Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Вилката » Чет Мар 07, 2024 2:22 pm

Става, естествено! Относно материала, аз лично не виждам как ще го повредя при правилна употреба и съхранение. Приставките за лагерите влизат толкова плътно, че за да ги разруша, вероятно малко преди това съм разрушил и рамката. Изработката е много добра, ако ги брандират Park Tool всички ще се скъсат да ги хвалят, ама нали е NO NAME.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Boyan1984 » Чет Мар 07, 2024 2:41 pm

Супер! Ще си поръчам един такъв значи! :agree: :beer:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот the_rookie » Пет Мар 08, 2024 9:01 pm

Sprinter написа:
the_rookie написа:Не си заслужават според мен- изработени са от алуминий!

Не са ли от алуминий/някаква сплав повечето втулки за преси, предназначени за велосипеди? Виждал съм и от някаква разновидност на пластмаса - ацетал.
....

Има различни такива с отлични качества, но какво предимство дава конкретната алуминиева сплав в случая?! Лекота и устойчивост на корозия ли е основното което се иска? По-мека от стомана (примерно S235JR), модула на еластичност е по-малък... :dontknow:
Единствената причина според мен, за изработка от тая (с 99,9 процентов евтин китайски произход) сплав е лекотата (разходите) за обработка допринасяща и за добрия търговски вид. В рекламното клипче "цанговия екстрактор" е от шестостен, твърде вероятно изработен от неръждавейка ... и цената му (ако изобщо е наличен за продажба) няма да е такава!
Конкретните недостатъци в случая (на алуминиевата версия) са:
малка площ за захват на ключа, поради което при по-сериозно стягане може да превърти (трябва да се ползва раздвижен/френски ключ)
при чукане по болта за избиване на лагера- триенето в захвата ще намаля заради деформацията на сплавта (евентуално трябва да донатягаш гайката)
относително бързо износване при работа с плътно монтирани лагери
няма как да държиш контра на болта и при затягане на гайката последния може да се върти
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот evilzet » Пет Мар 08, 2024 10:46 pm

Е ти колко думи изписа да обясниш, че китайския лайнолин не е за инструменти
:D
evilzet
 
Мнения: 1484
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот the_rookie » Съб Мар 09, 2024 11:53 am

evilzet написа:Е ти колко думи изписа да обясниш, че китайския лайнолин не е за инструменти
:D

Едно критично (надявам се обосновано) мнение винаги е добре дошло! Може и да си прав... то като се замислиш и думите се обезценят, дано усилието поне малко си струва! Информираният избор е право и задължение. Живеем във времена в който покупката на нещо, освен лична полза е и отговорност към другите!
Всеки си казва "20-30 лв къде не съм ги дал" без да очаква нищо сериозно и така постепенно базата и способноста за сравнение изчезва. Много "бизнеси" работят по тая илюзорна ширпотребска схема и това очевадно, мисля не е в наша полза! Когато влагаш 20 лева в имитация- логично срещу тях ще започнеш да получаваш само илюзия! Колелото се завъртя, парите се обезценят, ценностната система ги следва.
"Турнето на Тейлър Суифт чупи рекорди, над 2,2 милиарда само от продажба на билети"....ами "лесни пари, лесно се харчат" са казали старите хора!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 20, 2024 8:36 pm

Някой ползва ли тази машинка за почистване на веригата?
https://www.bike24.com/p2272593.html
Харесва ми, че се заключва към дерайльора и няма дръжка. До скоро използвах това, но след 7-8 м употреба се счупи. https://www.bike24.com/p2505333.html
Почиствам веригите на два велосипеда, но ако съпружеското тяло реши да кара стават три.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Boyan1984 » Сря Мар 20, 2024 8:42 pm

Тия машинки са мижи да те лажем, както казваме по нашия край :D
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 20, 2024 8:48 pm

Това сваляне на веригата ми се струва трудно и пипкава работа.
Имам и четки, но и те толкова почистват. Гледах с връзка от обувка, че почистват, но занимавка голяма ми се вижда.
От синята машинка бях горе-долу доволна.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Boyan1984 » Сря Мар 20, 2024 9:03 pm

Аз ползвам изопропил, в пластмасово шише яко шейк на веригата, после изсипвам всичко в друго съдче и с четка за зъби звено по звено и всичко пада. Не е трудно свалянето на веригата, нито е пипкаво.
НАскоро гледах и друго - както си е на колелото веригата, пръскаш обезмаслителя директно и почваш да качваш и да сваляш по касетата. Колко е ефективно - не знам, но ще го пробвам, като му дойде времето.
И друго за което се сещам - ултразвукова ваничка. Мисля, че хора от тука ползваха. И аз се канех да си купувам, ма така и не се взех. :dontknow:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот gssatcc » Пет Мар 22, 2024 12:56 pm

Аз ползвам такава машинка (не същата марка) Предварително напръсквам веригата и касетата с обезмаслител и във ваничката на самата машинка пълня разреден обезмаслител и магията става. Ефекта е доста добър.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 390
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот motomarzel » Пет Мар 22, 2024 3:26 pm

Единственото работещо решение на цялото това мазало с веригите, което аз съм открил е третиране с парафин, смесен с тефлон на прах, третира се веднъж на 100-150км, за сега това е най-доброто, което съм използвал. До преди това ползвах Squirt lube, но и там проблема е че няма как да накараш смазката да влезе между звената на веригата.

Ето примерно описание на процеса:
I. Започва не с почистване на веригата (желателно нова) - прави се само веднъж, за нетретирани вериги, след това процедурата е друга:
1. Използва се бензин или друг разредител, за да се свали фабричната смазка (или друга такава).
2. След това се прекарва в баня от обезмаслител (по възможност биоразградим) - аз използвам и малка ултразвукова ваничка, но не е задължително.
3. Изплаква се обилно с вода и се окачва, за да изсъхне или се издухва със сешоар.

II. Подготовка на парафина.
Като източник на парафин могат да се използват свещи (от Икея или Юск), или пък направо парафин на гранули от пчеларски магазин.
Тефлоновия прах поръчах от Aliexpress, не можах да намеря такъв в България. https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... QmQNdhVzB0

Парафина се топи на бавен огън, тъй като е леснозапалим и пожароопасен при нагряване на по-висока температура.
Може да се използва стара млековарка (на водна баня), евтин слоу кукър, или просто в малък съд се загрява директно на котлона, но на много ниска степен (аз използвам 2-3 от 9 възможни).

Смесвам 50гр. тефлон с 500мл парафин, или приблизително 1:10.

III. Третиране на веригата:
1. Почистената верига се навива на руло и през нея се прекарва парче мека тел, малко по-дълга, за да може с нейна помощ да разклащаме веригата и да я извадим от сместа парафин/тефлон.
2. Потапяме веригата в разтопената смес за около 15-20мин., като на всеки 5 минути разклащаме веригата с телта нагоре-надолу и наляво-надясно, за да изкараме въздуха и да може сместа да влезе в звената.
3. Изкарваме веригата като изчакваме 20-30 секунди да се отцеди над горещата смес.
4. След като веригата изстине, раздвижваме звената - аз използвам нещо като точилка, но и обикновенна дървена летва ще свърши работа. Захващам дървената пръчка здраво, прекарвам веригата зад нея и я кръстосвам отпред. След това дърпам енергично последователно единия, след това другия край на веригата, за да раздвижа звената.
5. Веригата се монтира на велосипеда, чиито венци и касета също са старателно почистени от остатъци от смазка (с обезмаслител и четка)

IV. Последващо третиране на веригата:
1. Забърсвам веригата със сух парцал (обикновено почти няма както да се чисти).
2. Свалям веригата и я окачвам през средата на парче тел.
2. Кипвам чайник с вода (или кана) - около 2 литра.
3. Заливам веригата с горещата вода, като от време на време я разклащам.
4. Оставям веригата да изсъхне, ако бързам, я издухвам със сешоар или сгъстен въздух.
5. Повтаря се т. III.

Изглежда дълго и сложно, но всъщност е доста просто и отнема по-малко време от колкото почистването на мазалото от обикновените смазки.

Има доста по темата в този канал в тубата - https://www.youtube.com/@stevenleffanue

Аз използвам 2-3 вериги и ги въртя, така че тази процедура ми се налага веднъж на 400-500км. А свалянето на веригата и слагането на чистата със сигурност отнема по-малко време от почистването и смазването с обикновена смазка.
Всичко това значително удължава живота на скороста система, която никак не е евтина...
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот тучо чучо » Пет Мар 22, 2024 3:42 pm

Не е лошо да поясниш какво се случва с веригата, когато я караш извън шосето, особено в мокри и кални условия, в каквито обикновено се практикува нашето занимание.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Пет Мар 22, 2024 3:43 pm

слагам - карам ,като се позаклепа забърсвам ,чат пат смазвам ,като се разтегли - изхвърлям ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот gssatcc » Пет Мар 22, 2024 3:52 pm

Мен лично много ме дразни шума от суха верига :) Всеки си има проблеми и това е единият от моите :rofl: Затова на всяко трето смазване долу-горе правя горната процедура. Преди смазвах със смазка за мокро време и беше тотално мазало, но откакто минах на суха смазка положението е доста по-културно. Не карам в големи калища, само на Витоша 100 си го причинявам :D ако се случи да вали по време на състезанието.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 390
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот motomarzel » Пет Мар 22, 2024 4:14 pm

тучо чучо написа:Не е лошо да поясниш какво се случва с веригата, когато я караш извън шосето, особено в мокри и кални условия, в каквито обикновено се практикува нашето занимание.


Нищо по-различно - парафина се отмива значително по-трудно от другите смазки. В канала, който споделих има и видео как да си приготвиш смазка за изпът, в случай че караш по-продължително.
Аз и при верига смазана с "конвенционална" смазка за верига, при продължителни карания или при такива, за които знам че ще са в тежки условия (кал), почти винаги си нося смазка в раницата(джоба).

Пък и точно за каране "извън шосето" парафина има предимство - тъй като прахоляка не полепва по веригата, съответно не се образува консистенция подобна на шлайф паста от сместа смазка/прахоляк, която е основната причина за износване на скоростната система.
Последна промяна motomarzel на Пет Мар 22, 2024 4:17 pm, променена общо 1 път
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Пет Мар 22, 2024 4:17 pm

в нета бях гледал даже за един пич който купува нови вериги ,парафинира ги и ги продава на двойна цена изкарвали по 1000+ км без нужда от смазване според него ( но ползва някви парафини по специални и им прави гореща баня там на колко градуса беше ) .. има доста клиенти
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот to4kata » Съб Мар 23, 2024 9:20 pm

Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?
Последна промяна to4kata на Съб Мар 23, 2024 9:37 pm, променена общо 2 пъти
to4kata
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2019 12:44 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот to4kata » Съб Мар 23, 2024 9:25 pm

to4kata написа:Грешка
to4kata
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2019 12:44 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Съб Мар 23, 2024 10:03 pm

омаслени накладки се оправят само със смяна
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Lucky Loser » Пон Мар 25, 2024 9:33 am

to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот to4kata » Сря Мар 27, 2024 8:38 pm

Lucky Loser написа:
to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)


Мдааа, има нещо вярно. Свалих ги пак, накиснах ги в ацетон, почистих роторите също с ацетон, изсуших и ги минах със запалката едно хубаво, зашкурих с фина шкурка и, о чудо .... работят толкова тихо, че не се чуват, няма насичане и спират без тласъци, плавно. Първончално не спираха добре, но след няколко км ... бих казал, че коват! Даже днес повторих процедурата и със задните защото също бяха доста шумни, макар и да работеха коректно. Да видим. Иначе в магазина и .... нови.
to4kata
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2019 12:44 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот traveler » Чет Мар 28, 2024 5:02 pm

Търся си си хубава каска с MIPS системата.Някъде из магазините най-вече софийски има ли къде да се пробват?
traveler
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Сря Авг 12, 2009 12:52 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот motomarzel » Пет Мар 29, 2024 11:07 am

to4kata написа:
Lucky Loser написа:
to4kata написа:Хора, нов байк Ragley big al 2.0, предната сперачка (Sram DB8) от нова цвили и работи сякаш на тласъци. Ротора видимо няма кривини. Поразчетох се по въпроса, разбрах, че може да са зацапани я ротор, я накладки. Изчистих ротора със сапунена вода, изпрах накладките, зашкурих ги с фина шкурка и ... нищо. Уж в началото беше по-добре, ама си е все същото. Накладки ли да сменям или нещо не съм направил като хората?

Моите, органични, радиаторни, също се бяха омазнили. Чистих ги с меглио, шкурих ги.. не става и не става. Спирачките са 4-бутални XT, без проблеми - но все едно карах с 20-годишни коладки, ефект йок.
Обясних в сервиза как-какво - оправиха ги с горелка. "Особено като са органични, гадорията се набива вътре в накладката и само така се оправят", като отново леко се изшкурват.
Преди няколко дни я направих тази операция за вчерашното каране на Варвара, е, отновно карах с 4-бутални спирачки :)


Мдааа, има нещо вярно. Свалих ги пак, накиснах ги в ацетон, почистих роторите също с ацетон, изсуших и ги минах със запалката едно хубаво, зашкурих с фина шкурка и, о чудо .... работят толкова тихо, че не се чуват, няма насичане и спират без тласъци, плавно. Първончално не спираха добре, но след няколко км ... бих казал, че коват! Даже днес повторих процедурата и със задните защото също бяха доста шумни, макар и да работеха коректно. Да видим. Иначе в магазина и .... нови.


Навремето Райко казваше "Натискаш спирачката, качваш на най-леката предавка и започваш да въртиш, докато не ти избие пот под брадичката" - работи безотказно при мен, без да разглобявам, кисна в каквото и да е и т.н.
Понякога това не се дължи на омасляване, а предполагам на повърхностна оксидация както на накладките, така и на роторите. Описания по-горе термичен цикъл, причинен от триенето явно успява да свали точно този слой.
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Пет Мар 29, 2024 5:05 pm

Какво да направя така, че след всяко миене на байка да няма скърцане при чашките и релсите на седалката?
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот evilzet » Съб Мар 30, 2024 12:21 am

А как го миеш?
evilzet
 
Мнения: 1484
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Съб Мар 30, 2024 10:56 am

Поливам го с туба с вода. Нямам водоструйка.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Съб Мар 30, 2024 3:46 pm

спри да го миеш .. моя байк се мие веднъж на сезон ,хем имам водоструйка
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Нед Мар 31, 2024 6:18 am

Мия го само когато е много кален. Последните няколко карания бяха такива. Иначе само веригата, вилката и шока почиствам.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот vencil » Пон Апр 01, 2024 2:49 pm

Хванах се да свалям боята на едно колело обаче със шкурката има вероятност да си отиде лятото докато сваля боята :banghead: . Ще взема някаква химия щото .... сега рамката е алуминий там няма кахъри обаче вилката карбон има ли вероятност да се прецака карбона все пак има някакви смоли в него :crazy: .
Примерно това https://avtomateriali.com/drugi-razredi ... y-600.html на други места има и разни спрейчета https://www.bagira.bg/27135/%D1%81%D0%B ... 400-%D0%BB ама предполагам те са още по агресивни.
Някой с опит съвет нещо?
Аватар
vencil
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Чет Май 28, 2015 6:05 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Kkrase » Пон Апр 01, 2024 2:59 pm

vencil написа:Хванах се да свалям боята на едно колело обаче със шкурката има вероятност да си отиде лятото докато сваля боята :banghead: . Ще взема някаква химия щото .... сега рамката е алуминий там няма кахъри обаче вилката карбон има ли вероятност да се прецака карбона все пак има някакви смоли в него :crazy: .
Примерно това https://avtomateriali.com/drugi-razredi ... y-600.html на други места има и разни спрейчета https://www.bagira.bg/27135/%D1%81%D0%B ... 400-%D0%BB ама предполагам те са още по агресивни.
Някой с опит съвет нещо?



Правих това преди седмица, но на алуминиевата рамка ефекта не е същия като на желязна рамка. Тоест моята рамка и вилка са алуминий 7005 и боята беше доста дебела, отдолу няма основа явно така се боядисват тези материали. Първо взех на "Леко" една химия която се маже с четка с нея нищо не стана, после взех една метална кутийка с нещо си вътре на марката бохемит и с нея нищо не става, после взех спрей на "Боди" с него боята не се наду както се очаква но поомекна и така с нещо твърдо стъргах до метал и после с няколко модела шкурка стигнах до голия алуминий, 2 дена си играх. Много трудно се сваля боята с тея химии, даже се чудих защо не дадох рамката на пясъкоструйка. За карбона нямам идея как става, успех.
Аватар
Kkrase
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1382
Регистриран на: Пон Мар 08, 2021 11:45 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 187 госта