alexmitev , мястото за коментиране на проблема не е тук! Тук е за кратки ясни, въпроси на които може да бъде даден точен и еднозначен отговор. Сега четейки назад разбирам че си решил че трябва да повдигнеш нивото на маслото с 15 мм
alexmitev написа:В десния ботуш като гледам, трябва да долея масло, понеже разликата в нивата след удължаване с 20мм според ръководството е само 5мм, т.е. трябва да долея 15мм, ако в началото нивото е било коректно
което е
абсолютно невярно и
ще доведе до повреда на вилката(ако вече не е)! Нивото при вилка с поставен и стегнат ботуш, напомпена до налягане свиващо механичната пружина предизвиквайки разпъване до края, трябва да бъде на на 97 мм по-ниско от ръба , а в състоянието преди удължаване на хода - трябва да е на 92 мм от ръба! Обяснявам какво се получава, защото явно не си наясно с нещата. При удължаване на хода , буталото на демфера слиза надолу с 20 мм тоест 20 мм от стержена държащ буталото излизат навън. Диаметъра на стержена мисля беше около 10 мм следователно обема в милилитри е 3.14*(0.5*0.5)*2=1.57 мл! Вътрешния диаметр на подпората в момента не се сещам точно колко е, но приемаме че е 25 мм следователно обема при 5 мм разлика в нивата е 3.14*(1.25*1.25)*0.5=2.45 мл! От всичко това следва че при удължаване на хода, нивото (без доливане и при правилно ниво 92 мм преди удължаване) ще спадне с 2-3 мм
тоест трябва да махнеш още около 1 мл за да стане разликата 5мм.
Всичко това важи за диаметрите който сме приели (10мм стержен и 25мм на подпората)! Ако си долял масло,нормално е вилката да не се свива защото липсва празен обем който да компенсира обема на влизащия стержен при свиване! Прочети с разбиране упъването и малко допълнителна информация относно амортисьорите и тогава се впускай в такива начинания,... и си изчисти обилното гресиране под буталото на въздушната пружина щото и то може да ти донесе неприятности! От обилно гресиране печели най-вече производителя на грес!
В този ред на мисли слагам виртуален
- на Вилката за
Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
което за конкретния модел е противопоказно!