(Превод от bikeradar.com)
"Формула са се потрудили доста за да проектират техните спирачки за фрирайд и спускане. Сегашния Оро модел е претърпял голям успех в обсега от XC до спускането, но Формула са почувсвали нужда да затвърдят и да създадат нещо специализирано за фрирайд и спускане. Резултата са новите Formula One и Mega."
The One - the only brake you can desire
"Може би прилича на тунинговано Oro но има много още до изцяло новия One. Резервоара на основния цилиндър също така изпълнява ролята на разширителен съд. Все още е разположен в тялото на лостчето за да го предпазва но сходството свършва дотам. Най-отличителната разлика е добавената златиста врътка за настройка на контактната точка. Това премахва необходимостта от шестограм за настройка и я улеснява, особено ако носите дебели ръкавици. Притягащата скоба на лостчето също помага за улесняване при монтиране и Формула са се спряли на двукомпонентно banjo прикрепяне към мастер цилиндъра за опростяване на монтирането на маркуча към него. Конструирана за да понася тежък тормоз при фрирайд и спускане, нейната конструкция позволява по-добра защита на мастър цилиндъра от повреда при сблъсък. Лостчето също така има и удебелена ос за по-голяма издържливост."
"Буталото на мастър цилиндъра също е с нова конструкция. Двумилиметровата щангичка е заменена с миниатюрна палцообразна кобилица прикрепена със закопчалка от задната страна на лостчето. Така се намалява риска от повреда и позволява на лостчето да се откача при малък удар. Закопчалката може да бъде освободена и да се движи извън нейния обичаен ход. Сходно с Oro, One също имат и FCS настройка за ефективния ход на лостчето чрез друга златиста врътка. Изглежда гениално проектиран продукт."




Mega like MEGAPOWER
"Mega запазва същите силови характеристики на One но с няколко "луксозни" чарка. Врътката за контактна точка е заменена с шестограм както и апарат от 2 части."
"Формула твърдят, че One и Mega разполагат с 20% повече спирачка сила по същия изчистен и опростен дизайн характерен за Oro. С тегло близко до Oro е ясно , че тези спирачки намират място при байковете за всекидневните пътечки както и при по-специализираните за фрирайд и спускане."


Аз лично останах впечатлен, като знам какви са мненията за 220мм ротори с Оро ,а тези ако са наистина с 20% по-мощни и при това тегло и тази функционалност предложена от настройките по лостчетата........
