Какво са ни намислили лошите американци...

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Какво са ни намислили лошите американци...

Мнениеот GECKO » Съб Апр 14, 2007 9:40 am

Ето ви малко снимки, да не се чудите с какво се занимават:

Изображение

Изображение

Това конкуренцията е голямо нещо!!!

За първия се говори, че като модел за аграрене ще разполага с 2 скорости на връщането (при ниска и висока скорост на компресия ще има и ниска и висока скорост на връщане) Ако е работеща идеята ще има по-добри способности при педалиране, като няма да губи газаческите си способности. За второто обаче няма никаква информация все още, а на мен то ми е по-интересно. Наистина изглежда симпатично и някак... motion controlled (което ми допада доста) а ако съдиме по сегашните въздушни модели на фирмата определено започва да ме човърка идеята за газовите амортисьори :D

Любо, ако прецениш, че няма нужда от тази тема метни пост-а в темата от новините (просто нямам време да търся коя беше) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот CYBER » Съб Апр 14, 2007 9:46 am

Пфф уникални са...Особено втория...А имената знаеш ли?
Skype: remus-xlr
CYBER
 
Мнения: 953
Рейтинг: 1539
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 4:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Съб Апр 14, 2007 11:17 am

Първият е "Vivid" а за втория не знам все още, има корпуса на "Pearl", и с това май им свършват приликите, интересния момент е, че на газовият амортисьор клапата за педалиране е разположена от страна компресия (по същия начин са и продуктите на FOX) За разлика от ребаунд базираните клапи на Manitou/Foes/Progresive/X-Fusion. Ако наистина газовия амортисьор е с Motion Control както ми се струва на вид, то ще може да се регулира и силата на клапата заедно с високо и нискоскоростната компреси. Бъдещето крие хубави изненади :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот GECKO » Съб Апр 14, 2007 2:45 pm

Изчезнал ми е едит-а за това реплай-вам пак...

Изображение

Vivid-a от друга гледна точка, и още едно интересно нещо с много врътки горе ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот caspar » Съб Апр 14, 2007 3:30 pm

GECKO, от къде стигна до извода, че е с motion control?
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Съб Апр 14, 2007 8:40 pm

caspar написа:GECKO, от къде стигна до извода, че е с motion control?


Писал съм "Изглежда" съдя по съдържанието на MoСо сглобката в боксьора/рекона чиято функционалност може да се постигне с така направен монтаж на резервоара на газовия амортисьор. Разбира се може и да е Mission Control но за сега май няма кой да каже със сигурност. Ще почакаме и ще видиме :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Съб Апр 14, 2007 10:35 pm

Ъъъ, аз ли съм в грешка и не схващам защо SPV и CV/T да са базирани върху рибаунд клапи?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Съб Апр 14, 2007 10:50 pm

яко.... вивид-а не трябваше ли да има още една врътня , нещо не въждам "упръвление на мисията"?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Апр 15, 2007 12:27 am

Admin написа:Ъъъ, аз ли съм в грешка и не схващам защо SPV и CV/T да са базирани върху рибаунд клапи?


Друго исках да кажа. Анти-бобинг клапана е разположен на буталото на ребаунд-а и се получава един момент, че не можеш да си регулираш клапана директно, и това не се харесва на много хора. Като се постави клапана в другия край, се получава така, че можеш да го регулираш и да го спреш, като с това не влияеш на цялостната работа на амортисьора. При технологията с 2 скорости на ребаунда няма нужда от клапа за педалиране, там директно задаваш скорост на сгъване и разгъване при ниски и високи скорости (педалиране и газене) като по този начин се елиминира забавеното разгъване при ребаунд базиранте клапи на високоскоростни препятствия и забавеното отваряне на клапите базирани от към компресията.

Може и логиката ми да е грешна, та ще се радвам ако някой с повече знания по темата се включи и ме поправи, но сега аз ще си поспя преди да почна да дрънкам абсолютните глупости ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот airborneone » Нед Апр 15, 2007 9:24 am

GECKO написа: някой с повече знания по темата се включи и ме поправи

..... ц, за момента ти си дЪ кинг енд Куииин оф Чийз! :bowdown:


:rofl: :rofl: :rofl:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nazgull » Нед Апр 15, 2007 3:12 pm

дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Нед Апр 15, 2007 9:26 pm

Интересна работа, Monarch-а има и 4.2 версия?! До сега с 2.* се маркираха амортисьорите с Rebaund хидравлика с 3.* се маркираха тези с Motion Controll а с 4.*... хъмм :D

А и камера с голям обем, Solo Air пружина (макар че и Pearl е с такава)... май се сещам за един човек, който ще пазарува ново колело догодина, и определено ще е с нови спирачки също ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот flex » Нед Апр 15, 2007 10:17 pm

... You will also be happy to hear that the Vivid will be totally shop serviceable - yay!! ..

А защо не юзър сървисабл
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот GECKO » Нед Апр 15, 2007 10:39 pm

flex написа:... You will also be happy to hear that the Vivid will be totally shop serviceable - yay!! ..

А защо не юзър сървисабл


Бе да ти кажа, аз не бих го отворил колкото и да обичам да барникам... е добре де може би бих, но не и преди да се уверя, че това няма да ми наруши гаранцията :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот C_Mo » Нед Апр 15, 2007 10:58 pm

flex написа:... You will also be happy to hear that the Vivid will be totally shop serviceable - yay!! ..

А защо не юзър сървисабл


Защото ако си достатъчно грамотен, че да си отваряш шока няма да задаваш този въпрос.

Всичко е "юзър сървисабл" - зависи, обаче и от юзъра. ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот flex » Пон Апр 16, 2007 9:57 am

C_Mo написа:
flex написа:... You will also be happy to hear that the Vivid will be totally shop serviceable - yay!! ..

А защо не юзър сървисабл


Защото ако си достатъчно грамотен, че да си отваряш шока няма да задаваш този въпрос.

Всичко е "юзър сървисабл" - зависи, обаче и от юзъра. ;)


Така си е, а и се печели от поддръжка. Но няма да е зле да дадат опътване за пълно обслужване, без да се меся в работата на suspension специалистите.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Crimson » Пон Апр 16, 2007 10:17 am

GECKO написа:Интересна работа, Monarch-а има и 4.2 версия?! До сега с 2.* се маркираха амортисьорите с Rebaund хидравлика с 3.* се маркираха тези с Motion Controll а с 4.*... хъмм :D

А и камера с голям обем, Solo Air пружина (макар че и Pearl е с такава)... май се сещам за един човек, който ще пазарува ново колело догодина, и определено ще е с нови спирачки също ;)
:D
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Пон Апр 16, 2007 11:03 am

GECKO написа:Друго исках да кажа. Анти-бобинг клапана е разположен на буталото на ребаунд-а и се получава един момент, че не можеш да си регулираш клапана директно, и това не се харесва на много хора. Като се постави клапана в другия край, се получава така, че можеш да го регулираш и да го спреш, като с това не влияеш на цялостната работа на амортисьора.

За CV/T и SPV това не е така, платформата е за компресията, не за рибаунда.
При технологията с 2 скорости на ребаунда няма нужда от клапа за педалиране, там директно задаваш скорост на сгъване и разгъване при ниски и високи скорости (педалиране и газене)

"Ниски и високи скорости" на сгъване и разгъване не е еквивалентно на "педалиране и газене."
като по този начин се елиминира забавеното разгъване при ребаунд базиранте клапи на високоскоростни препятствия и забавеното отваряне на клапите базирани от към компресията.

На старото колело бях с 5-th и наистина low-speed рибаунда беше по-бавен и това допринасяше за грубото усещане при бързо каране по неравен терен. Но на 5-th може да се промени shim stack-а и поотделно да се регулират low-speed (LS) и high-speed (HS) рибаунда. На моя след като му промених конфигурацията на LS и HS рибаунд, поведението се подобри значително - достатъчно бавен HS рибаунд, за да не "рита" и достатъчно бърз LS рибаунд, за да имам повече сцепление.

Тъй като писа за ниски и високи скорости на сгъване и разгъване, само ще поясня, че LSC (comp) и LSR (reb) имат огромно значение за стабилността и сцеплението на колелото. Повече LSC и LSR спомага за по-доброто педалиране, но осезаемо намалява сцеплението. От друга страна пък твърде малко от тях прави колелото нестабилно. Трябва баланс ;) но пък почти всички съвременни рамки се нуждаят от много LSC и LSR, което влошава сцеплението. Подходящата рамка в комбинация с хубаво настроения заден амортисьор си е предимство.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Пон Апр 16, 2007 5:12 pm

zero knowledge написа:
GECKO написа:...

За CV/T и SPV това не е така, платформата е за компресията, не за рибаунда.
...

"Ниски и високи скорости" на сгъване и разгъване не е еквивалентно на "педалиране и газене."
...

На старото колело бях с 5-th и наистина low-speed рибаунда беше по-бавен и това допринасяше за грубото усещане при бързо каране по неравен терен. Но на 5-th може да се промени shim stack-а и поотделно да се регулират low-speed (LS) и high-speed (HS) рибаунда. На моя след като му промених конфигурацията на LS и HS рибаунд, поведението се подобри значително - достатъчно бавен HS рибаунд, за да не "рита" и достатъчно бърз LS рибаунд, за да имам повече сцепление.

Тъй като писа за ниски и високи скорости на сгъване и разгъване, само ще поясня, че LSC (comp) и LSR (reb) имат огромно значение за стабилността и сцеплението на колелото. Повече LSC и LSR спомага за по-доброто педалиране, но осезаемо намалява сцеплението. От друга страна пък твърде малко от тях прави колелото нестабилно. Трябва баланс ;) но пък почти всички съвременни рамки се нуждаят от много LSC и LSR, което влошава сцеплението. Подходящата рамка в комбинация с хубаво настроения заден амортисьор си е предимство.


По 1. имах в предвид, че клапана е базиран на ребаунд сглобката и се регулира косвено, т.е. нямаш директна настройка на самия клапан колко да е платформен. При тези продукти това е решено по друг начин.

По 2. обобщавах, а това никога не е било хубаво :) много точно е нарисувано на FOX-ченцето на Мариоф Low = (. - ' ' - . . - ' ' - . . - ' ' - .) ; High = (_П_П_П_) (Изисква се доза ваображение :D )

и за финал, един такъв амортисьор би бил полезен за човек, който няма възможност да си го отваря и да наглася скоростите вътрешно според сигуацията и трасето. Сигурен съм, че и на теб би ти било полезно да си нагласиш скоростите за всяко трасе по отделно без да се налага дори да демонтираш амортЕсьора.

А за подходяща рамка... то си личи на какво е турен тествания амортисьор ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот zero knowledge » Пон Апр 16, 2007 9:15 pm

По т.1, хммм, при cvt/spv платформата се регулира от налягането на въздуха в резервоара и определено клапата е част от компресията и не участва директно в рибаунда (освен ако няма налягане в резервоара, тогава маслото си минава свободно през буталото).

По т.2, колкото точно, толкова и подвеждащо ;)
Напомня малко на заека и костенурката на РС :D

А че външно регулиране на LSR и HSR е полезно, няма спор, само дано изпълнението да е на ниво. Вече има амортисьор на пазара, който предлага независимо регулиране на LSR/HSR/LSC/HSC и като изпълнение и качество на работа не знам дали скоро нещо би се доближило до него -- Cane Creek Double Barrel. Но нека марката да не подвежда, това всъщност си е Öhlins.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот airborneone » Пон Апр 16, 2007 10:32 pm

zero knowledge написа:...Cane Creek Double Barrel.....


Това ако работи както казват> It's like the Holy Graal or chocolate that doesn't make you fat , IT sholdn't exist , BUT IT DOES!!!
Само дето таблицата за съвместимост с рамките е леко остаряла.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Вто Апр 17, 2007 12:10 am

zero knowledge написа:...Cane Creek Double Barrel...Öhlins.


За SPV-то знам, със сигурност, че SPV-клапата е част от сглобката на rebaund-a, тя работи със компресия, но просто самия платформен клапан се намира там. С налягането контролираш как да сработва, но опцията да е изключен доста трудно се постига.

За "Двуцевката" ясно, но системата там явно е по-сложна и доста по-скъпа, все пак и истинския производител и бренд-а трябва да печелят. До колкото разбирам модела на RS няма да е чак толкова скъп. но това си остават спекулации.

Май най-добре да си почакаме търпеливо :popcorn:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Апр 17, 2007 6:55 am

GECKO написа:С налягането контролираш как да сработва, но опцията да е изключен доста трудно се постига.


Не думай..... :bawling:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта