Предложение за автобусите до Витоша

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот nikolay_ko » Вто Яну 12, 2010 9:48 am

Провокиран от тази новина: http://news.ibox.bg/news/id_1880102991
реших да отворя тема, тъй като се е видяло, че пак ще се вдига шум за нищо, но поне ние, които страдаме от случващото се, да направим нещо полезно за всички.

За да не губя време ще пиша директно - съмнявам се, че ще махнат линиите до Витоша. Ще измислят по-строг контрол и по-висока цена и пак ще си возят нагоре, но за сметка на нас. Съмнявам се, че ще сменят бусовете или раздрънканите рейсове, но могат да направят следното - 1/3 от задните седалки да бъдат заменени от тръби за колела. Разходът ще е минимален, ефектът - поразителен. Капацитетът на автобусите ще се увеличи значително - седящите места ще се ползват пълноцено, а при кадърна подредба ще може да влязат бая колела.

Така съм съгласен да плащам и повече за билетче, щом услугата ще се промени.

Призовавам колегите колоездачи, които са свикнали да плащат на ръка на водача да признаят, че това също вреди на спорта, защото тези пари не отиват за поддръжката на линията и беше въпрос на време тя да спре. Пак добре, че не спря с тежък инцидент някъде по пътя към Алеко, както често става в Бъгария.

Нека хората от велосдруженията да се замислят и да издигнат това искане по-институционално до Столична компания градски транспорт; общината или който там ще стопанисва линията...

Благодаря за вниманието; жал ми е когато е по-лесно да отрежеш нещо, вместо да се опиташ да го поправиш...
nikolay_ko
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пет Май 04, 2007 3:32 pm
Местоположение: София

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 11:01 am

Тъпотии пишеш, "колега", тъпотии... мога и по-силни думи да намеря. Само ще те питам - успявал ли си някога да си купиш билет за 66 от Хладилника? :crazy:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот nikolay_ko » Вто Яну 12, 2010 11:39 am

Когато съм поискал съм успявал; много по-лесно е обаче да набиеш колелата вътре и да гледаш като пукал докато се качват хората и се провират между колелата с надеждата да те пропусне шофьорът и да направиш една врътка без пари - КЕФ!

Байкрайдър, четейки форума, имам впечатлението, че си интелигентен човек с модерно мислене(дано не греша); не от онези, които карат колело за 2-3 хиляди лева и се стискат за лев - два, когато преговарят с шофьора... Когато ползваш нещо трябва да платиш за услугата - иначе никога нищо няма да се промени, докато предпочитаме да плащаме под масата...

И пак - идеята на темата е да се организираме и да поискаме да се предвиди място за колелата в автобусите покрай шума, който ще се вдига тепърва, а не да се изпокараме кой - как купува билети и за колко. Когато им е изгодно, ще намерят начин да си вземат парите - има бол търговски модели.
nikolay_ko
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пет Май 04, 2007 3:32 pm
Местоположение: София

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот azze » Вто Яну 12, 2010 11:54 am

Най-разумното,което може да се направи,е по някакъв начин да се спре плащенето на ръка на шофорите,като заработи касата на Хладилника,да се увеличи малко цената на билета и да се промени графикът на автобусите - примерно пред делничен ден или въобще да не се движат,или да имат малко курсове.Няма друг начин да не са на загуба.
"Най-голямото доказателство за съществуването на разумен живот във Вселената е,че досега никой не се е опитал да се свърже с нас."
Аватар
azze
 
Мнения: 1943
Рейтинг: 1731
Регистриран на: Нед Окт 12, 2008 9:33 am

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 11:57 am

nikolay_ko написа:Когато съм поискал съм успявал;

Това не е отговор на въпроса ми, а измъкване. ВИНАГИ съм искал да плащам на касата, но са ме препращали към шофьора. Не е моя работа да гледам кой взима парите, аз съм краен потребител.

nikolay_ko написа:Когато им е изгодно, ще намерят начин да си вземат парите - има бол търговски модели.


Ами там е работата, че не им е изгодно - просто няма достатъчно хора за тези линии. Колоездачите са крайно недостатъчни за финансиране на излетна автобусна линия.

Толкоз по въпроса.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Вто Яну 12, 2010 3:35 pm

@bikerider, на едно друго място имаше хубав коментар за една автобусна линия, дето вози предимно цигани в цигански квартал, и разбира се е на тотална загуба, само че и дума не отварят да я спрат. Явно не е само до рентабилността.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 3:39 pm

Правим ли разлика между социалната функция на обществения транспорт и лукса на излетните линии?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот did » Вто Яну 12, 2010 3:40 pm

А защо трябва да се прави разлика? Да не би циганите да са по-важни от младежите, които искат да спортуват?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 3:43 pm

При наличието на алтернативи на 66 този въпрос и цялата полемика са безсмислени. Сам знаеш отговора - по-важни са (не и за мен де), щото са повече и го използват редовно.

Пак ли ще борим Цеко с лозунги и възвания? :nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот did » Вто Яну 12, 2010 3:47 pm

bikerider написа:щото са повече и го използват редовно.

А плащат ли си редовно? Хайде да не намесваме циганите в туристическия бизнес, понеже двете нямат нищо общо.

Не виждам никаква причина, подпомагането на линиите до ромските гета, които са също на загуба, да е с по-голяма социална тежест от подпомагането на линиите, които служат за туристически излети.

Просто трябва някак да се спре даването на пари на ръка, без късане на билетче... но за това вече е късно. Сега трябва наистина сериозна намеса на неправителствени организациии... но такива няма, понеже по тая линия няма да има лпане на пари от безмислени проекти.

:xx(:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот TheAnimal » Вто Яну 12, 2010 3:56 pm

http://forum.gtsofia.info/index.php?top ... 0#msg77180 като прочетох това излиза , че 66 си е доста натоварен особедно зимния сезон. Незнам какво не им е рентабилно на тези. Пак има игра на частни интереси тука.
"Всеки знае, че една жена е твърде силна за един мъж."
TheAnimal
 
Мнения: 3204
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 9:38 am
Местоположение: Зверино

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 4:31 pm

did написа:Хайде да не намесваме циганите в туристическия бизнес, понеже двете нямат нищо общо.


Аз за цигани не съм говорил. И не виждам проблема да платя на Цеко за лифта по 12 лева за полуден плюс билетче за 93. По-добре е отколкото ония гадни чавдарки, които бълваха като змейове всякакви тежки метали във високата част на Витоша. От години съм на мнение, че всякакъв масов ДВГ транспорт над Драгалевци трябва да бъде абсолютно забранен.

Алтернатива има ли? Има. По-екологична ли е? По-екологична е. Другото са мрънканици за левчета.

@TheAnimal: ами поинтересувай се колко струва подмяната на автобусния парк на линия 66 с нови, незамърсяващи такива, или поне втора ръка в нормално състояние. Поинтересувай се колко струва поддръжката на един такъв парк (само за линия 66). Може и да се сетиш. С таралясници всеки знае.

Също така - частен интерес има навсякъде и за всичко. Казва се капитализъм. Свиквайте.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Вто Яну 12, 2010 7:16 pm

bikerider написа:Аз за цигани не съм говорил. И не виждам проблема да платя на Цеко за лифта по 12 лева за полуден плюс билетче за 93.

Aз пък виждам. Монопол говори ли ти нещо?


bikerider написа:Алтернатива има ли? Има. По-екологична ли е? По-екологична е. Другото са мрънканици за левчета.


По-екологична е таратанци. Токът дето яде лифта за да качи 10 пътника в четвъртък е мнооого повече, отколкото изгаря мерцедесчето на 66.

bikerider написа:Също така - частен интерес има навсякъде и за всичко. Казва се капитализъм. Свиквайте.

Защо не пробваш по капиталистически да спреш тока на циганите и транспорта (губещ!) до гетата :love: Значи, за някои капитализъм, а за други - комунизъм?

TheAnimal написа:http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1350.msg77180#msg77180 като прочетох това излиза , че 66 си е доста натоварен особедно зимния сезон. Незнам какво не им е рентабилно на тези. Пак има игра на частни интереси тука.

Нерентабилно е, че шофьорът си слагаше всичките парички в джобчето. Веднъж едва-що не ми забрани да се качвам в рейса, щото съм си купил билет от будката!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот Daniel Panev » Вто Яну 12, 2010 8:00 pm

Извинявам се, че се намесвам тъй грубо в този така интересен разговор, но дали ще е възможно и удобно някой да обясни и на нас, простите и глупавите: какво всъщност е предложението за автобусите до Витоша?
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот Alpina » Вто Яну 12, 2010 8:14 pm

Ха, сигурно да карат поне до лифтовете, както и обявиха че ще става :D
Кой ли стои зад това :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот Daniel Panev » Вто Яну 12, 2010 8:20 pm

Е то със същия ефект аз мога да ти предлагам на намалят цените на московското метро... Какъв е смисълът някакъв независим субект (демек от който нищо не зависи) да предлага на други подобни (които само консумират) неща, чийто контрол е изцяло в трети ръце? При това гиганеясно формулирани...
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 9:57 pm

PtD написа:Aз пък виждам. Монопол говори ли ти нещо?

Не и в случая. По твоята логика трябва да има само дребни икономически субекти, за да няма "монопол". Монопол е ужасно разтегливо понятие. И за да говориш за монопол, трябва да докажеш, че зад спирането на 66 стои Цеко Минев. Иначе си говорим празни приказки.

PtD написа:По-екологична е таратанци. Токът дето яде лифта за да качи 10 пътника в четвъртък е мнооого повече, отколкото изгаря мерцедесчето на 66.


Аз гледам непосредственото замърсяване от двата вида транспорт до горе. Кой замърсява повече мисля е ясно. А ти щом гледаш толкова надалеч, би трябвало да спреш да караш колело изобщо. Щото нали тока похарчен за изработката му и мръсотиите изляти от заводите в реките са стотици пъти повече от тока изхабен за едно качване на 10 пътника.

PtD написа:Защо не пробваш по капиталистически да спреш тока на циганите и транспорта (губещ!) до гетата :love: Значи, за някои капитализъм, а за други - комунизъм?

Точно така. За социално слабите - комунизъм и тояга. За платежоспособните спортуващи - капитализъм и морков. Разбирам, че се дразниш на амбивалентността и искаш да е справедливо, но не е. И моля, нека наистина извадим политическия контекст от темата.

PtD написа:Нерентабилно е, че шофьорът си слагаше всичките парички в джобчето. Веднъж едва-що не ми забрани да се качвам в рейса, щото съм си купил билет от будката!

Това не е мой проблем, нито е твой. Да си подал жалба срещу този шофьор, а? Подаде ли? Постфактум да се мрънка е чисто хабене на време и нерви.

Пак казвам - аз се радвам, че спряха тези линии. Бяха си на изкуствено дишане от много време, автопарка беше тотално грохнал и неподдържан. Сега ще отида и ще платя на "монополиста", защото ми е по-бързо, по-удобно и по-екологично от бълващите газове таратайки. И не ме интересува кой какво, кой онакво. Аз съм потребител и нищо друго не ме интересува освен съотношение между цена, качество и опазване на планината, в която обожавам да карам. Лифтовете ОПРЕДЕЛЕНО предлагат по-добро съотношение между тия три фактора. А ако тези линии наистина са рентабилни и има интерес към тях, точно частния интерес ще ти оправи проблемите. Само дето се съмнявам някой да види полза от частна линия до горе при наличието на лифтове. За което сигурно пак е виновен "монопола" :idea:

Edit:
Daniel Panev написа:какво всъщност е предложението за автобусите до Витоша?

Става дума за лините до високата част на Витоша, не за всички линии до Витоша. 98 още си ходи до Железница. 93 до Драгалевци.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Вто Яну 12, 2010 10:14 pm

bikerider написа:И за да говориш за монопол, трябва да докажеш, че зад спирането на 66 стои Цеко Минев. Иначе си говорим празни приказки.

Аз не съм съд, че да трябва да доказвам каквото и да е. За да си създам мнение ми е достатъчно да свържа точките.


PtD написа:Аз гледам непосредственото замърсяване от двата вида транспорт до горе. Кой замърсява повече мисля е ясно. А ти щом гледаш толкова надалеч, би трябвало да спреш да караш колело изобщо. Щото нали тока похарчен за изработката му и мръсотиите изляти от заводите в реките са стотици пъти повече от тока изхабен за едно качване на 10 пътника.


За *еднократното* качване може би. Само че аз карам много години едно и също колело, с което спестявам
а) замърсяване от автомобилостроене - а производството на един автомобил е многократно по-мръсно от производството на един велосипед
б) замърсяване от експлоатацията на автомобила - защото докато карам колело, не карам автомобил.

PtD написа:Това не е мой проблем, нито е твой. Да си подал жалба срещу този шофьор, а? Подаде ли? Постфактум да се мрънка е чисто хабене на време и нерви.


Не, разбира се. Но сега не мрънкам, а само пояснявам защо линията е невъзможно да бъде рентабилна при този метод на експлоатация. Разбрахме, че има и други нерентабилни линии, но тях кой знае защо не ги спират. Сигурно защото все още няма "Филиповци ски".

Пак казвам - аз се радвам, че спряха тези линии. Бяха си на изкуствено дишане от много време, автопарка беше тотално грохнал и неподдържан.

В такъв случай трябва спрат 80% от градския транспорт въобще. :wavey:

Сега ще отида и ще платя на "монополиста", защото ми е по-бързо, по-удобно и по-екологично от бълващите газове таратайки. И не ме интересува кой какво, кой онакво. Аз съм потребител и нищо друго не ме интересува освен съотношение между цена, качество и опазване на планината, в която обожавам да карам.

Eто точно там ви е разминаването с "монополиста". Защото той с твоите пари съвсем не смята да опазва планината, ами ги харчи да подкупва когото трябва, за да настрои хотели на Витоша. Точно затова не искам да му давам и стотинка. Даже напротив, ако има начин да давам пари във форма на "почерпка" на лифтаджиите, вместо да си купувам билет, с удоволствие ще го правя.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 12, 2010 10:45 pm

Алтернатива - пишете до:
"ЕГ-6" ООД - Никола Петров
"Сиси - Т" ООД с ръководител Стефани Михайлова
"Борекс транс" - Стоян Йорданов
"Карина - СПС" - Галина Анастасова
"Ант Фарма" ООД - Милчо Антонов
"Нов пламък" с ръководители Пламен Бонев и Кирил Серафимов

Като последната обслужва Банкя до Златните мостове с маршрутно такси N10. Обслужват само една от 49те линий в столицата, така че биха могли да покрият още една линия до Морени. Направете едно допитване в МТБ колко хора от велосипедистите използват автобус 66, извадете една представителна извадка и го изпратете до фирмата.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот nikolay_ko » Вто Яну 12, 2010 10:55 pm

Ако не е станало ясно - идеята ми е, че такава линия(конкретно 66) трябва да има и най-вероятно ще има. Ако не е СКГТ, то ще е частник или арендатор или... но като се вдига шум сега кой-какво спира и ще пуска, може велоорганизациите да пишат до отговорните по даването на лицензии за нашите нужди... а според мен е хубаво, който ще обслужва линията, да предвиди места за колелата - не сме малко колоездачите, не е малко и търсенето, а и е важно за спорта.

освен това, ако беше сталано дума да върнат общинските линии, с уговорката да вдигнат цената и да засилят контрола, то тогава с основание да си кажем какво искаме като потребители със специални нужди, ако може така да се каже.

Целта ми беше да провокирам позитивен диалог и евентуално някакво действие, ако стигнем до обща идея. Уви, явно няма да стане, поне не сега, когато сезонът е слаб и няма опашки и ръганица по спирки и лифтове. Нека обаче не забравяме, че 66 вървеше всеки ден, а не като драгалевския от четвъртък до неделя...
nikolay_ko
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пет Май 04, 2007 3:32 pm
Местоположение: София

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Вто Яну 12, 2010 10:57 pm

@EccentricMOTION: Добра идея! :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Вто Яну 12, 2010 11:35 pm

@PtD: все още не си доказал, че тока изразходван за лифта е произведен от замърсител. Това го приемаш за чиста монета без реално да знаеш дали по-големия процент иде от ВЕЦ или от ТЕЦ. А ако случайно по-голямата част е произведена от АЕЦ тезата ти директно отива в кошчето. Но това е встрани от темата.

PtD написа:Разбрахме, че има и други нерентабилни линии, но тях кой знае защо не ги спират.

Напротив, знае се защо. Защото имат социална функция, вече го казах. Превозването на туристи няма такава функция. Все още не си ме оборил по тази линия. Всякакви такива произволни сравнения от тип "ама тия защо имат" са неуместни. Докажи, че излетните линии имат социална функция и се ползват от хора, които нямат други алтернативи.

Пак казвам - аз се радвам, че спряха тези линии. Бяха си на изкуствено дишане от много време, автопарка беше тотално грохнал и неподдържан.

В такъв случай трябва спрат 80% от градския транспорт въобще. :wavey:

Факт - така е, ако гледаме само екологичната страна. Но градския транспорт има същата социална функция, както онези линии, срещу чието съществуване протестираш.

Eто точно там ви е разминаването с "монополиста". Защото той с твоите пари съвсем не смята да опазва планината

Изобщо не ме интересува какво ще прави собственика на лифта с парите си. Не смятам да поемам функциите на контролен орган. Аз съм потребител, платил да бъде извозен до горе, бивам извозен и дотам. Сигурно ще ми предложиш и да се интересувам какво прави с парите си собственика на магазина, откъдето купувам хляб? Нали, щото и той иска да лее бетон, за да строи нови магазини (това по повод произволните сравнения :)).

Даже напротив, ако има начин да давам пари във форма на "почерпка" на лифтаджиите, вместо да си купувам билет, с удоволствие ще го правя.

Нормално, ти досега си правил точно същото нещо давайки пари на шофьора с ясното съзнание, че допринасяш пряко за нерентабилността на излетната линия.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот SMITH » Сря Яну 13, 2010 12:26 am

rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Сря Яну 13, 2010 2:15 am

bikerider написа:@PtD: все още не си доказал, че тока изразходван за лифта е произведен от замърсител. Това го приемаш за чиста монета без реално да знаеш дали по-големия процент иде от ВЕЦ или от ТЕЦ. А ако случайно по-голямата част е произведена от АЕЦ тезата ти директно отива в кошчето. Но това е встрани от темата.

О, да, защото ВЕЦ са едни екологично чисти производства :eyebrow: И особено АЕЦ :) По тези теми (особено за АЕЦ) съм твърде добре информиран, за да мисля, че произвеждат ей-така от нищото, без последствия за околната среда. Дори само топлинното замърсяване да вземем, за всеки киловат, който ти идва на лаптопа, отиват 2 киловата в атмосферата. Това ако наричаш "екологично чисто", здраве му кажи. Това без да броим експлоатационните замърсявания.

Но имам за теб един експеримент, съвсем елементарен и мисловен. Дали ще можеш с 4 литра нафта да захраниш генератор, с който да качиш 10 пътници с лифта? (приемайки, че мерцедесчето харчи 20 на 100, и че от долната станция на лифта са 10 километра до Морени).

Напротив, знае се защо. Защото имат социална функция, вече го казах. Превозването на туристи няма такава функция.

Разбира се, че има. Докажи, че няма.

Факт - така е, ако гледаме само екологичната страна. Но градския транспорт има същата социална функция, както онези линии, срещу чието съществуване протестираш.

Чакай сега малко. Като ти е удобно, обръщаш екологичната страна, като ти е удобно - социалната. Реши коя е по-важна и да се фокусираме върху нея.

Изобщо не ме интересува какво ще прави собственика на лифта с парите си.

Аа, нали. Обаче иначе милееш за планината да не би случайно да попаднат малко сажди върху нея, един път дневно. Сигурно саждите са много голям проблем, а не като изсечените дървета, свлачищата, ерозията и другите хубави неща, които съпътстват строителството. :dontknow: (Да си припомним Банско...)

Даже напротив, ако има начин да давам пари във форма на "почерпка" на лифтаджиите, вместо да си купувам билет, с удоволствие ще го правя.

Нормално, ти досега си правил точно същото нещо давайки пари на шофьора с ясното съзнание, че допринасяш пряко за нерентабилността на излетната линия.


Не, правих го, за да мога въобще да се возя на рейса. Прочети по-горе какво се случи когато си купих билети, както си му е редът. И за да те имитирам: аз съм консуматор, не ме интересува рентабилността на транспорта. Транспортира ме и моите ангажименти свършват дотам. Нали така? Пък да не забравяме и социалните функции :wavey:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Сря Яну 13, 2010 7:28 am

PtD написа:И особено АЕЦ :)

Отиваме в някакви крайности. Всяка човешка дейност "замърсява". Всяко "производство" на енергия (и на ред от хаоса) произвежда отпадък. АЕЦ обаче най-малко. Твърде свободно боравиш с това понятие. Всичко може да бъде изкарано замърсяващо на фона на една въображаема стерилна "екологичност" размахвана като знаме. Утре ще излезе, че форума произвежда информационно замърсяване, щото в него се говори/пише :)

PtD написа:По тези теми (особено за АЕЦ) съм твърде добре информиран, за да мисля, че произвеждат ей-така от нищото, без последствия за околната среда. Дори само топлинното замърсяване да вземем, за всеки киловат, който ти идва на лаптопа, отиват 2 киловата в атмосферата. Това ако наричаш "екологично чисто", здраве му кажи. Това без да броим експлоатационните замърсявания.

Отлично знам, че си запознат. Точно затова го казвам. Но не виждам защо отиваш в крайности. Истината е в сравнението, а ти тук избягваш коректните такива като дявол тамян.

PtD написа:Но имам за теб един експеримент, съвсем елементарен и мисловен. Дали ще можеш с 4 литра нафта да захраниш генератор, с който да качиш 10 пътници с лифта? (приемайки, че мерцедесчето харчи 20 на 100, и че от долната станция на лифта са 10 километра до Морени).

Отново произволни сравнения. Капацитета на лифта не е 10 пътника, а доооооста повече.

PtD написа:
Напротив, знае се защо. Защото имат социална функция, вече го казах. Превозването на туристи няма такава функция.

Разбира се, че има. Докажи, че няма.

Вече показах как да се докаже. Попитах риторично дали на излетните линии се возят САМО хора, за които няма други алтернативи. За мен отговора е не, то се виждаше какви хора се возят, следователно за мен е доказано, че излетните линии нямат социална функция. Изключвам шепата хора, които го ползваха за транспорт до оскъдните работни места във високата част на планината, и които използваха предимно само най-ранния сутрешен курс за нагоре и вечерния за надолу. Няма да обяснявам колко са тези хора, знаеш го и сам.

Факт - така е, ако гледаме само екологичната страна. Но градския транспорт има същата социална функция, както онези линии, срещу чието съществуване протестираш.

Чакай сега малко. Като ти е удобно, обръщаш екологичната страна, като ти е удобно - социалната. Реши коя е по-важна и да се фокусираме върху нея.

Не, не когато ми е удобно. Това са двете страни на монетата. И двете са важни. За хората, които не могат да си позволят да живеят по-екологично е важна социалната функция. За хората, които могат е по-важна екологичната. Аз просто отчитам наличието и на двата "вида" хора.

Изобщо не ме интересува какво ще прави собственика на лифта с парите си.

Аа, нали. Обаче иначе милееш за планината да не би случайно да попаднат малко сажди върху нея, един път дневно. Сигурно саждите са много голям проблем, а не като изсечените дървета, свлачищата, ерозията и другите хубави неща, които съпътстват строителството. :dontknow: (Да си припомним Банско...)

Срещу строителството не мога да се боря сам, а и честно да си призная нито желая, нито виждам смисъла. Срещу замърсяването също не мога да се боря, а и нямам желание, защото това означава да се боря с всички идиоти и да си намеря някъде майстора. Вече минах по тоя донкихотовски път, мерси. Затова само се радвам, че спряха тези трошки и го отчитам като мъничко намаление на непосредственото замърсяване. Убеден съм, че можеш да донесеш вода от двеста кладенеца, само и само да наклепаш нещо или някого като не-екологично. И аз го мога, мога и обратното. Но не там е смисъла на темата. Смисъла на темата за мен е да не се извъртят нещата и видите ли да се разпищим, че 66 е жизненоважен транспорт и да почнем да пишем неграмотни петиции като в другата тема. Само виж с какви хора делиш каузата си - ТЕ видите ли обявяват решението за незаконно. И ти ли ще го докараш дотам?

Не, правих го, за да мога въобще да се возя на рейса. Прочети по-горе какво се случи когато си купих билети, както си му е редът.

По-горе каза, че ЗА МАЛКО да не те качи. Последно?

Пък да не забравяме и социалните функции

Спрямо теб 66 никога не е имал социални функции. Има лифтове, ти имаш пари, имаш и кола.

Както вече казах, цялото мрънкане е за стотинки и за това, че ни режат евтинкото. А аз дори на това се радвам, защото на повечето малоумници, които стряскат туристи и дрифтят, сега ще им олекне джобеца и ще се разредят. Айде бийте ся минусите :evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот heep » Сря Яну 13, 2010 9:44 am

Съгласен съм с @bikerider, че линията няма пряко социално значение, но има косвено такова. Има една пирамида, показваща потребностите на индивида, в която нуждата от туризма е доста по-нагоре, спрямо оцеляване, сигурност, семейство и тн. От тази гледна точка - да няма социално значение. Но единственият начин по който можеш да стигнеш до Морените през седмицата след 16:00 часа, това е точно с тази линия. Лятото е светло до 21:00 часа и тази линия ми върши перфектна работа за едно хубаво каране, след работа - даже и с малко туристи по пътеките. Алтернативата на това каране - алкохол, цигари, наркотици или там куп други работи. Тук не се ли намесва точно косвеното значение на термина "социално", или задължението на държавата, чрез нейната социална политика, да ми осигури средството за осъществяването на спорта - което от своя страна влияе позитивно на здравето ми - тоест ще мога по-дълго да работя и да плащам данъци. Все пак ние плащаме данъци, а не циганите... Това не е ли социално значение?

Относно проблема със замърсяването - огромна част от автомобилите в България са над 10 години. И цапат много, ама наистина много... След това цялото ни измислено производство цапа толкова, колкото промишлеността на Китай... Така че рейса е капка в морето.

Просто цялата система е тотално збъркана.
Според мен това е следствие от личен интерес. Не че 150те човека който биха ползвали рейса в събота или неделя, ще извадят "частника" от фалит примерно...
:beer:
Аватар
heep
 
Мнения: 523
Рейтинг: 1632
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 1:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Сря Яну 13, 2010 10:43 am

heep написа:Алтернативата на това каране - алкохол, цигари, наркотици или там куп други работи. Тук не се ли намесва точно косвеното значение на термина "социално", или задължението на държавата, чрез нейната социална политика, да ми осигури средството за осъществяването на спорта - което от своя страна влияе позитивно на здравето ми - тоест ще мога по-дълго да работя и да плащам данъци.


Така беше преди, за съжаление или не държавата се отдръпва от налагането на стандарти и оставя на индивида да се грижи за себе си. Държавата няма нужда от интеграционна принуда, нито от налагането на общи норми. Сега тази роля се изпълнява от пазара. Тоест ти ако не плащаш данъци си е за теб и е твоя задача да се поддържаш във форма, за да можеш да плащаш данъци. Мисля, че така е по-редно, защото преживяхме всичките извратени форми на "социална политика", "социално инженерство" и прочие през 20-век. Виж за хората, които не желаят или не могат да се грижат за себе си, остава тоягата, както казах по-горе. Но това е вече прекалено встрани от темата, а и България е особен случай, този преход още не е завършил и скоро няма да завърши.

Радвам се, че се намеси и ти благодаря, че повдигаш проблема с липсата на алтернатива през седмицата. Засега обаче такава не се очертава, точно поради малкия брой хора, които могат да ходят на планина през работната седмица. Когато това се промени, аз ще съм един от първите, които ще застанат зад подобни петиции, защото реално ще има нужда от такъв транспорт. Сега няма или ако има нуждата е пренебрежима на фона на рентабилността (защото както се съгласихме с теб, няма как една излетна линия да има (пряка) социална функция). Склонен съм да коригирам мнението си, ако се появят достатъчен брой хора, които искат и могат да карат през седмицата.

Относно капките... една капка по-малко. Аз и на това се радвам.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот PtD » Сря Яну 13, 2010 11:01 am

bikerider написа:Отиваме в някакви крайности. Всяка човешка дейност "замърсява". Всяко "производство" на енергия (и на ред от хаоса) произвежда отпадък. АЕЦ обаче най-малко. Твърде свободно боравиш с това понятие. Всичко може да бъде изкарано замърсяващо на фона на една въображаема стерилна "екологичност" размахвана като знаме. Утре ще излезе, че форума произвежда информационно замърсяване, щото в него се говори/пише :)

...а ти тук избягваш коректните такива като дявол тамян.

Погледни на топлия канал на АЕЦ "Козлодуй" какви сомове се ловят и ще си говорим пак за замърсяването. Вярно, не е с CO2, не е със сяра, не може да го видиш или помиришеш. По-малко реално ли е, според теб? А отработилото гориво как се съхранява, знаеш ли? А трапните води какво се правят? Ами остатъците от водоочистката на 1-ви контур? А оборудването от 1-ви контур след експлоатация? И тъй нататък. Затова много се радвам някой като скочи колко било чисто енергопроизводството от АЕЦ. Чисто, ама друг път.

bikerider написа:
PtD написа:Но имам за теб един експеримент, съвсем елементарен и мисловен. Дали ще можеш с 4 литра нафта да захраниш генератор, с който да качиш 10 пътници с лифта? (приемайки, че мерцедесчето харчи 20 на 100, и че от долната станция на лифта са 10 километра до Морени).

Отново произволни сравнения. Капацитета на лифта не е 10 пътника, а доооооста повече.

Никак не са произволни. В четвъртък и петък колко души се возят на лифта? Какво като му е много по-голям капацитетът? Като няма хора, ще си върти залудо за 10 пътника с почти същия разход на електроенергия, колкото и на пълен капацитет.

А какво правим в понеделник, вторник и сряда? Какво правим в четвъртък и петък следобяд?

bikerider написа:
PtD написа:
Напротив, знае се защо. Защото имат социална функция, вече го казах. Превозването на туристи няма такава функция.

Разбира се, че има. Докажи, че няма.

Вече показах как да се докаже. Попитах риторично дали на излетните линии се возят САМО хора, за които няма други алтернативи. За мен отговора е не, то се виждаше какви хора се возят, следователно за мен е доказано, че излетните линии нямат социална функция.

Аха. Ама те и тия към Филиповци не превозват САМО хора, за които няма други алтернативи.

bikerider написа:
Факт - така е, ако гледаме само екологичната страна. Но градския транспорт има същата социална функция, както онези линии, срещу чието съществуване протестираш.

Чакай сега малко. Като ти е удобно, обръщаш екологичната страна, като ти е удобно - социалната. Реши коя е по-важна и да се фокусираме върху нея.

Не, не когато ми е удобно. Това са двете страни на монетата. И двете са важни. За хората, които не могат да си позволят да живеят по-екологично е важна социалната функция. За хората, които могат е по-важна екологичната. Аз просто отчитам наличието и на двата "вида" хора.

Ами добре. 66 има екологична и социална функция - превозва хора, които в понеделник, вторник, сряда, четвъртък следобяд и петък следобяд няма как другояче да се качат на Витоша. Например колоездачи. Има и екологична функция, защото предлага алтернатива на личния автомобилен транспорт и води хора да подишат чист въздух сред природата.

bikerider написа:Срещу строителството не мога да се боря сам, а и честно да си призная нито желая, нито виждам смисъла.

Е, понеже всеки така разсъждава, затова сме на тоя хал. На единичното спасение сме големи тарикати, ама като група сме мега-зле.

bikerider написа:
Не, правих го, за да мога въобще да се возя на рейса. Прочети по-горе какво се случи когато си купих билети, както си му е редът.

По-горе каза, че ЗА МАЛКО да не те качи. Последно?

Последно ме качи. Но реших да не рискувам повече да хартисам на спирката, затова си му давах на ръчичка и бях петимен, че все пак се качвам. Виж по-горе за индивидуалното спасение.

Спрямо теб 66 никога не е имал социални функции. Има лифтове, ти имаш пари, имаш и кола.

Лифтовете не работят във времето, когато мога да си позволя да карам. Освен събота и неделя. Но хората имат нужда от движение не само в събота и неделя! В тази си роля рейсчето имаше социалната функция да ме държи в добро здраве, за да може с парите, които всеки месец внасям за здравни осигуровки, да се лекувам не аз, а пенсионерът и циганинът, по един екземпляр от които изхранвам като данъкоплатец. Те ти на и социалната функция.

bikerider написа:Както вече казах, цялото мрънкане е за стотинки и за това, че ни режат евтинкото. А аз дори на това се радвам, защото на повечето малоумници, които стряскат туристи и дрифтят, сега ще им олекне джобеца и ще се разредят. Айде бийте ся минусите

Няма защо да се радваш. Те и без това се качват с лифта. Тези, които се качвахме със 66, нямаше кого да стряскаме, защото през седмицата Витоша е съвсем пуста. А мрънкането не е за стотинки, а е за отнети възможности, а също и че някой някъде е взел едни пари, за да работи срещу обществения интерес, за който ние му плащаме да работи.


И съм напълно съгласен с heep - в развитите държави се прави всичко възможно хората да се движат повече - площадки, стадиони, така недолюбваните от теб велоалеи, байк-паркове. Защото е по-евтино да дадеш 100 евро на човек под формата на инвестиция в спортно съоръжение, отколкото да дадеш после 10000 евро за лечение, необходимо поради липсата на спортни съоръжения.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот bikerider » Сря Яну 13, 2010 11:06 am

:offtopic:

PtD написа:И съм напълно съгласен с heep - в развитите държави се прави всичко възможно хората да се движат повече - площадки, стадиони, така недолюбваните от теб велоалеи, байк-паркове. Защото е по-евтино да дадеш 100 евро на човек под формата на инвестиция в спортно съоръжение, отколкото да дадеш после 10000 евро за лечение, необходимо поради липсата на спортни съоръжения.


Ахахаха, неее, моля те, като говориш такива неща би ли говорил с цифри. Колко са публичните спортни съоръжения на глава от населението в развитите държави, да речем Франция или Швеция? Колко от хората се поддържат там, а не в частни фитнеси, с треньори и прочие? Айде пак забихме в десета глуха. И не обобщавай, моля, защото "развитиТЕ държави" е оксиморон. Цитирай конкретни факти за конкретни държави.

Относно, че сме били мега-зле като група - аз не се считам за член на никаква група. Който има нужда от глутница, за да се чувства силен, нека се усеща в група. Аз нямам.

За АЕЦ-а отново и отново избягваш сравнението с другите *ЕЦ-ове. Защо? И отчитай, моля, че не говоря за АЕЦ Козлодуй (макар, че имаме само него). Неговите проблеми не са проблеми на АЕЦ по принцип и го знаеш прекрасно.
Последна промяна bikerider на Сря Яну 13, 2010 11:08 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Предложение за автобусите до Витоша

Мнениеот heep » Сря Яну 13, 2010 11:08 am

Общо взето, без значение е кой стои в дъното - дали личен интерес, дали рентабилността - загубата е за нас. По този начин се губи слисъла на държавата, като институция, в контекста на социалното значение.
А на мен адски много ми се иска да карам през седмицата след работа - беше разкошно от 16:30.

Дайте да мислим нещо в този аспект?
:beer:
Аватар
heep
 
Мнения: 523
Рейтинг: 1632
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 1:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 373 госта