Страница 1 от 8

Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 1:13 pm
от kikon
Тази тема е за изобретателността и импровизацията. Предлагам в нея да се пуска информация (и снимки на) собственоръчно направени/ сглобени компоненти на колела, да се пита кое как може и не може и да се насърчава находчивостта на колоездачите.

(колко благородно звучи само :rofl: )

Например как да си направим вилка от тръби на прахосмукачка с пружини вътре или как да си сгънем колелото, така че да заема по-малко място ;)

Благодарение на:

Spoiler :D :beer:

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 1:40 pm
от codename47

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 2:27 pm
от SpoileR
kikon написа:Например как да си направим вилка от тръби на прахосмукачка с пружини вътре или как да си сгънем колелото, така че да заема по-малко място ;)



Лелеее закопа ме! :nuts: :rofl: :D :beer:

Ами удължаването на кормилото и вилката? :D

Дано did не види това...
:rofl: :rofl: :rofl:

Bad memories.... :rofl:

Бе ако се задържи темата, пък да пуснат няколко човека още нещо може и да пробвам да се обадя и току виж не ме изяли... :nuts:

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 2:31 pm
от {sharky}
Хубава темичка...

Тук SpoileR Може да сподели доста :)

Интересно ми е как си е направил 20мм главина :D

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 3:38 pm
от bikerider
@kikon: какво разбираш под "саморъчно сглобени" - буквално това ли имаш предвид?

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 4:26 pm
от did
bikerider написа:@kikon: какво разбираш под "саморъчно сглобени" - буквално това ли имаш предвид?


търси момчета със сръчни ръце вероятно, такива като SpoileR.

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 4:50 pm
от bikerider
did написа:търси момчета със сръчни ръце

Това е разбираемо :D

did написа:вероятно, такива като SpoileR.

Това също е разбираемо :lol2:

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 7:12 pm
от kikon
Буквално, преносно... имам предвид:
kikon написа:собственоръчно направени/ сглобени компоненти на колела


Дори и да не са направени, а да са само идеи, планове - споделяйте. Креативност и фантазия, момчета (и момичета).

@did & bikerider
мисля, че всички си търсим сръчни хора, кой за каквито цели... тая тема все още не се намира в бла-бла.

Никой ли не е мислил как да подобри колелото си по практичен и уникален начин? В Pinkbike имаше една снимка, даже май Нервен_Хамстер я беше пуснал, байк през зимата с увита около гумите верига вместо грайфери. Ей такива неща.
Интересно ми е, пък и мисля, че такава дейност трябва да се насърчава :)

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 7:31 pm
от ACID BURN
kikon написа:Буквално, преносно... имам предвид:
kikon написа:собственоръчно направени/ сглобени компоненти на колела


Дори и да не са направени, а да са само идеи, планове - споделяйте. Креативност и фантазия, момчета (и момичета).

@did & bikerider
мисля, че всички си търсим сръчни хора, кой за каквито цели... тая тема все още не се намира в бла-бла.

Никой ли не е мислил как да подобри колелото си по практичен и уникален начин? В Pinkbike имаше една снимка, даже май Нервен_Хамстер я беше пуснал, байк през зимата с увита около гумите верига вместо грайфери. Ей такива неща.
Интересно ми е, пък и мисля, че такава дейност трябва да се насърчава :)


Абе Спарта, ти знаеш ли , че такова нещо се произвежда и се продава дори и бг.Иначе за тая тема.... евалата!До къде може да стигне простотията едва ли не, може би.... :rofl:

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 7:45 pm
от Antares
SpoileR, признай си, ти ли беше?!
Изображение

Re: Направи си сам

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 7:46 pm
от SpoileR
ACID BURN написа:Абе Спарта, ти знаеш ли , че такова нещо се произвежда и се продава дори и бг.:rofl:


Абе Персия (:D), а ти ако имаше възможност не би ли ти било кеф сам да си направиш нещо вместо да вземеш нещо от някъде, където всеки човек с пари би могъл? Тук не търсим как по лесно да се сдобиеш с нещо, как можеш да импровизираш с малко креативност и подръчни матеряли. :)

Примерно момчето което си направи водач-а евала му правя... много ясно че навсякъде (ДОРИ В БГ) можеш да си вземеш, ама кефа не е същия...


Въпрос на психология е...някои хора пък ВЪОБЩе не ги интересуват подобни неща....

Довечера ще пусна това онова да понапълня темата с що годе смислени работи... (визирам масово практикуващи се, а не мои...)
Че освен да спамите друго май не можете... поне не докато не вземете нещо за сериозно.

МнениеПубликувано на: Съб Май 31, 2008 9:59 pm
от SpoileR
Най после малко повече свободно време...

И така...

Както всички знаят, водача пази веригата да не пада.

Ето няколко идеи за водач:

1.НАПРАВИ СИ САМ ВОДАЧ:

Stuyo:

"-Това е водач за верига за колелото ми, който сам си направих от материали, които имах из къщи:

http://www.modreactor.com/images/storie ... 10_thm.jpg
http://www.modreactor.com/images/storie ... 05_thm.jpg

Ако за някой представлява интерес, тук има подробна статия:
http://www.modreactor.com/How-To-Guides ... Guide.html




2. НАПРАВИ СИ САМ ВОДАЧ със зъбно колело:

Използвах: Стар Обтегач като вместо оригиналния му болт сложих по дълъг и отделих гарда за веригата от тялото :

http://img215.imageshack.us/img215/8537/hpim1115dj4.jpg

След което го монтирах на мястото на горната ролка:

http://img100.imageshack.us/img100/2259/hpim1165ut3.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/5363/hpim1168ru6.jpg

В този случай основата на водача е от TRUVATIV BOXGUIDE.

Може да се комбинират горната идея (целия водач) и от тази (зъбното колело).

3.НАПРАВИ СИ САМ Протектор за Предната Долна Част на Рамката:
а.к.а. Вътрешна гума зад външната гума (:D)

При движение през пресечен терен, когато има наличие на скали както и дребни камъни и парчета от такива, част от тях се захващат за грайферите на предната гума след което от центробежната сила се отделят от нея и отиват право в рамката.

Идеята е за хора които държат на външния вид на колелото с цел предпазване на рамката от наранявания от камъчета и след време при продажба, рамката да бъде в състояние на боята що годе сродно, до това в момента на закупуването и:

http://img67.imageshack.us/img67/5536/hpim1170pz9.jpg

Необходими матеряли: Вътрешна гума, ножица и 4 свински опашки.

4.НАПРАВИ СИ САМ Протектор за Задницата На Рамката:

Някой си имат фабрично такива:

http://img112.imageshack.us/img112/4131 ... 496ej6.jpg

а други не....

Причина: както и Горе изброената, само че важи за задницата на колелото, предотрвратявайки деруги, породени от колебанието и удрянето на веригата в задницата, при каране през HAZARDOUS терен.

Решение: Отново вътрешна гума:

http://img233.imageshack.us/img233/6827/hpim1173mj0.jpg

Не винаги красиво, понякога дори грозно, но винаги върши работа. ;)

5.НАПРАВИ СИ САМ Чистачи за USD ВИЛКА:

По-сериозните производители обикновено слагат фабрично чистачи
на вилките, с цел предпазване на тръбите влизащи в ботушите, от камъчета, драскотини и тн...

Marzocchi Shiver:
http://c2.pinkbike.com/photo/2038/pbpic2038394.jpg
Manitou Dorado
http://c1.pinkbike.com/photo/2010/pbpic2010361.jpg
White Brothers
http://c5.pinkbike.com/photo/1724/pbpic1724349.jpg
Stratos:
http://mdg-performance.com/images/stratos.jpg

и тн...

Но примерно DNM VOLCANO НЯМА такива и обяснението е че щом няма значи така е направено и няма нужда от тях.

Преди имах Volcano и от както направих Е ТАКАВА деруга в анодизираните тръби, реших че определено ИМА НУЖДА.

За съжаление тогава не съм мислил подробно да снимам, но общо взето са необходими: 1 pvc тръба, малко ламарина, бормашина, малко дунапрен и ПоП-НИТАЧКА:

http://img134.imageshack.us/img134/226/hpim1177rh7.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/6248/hpim1181io7.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/5846/hpim1182rw9.jpg

Ето го и крайния резултат:

http://store2.data.bg/specialized/My%20 ... C_0003.JPG

:)

Все още ги пазя чистачите:
http://img138.imageshack.us/img138/3272/hpim1175ej4.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/7862/hpim1176rn2.jpg

Ако някой има VOLCANO и му трябват, да пише лс, директно му ги подарявам :)
Само че сега са чисто черни и без лепенките и дунапрена...

5. КАК ДА СЛОЖА НА SCOTT FX DH 203мм ОТЗАД?

Много хора се оплакват, че на тази рамка 203 дискове не влизат и то само за някъкви милиметри. Някои дори отричат, че има начин... Имаа:

http://store2.data.bg/specialized/My%20 ... C_0011.JPG

Необходими са само подходящи дистанционни втулки които се слагат между ушите на рамката и края на главината.
Реално погледнато рамката се разкрачва, но натоварването което изпитва е пренебрежително малко.


6. НАПРАВИ СИ САМ Вериги За През ЗИМАТА За Гумите На Колелото:

Нервен Хамстер:

"Why put on snow tires when you can use an old chain?"

http://c3.pinkbike.com/photo/1709/pbpic1709445.jpg

Страхотна идея (мое мнение) :)
В пъти по-добрър вариант от колкото пробиване на гумата, слагане на болтчета, винтчета и тем подобни изискващи много време и n-пъти повече нерви. :)
Пък дали драскат шината и колко я драскат, това са подробности зависещи от това дали ти пука. :)



И Сега малко :offtopic: :

Имаше интерес към главината, за това ще споделя това онова и за нея... Напрактика е за "НАПРАВИ СИ САМ" ама... не баш...

Та....

6. Главина СВИНЯ:

http://c2.pinkbike.com/photo/1746/pbpic1746664.jpg

Не представлява нищо авторско или оригинално.
Копие е от Formula.
Копие в смисъл разстоянията между бордовете.

Представлява цилиндър от Дуралуминий, минат на струг с дадените размери.
Дупките за диска са разпробити с отвесна бормашина със съответните разграфявания под нея.

Тъй като пълният кръг има 360 градуса, дискът има 6 болта, демек 6 дупки, всяка тях е пробита в интервал 60 градуса взети от центъра на главината. След като дупките са пробити се минават с метчик и всичко е точно.
Същото важи и за дупките на бордовете за спиците.
Примерно за шина 36 дупки се разпробиват 36 такива през 10 градуса с дебелина на отвора такава, каквато максимална дебелина спици си намислил да слагаш. И край...с малките дупчици толкова.

ЕДИТ: Сбърках. Правят се на всеки борд по 18 дупки през 20 градуса. Веднъж направихме грешката да направим по 32 на борд и главината стана с 64 дупки :nuts: и сега пак сбърках да го е*а...

Та....вече приключихме с малките дупчици.

После следва да се разпробие отвора в средата и да се направят легла за лагерите. Това става първоначално с МНОГО ГОЛЯМА Бургия след което със струг, но от вътрешната страна, за да не е перфектна дупка а да има 0.2-0.5мм разлика в долния и горния край, къдет овлизат лагерите, за да влезнат плътно.
Лагерите са машинни.

Ето я тук главината готова за сглабяне:

http://c2.pinkbike.com/photo/1954/pbpic1954843.jpg

Единия лагер се набива вътре докато опре в края на главината.

След това се прави втулка (ос с 20мм вътрешен диаметър),която свързва 2та лагера и не позволява да мърдат аксиално.

След като оста е направена (също на струг) се поставя в центъра и се слага парцал около нея за да не бЕга кат сложиш горния лагер:

http://c1.pinkbike.com/photo/1954/pbpic1954851.jpg

Най добре е да се сложи точно изрязан дунапрен с малко по-голяма дебелина от разтоянието между оста и вътрешния борд на главината, но ме мързеше и сложих парцала с който се бърсах :)
Разлика няма...
Теоретично трябва да се получи биене от неправилното разпределяне на масата, понеже парцала не е еднакво дебел от всякъде, но това са глупости... масата на парцала е нищожна.

Така...главината вече е сглобена и външния лагер е сложен след набиването в леглото му, сложих зегерка която влиза плътно до него в направен (ПАК НА СТРУГ!) канал за нея:

http://c3.pinkbike.com/photo/1746/pbpic1746665.jpg

Вече няма мърдане...

Сега идва момента на захващането на главината за вилката:

Прават се 2 втулки (ОТНОВО НА СТРУГ!) същите като тази вътре в главината (с 20мм вътрешен диаметър), но с различна дължина:

http://img124.imageshack.us/img124/5449 ... 844qf4.jpg

Дължината е подбрана, така че при поставянето на главината между тях, центъра на цилиндъра да се пада на еднакво разстояние от всеки един от краката на вилката.
Респективно и центъра на шината да е по средата на вилката от там и центъра на гумата.

Другото вече си е до наплитане. :)

Ми... ето пример горе доло какво трябва да съдържа темата, ако някой има свой импровизации да не се срамува или плаши ами да сподели.



пп ("потенциално опасните" модификации този път няма да ги пускам, тъй като са...ъъъ...."потенциално опасни". ;)

МнениеПубликувано на: Съб Май 31, 2008 10:44 pm
от paluk
[quote="SpoileR"][/quote]

Защо не водиш някое предаване "Направи си сам" по телевизията?

МнениеПубликувано на: Съб Май 31, 2008 10:47 pm
от did
paluk написа:
SpoileR написа:


Защо не водиш някое предаване "Направи си сам" по телевизията?


щото от няколко години го води по mtb-bg.com

МнениеПубликувано на: Съб Май 31, 2008 11:27 pm
от flex
При положение че може би парите са проблем доста често това е доста добра работа. Не че нямам резервни ама са ми интересни Shiver guard-овете.

МнениеПубликувано на: Нед Юни 01, 2008 5:29 am
от Yavkata
Замяна на липсваща пръстеновидна пружинка( не и знам точното название) на семеринг на вилка ХСR с 30 мм горни тръби. Купува се пръстеновидно гумено уплътнение 28 мм от магазин за ВиК. Върши работа по -добре от оригинала.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 03, 2008 7:56 pm
от think.gear
SpoileR,страхотно!!! :agree: :agree: :agree:
Скоро ще си разцъкам една такава предна главина.Можеш ли да ми кажеш ти какви лагери ползваш?

А,малко по темата:днес си направих една стойка да си закачам апаратчето на кормилото и да снимам кратки клипчета.Ето я:

Скоба(с ябълковиден болт) за монтиране на компактен фотоапарат на кормилото:
Частите за цялото приспособление са изцяло изнамерени от торбите ми с боклуци,та не мога да определя колко точно ще струва.Най-скъпата част е ябълковидната глава ,която съм взел от развален миниатюрен трипод ,струващ мисля 8лв.Останалото са болтове и пластмасова скоба.Дизайнът е като за 15 минути,но ако си поиграе човек може да го докара доста по-красиво.При липса на ябълковидна глава ,може да се изпълни с болт 1/4" + две ,три гайки 1/4",продават ги в магазините за крепежни елементи.ЗАБЕЛЕЖКА:Като отивате да си купувате болт 1/4",отидете с фотоапарата и се уверете ,че се навива в гайчицата му,защото мисля ,че има два стандарта резби с различен брой навивки на инч.Забравих фотографския стандарт кой беше...
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

МнениеПубликувано на: Сря Юни 04, 2008 11:29 pm
от think.gear
нещо ми изчезна бутона за промяна на пост.Исках да променя горния ми пост и да заменя снимките с линкове.Днес отворих темата от компютъра на работата ми и видях, че за 1024х768 резолюция на монитора, тези снимки са доста големи и правят един кофти хоризонтален скрол долу.Моля някой от администраторите да ги промени защото при мен не става... :dunno: ...предварително благодаря и се извинявам за причиненото неудобство на хората с 1024х768...

МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 9:23 am
от SpoileR
think.gear написа:...


Евала :) Много добре е станало :) Макар че аз преди пробвах подобно, само че не за кормилото, а вилката и.....наляво, надясно... друсане...
бе не ми се получи много много :V: На каската му е майката....

Може да пуснеш някое видео след време да видим как е :)

МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 10:01 am
от bluskanie
Само да спомена... този вид закрепване е иден, обаче апаратчето няма да се задържи на място, колкото и да е стегната ябълката. Винаги ще клюмва :)

Метода със скоч за каската е достатъчно надежден :)

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 1:40 pm
от think.gear
Ще го пробвам днес сигурно:)Струва ми се ,че стана стабиляга,поне като поразтропах колелото на място (предницата доста подскачаше),апаратчето не мръдна.
На вилката е супер! :agree: или още по-добре на оста на предното колело,обаче като си знам вело способностите,мога ли да го смажа в някой бордюр или не мога....та все още не ми се рискува там:)

И един въпрос който е малко във връзка с тази тема:Има ли смисъл от такова "преплитане" на спиците:
http://bp2.blogger.com/_XGRz6uWGK3I/R7ByNpUCBZI/AAAAAAAACsQ/Isp5P_AziEU/s1600-h/bikerack_01.jpg

Струва ми се че колелото става доста по-нестабилно и имам чувството ,че е направено единствено с цел евтин кич,но като гледам велосипеда не е боклук и това със спиците като заводско изглежда...та за това питам..

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 3:14 pm
от ZyclonB
Спойлер пробвал ли си да нанижеш къси силиконови тръбички върху веригата, която е оплетена около гумата,само в допирните точки на веригата и шината та да не се дере последната?

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 3:26 pm
от CECO
think.gear според инженерите на DT SWISS има! :agree:

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 3:42 pm
от bikerider
think.gear написа:И един въпрос който е малко във връзка с тази тема:Има ли смисъл от такова "преплитане" на спиците:
http://bp2.blogger.com/_XGRz6uWGK3I/R7ByNpUCBZI/AAAAAAAACsQ/Isp5P_AziEU/s1600-h/bikerack_01.jpg

Струва ми се че колелото става доста по-нестабилно и имам чувството ,че е направено единствено с цел евтин кич,но като гледам велосипеда не е боклук и това със спиците като заводско изглежда...та за това питам..


Има и не е кич. Ако се интересуваш повече потърси +lacing +"crow's foot" в гугъл.

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 4:58 pm
от SpoileR
ZyclonB написа: пробвал ли си да нанижеш къси силиконови тръбички върху веригата, която е оплетена около гумата,само в допирните точки на веригата и шината та да не се дере последната?


Ъ? :smirk:

Моля?

Не....не те разбрах наистина :) Коя верига оплетена около гумата?


Едит: АА...ако за на Хамстера гумата питаш, нека той да каже, т'ва не е мое дело... :nuts:

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 5:28 pm
от ZyclonB
SpoileR написа:

Едит: АА...ако за на Хамстера гумата питаш, нека той да каже, т'ва не е мое дело... :nuts:


За нея питам да....Понеже ти си пуснал пика и затова се обърках..

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 10:44 pm
от markata
Би трябвало да стане със силиконов маркуч или с някакъв тип термосвиваема шлауфка.Може и да се хване по някакъв начин със свински опашки към шината/спиците за да не се извърта.

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2008 10:23 am
от SpoileR
markata написа:Би трябвало да стане със силиконов маркуч или с някакъв тип термосвиваема шлауфка.Може и да се хване по някакъв начин със свински опашки към шината/спиците за да не се извърта.


Да така е...но тогава вече става много работа... ;)

Може да се направи за постоянно ако имаш цяло предно колело което да е такова и при сняг да смениш цялата капла.

Пък лятото съответно си слагаш default-ска. :)

Така е най далавера, но пък повече средства отиват....

хех всичко се компенсира дее*а! :)

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2008 9:03 pm
от keremitko
Някой има ли идея как да си направя сам това http://screambikes.eu/images/chain_pitchs.jpg :popcorn:

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2008 9:17 pm
от bobiracing059
keremitko написа:Някой има ли идея как да си направя сам това http://screambikes.eu/images/chain_pitchs.jpg :popcorn:

Е нали целта е САМ да си го направиш ;) :)