Upgrade на велосипед

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Upgrade на велосипед

Мнениеот Insight » Вто Фев 02, 2010 11:40 am

Здравейте,

Карам един стар немски твърдак, който обаче обмислям да сменя за нещо от класа на дискутираните тук модели. Карам предимно градско - парково и от време на време - гори и черни пътища с тенденция това "от време на време" да стане по-често. Мотивите ми са 2:
1. Мисля че добре ще ми се отрази мека предна вилка.
2. ДИСКОВА СПИРАЧКА, най-вече заради карането на мокро - дъжд и сняг.... та имам въпрос свързан точно с тези спирачки. Тъй като в темата се чуха доста добри думи за ВиБрейк спирачките, нали не съм в грешка, че дисковите при всички положения ще са доста по-добри в дъждовно-снежни условия?

Темата се явява отделен offtopic от тази тема.
Ozzie
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Drag ZX5 vs HT1 (+RS Tora)

Мнениеот THEZOGGO » Вто Фев 02, 2010 9:33 pm

Кажи какъв ти е бюджета за компонентите които искаш да смениш или за цяло колело.
Тогава ще дискутираме в някакви по тесни граници за нещата които може да се направят.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Drag ZX5 vs HT1 (+RS Tora)

Мнениеот botroid » Вто Фев 02, 2010 11:27 pm

Insight написа: Тъй като в темата се чуха доста добри думи за ВиБрейк спирачките, нали не съм в грешка, че дисковите при всички положения ще са доста по-добри в дъждовно-снежни условия?


Еми и ви-брейковете могат да са добри в такива условия, като ги ъпгрейднеш с калодки от висок клас, брейкбустери, хубави брони и мощни спирачни лостчета. Само че, цената на всичко това излиза колкото една дискова. Например ви-брейк Деоре от среден клас е 30 лв. бустер - 12 лв. калодки Куулстоп 23 лв. Всичко 65 лв. Колкото е една Шиманска или Авидска дискова. Лично аз съм фен на ви-брейковете, заради лесната поддръжка и настройка, пък и са двойно по-леки от дисковите. Досега не съм попадал на планински склон, на който с ви-брейкове да не мога да спра или поне да намаля силно скороста. Е, спирачния път е по-дълъг, отколкото с дискове и не "коват", особенно при каране в мокри условия като дъжд, кал, снежна киша, но в крайна сметка спират :)
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Drag ZX5 vs HT1 (+RS Tora)

Мнениеот Insight » Сря Фев 03, 2010 11:17 am

По принцип размислите са ми на тема "нов байк". След мнението на Ботройд ме озари идеята да взема да си купя едни качествени калодки за наличния байк, че да усетя за какво става въпрос. В момента съм с някакви стари шимано, които в студа са станали като пластмасови и си правя изводи за "калодкови" спирачки на база на тяхното поведение :banghead:

... апропо не съм по екстремните изпълнения, ако не броим това, че днес се изплющях насред една заледена улица :P ... по скоро размислите са ми на тема "комфорт".
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Drag ZX5 vs HT1 (+RS Tora)

Мнениеот hitar_potter » Чет Фев 04, 2010 8:29 am

По принцип и аз съм фен на v-brake-овете, ама преди ден-два като излязох и квартала да покарам забелязах, че особено предната спирачка замръзна доста яко. Ползвам отпред Koolstop tectonic (трикомпонентните), а отзад еднокомпонентни кулстоп. Отпред, след като минах през малко по-дълбок сняг, все едно накладките станаха от лед. Отзад, при малко по-силно стискане, се усещаше спиране. Така, че предполагам, че дисковие ще се държат много по-добре главно при сняг и кал.

При дъждовно време, спирчаките работят добре.

Изобщо, простотията при в-брейковете е, че снега и калта от шината се задържат по накладките..
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Drag ZX5 vs HT1 (+RS Tora)

Мнениеот 5roff » Чет Фев 04, 2010 10:27 am

Имаш вариант за комбинация- отпред диск отзад в-брейк. Аз на моето колело купих в-брейкове и мога да твърдя, че се държат много прилично дори на мокро. След няколко караня в калта реших отзад да си го запазя, като сменя калодките с три компонентови, а отпред си купих Авид ББ5. За протокола- тежа 90кг и явно поради тази причина усещах недостиг на спитачна сила (в кално и студено време) :agree:
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 676
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 362 госта