Предложение към Столична Община

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Предложение към Столична Община

Мнениеот tailor » Пет Сеп 15, 2006 11:55 am

Това Предложение за изменение на Наредба за организация на движението на територията на Столична община е изготвено от Тодор Недков -ако имате конструктивни предложения, моля споделете ги :beer:
Код: Избери целия код
Предложение за изменение на Наредба за организация на движението на територията на Столична община

Чл. 1. (1) ГПОД включва изграждането на 6 велосипедни лъча изхождащи от центъра
на София, Съдебната палата (кръстовището на бул „Витоша” и ул. „Алабин”):
1.   южен – в направление НДК, Южен парк
2.   югозападен – в направление пл. Руски паметник – ж.к. Хиподрума,
ж.к. Красно село – ж.к. Бъкстон
3.   югоизточен – в направление ст. Васил Левски – х-л Москва –
ж.к. Дървеница с разклонения към Студентски град и ж.к. Младост
4.   северен – в  направление Централна гара – ж.к Надежда
5.   западен – в направление – ж.к. Света Троица – Западен парк - Люлин
6.   източен - в направление – Орлов мост – с разклонения за кв. Слатина –
ж.к. Дружба и кв. Подуене – кв. ж.к. Левски.
   (2) Строежът на 6-те велолъча трябва да бъде завършен до 2009 г., като всяка
година биват построени по 2 велолъча.
   (3) До 2012 г. вело лъчите по ал. 1 следва да бъдат продължени:
1. кв. Драгалевци - Бистрица
2. кв. Княжево - Владая
3. кв. Панчарево
4. ж.к. Връбница
5. кв. Банкя
6. кв. Казичене
   (4) Точният маршрут на велолъчовете се решава на работна група включваща
представители на общината, неправителствени вело организации, представители на
бизнес средите свързани с производството на велосипеди.
   (5) Велосипедният лъч може да се състои от: велоалеи, паркове, улици забранени
за движение на МПС.

Чл. 2. Велосипедистите могат да се движат извън вело алеите по уличните платна,
спазвайки Закона за движение по пътищата (ЗДП), а по тротоари, в паркове, градини,
зелени площи, пешеходни подлези, детски и спортни площадки и училища –
осигурявайки предимство на пешеходците.

Чл. 3. Ежегодният общ бюджет на общината, свързан със създаването на велоалеи,
паркинги за велосипеди, информационни кампании и др. за периода 2007-2012 г. се
явява 10% от общинския бюджет, използван за поддържане и ремонт на пътната
настилка в София.

Чл. 4. (1) Вело алея е: част от уличното платно или тротоара, по която велосипедистите
се ползват с предимство пред пешеходците и всички ППС с изключение на трамваите и
автомобилите със специален режим на движение.
   (2) Ширината на велоалеята е 1.8 м. В случай, че е невъзможно спазване на тази
ширина за даден участък от велоалеята между две кръстовища тя може да бъде
стеснена до 1.5 м.
   (3) Вело алеята се изгражда от асфалт, плочки, или паваж с размер на лицевата
страна максимум 8х8 см.
   (4) Краищата на вело алеята се маркират с жълта ивица с дебелина 5 см. Жълтата
ивица е част от велоалеята.
   (5) Стоп линията на вело алеята на кръстовищата се поставя на 2 м пред стоп
линията за ППС.
   (6) Пресичането на вело алеята с кръстовище задължително се означава с пътен
знак, сфетофар или маркировка.
   (7) ППС, пресичащи велоалея, следва да намалят скоростта си до 15 км/ч.
   (8) Строежът на велоалеи в парковете и пешеходните зони се забранява.

Чл. 5. (1) Велосипеди могат да се превозват в метрото на последната врата на
последния вагон от композицията. Не могат да се превозват в една композиция повече
от 4 велосипеда едновременно.
   (2) Велосипеди могат да се превозват във всички средства от градския транспорт
с маршрути извън зона първа с изключение на пиковете часове между 8 и 9 и между
17:30 и 18:30 ч.
   (3) Велосипеди могат да се превозват в трамваите на последната врата с
изключение на пиковете часове между 8 и 9 и между 17:30 и 18:30 ч. и не повече от 2
броя едновременно
   (4) Превозването на велосипеди в градския транспорт във всички останали
случаи се забранява.
   (5) Велосипеди могат да се превозват във фургона или на последната врата на
последния вагон на влаковете, между гарите намиращи се на територията на Столична
община
   (6) Превозването на велосипедите в градския транспорт и влаковете с
изключение на метрото се извършва срещу заплащане на билет.
   (7) Превозването на велосипеди в метрото е безплатно.

Чл. 6. (1) Общината ежегодно изготвя доклад за:
а.   броя километри карани от велосипедисти, използвайки една от следните
възможности:
б.   чрез събиране на информация за продажбите на резервни гуми, спици и
спирачки;
в.   чрез преброители;
г.   чрез поставяне на видео камери по съществуващите вело алеи.
д.   броя пътни произшествия с велосипедисти, искайки съответната информация
от КАТ
е.   брой километри новосъздадени и реновирани велоалеи съгласно ГПОД в чл 1.
   (2) Отношението на величините в точки 1 и 2, както и величината в точка 3
служат за реалното отчитане на общината пред обществеността в създаването на по-
добра градска среда за каране на велосипеди.
   (3) Докладът по ал. 1 се публикува на официалния интернет сайт на общината до
31. март на текущата година за предходната

Чл. 7. (1) Общината поддържа на електронния си сайт текуща информация за велосипедистите включваща:
1.   велосипедни маршрути в София
2.   магазини за велосипеди
3.   места за ремонт на велосипеди
4.   правила за каране на велосипеди в София
5.   налични паркинги за велосипеди
6.   опасни зони за велосипедисти, в които не се препоръчва каране на велоиспед
7.   открит форум за изразяване на мнения от велосипедисти
   (2) Ежегодно общината организира рекламно информационна кампания за
популяризиране на велосипедното движение в София, като средствата за това са 10% от
предвидения бюджет в чл.3.

Чл. 8. (1) Общината създава безплатни паркинги за велосипеди на общинска територия в:
1.   охраняемите от общината подлези
2.   охраняемите от общината учебни заведения
3.   на метростанциите
4.   на гарите и автогарите
   (2) Бюджетът за създаването и подръжката на охраняеми паркинги за
велосипедисти е 10% от общия бюджет по чл.3.
   (3) Общината предоставя място за безплатна интернет реклама в официалния
сайт на общината на всички лица създали на свои разноски и територия паркинги за
велосипедисти.
   (4) За всеки създаден и поддържан безплатен паркинг за велосипедисти,
осигуряващ паркирането на минимум 50 велосипеда, общината предоставя възможност
на съответното лице за поставянето на безплатен рекламен билборд.

Чл. 9. Общината ежегодно гласува процент от общия бюджет по чл. 1 за  поддържане и
ремонт на съществуващите велоалеи.
Чл. 10. (1) Всички велосипедни сервизи се задължават да приемат безплатно стари
велосипеди, предоставени им от общината или частни лица, както и да осигурят
транспортирането им до лицензирани центрове за разкомплектоване на автомобили.
   (2) Сервизите използват по свое усмотрение и за своя полза изправните части от
бракуваните велосипеди.

Изм. на чл. 28 от съществуващаята наредба за парк. Витоша, т. 4, т. 5 г., д. и т. 7
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот klmn » Пет Сеп 15, 2006 12:08 pm

неква фантастика е това..,нали Главния смукач Петър Диков рече велосипедистите да не карат в центъра..освен ако нема далавера, нещо нали пишеше за реклами..:D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Сеп 15, 2006 12:35 pm

Идеята е чудесна! Само, че не съм сигурен дали ще има физически място да бъде реализирана, защото - или трябва да се стесни пътното платно, или трябва да се ликвидират тотоарите, или ...трябва да се бутат сгради. От съществено заначение е да има физическа (колчета, бордюри и т.н) граница между велоалеята и пътното платно. В противен случай жълтата маркировка ще се спазва колкото се спазва и жълтата маркировка по Цариградско шосе, предназначена за градския транспорт. Всепак надявам се идеята да има успех.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 12:46 pm

[quote="NovemberCharlie"]

От съществено заначение е да има физическа (колчета, бордюри и т.н) граница между велоалеята и пътното платно. В противен случай жълтата маркировка ще се спазва колкото се спазва и жълтата маркировка по Цариградско шосе, предназначена за градския транспорт. Всепак надявам се идеята да има успех.
[/quote]

Това не е вярно.

Не трябва да има физическа преграда. Трябва да има достатъчно полицаи, които да глобяват ВСЕКИ, който не спазва правилата, указани с маркировка по платното, независимо дали е с трабант или джип.

каквито и наредби за движение да се приемат, те ще са безсмислени, ако няма некорумпирани хора, които да контролират спазването им.

Това за некорумпираните полицаи ми се струва по-трудно изпълнимо даже от бутането на сгради в центъра заради велоалеи.

Tailor е напълно прав в едно: Трябва да се започне от някъде, независимо дали има физически, субективни, обективни или някакви други пречки. Те нека да приемат такива промени в Наредбата за организация на движението, пък после ще се мисли как да станат нещата. Ако се говори още от начало, че "това няма как да стане", то няма да стане.

Не познавам движението в София достатъчно добре, че да давам мнеие по същество, но подкрепям напълно внасянето на подобно предложение, независимо какъв ще е крайния изход от цялата инициатива. Ако не стане сега, догодина пак трябва да се внесе... и така... Иначе нямате право да мрънкате колко било мръсно, задръстено, лошо и т.н.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lacho_m » Пет Сеп 15, 2006 12:49 pm

Бтв, от площад Македония до Руски паметник, в момента се гради нещо дето мяза на велосипедна алея...
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Iron Man » Пет Сеп 15, 2006 12:50 pm

Искането за безплатно возене в метрото мисля, че трябва да отпадне. Не че бих предпочел да е така, но според мен шансовете за приемане поне на някои от точките намалява с намаляването на финансовата изгода за общината.
Iron Man
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 12:00 pm

Мнениеот bluskanie » Пет Сеп 15, 2006 12:54 pm

Good luck :thumbu:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот did » Пет Сеп 15, 2006 12:57 pm

[quote="Iron Man"]

Искането за безплатно возене в метрото мисля, че трябва да отпадне. Не че бих предпочел да е така, но според мен шансовете за приемане поне на някои от точките намалява с намаляването на финансовата изгода за общината.
[/quote]

Iron man, не си прав.

Това е ПРЕДЛОЖЕНИЕ за промени, т.е. изходна позиция в преговори и пазарлъци, които тепърва започват. Тази първоначална позиция трябва да е категорична, за да има на къде евентуално да се отстъпва и да се правят предварително пресметнати компромиси. Не забравяй и прословутото присъединяване към ЕС и натискът всички новоприети закони, правилници и наредби да съответстват на директивите на ЕС. Ако не си излизал от България, някои предложения може да ти звучат като фантастика, но те вероятно са дословно преписани от наредбите, които успешно се прилагат в големите европейски градове.

Всичко предложено е напълно постижимо. Може би не в кратки срокове, но принципно е постижимо.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Пет Сеп 15, 2006 12:59 pm

[quote="Iron Man"]

Искането за безплатно возене в метрото мисля, че трябва да отпадне.
[/quote]


А прогнилите капиталисти от САЩ и Западна Европа плюят на печалбата и осигуряват специални вагончета и/или стойки за колела. Напълно безплатно.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот ilinkolov » Пет Сеп 15, 2006 1:00 pm

[quote="did"]

[quote="Iron Man"]

Искането за безплатно возене в метрото мисля, че трябва да отпадне. Не че бих предпочел да е така, но според мен шансовете за приемане поне на някои от точките намалява с намаляването на финансовата изгода за общината.
[/quote]

Iron man, не си прав.

Това е ПРЕДЛОЖЕНИЕ за промени, т.е. изходна позиция в преговори и пазарлъци, които тепърва започват. Тази първоначална позиция трябва да е категорична, за да има на къде евентуално да се отстъпва и да се правят предварително пресметнати компромиси. Не забравяй и прословутото присъединяване към ЕС и натискът всички новоприети закони, правилници и наредби да съответстват на директивите на ЕС. Ако не си излизал от България, някои предложения може да ти звучат като фантастика, но те вероятно са дословно преписани от наредбите, които успешно се прилагат в големите европейски градове.

Всичко предложено е напълно постижимо. Може би не в кратки срокове, но принципно е постижимо.
[/quote]


а също така 3-4 велосипеда в метрото струват доста по-малко от 3-4 места за паркиране в центъра
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Gunsmoke » Пет Сеп 15, 2006 1:35 pm

Успех в начинанието!
Ако мога и аз да помогна с нещо да знаете че съм насреща!
Gunsmoke
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 3:44 pm

Мнениеот nikitzo » Пет Сеп 15, 2006 3:53 pm

[quote="lacho_m"]

Бтв, от площад Македония до Руски паметник, в момента се гради нещо дето мяза на велосипедна алея...
[/quote]


Ц просто оправят тертоаро
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Сеп 15, 2006 3:56 pm

[quote="did"]

[quote="NovemberCharlie"]

От съществено заначение е да има физическа (колчета, бордюри и т.н) граница между велоалеята и пътното платно. В противен случай жълтата маркировка ще се спазва колкото се спазва и жълтата маркировка по Цариградско шосе, предназначена за градския транспорт. Всепак надявам се идеята да има успех.
[/quote]

Това не е вярно.

Не трябва да има физическа преграда. Трябва да има достатъчно полицаи, които да глобяват ВСЕКИ, който не спазва правилата, указани с маркировка по платното, независимо дали е с трабант или джип.

каквито и наредби за движение да се приемат, те ще са безсмислени, ако няма некорумпирани хора, които да контролират спазването им.

Това за некорумпираните полицаи ми се струва по-трудно изпълнимо даже от бутането на сгради в центъра заради велоалеи.

Tailor е напълно прав в едно: Трябва да се започне от някъде, независимо дали има физически, субективни, обективни или някакви други пречки. Те нека да приемат такива промени в Наредбата за организация на движението, пък после ще се мисли как да станат нещата. Ако се говори още от начало, че "това няма как да стане", то няма да стане.

Не познавам движението в София достатъчно добре, че да давам мнеие по същество, но подкрепям напълно внасянето на подобно предложение, независимо какъв ще е крайния изход от цялата инициатива. Ако не стане сега, догодина пак трябва да се внесе... и така... Иначе нямате право да мрънкате колко било мръсно, задръстено, лошо и т.н.
[/quote]
Но понеже няма некорумпирани полицаи колчетата ще свършат работа
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 15, 2006 3:58 pm

[quote="PtD"]

[quote="Iron Man"]

Искането за безплатно возене в метрото мисля, че трябва да отпадне.
[/quote]


А прогнилите капиталисти от САЩ и Западна Европа плюят на печалбата и осигуряват специални вагончета и/или стойки за колела. Напълно безплатно.
[/quote]


Ей не извъртай нещата - именно щото гонят по-високи печалби са се сетили, че такива инвестиции се изплащат многократно, чрез купените от тях велосипеди. У нас цари малоумие.

@tailor:
Успех на начинанието, въпреки, че аз съм песимист за пътната обстановка и съм съгласен с did - трябва мерките да са комплексни и задължително да включват реформа в КАТ. Какво мога да направя, когато някой селяндур ме засече на велоалеята - да му се скарам на ламарините ли?

Друг въпрос ме гложди мен - отделят се 10% от общинския бюджет за пътните настилки - това ежегодно ли е или еднократно? Щото тия велоалеи и маркировката им имат нужда от поддръжка - алеята по моста над НДК практически не съществува - маркировката е изтрита.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пет Сеп 15, 2006 5:27 pm

[quote="bikerider"]

Друг въпрос ме гложди мен - отделят се 10% от общинския бюджет за пътните настилки - това ежегодно ли е или еднократно? Щото тия велоалеи и маркировката им имат нужда от поддръжка - алеята по моста над НДК практически не съществува - маркировката е изтрита.
[/quote]


Би трябвало да е ежегодно :)

Искам да обърна внимание на една (може би) грешка: в чл.9 се говори ча процент от бюджета по чл.1, а в чл.1 не става дума за никакъв бюджет. Предполагам, че се има предвид чл.3?

Малко не ми е ясно каква е идеята на чл.10, т.е. какъв проблем се цели да бъде решен с него, но това не е от голямо значение, поне за мен.

Като цяло предложението ми звучи чудесно и се надявам да доведе до положителен резултат, ако и да е бавно. За съжаление нямам достатъчно "стаж" в чужбина, за да давам акъл и да правя сравнение по практическите аспекти. Така както ги чета, нещата ми звучат логично. :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот tailor » Съб Сеп 16, 2006 10:50 am

За излишните неща долу горе е ясно, по интересно е ако и ма идеи за допълване на това предложение.

Другата седмица ще имаме среща с началника на КАТ. Ще се обсъдят възможности за мероприятия, които да подсещат шофьорите, че велосипедистите са участници в движението и имат право да са на улицата. При предварителния разговор изникна въпроса със задълженията на велосипедистите:
- мигащи стоп светлини
- фарове
- в някои страни има задължителни сигнални колани или жилетки.

Някакви нови идеи?
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот did » Съб Сеп 16, 2006 11:06 am

[quote="tailor"]

При предварителния разговор изникна въпроса със задълженията на велосипедистите:
- мигащи стоп светлини
- фарове
- в някои страни има задължителни сигнални колани или жилетки.

Някакви нови идеи?
[/quote]

Не го формулирайте фарове, а просто "светлинен източник с бяла светлина - отпред". Някои хора предпочитаме челници.

Стоп светлините може и да не са мигащи. Има доста светодиодни червени светила, които не мигат, но в Грермания си ги карат. Важното е да е червена светлина, ако ще е отзад. А дали ще е мигаща или не - това не го вписвайте изрично. Оставете го "светлинен източник с червена светлина (постоянно светеща или мигаща) - отзад"

За жилетките - забрави!

Може да помислите нещо за специфично обозначаване на малки деца, които се движат с колело по велоалеи в близост до автомобилното движение (разбира се - придружавани от възрастен колоездач).

Доста са нисички и не се виждат отдалече, пък и поведението им е доста непредсказуемо. Има разни байраци и кво ли не, измислете там нещо, което да е задържително.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Съб Сеп 16, 2006 11:16 am

Хубаво е, че ще се видите с баш-катаджията.

Напомнете му все пак, че в редица [i]развити[/i] държави, разните светулки и мигалки НЕ СА задължителни за ВСИЧКИ велосипеди. В Германия например притежателите на велосипеди с тегло под 11 кг са освободени от задължението да ги кичат с подобни финтифлюшки, тъй като е ясно, че става въпрос за хора, които са наясно какво карат, защо го карат и как да го карат...

Всички останали без оглед на възраст, пол и вероизповедение са длъжни по закон да управляват обозначени велосипеди по съответен образец и техническа спецификация. Ако искате, мога да ви намеря точно какво включва въпросната в подробности...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Сеп 16, 2006 11:22 am

[quote="did"]

Може да помислите нещо за специфично обозначаване на малки деца, които се движат с колело ...Доста са нисички и не се виждат отдалече, пък и поведението им е доста непредсказуемо. Има разни байраци и кво ли не, измислете там нещо, което да е задържително.
[/quote]


:agree: Флуоресцентните флагчета на дълги пръчки от фибростъкло са идеално решение - хем децата им се кефят, шем се виждат отдалече
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Съб Сеп 16, 2006 12:45 pm

бе те диваците в колите не могат да проумеят че пешеходецът е с предимство, камо ли некъв с колело, дето по светофарите го задминава..
как става тая работа, ааааааааааааааааа?!
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот screamBoy » Съб Сеп 16, 2006 9:33 pm

с евентуалното влизане в ЕС евентуално ще се приравнят и цените за шофьорските изпити с тези в ЕС, които евентуално са около 2000лв
така че кръц някоя точка в талона и след няколко месеца кръц заплатата за половин година
е колкото и да е е зле г-н или г-жа Водач, юберг-н Естествен Икономически Подбор бързо ще си свърши работата
така ЧЕ някви подложки за неговото действие може би е добре да се наместят възможно най-скоро ?

въобще не мога да се назландисам да си слагам дрънкулки по колелото и да ги махам щом изляза от града, предполагам това ще ми е опората да спра карането окончателно
може би би било добре вместо натиск за метрото да се уговорят някакви по-добри условия за излетните линии, не това в чл5 ал4;
изпозлваемо метро до 2012 реално не се знае дали ще има, натовареност по излетните линии според лично мои наблюдения има в последните 5 години нарастваща.
може би е вярно че платежоспособните консуматори от мъжки пол занимаващи се по какъвто и да е повод с велосипеди са в разряди пъти по-малко от примерно платежоспособните консуматори от женски пол, и това е достатъчно оправдание да се правят мегамагазини за втората целева група но нито един байк парк за първата, обаче, откривайки разни думички 'бизнес' и 'реклами', започвам да си фантазирам че би могло да се поиска едно миниатюрно 1кв.км. парцелче в някоя крайна градска площ за целта, което да бъде примерно дадено под аренда с търговска цел на консорциум от заинтересувани велопроизводители или нещо от сорта ... един вид пичовете дето 'карат в парка' да имат къде да опитат какво е то каране и евентуално да се зарибят по нормални велосипеди т.е. планински :D
шегата настрана, Х-ърите и трейлистите не са малко и не са 'за изпускане'
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот MAN6 » Съб Сеп 16, 2006 9:39 pm

ми тогава действай :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 174 госта