Страница 561 от 600

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 29, 2021 4:04 pm
от Value
Аз тази разглеждах, но освен пестене на тегло не знам каква е същността на различната форма спрямо обикновената лапа.
https://www.bike24.com/p2121390.html?me ... ,1900,1914

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 29, 2021 5:27 pm
от Yash
Не знам какво разбираш под "обикновена лапа". По-късата лапа променя геометрията на велосипеда по отношение на стойката за каране и начина на управление. С нея, за да вземеш завой, правиш по-малки движения с ръцете.
Каква е целта?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Дек 29, 2021 5:44 pm
от Alexi
Value написа:Аз тази разглеждах, но освен пестене на тегло не знам каква е същността на различната форма спрямо обикновената лапа.
https://www.bike24.com/p2121390.html?me ... ,1900,1914

това не е лека лапа ,ако търсиш лека има 80 грамови лапи на доста добри цени и в БГ ( последно гледах 50мм такава )

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Дек 30, 2021 7:42 am
от Value
Alexi написа:
Value написа:Аз тази разглеждах, но освен пестене на тегло не знам каква е същността на различната форма спрямо обикновената лапа.
https://www.bike24.com/p2121390.html?me ... ,1900,1914

това не е лека лапа ,ако търсиш лека има 80 грамови лапи на доста добри цени и в БГ ( последно гледах 50мм такава )

Може ли линк?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Дек 30, 2021 8:16 am
от Alexi

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Яну 05, 2022 11:18 pm
от hitar_potar
Някой има ли представа дали 7-скоростните dh-дерайльори на Срам (x01-то и gx-а с късите рамена) могат да щракат по повече от 7 предавки с подходяща 11-скоростна предавка (не да се ползват всичките 11, а примерно 8-9)? Също късото им рамо може ли да поеме повече от 24-25 зъба най-голяма зъбчатка (примерно 28-30)?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 06, 2022 12:30 pm
от zeedor4o
Нужно ли е да сменям спирачната течност (DOT) на спирачки, които си работят нормално и нямам оплаквания. Спирачките са 10-годишни и никога не са блийдвани.

В един сервиз ми бяха казали, че ако спирачката си работи, няма нужда да се сменя течността. Но все пак е на 10 години вече и затова питам. :)

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 06, 2022 3:43 pm
от Alexi
добре е да се смени .. кой е тоя сервиз ,явно не им се работи :evil:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 06, 2022 4:31 pm
от zeedor4o
О, това питане към сервиза беше мноого отдавна, примерно година след като си взех спирачките. Просто помня какво ми казаха тогава. Може би не са очаквали, че 10 години ще ги карам без никакви проблеми. :D

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 09, 2022 11:28 am
от mars79
Здравейте! За много години на всички!
Имам един бърз въпрос. На шина 622x17c удачно ли е да се монтира гума 700х35? Велосипедът е тип гравел и се кара основно по шосе.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 09, 2022 11:34 am
от Alexi
удачно е .. естествено по широчка е по добре ,за гравел вече стандарта е 23-25мм но и на 17 ще стане

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 09, 2022 11:35 am
от mars79
Забравих да спомена, че гумите са сгъваеми, ако това е от значение.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 09, 2022 8:57 pm
от madsnake
Няма зачение, че са сгъваеми. Ще стане.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2022 1:08 pm
от mars79
Alexi написа:удачно е .. естествено по широчка е по добре ,за гравел вече стандарта е 23-25мм но и на 17 ще стане


madsnake написа:Няма зачение, че са сгъваеми. Ще стане.


Благодаря за отговорите и за бързата реакция! Поздрави!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Яну 19, 2022 9:33 am
от Коце
Здравейте,
Някой ползвал ли е такава услуга https://velomasters.bg/blog/baikfiting/profesionalen-baikfiting
и какви са му впечатленията?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Яну 19, 2022 10:44 pm
от martin.radev
При шосейкаджийте дава добър резултат - хората се хвалят, че в последствие колелото им приляга като ръкавица.
Не виждам колко толкова удобно би било при нас. Да кажа какво имам предвид:
Шосейното колоездене, като изключим спринтовете е доста статично и близо до 90% от колоезденето минава седнал при оптимално педалиране.
При Планинското, или както обичам да го наричам - истинското :rofl: колоездене
наклоняваме колелото много, и компенсираме с баланс в противоположната посока, даже имаме дропъри за да не пречи нищо на свободата на движение.
Често изкачваме стръмни и кратки скачалки на педали, а и за да запазим сцепление на задната гума - постоянно търсим баланс напред-назад в позицията си.

Мисля, че има свойде плюсове, но не мисля, че са особенно много за МТ байкове.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 20, 2022 10:14 am
от Pr3d4t0R
Трябва да е специално насочен към МТБ, за да има смисъл. Може да споделиш какво усещаш, че не ти е удобно и да споделим нашият опит.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 20, 2022 4:43 pm
от alexmitev
Здравейте, имам брутално разпробит отвор за вентила на шината с размер 10мм диаметър (от предишния собственик, не от мен) :bigeyes:
Има ли начин все пак да я направя на безкамерна, какъв вентил трябва да търся? Пробвах с tubeless автомобилен вентил, но дори и той минава свободно през отвора.
Казаха ми да търся tubeless ленти на Schwalbe, които вървели с вентил, закрепен на тях, но нещо не ги намирам...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 12:13 pm
от Pr3d4t0R
Гето-тюблес. На 26ца слагахме разрязана (отворена) 20ка вътрешна, която е добре измита от талкът вътре. След като захапе външната, излишната вътрешна стърчаща над бордът на шината се изрязва много внимателно, като все пак се оставят поне 5 мм от нея да стърчат.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 2:38 pm
от alexmitev
Pr3d4t0R написа:Гето-тюблес. На 26ца слагахме разрязана (отворена) 20ка вътрешна, която е добре измита от талкът вътре. След като захапе външната, излишната вътрешна стърчаща над бордът на шината се изрязва много внимателно, като все пак се оставят поне 5 мм от нея да стърчат.

Само някои уточнения, че не са ми ясни:
1. има ли значение с какъв вентил ще е 20-ката - френски или автомобилен? Предполагам е добре да има резба и гайка от външната страна?
2. под 20-ката трябва ли все пак да сложа tubeless лента?
3. тези 5мм не разбрах къде стърчат, застъпват външната гума от вътрешната й страна ли?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 5:20 pm
от Pr3d4t0R
1. С тази дебела дупка автомобилен и да му се маха ядрото. Да, хубаво е да има гайка от външната страна, но не е задължително.
2. Стандартен бандаж е необходим - няма нужда друго
3. 20ката вътрешна стърчи от външната страна на външната гума - излишното се изрязва, за да не стърчи така -> https://fotos.mtb-news.de/p/2138508

Преди да монтираш външната, 20ката стои по подобен начин на шината:
Изображение

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 7:50 pm
от evilzet
Това изпълнение вярно много гето ми изглежда, не че не работи, но наистина е творческо ;)
Според мен е задължително вентила да е с резба, на тия ниски налягания , ако понатиснеш с ръчна помпа и си го отлепил.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 8:16 pm
от Alexi
първите китове на Стан имаше и такъв - гумена лента с вграден вентил .. това нещо не работи добре много капризно беше и лесно губеше налягане .. лепяща се лента е доста по добре .. ако шината е разпробита с голямо свредло се сменя ,това е .. или изобщо не се купува такава капла

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 8:40 pm
от Harka
Гето-изпълнението на Pr3d4t0R си работи и в зората на експериментите с боза масово се правеше точно по този начин. Моят първи опит 2005-та година с безкамерни гуми също ползваше този метод. Никога не са ми губели налягане гумите, системата в това отношение работи перфектно (за разлика от лентите на Стан, гето-изпълнението има предимството, че вътрешните се оставят да стърчат от външните и всичко приляга и уплътнява перфектно). Големият недостатък на това решение е, че след всяка смяна на външна гума трябва да правиш нова лента.

Със сегашните tubeless ready шини и гуми обаче, със сигурност не би ми се занимавало...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 8:41 pm
от alexmitev
evilzet написа:Това изпълнение вярно много гето ми изглежда

Съгласен :)
Аз се чудя дали tubeless лента + парче вътрешна гума под вентила + гайка от външната страна няма да сработи?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Яну 21, 2022 10:20 pm
от evilzet
Представям си някой хидравлик, който прави връзки на 300-400 бара, как се смее на проблемите ни около 2 кирливи бара. Има вътрешни гуми с автовентили с доста масивна гумена подложка и не би било проблем уплътняването и на чутовните 10мм отвор.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 22, 2022 11:06 am
от gssatcc
Като си говорим за налягане да попитам. Новите Schwalbe-та не искат да се изпънат по борда дори като ги качих на 5бар. Нещо генерално ли бъркам или да продължавам да помпя докато излезе прищипаното?

Покарах ги 30 км, но след 40км/ч почват да замятат заплашително.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 22, 2022 11:21 am
от martin.radev
Явно е крива гумата, при 5 бара би трябвало всичко да и е като хората. Бих опитал да я сменя.

В момента карам с крив Минион ДХР 2 - беше отпред и гумата си се сийтва без проблем в диапазона на 20-30 psi. Но е видимо крива, когато я карах като предна (и беше в полезрението ми),
затова я натирих като задна. Просто това играене на гумата все едно има луфт, (а няма) - ме побъркваше!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 22, 2022 11:47 am
от gssatcc
То е видимо, че не е излязла равномерно. Ще пробвам пак да я сваля и сложа. Голям зор беше с този Ray. Не се дава без мамата.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 22, 2022 12:19 pm
от Alexi
намажи с нещо борда и не ги помпи над максималните атмосфери написани на гумата щото ще ги прецакаш