Страница 572 от 600

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 9:54 am
от Pr3d4t0R
Не трябваше ли вилката като се напомпва от напълно спадната да се внимава да е опъната, за да се балансира налягането в двете камери? Т.е. следната процедура:
- предницата да се остави да виси, за да няма саг на вилката
- от напълно спадната се напомва леко - примерно на 1/3 от желаното налягане
- внимателно се натиска през ходът ѝ, за да може позитивната и негативната камера да се изравнят
- повтаря се процедурата няколко пъти, докато се напомпа до желаното налягане -> би трябвало да е наред.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 11:31 am
от parushev
Здравейте! Някой знае ли къде във Варна мога да закупя боза Syncros Eco Sealant?

Пребивавам в града за лятото и онзи ден ударих кофти задната гума на твърдака в един бордюр. Прилично количество от бозата изтече покрай каплата и искам да допълня.

Благодаря предварително!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 12:05 pm
от Alexi
alexmitev написа:
Вилката написа:Опитвам се да си представя "звукът на вакуум", ама нямам толкова фантазия.
Иначе във въздушната камера се слага специализирана за уплътняване на въздушни камери грес, доста обилно.

Имам предвид неприятен звук на рязко засумкване на въздух.
Във въздушната камера имаше доста от тази грес. Опитах се да запазя количеството ѝ, но може би все пак трябва да сложа и допълнително?

този звук имаше ли го преди да вдигнеш хода на 120 ?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 12:07 pm
от alexmitev
Alexi написа:този звук имаше ли го преди да вдигнеш хода на 120 ?

Не, нямаше го.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 12:25 pm
от Alexi
значи шума е от хидравликата .. долей масло по спецификация и ако не се оправи то най вероятно идва "къса" за 120мм

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 1:44 pm
от runnerpz12
Даммм прав е Алекси, според мен на тази вилка не миже да и се увеличава хода, бях чел нещо такова, или си е изначално 120мм. или не е.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 2:03 pm
от the_rookie
На подпората на въздушната пружина, долу уплътнението (пластмасовата гайка) не е плътно около стержена! При свиване трябва да минава въздуха от камерата която се получава в ботуша към подбуталната област (негативната камера с механичната пружина) и обратното при разширение. Ако си омазал обилно с грес, което там не е необходимо щото няма механичен контакт и играе ролята на преграда , е възможно при работата да се чуват тия звуци! В демферната секция поради влизане на подпората в ботуша при свиване , налягането на въздуха се повишава (повече от пружината част ) и може да "изтърве" и съответно да "засмуче" ако уплътненията не са ок. При недостиг на масло в началото ще се усеща леко "пропадане" и усещане за преминаване на въздушни мехурчета през клапаните, :dontknow: всъщност може би това е "шумния" вакуум!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2022 3:40 pm
от alexmitev
runnerpz12 написа:Даммм прав е Алекси, според мен на тази вилка не миже да и се увеличава хода, бях чел нещо такова, или си е изначално 120мм. или не е.

Официално в ръководството пише, че 27.5" и 29" стават на 120мм, само 26" не става. Имам и официален мейл от Manitou на питането ми, който потвърждава същото, както и присъствието на въпросния 20мм токън/спейсър. :peace:

the_rookie написа:На подпората на въздушната пружина, долу уплътнението (пластмасовата гайка) не е плътно около стержена! При свиване трябва да минава въздуха от камерата която се получава в ботуша към подбуталната област (негативната камера с механичната пружина) и обратното при разширение. Ако си омазал обилно с грес, което там не е необходимо щото няма механичен контакт и играе ролята на преграда , е възможно при работата да се чуват тия звуци! В демферната секция поради влизане на подпората в ботуша при свиване , налягането на въздуха се повишава (повече от пружината част ) и може да "изтърве" и съответно да "засмуче" ако уплътненията не са ок. При недостиг на масло в началото ще се усеща леко "пропадане" и усещане за преминаване на въздушни мехурчета през клапаните, :dontknow: всъщност може би това е "шумния" вакуум!

Сложих повечко грес около въпросната капачка на въздушната камера, но преди поставянето ѝ забелязах, че не мога да разпъна целия ход на вилката без значително усилие - не знам дали е нормално това - трябва ли да махна и демпера от другия ботуш, преди да затворя въздушната камера? След сглабянето и напомпването, положението е същото, но се заслушах по-внимателно и разбрах, че звукът идва от масления ботуш - като че ли маслото минава бавно през някакво стеснение.
Заключването работи добре, но ако настисна вилката доста силно, почва бавно да изпуска и се чува още по-отчетливо въпросният звук.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 8:41 am
от didkodidi
Здравйте,
Търся колело за един младеж,спрял съм се на тези две обяви .
https://www.olx.bg/d/ad/norco-torrent-f ... bserved_ad
https://www.olx.bg/d/ad/cube-fritzz-160 ... bserved_ad
Знам че са различни като геометрия ,едното е ендуро а другото трейл.
Моля за вашите мнения. :beer: :beer:

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 9:50 am
от the_rookie
alexmitev , мястото за коментиране на проблема не е тук! Тук е за кратки ясни, въпроси на които може да бъде даден точен и еднозначен отговор. Сега четейки назад разбирам че си решил че трябва да повдигнеш нивото на маслото с 15 мм
alexmitev написа:В десния ботуш като гледам, трябва да долея масло, понеже разликата в нивата след удължаване с 20мм според ръководството е само 5мм, т.е. трябва да долея 15мм, ако в началото нивото е било коректно
което е абсолютно невярно и ще доведе до повреда на вилката(ако вече не е)! Нивото при вилка с поставен и стегнат ботуш, напомпена до налягане свиващо механичната пружина предизвиквайки разпъване до края, трябва да бъде на на 97 мм по-ниско от ръба , а в състоянието преди удължаване на хода - трябва да е на 92 мм от ръба! Обяснявам какво се получава, защото явно не си наясно с нещата. При удължаване на хода , буталото на демфера слиза надолу с 20 мм тоест 20 мм от стержена държащ буталото излизат навън. Диаметъра на стержена мисля беше около 10 мм следователно обема в милилитри е 3.14*(0.5*0.5)*2=1.57 мл! Вътрешния диаметр на подпората в момента не се сещам точно колко е, но приемаме че е 25 мм следователно обема при 5 мм разлика в нивата е 3.14*(1.25*1.25)*0.5=2.45 мл! От всичко това следва че при удължаване на хода, нивото (без доливане и при правилно ниво 92 мм преди удължаване) ще спадне с 2-3 мм тоест трябва да махнеш още около 1 мл за да стане разликата 5мм. Всичко това важи за диаметрите който сме приели (10мм стержен и 25мм на подпората)! Ако си долял масло,нормално е вилката да не се свива защото липсва празен обем който да компенсира обема на влизащия стержен при свиване! Прочети с разбиране упъването и малко допълнителна информация относно амортисьорите и тогава се впускай в такива начинания,... и си изчисти обилното гресиране под буталото на въздушната пружина щото и то може да ти донесе неприятности! От обилно гресиране печели най-вече производителя на грес!
В този ред на мисли слагам виртуален - на Вилката за
Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
което за конкретния модел е противопоказно!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 11:09 am
от alexmitev
the_rookie написа: В този ред на мисли слагам виртуален - на Вилката за
Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
което за конкретния модел е противопоказно!


Не твърдя, че разбирам (затова и питам и чета!) и в никакъв случай не искам да се заяждам, но в ръководството на Markhor (което м/у другото има доста големи разлики в компонентите спрямо моята вилка!?) има това за обслужването на въздушната камера:

markhor.png
markhor.png (125.57 KiB) Прегледано 1349 пъти


Не съм доливал масло - след като измеря нивото, ще преценя дали да доливам или махам, за да постигна необходимото ниво от 97мм под ръба. Но в коментарите към това видео, което основно гледах за промяната на хода, са писали, че се долива:
To anyone going to 120mm travel, don't forget to add additional 5w damper oil. I added 6ml Maxima to mine to get the required 97mm oil level


П.П. Мислех, че върпосът е кратък и ясен, не подозирах, че ще излезе материал за цяла тема, иначе щях да отворя такава.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 11:38 am
от the_rookie
Моята цел също не е да се заяждам! Опитвам се да плувам в морето от откровени подвеждащи неистини циркулиращи в мрежата, прилагайки метода на картезианското съмнение - не приемам нищо за вярно, ако съществува и най-малкото съмнение, че не е. След точка 6 която си показал в ръководството има и точка 8 за 8 кубични см. грес! Тоя от видеото е долял 6мл защото е имал предварителни загуби, а и при изваждане на Kwik Toggle compression damper assembly част от маслото се увлича! По начина по който се казва се внушава че се прави задължително доливане свързано с удължаването на хода което не е вярно! Долива се ако е имало загуби и евентуално увлеченото масло от Kwik Toggle, който трябва при поставянето да е сух/с попито от него масло!
Да, очевидно вилката може да бъде счупена, дори да се спазват на 100% инструкциите на производителя.
Само че, предпочитам аз да си я счупя (и поне да разбера за това!) и сам да съм си виновен, отколкото в някакъв "сервиз" да дам пари, да ме мотаят, накрая да я счупят, но да ми кажат "карай, всичко е ОК!" (което неведнъж се е случвало!)

тук абсолютно съм съгласен с теб!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 11:57 am
от alexmitev
Да, очевидно вилката може да бъде счупена, дори да се спазват на 100% инструкциите на производителя.
Само че, предпочитам аз да си я счупя (и поне да разбера за това!) и сам да съм си виновен, отколкото в някакъв "сервиз" да дам пари, да ме мотаят, накрая да я счупят, но да ми кажат "карай, всичко е ОК!" (което неведнъж се е случвало!)

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 1:04 pm
от Вилката
the_rookie написа: В този ред на мисли слагам виртуален - на Вилката за
Слага се обилно на няколко места - уплътнението на буталото, вътрешната повърхност на срержена от долната страна, където е долната му капачка, по уплътнението между шиша и долната капачка и по самия шиш над нея.
което за конкретния модел е противопоказно!
Съгласен съм със забележката. Не съм гледал конкретната вилка каква конструкция има. Имах предвид при наличие на негативна камера, долната й преграда, например плаващото бутало при RS, също трябва да се обработи със специализирана грес, както и шиша между двете бутала. Не бих омазал място, предназначено да пропуска въздух. Човек трябва да се ориентира къде е необходимо да се уплътняват въздушните камери.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2022 3:21 pm
от didkodidi
Колеги, рамка 18 инча на какъв размер отговаря
М или Л

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2022 5:06 pm
от Alexi
при всеки производител може да е едното или другото ,за това не се гледа само тоя размер ( даже той е последното което се гледа ) а цялостната геометрия на рамката

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2022 9:03 pm
от Bi11y
didkodidi написа:Колеги, рамка 18 инча на какъв размер отговаря
М или Л


При повечето 18" е М...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 11:12 am
от imarh
Изображение

Что ето?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 12:34 pm
от _SoRa_
Какво и къде бъркам за да се получи това различие в износването на гриповете? Дясната ми ръка е оперирана преди 5 г. и има голяма 16 см. плака. Докато карам държа кормилото с двете ръце. По-малък и слаб натиск с дясната ръка ли правя? :dontknow:
Изображение
Изображение

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 12:37 pm
от Harka
@imarh:

Това е Specialized Brain shock. Една революционна за времето си (излиза 2002-ра година) технология, която Specialized разработват и патентоват заедно с Fox. Представлява заден шок с инерционна клапа, която стои отворена, когато се движиш по рошав терен, но се затваря на гладък (съответно блокирайки шока). Идеята е задното окачване да не клати, когато въртиш.

Между другото Specialized си я ползват и до ден днешен (естествено е еволюирала) в Epic серията:

https://www.specialized.com/de/en/stories/brain-technology

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 3:14 pm
от Yash
_SoRa_ написа:Какво и къде бъркам за да се получи това различие в износването на гриповете?

Защо реши, че бъркаш някъде?

Първо.
Телата ни не са симетрични и двете половини не са еднакви. Съответно левите ръце и крак не произвеждат същите сили като десните. Най-общо и грубо казано.

Второ.
_SoRa_ написа:Дясната ми ръка е оперирана преди 5 г. и има голяма 16 см. плака. Докато карам държа кормилото с двете ръце. По-малък и слаб натиск с дясната ръка ли правя? :dontknow:

Сама си си отговорила на въпроса.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 3:25 pm
от Harka
@_SoRa_:

Ако ръкохватките и кормилото са симетрично монтирани, значи нищо грешно не правиш, просто тялото ти ги натоварва по различен начин, най-вероятно заради контузията, която си споменала.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Юни 21, 2022 4:04 pm
от Alexi
Harka написа:@imarh:

Това е Specialized Brain shock. Една революционна за времето си (излиза 2002-ра година) технология, която Specialized разработват и патентоват заедно с Fox. Представлява заден шок с инерционна клапа, която стои отворена, когато се движиш по рошав терен, но се затваря на гладък (съответно блокирайки шока). Идеята е задното окачване да не клати, когато въртиш.

Между другото Specialized си я ползват и до ден днешен (естествено е еволюирала) в Epic серията:

https://www.specialized.com/de/en/stories/brain-technology

не е толкова революционно според мен ,докато ползва инерционни клапички и механика .. вече ако е процесор ще е друго ( има и такива разработки )

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2022 4:38 pm
от tbk515
Мисля да си поръчам рамка от Англия, по-специално от сайта chainreactioncycles.com. Интересува ме къде е написано дали се удържа мито/ДДС? При прегледа на поръчката пише следното:
"Prices include all taxes and customs duties. You will not be required to pay import tax or duty when your order arrives at customs.
Domestic VAT of the destination country will be applied for consignments with a net value of goods totalling less than €150. If this affects your order, this VAT will already be included in the price listed."


Какви документи ще са ми нужни за освобождаването или ще ми я доставят направо Спидито? Всякаква информация е добре дошла.
Въпрос 2: дали ще им светне на англичаните, ако платя със същия Пейпал, но нова регистрация в сайта им?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2022 6:00 pm
от pcconsult
tbk515 написа:Мисля да си поръчам рамка от Англия, по-специално от сайта chainreactioncycles.com.
Какви документи ще са ми нужни за освобождаването или ще ми я доставят направо Спидито? Всякаква информация е добре дошла.

Със сигурност вноса на нещо от извън европейския съюз ще има мито. Аз като си внасях от Китай беше нещо като 4,7%. Има няколко различни митнически номера за велосипедни стоки. Може би ще ти трябва документ с номер от митницата (така наречения ЕОРИ номер) - провери. Много вероятно е без ЕОРИ номер да не може да се освободи от митницата. Издават ти го безплатно, но трябва да си повисиш на гишето и да се занимаваш с бюрокрация. Спиди директно от UK не превозва, та ще има някой друг междинен доставчик, който да го даде на тях или ще се транспортира с DPD. Важно е във фактурата да имаш на отделни позиции цена на стоката, цена на доставката, VAT (ДДС). Важно е защото не трябва да плащаш мито на доставката например.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2022 6:27 pm
от runnerpz12
Миналата година поръчвах, мито няма сайта си го плаща, за 220 паунда беше поръчката само си направи ЕОРИ код в митницата, защото го изискват за освобождаване от митницата.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Юни 24, 2022 6:41 pm
от Alexi
те Чейна мисля са базирани в Ирландия .. или поне имат склад там за ЕУ

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2022 8:17 pm
от alexmitev
Здравейте,
струва ли си да преправя жилата за скоростите, като разпробия местата на захващане за рамката, така че бронята да покрива цялото жило, без да има участъци, в които няма броня?
Каква е идеята изобщо зад този дизайн? Предполагам, че ако е цяла броня, ще е по устойчиво откъм замърсявния...
(заводското кръстосване съм го оправил)

rock.png
rock.png (72.41 KiB) Прегледано 686 пъти

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2022 8:45 pm
от Alexi
идеята на този дизайн е че няма триене и по леко сменяш скоростите .. за целта трябва да се ползват жила от неръждавейка инак не изкарват много .. можеш и да ги разпробиеш ако искаш ,доста го правят

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Юни 30, 2022 8:02 am
от rarekin
Harka написа:@imarh:

Това е Specialized Brain shock. Една революционна за времето си (излиза 2002-ра година) технология, която Specialized разработват и патентоват заедно с Fox. Представлява заден шок с инерционна клапа, която стои отворена, когато се движиш по рошав терен, но се затваря на гладък (съответно блокирайки шока). Идеята е задното окачване да не клати, когато въртиш.

Между другото Specialized си я ползват и до ден днешен (естествено е еволюирала) в Epic серията:

https://www.specialized.com/de/en/stories/brain-technology


https://spearsenterprises.com/product-c ... uspension/

Спешълайзд са проклети навеки от част от байк общността в следствие от "битката на двамата Майк" за това, че банкрутираха Стратос. Всички велосипеди на Спешълайзд с подобна технология напомнят за това.