HepBeH_XaMcTep написа:...Късата седалкова тръба може да се компенсира с по-дълго колче, но късата ефективна горна тръба не може...
@HepBeH_XaMcTep, Очевидно е, че човекът иска да компенсира точно по-късата ефективна горна тръба.
С изнесеното колче и по-дългата лапа ще направи точно това.@jeep0700, имах същия проблем, пробвал съм нещата, които предлагаш и потвърждавам, че това е начинът, като добавям:
- Освен с изнесеното колче, можеш да постигнеш същия ефект (или да комбинираш и двата начина) със седалката макс. назад (макс. означава в разрешените граници)
- Можеш да използваш и възможностите на кормилото, напр. по-дълго или завъртяно макс. напред (в разрешените граници) - моето го удължих с втулки
- Ако нещата се оправят, виж и размера на курбелите, мисля, че и те имат пряко или косвено значение
Разбира се, тези промени не са безболезнени. Ще имаш следните недостатъци:
- риск от изкривяване и счупване на колче и седалка (сигурно си тежък) - при мен се изкриви едната шина на седалката
- неправилна стойка при педалиране - при мен това не е проблем
- изнесен много назад ц. на тежестта при катерене, предницата ти "олеква" и се вдига - това ми е сериозен проблем
- от дългата лапа: проблем при спускане, защото ц. на тежестта е силно напред и има опасност от "човки" - случвало ми се е
Моят съвет е да пробваш с части назаем и да прецениш дали нещата се оправят или не. Много неща зависят от самата рамка. При различните производители рамки 19" са с много различна еф. дължина на г. тръба, мисля, че има разлики над 20мм.
Ако не става, преди да смениш колелото, можеш да смениш стила на каране: ако практикуваш предимно спускане, рамката ще стане таман
