Страница 1 от 1

Защо Spike-ва? - Основна теория зад амортисьорите.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 11:36 am
от GECKO
Това е по-скоро тема за хора, които навлизат във планинското колоездене и за пръв път се сблъскват със хидравлични амортисьори. Нямам голямо желание да превеждам, за това който не разбира какво се пише може да използува ТОВА

Та ето ви базата:

Съвсем начално разбиране на окачването и идеята зад него.

Основни термини ползувани при описването на всякакви амортисьори

Пружини и Preload (натягане)

Rebound, как работи и какви са ползите от настройването му

Компресия - що е то и с какво помага?

Тук става време за малко по-задълбочените анализи... или "Защо JrT струва по-малко от SuperT - на вид изглеждат еднакви?"

Разлики и специфики на нискоскоростна и високоскоростна работа на окачването.

Разлики между системите ползувани в различните вилки (или "Защо ми спайква вилката?")

И малко :offtopic: но все пак полезно за ползуващите по-евтини вилки:

Подобряване на системи с фиксирани отвори за хидравликата.

Ако някой се е чудел защо си играя да си правя експерименти с вилката... е когато изчетете това ще ви стане ясно.

*Малко уточнение - писанията са за мотори, но при велосипедите всичко важи с пълна сила.

Това е базата за всеки, който е решил да се хване по-сериозно със амортисьорите си и да има най-общо разбиране какво се случва. Системите се различават предимно по подредбата си, но ако разберете какво се случва ориентацията на хидравликата вече няма да е от такова значение.

Информацията съм сигурен, че може да се намери по форума разхвърляна в поне 3-4 теми, но тук е малко по-синтезирана и се надявам да породи някои въпроси :idea:

Приятно четене на който му е интересно.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 11:55 am
от Dravceto
За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт. Евала ти правя за всички полезни теми които си направил и за това, че споделяш опита с нас.

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 12:36 pm
от 25thframe
Dravceto написа:За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт.

Заедно с bikerider. Благодаря GECKO. :agree:

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 1:12 pm
от bikerider
@GECKO: :agree:

:offtopic:
@25thframe:
Не ме намесвай, темата и заслугата за нея си е на GECKO. Но все пак благодаря :)

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 2:06 pm
от outfaced
всичко на куп: Suspension Overview.pdf

:agree:

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 6:06 pm
от Pho3nix
Dravceto написа:За пореден път се убеждавам че си един от най-полезните хора в този сайт. Евала ти правя за всички полезни теми които си направил и за това, че споделяш опита с нас.

Именно, напоследък прави впечатление желанието у доста от най-разбиращите да пренебрегват навлизащите в спорта и да се подиграват... Не виждам много смисъл от това им действие, мисля че за всички е добре спорта да се развива и да става по-популярен. Докато GECKO и още няколко хора винаги са готови да помогнат и да обяснят, за което им благодаря искрено. Специално на мен GECKO много ми помогна с информацията си за рамки от една моя тема, която поради възрастта на рамката доста трудно щях да намеря... пък и в момента има доста повече впечатления от въпросната рамка, отколкото например от първите коментари за нея от преди няколко години, които намерих. Затова още веднъж, Благодаря Ви :agree:

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 6:52 pm
от BurNiNg_IcE
Много мерси за полезната информация!!! :bowdown: :bowdown:
:clap: :spin: :clap:

МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 6:59 pm
от thekidtwist
хвала на такъви граждани :) :agree:

МнениеПубликувано на: Нед Мар 22, 2009 12:47 am
от GECKO

МнениеПубликувано на: Нед Мар 22, 2009 11:15 am
от Capoeira
Е не това последното не можеше да е обяснено и унагледено по добре, найстина е смляно до нивото на ученик 4-5 клас

МнениеПубликувано на: Нед Мар 22, 2009 11:23 am
от THEZOGGO
Страшно полезна информация. :agree:
@GECKO
:bowdown: :)
Няма да е лошо темата да бъде сложена в ЧЗВ. :)

МнениеПубликувано на: Нед Мар 22, 2009 5:39 pm
от Many
Много добре Гецко, ама до колко от тук четящите ще се оправят с техническия английски. Като цяло имам наблюдения че не сме тъпи. Дано повече колеги да схванат за какво се говори.Това което е дадено като инфо за шоковете, до голяма степен важи и за вилките като основаен принцип на работа.

МнениеПубликувано на: Нед Мар 22, 2009 10:43 pm
от Skull
U ROCK ! :guiter: :hbang:

:bowdown: :bowdown: