от Admin » Чет Юни 11, 2020 8:28 pm
С риск да предизвикам нечий гняв, за мен лично gravel велосипедите са по-скоро нещо модно, отколкото практично, но може и да греша, разбира се. Нека започнем оттам, че те всъщност са хибриди, т.е. не са нещо революционно ново. Просто са такъв хибрид, при който геометрията, позицията на тялото и много други неща са по-близо до шосеен велосипед.
Моето мнение за тях се базира най-вече на това, че аз предпочитам позицията на тялото, която е характерна за планинските велосипеди. Колкото пъти съм се качвал на шосейка, не ми е била удобна, а пък да карам по пресечен терен с подобна геометрия и позиция съвсем не бих искал. Затова ако аз исках да си направя хибрид за каране основно по асфалт, но от време на време и по черни пътища, бих заложил на ХС рамка, право ХС кормило, малко по-различни предавки спрямо МТБ (но не чак шосейни) и 28/29-цолови колела с някакви гладки гуми, но не чак шосейни, т.е. като на gravel байковете.
Респективно, gravel байковете си ги представям най-подходящи за хора, които са карали години наред шосейни велосипеди и са свикнали с тази геометрия и позиция на тялото. Предполагам, че на тях пък МТБ тип рамка и компоненти няма да са им толкова удобни.
Така че започни оттам да си прецениш какъв тип хибрид би ти паснал най-добре. Имаш ли опит с шосеен велосипед? Харесва ли ти? Ако нямаш, по-скоро бих потърсил отнякъде назаем за проба, преди да купувам директно gravel байк. От друга страна, ако обичаш да експериментираш и пробваш нови неща, защо не?
Конкретно за Sterrato - още е доста нов, за да има достатъчно отзиви, но аз лично чух/прочетох някъде им Facebook добри неща от човек, който го е карал и тествал известно време. Аз самият нямам достатъчно познания за шосейните велосипеди и компоненти, за да преценя цената и качествата му.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.