Страница 1 от 1

Банкя

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 9:54 am
от Admin
Още един кратък и лесен маршрут край София:
http://www.mtb-bg.com/index.php/trails/ ... 6-route028

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 10:45 am
от Phantom
Някой ден като имам път към Банкя(ако изнамериш още един маршрут там в околността;))ще го пробвам.Обаче много е ситен шрифта с които излиза при мен самия маршрут,иначе описанието как да стигнем излиза ОК.
:beer:

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 10:58 am
от Admin
Хмм, в момента не съм на моя компютър и работя с малко по-друга програма, при мен шрифта излиза добре, но явно не съм успял да го направя съвсем като хората. До една седмица ще си взема моя компютър и ще го оправя.
А ти пробвай да го промениш с настройките на браузъра за размер на шрифта - горе в менюто View - Text Size - Medium.

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 2:42 pm
от mih
шрифтът си е наред

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 3:13 pm
от КапитанПланета
Предлагам ви един що годе приятен начин за стигане до Банкя. При Суходол тръгвате към Мало Бучино. Обикновено не е много натоварен пътя. Веднага след селото (Мало Бучино), от дясно на пътя започва един черен път, който ви отвежда право в Банкя. Същият не е особено дълъг... тъкмо започваш да се кефиш че си стъпил на черно и вече си в Банкя... "Малко" се заобикаля така, но поне според мен си заслужава... Иначе пътят който отбива от околомръсното директно към Банкя е некакъф си ужас...

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 3:24 pm
от Marzocchi
Банкя има доста много маршрути стига да имаш търпение да ги намериш :bawling::bawling::bawling::bawling::bouncy:

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 3:29 pm
от mih
[quote="КапитанПланета"]

Предлагам ви един що годе приятен начин за стигане до Банкя. При Суходол тръгвате към Мало Бучино. Обикновено не е много натоварен пътя. Веднага след селото, от дясно на пътя започва един черен път, който ви отвежда право в Банкя. Същият не е особено дълъг... тъкмо започваш да се кефиш че си стъпил на черно и вече си в Банкя... "Малко" се заобикаля така, но поне според мен си заслужава... Иначе пътят който отбива от околомръсното директно към Банкя е некакъф си ужас...
[/quote]

хахах, "около[b]мръсното[/b]" - :thumb:

а тоя черният път от Мало Бучино е доста симпатичен, с едни бабунки по него, минава се покрай един язовир и после през Иваняне (ако не се лъжа) към Банкя, наистина приятен вариант
[:-thumbu
въртенето по асфалт до Банкя или обратно не е за препоръчване, отврат си е.:xx(:

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 11:01 pm
от Phantom
Ми при мен пак си излиза така(малък)шрифта но с промяната си се чете все едно нема проблеми.
мерси admin

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 8:20 am
от kossy
[size=167][size=16]Здрасти на всички,
Косьо съм, автора на маршрута. Чакам всички, които имат желание да разширим този маршрут и разни други да дават идеи. Някой знае ли от Банкя как се хваща Люлин планина за да се стигне до Княжево например. Това ми се струва добър вариант. :uhh:[/size][/size]

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 10:16 am
от КапитанПланета
Здрасти Косьо ! :wavey:

Ами има в общи линии три варианта за Банкя - Княжево през Люлин, два от които съм пробвал. Понеже много много не ме бива в описанията на маршрути, ще се опитам да обясня по картата на Люлин планина. Ето от тук може да си я свалите :
http://bikedir.com/usr/CP/lulin.jpeg
По черния път (за който стана дума по-горе) стигате от Банкя (кв. Михайлово, кв. Градоман) до Мало Бучино. Сега идеята е да се стигне от Мало Бучино до Манастирски поляни, а от там - кеф ти Княжево, кеф ти Горна Баня.
Вариант 1 - червен маршрут.
Аз минавам по пътя който тръгва от центъра на селото (ако така може да се нарече... започва от местния клуб на СДС и прераства в черен път след излизане от селото). Важно е да държите посоката югоизток, защото иначе може да тръгнете по зеления, за който ще стане дума после... Та вървите си по този черен път и стигате до разклонение на ляво, което може бързо и приятно да ви отведе до Суходол (използвах го веднъж като спасение от "поройче"). Ако продължите напред, следва едно параклисче, там има и чешмичка. Приятно място за отдих. След това продължавате в същата посока - следва манастир (също удобно местенце за хидратиране и почивка). По-натам е ясно - Манастирски поляни, вилна зона. След нея ако продължите по асфалта надолу стигате до Горна Баня (има атракции от дясно - панорамна гледка към любимата ни столица, кръчма)... Другата опция е черен път след вилната зона, който може да ви отведе в Княжево. Минава се през историческата местност "Кърлежа". Там ще видите паметник на героите, дали живота си за родината на това място. Тук е важно да се насочите към вилната зона а не надолу по черния път, защото той води директно в едно военно поделение.
Този маршрут никак не е тежък, единствен проблем се явява почти целогодишната кал в участъка от Мало Бучино до манастира. Явно изложението е такова че не позволява почвата да изсъхне хубаво. Ето няколко снимки на колелото, направени по средата на маршрута:
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1030.JPG
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1034.JPG
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1035.JPG
Толкова за "excellent mud clearance" дето съм го чел по ревютата като си купувах педали и гуми. Шегувам се. Тук никакъв грайфер не помага.

Вариант 2 - зелен маршрут.
На картата виждате зеления път. Това е доооста стръмен черен път. По него се изкачвате до Гумното, и от там се спускате наляво по съвсем тясна пътечка (синята линия) до параклиса. След това - като вариант 1. Може да пробвате и да продължите по зелената пътека от картата, но така ще изпуснете параклиса и манастира. Интересно е да се пробва, аз мисля да го направя като поизсъхнат пътеките.
Този маршрут разбира се е доста по-тежък от първия.
Вариант 3
Да се тръгне от кв. Михайлово и да се заобиколи отзад Арбанашки рид. Това все още не съм го пробвал, а може да се окаже интересно. Ще е необходимо и доста повече време.
Ами това е което мога да кажа по темата. Съжалявам че не мога да дам по-конкретни параметри на маршрута като километри, денивелация и време... Като карам сам съм малко над тия работи, но следващия път обещавам да си водя записки и да дам по-подробна информация.

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 10:50 am
от velco
[quote="КапитанПланета"]
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1030.JPG
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1034.JPG
http://bikedir.com/usr/CP/IMG_1035.JPG
[/quote]

:offtopic:
Интересно, защо си караш колелото с такъв ход на задницата?

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 11:00 am
от КапитанПланета
[quote="velco"]


:offtopic:
Интересно, защо си караш колелото с такъв ход на задницата?
[/quote]


В Owners manual-а пише :
[color=red][i]Position 1 with 3" travel ... Because in this setting the rear shock unit doesn't need such a high "positive" air pressure, it's also recommended for heavier riders, say 80 kg. or more.[/i][/color]

А пък аз съм 107 кила ;).

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 12:58 pm
от lacho_m
Относно вариант 3 (синята маркировка), до х. Люлин се кара нагоре по черен път тръгващ от кв. Михайлово. След което следва "избутване" до връх Райлово градище и после стръмно спускане по тревисти сипеи и черни пътища до малобучинския проход. От там има може да се спускане по асфалт до с. Мало Бучино и от там по вариант 1 или 2 или пък с бутане/каране (като първото може и да е повечко) по синята маркировка да се достигне до мястото където тя се събира със зелената и от там както Капитана го е описал - прибиране към София. Принципно тази последната част е по удачно да се мине наобратно, че ще има повечко каране така.

:beer:

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 1:07 pm
от КапитанПланета
Лъчо, сърдечни благодарности. Задължително ще го пробваме !
:beer:

МнениеПубликувано на: Вто Мар 06, 2007 2:56 pm
от TheBoss
Здравейте, аз съм нов въввашия форум, но карам байк от доста време(да не казвам, че съм израстнал на колело. В моето детство нямаше много забавления - мач, колело "Балканче", жмичка и още няколко такива).
Банкя ми е любим регион за разходки. Преди време направих един маршрут по поръчка на приятел, който има туристическа агенция. Предлагам ви да го пробвате.



Начало на маршрута е от моста на река Какач, вдясно преди гарата започва улица “Цар Симеон”, тръгва се по нея. Нулирането на километража става в началото на улицата.
130 м. Достига се до кръстовище с ул. Сливница и се завива надясно в посока Санаториума на МО.
630 м. Достига се кръстовище където в ляво и дясно започват пешеходни алеи. Тука се завива наляво и започва движение през гората, което в началото е без особено голям наклон, но след първите наколкостотин метра бързо преминава в доста стръмно изкачване.
880 м. Достига се до разклон. Вляво пътеката води стръмно нагоре, вдясно може алтернативен маршрут, който е по-равен и след около 300м. се достига до поляна, където се среща с лявата пътека.
1 км. 200 м. От полянката се продължава вляво и нагоре. Изкачването е около 600 м. като завършва с един добър наклон.
2 км. 500 м. Достига се до полянка, която е удобна за първа почивка. Има няколко сенчести дървета, а в западния край на поляната минава поточето, покрай което се движи маршрута. Следва още едно кратко изкачване и се достига до пътя за язовира на с. Михайлово.
2 км. 820 м. Достига се до пътя за Язовира. В ляво може да се отиде към квартал Градоман от където може да се направи едно спускане и се излиза на началния пункт в гр. Банкя. Движението е по асфалтов, а в последствие по павиран път. Ако се пресече пътя и се продължи на югозапад по горския път може да се достигне до местността “Бонсови поляни”. Надясно след кратко изкачване се достига до язовира. По този път продължава и маршрута.
3 км. 630 м. Достига се до язовира на с. Михайлово. Тука има заведение, където може да се направо почивка. Има възможност и за платен риболов. От тука се открива хубава панорама от телевизионната кула на Копитото през западните покрайнини на София до южните склонове на Стара планина. Маршрута продължава на запад като се преминава през покрайнините (юго-изток)на с. Михайлово. Движението е по полски път с добра твърда настилка без коловози и големи неравности.
5 км. Достига се разклон. В ляво пътя продължава още стотина метра и свършва. В дясно започва спускане по асвалтов път, който води към Банкя.
5 км. 360 м. Достига се до кръстовище, където се завива наляво. Започва едно доста стръмно изкачване. След 50 м. има последващо кръстовище, където съшо се завива наляво. Във втората част на изкачването е препоръчително да се слезе от велосипедите и да се бутат. Асфалтовият път свършва в края на къщите и преминава в полски.
5 км 700 м. Достига се до разклон. На ляво може да се достигне до хижа Люлин. Надясно през боровата гора може да се направи едно доста стръмно спускане и след преминаване в долната част на гората да се достигне до място, където се срещат двата маршрута. Маршрута продължава направо. Ориентир е табела за Дивотински манастир.
6 км. 070 м. След приятно спускане се достига до разклон. Ориентир за разлкона е малко бетоново стълбче боядисано червено и бяло. Завива се надясно и започва леко изкачване през борова гора.
6 км. 400 м. Достига се до основата на поляна, къдто има още една табела за Дивотински манастир. Продължава се в дясно през гората. След достигане да дерето, което се намира точно под дълекопроводите пътя завива надясно и започва леко изкачване.
7 км. 400 м. Достига се полски път в южния край на вилите. От тука се забелязва стопанската постройка покрай която трябва да се мине, ако се избере алтернативния маршрут със стръмното спускане през боровата гора. Продължава се по пътя вдясно покрай източния край на вилната зона.
8 км. 100 м. Достига се до разклон вляво и дясно преди голяма могила. Вляво започва спускане по макадам, което в началото е стръмно. Вдясно движението е по полски път с коловози. Спускането е леко в началото. Но има участък, който изисква по-голяма концентрация.
8 км. 700 м. На това място се срещат двата алтернативни маршрута. Продължава се надолу. След 100 м. пътя се пресича с макадама, който преминава от западната част на могилата.
9 км. Достига се асфалтов път в подножието на военно поделение. Завива се на дясно и започва спускане по пътя. След 400-500 м. се достига до най ниската точка на пътя и започва кратко, но доста стръмно изкачване.
10 км. Достига се западния край на с. Михайлово. Ориентир са два стълба за електричество боядисани в синьо. Завива се наляво и започва финалното спускане към гр. Банкя. Движението е само по асфалтов път и достига до центъра.
13 км. 800 м. Край на маршрута.

Алтернативен маршрут с повишена сложност.

5 км. 700 м. На разклона за Дивотински манастир се завива на дясно и започва спускане през борова гора. Спускането е по горски път с множество неравности и ями. Почвата е ронлива и е възможно провлачване на гумите при по-силно натискане на спирачките.
6 км. 100 м. В края на спускането има вдясно отклонение, което излиза в западния край на с. Михайлова. Маршрута продължава на този разклон в ляво в основата на гората.
6 км. 350 м. Достига се до полски път, който идва от с. Михайлово. Завива се наляво по полския път и се преминава по горния край на голяма нива. Пътя описва широк ляв завой с леко спускане.
7 км. Достига се до дере, в което тече поточе. Преминава се потока и се продължава нагоре покрай оградите на стопанските сгради и вляво на силажната яма. Не се пресича дерето са се продължава вляво на него. След 150-200 м. е края на дерето. Завива се надясно през нивата разположена отдясно на дерето към малка могилка, която се намира в горния край на нивата.
7 км. 610 м. Достига се мястото, където се срещат двата алтернативни маршрута. Продължава се надясно и надолу. След 100 м. пътя се пресича с макадама, който преминава от западната част на могилата.
7 км. 960 м. Достига се асфалтов път в подножието на военно поделение. Завива се на дясно и започва спускане по пътя. След 400-500 м. се достига до най ниската точка на пътя и започва кратко, но доста стръмно изкачване.
9 км. Достига се западния край на с. Михайлово. Ориентир са два стълба за електричество боядисани в синьо. Завива се наляво и започва финалното спускане към гр. Банкя. Движението е само по асфалтов път и достига до центъра.
12 км. Край на маршрута.

Re: Банкя

МнениеПубликувано на: Съб Фев 28, 2015 10:15 pm
от capola
Набелязал съм този маршрут, който е интересен вариант за снеговити дни, защото е в по-ниските части. Въпреки това, една част от него минава покрай река и се питам дали не е твърде кален този участък. Някой познава ли този маршрут?

Re: Банкя

МнениеПубликувано на: Пон Мар 02, 2015 9:25 am
от Pencho93
Кално е, и каракачанки дебнат из горите и не обичат колоездачи.

Re: Банкя

МнениеПубликувано на: Пон Мар 02, 2015 11:20 am
от capola
Pencho93 написа:Кално е, и каракачанки дебнат из горите и не обичат колоездачи.


Много благодаря! Това определено е полезна информация! :bowdown:

Re: Банкя

МнениеПубликувано на: Нед Мар 08, 2015 7:37 am
от sailman
Участъка където напускаш пътя след поделението с антените и след това слизането до асфалта от Брезник са ниви и по това време на годината (а и изобщо когато е мокро) е такава мазна, тежка кал, че не ми се приказва... Изобщо, горещо ти препоръчвам да избягваш този модел маршрути в такива преходни сезони... Като ти се върти нещо по-равно, връткай някой забравен хасфалтов път

Re: Банкя

МнениеПубликувано на: Нед Мар 08, 2015 8:52 pm
от capola
sailman написа:Като ти се върти нещо по-равно, връткай някой забравен хасфалтов път


Нито по равно ми се върти, нито по асфалт. Имаше хубави дни преди последния сняг и покарах по южните склонове на Стара планина. Сега обаче пак ще трябва да чакаме по-добри времена.

:popcorn: