръмен участък". Ти би ли си свалил седалката при газене по равен пясък?

EDIT:
Упппс! Моя грешка. Не бях обърнал внимание, че в заглавието на статията фигурира думичката "спускане".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Shady™ » Пет Сеп 15, 2006 6:29 pm

Ъъъ вече съм в покой :D
Ама ХЕМ казах че не се хваля а казвам ФАКТИ и пак @4getcredo изтърси некви мащаби и шублери.
И да СЪГЛАСЕН СЪМ, че няма място (поне за СЕГА в района на СОФИЯ) за XFR.... E имам надежди за 1-2.. МАХ 3 места и ще ги проверя тая и следващата седмица... А дано пожъна успех.
А относно @bikerider - да имаш право да ме критикуваш че немога да карам на ниво горе (отнсоно DH) и си имаш и опит и право и там каквото се сетиш повече от мене. Но в така да се каже "моята част" - не искам поуки и забележки.
А дропенето си е съвсем различно от карането ;) Горе долу няма много общо колко си бърз и кадърен по завоите с това как приземяваш и въобще дали го правиш.
Друго незнам дали искам да добава...
Мисля че всички се разбрахме... Или още ще се дрънкаме ?
ПС: bikerder - не искам да се караме и т.н. Ама много ми стана кофти на тези твойте смехове относно съветите ми по-горе. Ако не вярваш пробвай. Аз съм го изпитал и знам за какво говоря. Сега знам че всеки е уникален за себе си ама...
Как да е...Айде вече ПО ТЕМАТА...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bikerider » Съб Сеп 16, 2006 9:53 am

@Shady: ти явно не си разбрал, че това, което написа НЕ са съвети, а някакви мъгляви вуду булшитове. Ако бяха съвети как да се дропи, аз първи щях да те поздравя. Обаче от това, което си написал се разбира само как човек да добие самочувствието на дропаджия, не и уменията - затова и те подканих да напишеш точно как да се дропи - ти каза ми много е сложно...
Пак ти казвам, ако считаш, че нещо от статията е неприложимо за големи дропове - напиши ясно кое и защо. И най-важното - обясни КАК да се скача от високи дропове. Досега само се измъкваш и усукваш, затова и моя присмех. Пак ти казвам, може и да си добър на заучени дропове, но това едно не те прави спец и второ не ти дава право да критикуваш статията с някакви общи и мъгляви локуми.

После, за горе - хората ти го казаха и преди мен. Ти скачаш от статични, отработени дропове. Това не е каране, прощавай, но това е голата истина. В статията ставаше дума за каране и именно за това те репликирах, защото стил като твоя (както и да го наречем) изобщо не се покрива с планинското колоездене. Тук се говори за технично КАРАНЕ НА ПЛАНИНА.

Сега разбираш ли?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Съб Сеп 16, 2006 4:08 pm

[quote="mite_pascoff"]

[quote="Alien"]


За нещата, за които не съм съгласен. Любо, ти казваш, че за стръмни наклони трябва да се изтеглиш [b]силно[/b] назад и да си държиш ръцете и краката [b]максимално отпуснати[/b]. Смятам, че комбинацията от тези двете ще доведе до доста неприятни последици. Когато човек се изтегли по-силно назад, отколкото трябва, предницата олеква. В допълнение ако сложиш и "меките" лакти става много зле, защото предницата започва да подскача наляво-надясно. Човек не бива да се изтегля по-назад от необходимото и в повечето случаи (на стръмни наклони) почти изправените ръце са правилната стойка, за да държат здраво кормилото в права посока и да не завива наляво-надясно.
[/quote]


Нека аз, искам и аз да кажа :)
При стръмни наклони (пътеката покрай комините примерно) изтеглянето на тялото назад много зависи от НАСТИЛКАТА върху която караш - колкото повече сцепление имаш толкова по-назад може да се изнесеш и обратно, ако е хлъзгаво колкото си по-назад толкова по-лесно ще ти поднесе предната гума ... подскачането на предницата при меки лакти пък зависи от НЕРАВНОСТИТЕ по терена - ако е стръмно и гладко спокойно може да си опънеш ръцете за да се изнесеш по-назад но ако има големи стъпала с камъни и др. се увеличава шанса за човка защото нямаш "мегдан" къде да си опънеш още ръцете при слизане от стъпало примерно ... ИЗРИЧНО отбелязвам че говоря за каране по технични участъци на ниска скорост, ако скоростта е по-висока - тялото отива по-напред, ръцете и краката се сгъват повече и тн. ...

[quote]


Второ - за спирачките на стръмни наклони. Това явно е някакъв мит, който всички смятат за верен... предната спирачка е най-полезното нещо на ужасно стръмни наклони, до една степен. Мисля, че никой от нас не кара на наклони над 50 градуса, където вече наистина тя би била грешка. Но до там, при силно изтеглено назад тяло, тежестта пада някъде около предната гума. Което не означава, разбира се, да се вкопчиш в спирачката, но съвсем спокойно тя може да се използва за намаляване. Всъщност, без нея не може, тъй като човек ще се убие.
[/quote]


За спирачките важи също НАСТИЛКАТА върху която караш - ако имаш сцепление може да си спираш съвсем спокойно (аз го поравя постоянно на стръмни пътеки с големи камъни като стената примерно) ... но изчезне ли сцеплението под гумите, "бате по-добре недей" да пипаш предната спирачка :banghead:

В крайна сметка всичко е един танц с колелото - колкото повече караш, толкова по-добър ставаш :)
[/quote]


танца си е до танцуващите
на по-висока скорост и камъни ми е много лесно да се изнеса доста назад, защото задницата ми е твърда и всичко се гаси във вилката, съответно ако има изненадващи подскачания те идват отзад и ги гася с тежестта си; при меко колело това не е така - там седя в центъра на колелото и толкова
//Alien като се сдобиеш с работеща вилка ще видиш че предницата не играе и е най-енергоспестяващо да си възможно най-отпуснат в ставите :) ъъъ все пак доста назад, но не силно назад//
при преминаване на каквито и да са улеи с каквото и да е колело с каквито и да е гуми препоръката ми е да се танцува най-вече с предницата, примерно да се олекоти максимално разумно и да се премества силово вляво-вдясно
колкото по-бавно се кара толкова повече пъти колелото криволичи и подскача за единица разстояние, може би защото с толкова по-голяма част и брой от препятствията се среща
карайки надолу по стръмен наклон понякога предната спирачка е единствения начин за сигурно завиване, въпрос на техника е това да доведе до спиране а не до преобръщане - на стръмен наклон не може да се спре само със задна, 'стръмен' е примерно от ресторанта на Кулата първите 10м от пътеката или под драгалевския лифт това дето е от изоставената 'кула' до първата серпентина;
когато (най-често) не се цели спиране а само преминаване въпроса може би е предимно до спирачки и гуми - ако имаш добри спирачки няма да се умориш и да правиш грешки, ако имаш добри гуми можеш да направиш повече движения и да поемеш повече рискове с по-малко кървящи последствия, да, толкова е просто.

може би като някаква абсолютно обща препоръка мога да формулирам следното:
на техничен терен карам максимално стараейки се да не блокирам колелата, без да променям рязко скоростта и без да премествам рязко по хоризонтала центъра на тежестта на системата колело-карач
или по друг начин - старая се да танцувам най-плавно с възможния максимум движения

и, за бога, карайте на сняг !

Ако се намери НЯКОЙ модератор, администратор или който и да е друг вършещ каквато и да е работа в този форум много умолявам да освободи темата от постовете на bikerider, Shady™ !
Надявам се молбата ми да бъде удовлетворена.
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Shady™ » Съб Сеп 16, 2006 4:37 pm

@bikerider - Roger That :)
Ама: както вече казах - написаноеот в статията е за малки дропове и съм съгласен с това. А тея мъгляви неща - то по чисти от това неможе да станат... Ако не си разбрал правилно / ясно - прочети ги пак... Ако пак не ти е ясно...миии :dunno:
А за "заучени дропове" - :eek: Ааа просто ПРАВЯ попивка и оправям терена преди излзитането (има камъни дупки, а долу е с лош ъгъл у кофти пръст. Сега какво искаш - да се метна ра равно в кал и да излкетя от ДУПКА и бабуни предъ ръба от не малка височина ? Емии аз не съм навит... незнам и кой друг би се навил...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 149 госта