evilzet написа:Веднага си представих фрезован самурайски меч
Много хубав анализ си направил .
Отпадъка от фрезоване не е голям проблем защото се рециклира с малко енергия.
evilzet написа:Веднага си представих фрезован самурайски меч ...
imarh написа:evilzet написа:Веднага си представих фрезован самурайски меч
Много хубав анализ си направил .
Отпадъка от фрезоване не е голям проблем защото се рециклира с малко енергия.
Само дето тряба да го събереш, пакетираш, транспортираш, филтрираш, изчистиш, стопиш и формоваш в ново блокче за фрезата и т.н.
ЕДИН ЗАВЕТ написа:...според мен лапата е спукана от пренатягане , а след това причината са острите ръбове.
И тук си позволявам да допълня - в машиностоенето всички остри ръбове -външни и вътрешни, както и ъглите -външни и вътрешни се оформят със закръгляне /на разговорен професионален език - с R / - целта е , със закръгленията се избягва концентрацията на напрежение.
Също така след основната обработка /да се знае, ако решите да се правите на майстори -машиностроители / следва ,шлайфане , полиране... все с цел избягване на остри ръбове и ъгли. Та моето мнение за въпросната лапа - освен пренатягането , ми се струва ,че и закръглението е малко..
superdude54 написа:Ще си позволя да коригирам едно от мненията по-горе, а именно, че фаската или оерчването се правят за да се премахнат острите ръбове и осенъците, които се поучвата при изрязването на детайлите, както и за естетическа красота. Нямат нищо общо с концентрацията на напрежението.
banzai написа:Интересно ще е да се добави и 3D печата в това сравнение. Ще е доста любопитно, как ще изглжежда 'рентгена' на такъв детайл.
Harka написа:banzai написа:Интересно ще е да се добави и 3D печата в това сравнение. Ще е доста любопитно, как ще изглжежда 'рентгена' на такъв детайл.
Предполагам ще изглежда сходно на разреза на синтерован детайл, примерно. 3D печата е частен случай на праховата металургия в крайна сметка. Физичните свойства вероятно също ще са сходни с тези на синтерованите части, които пък от своя страна са сходни с тези на фрезованите.
Редно е да се отбележи обаче, че е малко нечестно да се сравняват свойствата на един дизайн веднъж произведен по конвенционална технология и веднъж 3D принтиран. Голямото предимство на адитивното производство е, че могат да се произведат форми, които са невъзможни за производство по друг начин. Т.е. самото конструиране на такива детайли е коренно различно. Аз лично мисля, че е въпрос на време да се появят такива части в колоезденето.
banzai написа:Надгражда се на гръмките послания, които компанията произвеждаща автомобила отправя, която цел вероятно е обществен интерес към тях, привличане на инвеститори и тн.
Аз не бих поставил Тесла в графата нишови производители. Прогнозата е за 2020 да доставят 500K автомобили, което не е малко. Да, грубо около 1/10-та от това, което Форд доставя, но като сравним пазарната капитализация на двете компании става ясно, че големите пари вярват, че бъдещето е EV и че Tesla са добре позиционирани за него. Дали ще се окажат прави е друг въпрос и времето ще покаже.
Но не трябва да се подценява възможностите за оптимизации, симулации и тн, които тази 'технология' предлага. Също като прототипирането с 3D (working prototype), пести много време и бъдеща ръчна работа, а времето е пари. Кабелите са един пример, за мен впечатляващ беше носача.
Относно часовете, един въпрос от чисто любопитство - кой произвежда кола за 10 часа? Тойота, които се славят с най-ефективните процеси, им отнема 17-18 часа.
Това не включва времето за производство на всеки един от 30 000 детайла, които се намират в един автомобил. Моля, поправи ме ако греша.
В този ред на мисли, си задавам логичен въпрос - тези 3 000 часа от видеото какво включват? Имайки предвид твърдението, че почти всичко при тях е in-house, вероятно включва и времето за производство за всеки един детайл. Мисля, че сравнението не е обективно.
Производствените кули ме впечатлиха, като концепция. 10 000 шасита на година от 1 кула, едно шаси се сглобява за 53 минути. Не знам какво визират под едно шаси, черупка ли е, rolling chassis ли е, но евентуалните предимства на такъв тип 'модулно' производство, пред традиционната поточна линия, са интересни.
Pr3d4t0R написа:...
Pr3d4t0R написа:За технологиите в производство няма как да коментирам, но като видя АI и нещо ми се обръща отвътре Технологията е Machine Learning, а АI е само маркетингов термин - все още сме далеч от създаването на изкуствен интелект. Голяма част от алгоритмите използвани днес в Machine Learning са дефинирани математически 80те години.
Tesla annual/quarterly operating income history and growth rate from 2009 to 2020. Operating income can be defined as income after operating expenses have been deducted and before interest payments and taxes have been deducted.
Tesla operating income for the quarter ending September 30, 2020 was $0.809B, a 209.96% increase year-over-year.
Tesla operating income for the twelve months ending September 30, 2020 was $1.778B, a 13141.88% decline year-over-year.
Tesla annual operating income for 2019 was $-0.069B, a 82.22% decline from 2018.
Tesla annual operating income for 2018 was $-0.388B, a 76.23% decline from 2017.
Tesla annual operating income for 2017 was $-1.632B, a 144.55% increase from 2016.
Walmart operating income for the quarter ending October 31, 2020 was $5.778B, a 22.47% increase year-over-year.
Walmart operating income for the twelve months ending October 31, 2020 was $22.383B, a 5.02% increase year-over-year.
Walmart annual operating income for 2020 was $20.568B, a 6.33% decline from 2019.
Walmart annual operating income for 2019 was $21.957B, a 7.44% increase from 2018.
Walmart annual operating income for 2018 was $20.437B, a 10.22% decline from 2017.
banzai написа:Тесла - моята камбанария е финанси и просто няма как да се съглася, че са малки (още повече нишови). Капитализацията им е колкото следващите шест производителя взети заедно (Toyota, VW, Daimler, BYD, GM и NIO) и пак им остават едни 10 милярда USD отгоре за пица.
Това, че се оценяват по-скоро като технологична компания е отделен въпрос, но в никакъв случай маловажен, ако човек си прави изводи за бъдещето на тази индустрия. Така, че монетата винаги има поне две лица, няма нищо лошо да не сме на едно мнение.
Часовете - девет жени не могат да износят бебе за един месец. Тойота плаща за произведен кабелен сноп, не за астрономическо време.
Оптимизацията от паралелни процеси ги интересува ако се случва в тяхното производство и е част от уравнението...
Все още не сме започнали да говорим за загуби на време по целия supply chain (транспорт, складиране и тн), които са вродени на масовото производство, колкото и да е lean/jit.
Съжалявам, но сравнението на 19 часа срещу 3000 часа в случая е черипикинг и за мен не е обективно.
Има прекалено малко данни за методологията зад тези 3000 часа за да ги съпоставим. Да не забравяме, че все още сравняваме нишова хиперкола със серийна Корола. В крайна сметка, всичко влиза в кутийките в ексел и ако не излиза сметката, масово производство няма.
banzai написа:Споменах supply chain-а единствено като 'време', не като разходи на фона на останалите, защото в случая говорихме за часове. От моя гледна точка, дискусията е относно методологията, след като ти сравни 3000 часа с 10-18 часа, но явно не сме на една страница.
banzai написа:...
Те горките шортват от години. Някой ден може и да се окажат прави, но ще има ли значение, ако вече са фалирали от къси позиции?
...
Потребители, разглеждащи този форум: azim83, Google [Bot] и 15 госта