Страница 1 от 2

Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 6:37 pm
от Admin

...

МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 7:53 pm
от Junkata
някъде имали тема като тази , но за Volkano DNM :confused:
сори за :offtopic:

МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 9:58 pm
от Nymphetamine
:banghead:
Volcano-то не е пружинно-еластомерна вилка... така че тема точно като тази няма да намериш.

МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 10:24 pm
от van4o
Хубав матерял. Бая хора до сега не са били на ясно какво аджеба има във вилката а от там е идвал и страха от отваряне и профилактика. Сега май нещата няма да иэглеждат чак толкова "страшни"

МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 11:19 pm
от Sp0nG
Постарали са се хората :agree:

Едит: бях написал простотии :V:

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 9:39 am
от bikerider
Admin написа:Пружините и еластомера са в горните тръби (вътре в тях) и са изолирани от мръсотията.


Това не е вярно.

Все пак профилактиката на пружината не е маловажно нещо, особено ако на човек не му е кеф вилката да квичи, ръмжи и прочие...

Според мен на практика винаги е по-добре да сe занесе вилката в реномиран сервиз. Изплаща се, най-малкото заради смазките, които не се продават в кварталната железария.

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 10:07 am
от TOYAGA
Admin написа:Работете само с пръсти, не използвайте отвертка или други остри предмети, за да не скъсате уплътнителите.


Мда... И е добре предварително да си изрежете ноктИте! :D Както се пее в песента...

о-о-о-о
режа си ноктите на краката
и се питам де е, де е любовта.
о-о-о-о…

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 11:13 am
от Admin
bikerider написа:
Admin написа:Пружините и еластомера са в горните тръби (вътре в тях) и са изолирани от мръсотията.


Това не е вярно.


Приемам критиката, тъй като явно не си ме разбрал. :agree:
Нямам предвид, че са напълно изолирани, но при конкретната вилка все пак ми се струва доста по-трудно да влезе мръсотия там, отколкото в ботушите например. Причината е, че там, където излизат шишовете (от дъното на горните тръби), има гумени уплътнения, а пък отгоре има капачки на резба.

Все пак профилактиката на пружината не е маловажно нещо

Аз не съм писал подобно нещо, казал съм само, че при тази вилка нуждата от пълна профилактика е през по-голям период в сравнение с частичната профилактика, която съм показал. Смятам, че това е така, заради по-добрата изолация на пружините и еластомера.

Според мен на практика винаги е по-добре да сe занесе вилката в реномиран сервиз

По това едва ли някой може да спори. По-добре е и е по-приятно (поне в общия случай). Но сам знаеш, че за много хора на практика това не е най-удобен/възможен вариант, при това поради съвсем разумни причини.

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 11:33 am
от bikerider
Излагам гледната си точка, нищо повече :)

Има един друг момент, който мисля, че също е редно да се спомене - шишовете са от алуминий и резбата в тях обикновено не е супер здрава - затова може би не е лоша идея избиването им да става помалко, а не болта да се развие почти докрай и тогава да се млати. Казвам го, защото в статията е формулирано малко разтегливо и има шанс някой да си прецака шиша.

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 11:54 am
от Admin
Тази част от статията е формулирана разтегливо, защото не се отнася за конкретната вилка, а по принцип. :D Но добавката ти е съвсем уместна, разбира се. :agree:
Аз пък точно на алуминиеви шишове при този тип вилки не съм попадал, но съм имал вилка с пластмасови шишове, които на върха си са имали някаква метална част с резба явно, забвравил съм вече.
По-късно ще доизкусуря статията в духа на корекциите, посочени от теб :beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 12:13 pm
от InverT_BikeR
Доста полезна информация :) .Аз още докато имах такава вилка я бях карал в един голям дъжд и тръгнах да я продавам, направих си среща с 1 човек и той я пробва нали ,но я подпира на стержена като я натиска и натисна веднъж-дваж и от вилката започна да тече вода.....Стана доста гадно защото той си помисли че искам да го прецакам а аз въопще не знаех :( . Та после я отварях вадих водата смазвах...един цял ден си играх ,а ако я имаше тая тема... :bawling:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2008 5:36 pm
от botroid
Материала наистина съдържа полезна информация за една от най-масовите и народни вилки.

InverT_BikeR написа:имах такава вилка и бях карал в един голям дъжд и тръгнах да я продавам, направих си среща с 1 човек и той като я натиска и от вилката започна да тече вода.....Стана доста гадно


XCM поемат вода да, затова след каране в дъжд, велосипеда се обръща с колелата нагоре, вилката се понатиска и водата изтича.

МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2008 8:12 pm
от Trip-tfk
Такааа,ето какво стана днес:
Тръгнах аз да си разглобявам вилакта като нормалните хора,
НО при развиване на едната гайка шишът се счупи точно на резбата.
След като развих и другата гайка останових, че и другия шиш е счупен и в момента вилката неможе да се сглоби обратно.
Въпроса ми е,дали може да се скъсят шишовете и да се направи нова
резба,тъй като са счупени точно при пезбата и няма да са много по-къси?
Другите варианти са:
или да се нарвавят нови шишове или тези да се заварят. :dunno:
А някой знае ли дали се продават някъде само шишовете?

:beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 9:35 am
от 4getcredo
Каква ти е вилката? Същата като в статията ли? ... Цялата история е добър повод да си купиш нова! Главоболията и инвестициите не си струват според мен :) :beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 1:51 pm
от Trip-tfk
4getcredo написа:Каква ти е вилката? Същата като в статията ли? ... Цялата история е добър повод да си купиш нова! Главоболията и инвестициите не си струват според мен :) :beer:

Вилката е същата - ХСМ,но тръбата й е normal size,а не over size и е на резба.Карам на старата ми рамка,която е normal size.
А мисля че за рамката по-хубава вилка в неможе да се намери на пазара. :dunno:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 2:17 pm
от 4getcredo
Да, за тази рамка трудно ще намериш различна вилка от счупената. По-разумен вариант е да търсиш някоя XCM втора ръка или бракувана от някой съфорумец и да й ползваш шишовете... а и други части. Нова XCM аз не бих си купил в таква ситуация.

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 2:26 pm
от L-E-G-O
вземай моята :^:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 4:50 pm
от Sharky™
По-добре земи неговата :agree:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 25, 2008 10:08 pm
от Trip-tfk
Засега един познат завари шишовете.Ако пак се счупят,ще купя на L-E-G-O вилката за части. :beer:

МнениеПубликувано на: Вто Фев 26, 2008 1:01 pm
от Sharky™
По-добре му я земи... :rofl: :rofl: :rofl:

ВСИЧКО

МнениеПубликувано на: Чет Мар 13, 2008 7:00 pm
от nos_222
всичко дето е показано е вярно важи и за rst gila много ми помогна

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2008 8:40 pm
от moz
Описаният начин приложим ли е и за XCM Lo?

МнениеПубликувано на: Нед Авг 24, 2008 8:49 pm
от Antares
Приложим е за адски много нискокласни вилки. Приложил съм доста от нещата и за моята XC Pro...

МнениеПубликувано на: Вто Авг 26, 2008 1:26 pm
от sss
Браво за статията :beer: Определено ще я прилижа към сегашния ми трошлек RST CAPA T6 :dunno:

МнениеПубликувано на: Пет Дек 05, 2008 7:33 pm
от MaNiA-Ka
Поздравявам Аdmin , че се е постарал да покаже как се прави тази профилактика . :beer: Аз съшо имам такава вилка. Преди да прочета темата съм отварял моята вилка , но не съм знаел всички неща ,които той е споменал ! :bowdown:

Много благодарности ! :peace:

МнениеПубликувано на: Пет Дек 05, 2008 7:57 pm
от pyle
а защо когато намаже краката с грес слага уплътнителите на втуплката като после като се слага ботушите от уплътнението обира греста :dunno:

МнениеПубликувано на: Пет Дек 05, 2008 9:20 pm
от MonsTer-EnerGy
Много полезна тема наистина ! :) :agree:

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Юли 13, 2009 7:46 pm
от psixopat
Имам въпрос относно вилката.По какъв начин се махат втулките.На моята заминаха и искам да ги сменя. Моля да ми кажете задължително ли е да се ползва специална грес за вилки.

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Юли 13, 2009 9:33 pm
от O.K
psixopat написа:Имам въпрос относно вилката.По какъв начин се махат втулките.На моята заминаха и искам да ги сменя. Моля да ми кажете задължително ли е да се ползва специална грес за вилки.

не е нужна специална грес, най-обикновенна моторна грес е порфектна :agree:

Re: Почистване и смазване на вилка SR Suntour XCM

МнениеПубликувано на: Пон Юли 13, 2009 10:18 pm
от did
O.K написа:не е нужна специална грес, най-обикновенна моторна грес е порфектна :agree:


хм... търсих в google откъде мога да си купя "най-обикновенна моторна грес", ама нищо не намерих. Би ли казал откъде я купуваш?