Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот andriii » Съб Ное 07, 2020 3:18 pm

Здравейте, да питам евентуално какъв би бил проблема ? Преди малко се прибрах от една врътка на Витоша и малко преди вкъщи, усетих че вилката е станала една идея по-мека. Вкъщи, след около 10ина минути нещо изпука, помислих че е някоя гума нещо,но не..На левия ботуш отгоре уплътнението за мръсотии около стеншъна беше изкочило нагоре. Вилката все така по мека. Последните да кажем около 5 мм, които трябва да върне..не ги връща. Вилката е ROCK SHOX REBA RL 29″ BOOST™ SOLO AIR 100MM 51MM OFFSET. Колелото седи вкъщи, ако говорим за температура. Навън беше 10 градуса. Не мисля, че това е проблема де.
Та от любопитство ме интересува евентуално какво би могло да е, понеделник така или иначе отива до сервиз :)
andriii
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1400
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 7:58 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот bdz43r » Съб Ное 07, 2020 4:51 pm

Ако е осезаемо омекнала, сигурно е изпуснала въздуха в ботуша и налягането е изхвърлило праховия семеринг... случвало ми се е подобно нещо, ама с маслото от дясната страна - изтече всичкото в ботуша.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот andriii » Съб Ное 07, 2020 5:10 pm

bdz43r написа:Ако е осезаемо омекнала, сигурно е изпуснала въздуха в ботуша и налягането е изхвърлило праховия семеринг... случвало ми се е подобно нещо, ама с маслото от дясната страна - изтече всичкото в ботуша.


Работи си, но е по мека от преди. Предполагам и аз че въздух изпусна.
andriii
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1400
Регистриран на: Нед Юни 30, 2013 7:58 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Yash » Съб Ное 07, 2020 5:49 pm

Имах същия проблем миналата година. Оказа се, че при някоя от профилактиките е наранен детайл (не запомних кой) от негативната камера и изпуска въздух. Занеси я да я отворят и прегледат.
Аватар
Yash
 
Мнения: 785
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот soixx » Нед Ное 08, 2020 5:24 pm

Здравейте,
използвам велосипед DRAG ZX PRO 2018 г.който е в комплектовка както си е произведен, не висок клас части и компоненти.Нямам проблеми или някакви оплаквания, но се питам от къде мога да видя/прочета какви части от по-високи класове могат да се комбинират с този велосипед.Не че съм се зесилил да сменявам части, тъй като момчета в сервиза казаха че всичко му е наред и работи супер, но когато нещо се повреди слагам ли части които са висок клас или оригиналните.Забравих да кажа че велосипеда не го тормозя и 90% процента от времето го карам в града и паркове и малко по пресечени терени, минавам около 2500 км годишно.

Благодаря преварително :thumbu:
soixx
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Ное 06, 2020 2:52 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Harka » Нед Ное 08, 2020 6:17 pm

Дай линк или описание към компонентите му. Без да знаем от каква база тръгваш, трудно можем да препоръчаме нещо.

Съвсем принципно - ако го караш 90% в града, помисли дали въобще си заслужава да го ъпгрейдваш с оглед на повишения риск от кражба...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот soixx » Нед Ное 08, 2020 6:22 pm

Harka написа:Дай линк или описание към компонентите му. Без да знаем от каква база тръгваш, трудно можем да препоръчаме нещо.

Съвсем принципно - ако го караш 90% в града, помисли дали въобще си заслужава да го ъпгрейдваш с оглед на повишения риск от кражба...


Извинявям се, не бях помислил че хората не знаят всички велосипеди наизуст :D
https://dragzone.bg/velosiped-drag-zx-pro-2018
soixx
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Ное 06, 2020 2:52 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Harka » Пон Ное 09, 2020 12:03 pm

При този монтаж ще ти е малко трудно да сменяш постепенно отделните компоненти с по-висок клас такива. Примерно: ако искаш да смениш нещо по скоростите с по-добро, ще трябва да минеш на изцяло нова скоростна система. Да речем 2х10. Това означава, че нищо от сегашната ти система няма да е съвместимо. Нито заден дерайльор, нито преден, нито команди, нито верига, нито курбели, нито касета. Т.е. смениш ли едното, трябва да смениш всичко това. При вилката също не е толкова лесно. Твоята е с уши, но почти всички съвременни вилки от среден клас нагоре са с проходна ос. Т.е. ще ти трябва нова предна главина, което значи пренаплитане на предното колело, евентуално нови спици (ако новата главина изисква различна дължина) и т.н. Периферните компоненти като колче, седалка, кормило, лапа могат се сменят по отделно, но въпросът е колко си струва - ако нямаш оплаквания от тях, не си заслужава особено. Единственото, което изглежда смислено като ъпгрейд по това колело, са спирачките и гумите. Предполагам, че сегашните ти спирачки не са от най-спиращите... Тях можеш да смениш без да се налага да сменяш друго. И ъпгрейдът би бил смислен. Всичко останало е малко спорно доколкото си заслужава при тази рамка и твоя начин на употреба.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот alexmitev » Пон Ное 09, 2020 4:45 pm

Здравейте, нормално ли е да има радиален луфт м/у венец-касетата и главината? Около половин милиметър е, и като сложа венец-касетата, има едно неприятно тракане като сменям посоката на въртене. Гайката на касетата е стегната. (Луфтът не е в самата главина - "кученцата", и не е в самага касета, а в сглобката м/у тях). Как мога да елиминирам този луфт? Ако сложа някакво лепило от сорта на loctite, после няма да мога да извадя касетата...
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 281
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Пон Ное 09, 2020 6:05 pm

alexmitev написа:Здравейте, нормално ли е да има радиален луфт м/у венец-касетата и главината? Около половин милиметър е, и като сложа венец-касетата, има едно неприятно тракане като сменям посоката на въртене. Гайката на касетата е стегната. (Луфтът не е в самата главина - "кученцата", и не е в самага касета, а в сглобката м/у тях). Как мога да елиминирам този луфт? Ако сложа някакво лепило от сорта на loctite, после няма да мога да извадя касетата...


Може би трябва спейсър . :wavey:
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1183
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот evilzet » Пон Ное 09, 2020 6:13 pm

Доловим радиален имам на всички касети, според мен е нормално. Спейсъра е срещу аксиален.
evilzet
 
Мнения: 1486
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот soixx » Вто Ное 10, 2020 7:42 pm

Harka написа:При този монтаж ще ти е малко трудно да сменяш постепенно отделните компоненти с по-висок клас такива. Примерно: ако искаш да смениш нещо по скоростите с по-добро, ще трябва да минеш на изцяло нова скоростна система. Да речем 2х10. Това означава, че нищо от сегашната ти система няма да е съвместимо. Нито заден дерайльор, нито преден, нито команди, нито верига, нито курбели, нито касета. Т.е. смениш ли едното, трябва да смениш всичко това. При вилката също не е толкова лесно. Твоята е с уши, но почти всички съвременни вилки от среден клас нагоре са с проходна ос. Т.е. ще ти трябва нова предна главина, което значи пренаплитане на предното колело, евентуално нови спици (ако новата главина изисква различна дължина) и т.н. Периферните компоненти като колче, седалка, кормило, лапа могат се сменят по отделно, но въпросът е колко си струва - ако нямаш оплаквания от тях, не си заслужава особено. Единственото, което изглежда смислено като ъпгрейд по това колело, са спирачките и гумите. Предполагам, че сегашните ти спирачки не са от най-спиращите... Тях можеш да смениш без да се налага да сменяш друго. И ъпгрейдът би бил смислен. Всичко останало е малко спорно доколкото си заслужава при тази рамка и твоя начин на употреба.

@Harka Много ти благодря за отговора,точно такъв отговор търсех :)
Можеш ли да ми кажеш какво имаш предвит под смяна на спирачки / с тези нямам проблеми,но наистина при по-голямо натоварване няма да се справят/, гумите мисля да ги сменя когато на тези много им намалее грайфера.

Поздрави
soixx
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Ное 06, 2020 2:52 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Harka » Сря Ное 11, 2020 2:02 am

soixx написа:Можеш ли да ми кажеш какво имаш предвит под смяна на спирачки / с тези нямам проблеми,но наистина при по-голямо натоварване няма да се справят...

Ами, имам предвид да ги смениш с по-спиращи. :) Ако не си карал/пробвал нещо по-добро предполагам, че не усещаш нуждата. Но - спирачките са един от малкото компоненти, които са еднакво важни, независимо какво и как караш. Градско, планинско, парково, няма значение - да можеш да спреш бързо и сигурно е нещо, от което при 2500 км годишно със сигурност не бих се лишил. Примерно това е никак нелоша спирачка за парите си. Предполагам, че можеш да я намериш и на намаление някъде. Пак казвам, това само ако въобще тръгваш нещо да ъпгрейдваш по това колело.
гумите мисля да ги сменя когато на тези много им намалее грайфера.

То може и никога да не им намалее... Ако станат пластмасови.

Поздрави и на теб.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Боян Бановски » Сря Ное 11, 2020 11:53 am

Здравейте! Имам следния въпрос относно бозата (Станс) в безкамерните гуми. Замръзва ли при отрицателни температури и ако да, при последващо размразяване запазва ли си качествата? Байка ми зимува навън и се замислих, че от тази гледна точка не е добре!
Аватар
Боян Бановски
 
Мнения: 351
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 5:33 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот madsnake » Сря Ное 11, 2020 12:20 pm

Premium low-viscosity formula resists freezing to work in environments as cold as -20° F (-28° C)


Според сайта на Стан, това.
Аватар
madsnake
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 24, 2007 11:47 pm
Местоположение: Софийската джунгла

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Боян Бановски » Сря Ное 11, 2020 2:03 pm

Благодаря! Да не се плаша значи и да си карам!
Аватар
Боян Бановски
 
Мнения: 351
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 5:33 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот moridinbg » Сря Ное 11, 2020 4:20 pm

Те може и да пишат за -28, но се пресича, като поседи на софийски зимен студ навън. При каране е ок, при престой (половин - един ден) - не.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Harka » Сря Ное 11, 2020 4:26 pm

Бозата се скапва от седене и без да е студено (особено Race версията на Стан). Аз лично не виждам чак такава драма да се скапе през зимата и да се налее нова напролет.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот prostyler » Чет Ное 12, 2020 10:17 pm

Здравейте колеги имам един проблем с задния дерайльор, той е SHIMANO M7100 SXL 1X12 SPEED така след два пъти повтаряне в сервиза на all Mountain ми писна да се занимавам да им обяснявам проблема и да ми казват отстранен ти е проблема тръгвам и проблема го има.. Та проблема е включвам на най-високата предавка (най трудната за въртене) въртя здраво 5,6 оборота през това време сякаш има вибрация в него и като върна назад половин един оборот направо задържа веригата и се мъчи да пада, помогнете моля или ме изпратете до някой които знае какво върши, ще си платя каквото трябва губя само време с тях от надежда до хладилника да въртя постоянно ( немога да го кача на колата) все пак работим и се налага все да отсъствам от работа, губя пари губя време губя търпение на път съм да върна велосипеда супер много дразнещо е през седмица да съм там. Колелото седи повече при тях от колкото при мен. Няма да споменавам сумата която съм платил не е малко..
prostyler
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Сеп 10, 2020 1:45 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот fu4ko » Пет Ное 13, 2020 7:10 am

Според мен проблема ти е в главината.Най вероятно задържа шлица.Пробвай да изпънеш обтегача и повдигаш веригата да не е на колелцата и ги завърташ с пръст рязко.Ако се въртят с лекота,значи дерайльора е здрав.
П.П. Същото можеш да направиш и със зъбчатката.Завърташ назадДаже е по лесно.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот bdog » Пет Ное 13, 2020 9:09 am

Ако въртиш назад в някое от крайните положения е нормално веригата да иска да падне (или да се качи). Дерайльорът работи като въртиш НАПРЕД!!!

Иначе може да погледнеш на предпоследната скорост (като въртиш напред) дали веригата е правилно позиционирана - т.е. дали не трие съседните зъбчатки.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот prostyler » Пет Ное 13, 2020 10:41 am

bdog написа:Ако въртиш назад в някое от крайните положения е нормално веригата да иска да падне (или да се качи). Дерайльорът работи като въртиш НАПРЕД!!!




Иначе може да погледнеш на предпоследната скорост (като въртиш напред) дали веригата е правилно позиционирана - т.е. дали не трие съседните зъбчатки.


Ами не съм усетил триене но ще погледна все пак

Ами не е нормално защото това го прави само на най крайната, т.е. 12 скорост с 10зъба, само на нея ги прави тези аномалии
Последна промяна prostyler на Пет Ное 13, 2020 11:07 am, променена общо 1 път
prostyler
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Сеп 10, 2020 1:45 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Ное 13, 2020 10:53 am

Половин оборот назад не би трябвало да е проблем - провери линията на веригата, по средата на касетата трябва да е напълно права без никакво усукване.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот fu4ko » Пет Ное 13, 2020 2:45 pm

Да,не бях се замислил.Може и веригата да е много усукана и за това да пада.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот batkovan » Пет Ное 13, 2020 3:15 pm

Може да провериш и ограничителното винтче на дерейльора. Трябва да намериш идеалната позиция на веригата върху най-малкото венче отзад и с ограничителното винтче да я закотвиш, така че натискайки командата към по-висока скорост(тестваш падане на веригата извън касетата един вид), дерейльора да не може да мръдне и на мм навън от тази позиция веригата. Ако си сигурен в настройката в ограничителното винтче и веригата продължава да пада, може да пробваш и с допълнителната настройка за натягане на жилото на командата, но все ги бъркам :nuts: в зависимост дали веригата се движи към падне мисля беше да се отпуска жилото(по часовниковата стрелка въртока на командата) или в другата посока, да отиде към по-ниска скорост, натяга се жилото(съответно въртока обратно на часовниковата).

абе я най добре виж и това видео :D https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY?t=181
drag hardy-te-2
batkovan
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 9:00 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот prostyler » Пет Ное 13, 2020 7:46 pm

Благодаря ще видя какво ще стане но не искам да пипам защото не ми е работата и все пак е гаранционно. Говорих с тях ще им го закарам за последно и така.
prostyler
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Сеп 10, 2020 1:45 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Коце » Пет Ное 13, 2020 9:51 pm

С garmin-a, който си курих има и някакви тренировъчни планове. Искам да пробвам да изпълня някои от тях. За целта си закупих и пулсометър, но не мога да се ориентирам как да си изчисля зоните на пулса. Някой може ли да ми съдейства?
Аватар
Коце
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Юни 25, 2018 3:14 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Exorcist » Съб Ное 14, 2020 8:54 am

Коце написа:...

Изчисляваш си максималния харт рейт, който е винаги цифрата 220 минус годините ти. Да, всяка година пада с 1. Би трябвало часовника сам да го е изчислил вече, ако си задал в него всичките си данни за пол, възраст и т.н.

Ето тук има кратко и добро обяснение на зоните:
https://www.garmin.com/en-US/blog/gener ... eart-rate/
Полар ги смятат по леко друг начин, но общо взето е едно и също:
https://www.polar.com/blog/running-hear ... es-basics/

И след като вече имаш макс харт рейта си, можеш лесно да изчислиш при какъв пулс в кава зона си. Това и самият часовник би трябвало да ти го показва по време на каране, има такава страничка специална като ги превърташ в байк/рън уиджета.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Съб Ное 14, 2020 9:02 am

максималния пулс е индивидуален ,часовника сам ще го установи като правиш интензивни тренировки ( формулата горе е безнадеждно остаряла и невярна ) ,според нея аз трябва да съм на 25г а съм на 45 :)
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6313
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Коце » Съб Ное 14, 2020 10:13 am

Благодаря ви за отговора. Максималният пулс, който досега ми е отчел edge 130+ е 181. Това за мъж на 41 години.
За да не подведа някого, които има желание да ми отговори ще питам конкретно. Днес трябваше да карам 2 часа в зона 2 според тренировъчният план на гармина.
Само че, че той позволява настройка на зоните според:
-максималният пулс ( зона 2 - 60%-70% 109-127 )
- резерв на пулса т.е. Максимален - Сутрин при събуждане (65) т.е. 181 -65 = 116 резерв. При това положение гармина обаче отчита зона 2 149-157 пулс.
И тука не мога да разбера, кое е вярното и кои пулс да се стремя да поддържам?
Аватар
Коце
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Юни 25, 2018 3:14 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта