От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот Admin » Пон Дек 19, 2005 4:12 pm

Peacemaker написа:@Admin Мисля,че много по-добър превод на думата "cleats" е "скоби",а не "парчета".Като чета за "настройка на парчетата" и направо ме напушва смях!Добре ще е ако го поправиш в статията.:beer:
Последна промяна Admin на Вто Фев 06, 2007 6:45 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Дек 19, 2005 4:14 pm

Знам, че буквалният превод на cleat е скоба, обаче на външен вид тези метални части не ми приличат на никой от видовете скоби, които аз съм виждал (но не претендирам да съм виждал всичко или дори половината от нещата, на които им се казва скоба:D). И все пак, нещата трябва да звучат логично според мен...кажи ми коя е първата дума, с която ти хрумва да наречеш едни такива малки джелезни неща? "Парчета" не съм го измислил аз, но ми хареса и затова го използвам :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Дек 19, 2005 4:15 pm

Peacemaker написа:Съжалявам,че се забавих с отговора,но имах проблеми с Net-a.Коя е първата дума,която ми идва наум-думата "скоби" разбира се.Защо толкова настоявам,ли?Защото това е най-точното съответствие на англ.дума "cleats",а и най-точно предава същността на самия продукт.Какво означава "скоба" на български-обикновено:нещо,с помощта на което се хваща или прикрепва друго нещо или две неща едно към друго.Не е ли точно такава целта на "cleat"-овете.С помощта на "скобите"(парчетата)обувките на колоездача се закачат/прикрепват към педалите.Както във всеки език,така и в българския знаеш една дума може да има различни значения и отсенки на значения.Затова не мисля,че е нужно формата на "cleat"-a да съвпада или отговаря на това,което сме виждали обикновено като скоба.Вярвам,ще се съгласиш с мен,че по велосипеда има доста детайли,които не приличат на нищо друго познато в заобикалящия ни свят.Значи ли това,че и тях трябва да наричаме "парчета"?Помисли и ще видиш,че "скоби" е правилният превод,който предава същността и функцията на тези приспособления към педалите.Харесвам статиите ти и искам всичко в тях да е перфектно!:thumb:И още нещо-там където говориш за ъгъла на настройка според естественото разположение на ходилата-положителен,отрицателен...Мисля,че този естествен ъгъл влияе твърде малко на правилната позиция на крака върху педала.Аз лично имам леко положителен ъгъл на ходилата,но в практиката си на колоездач съм стигнал до категорияното убеждение,че най-правилната позиция(а не разположение) на стъпалото върху педала с най-голяма ефективност и безболезненост е позицията,при която петите са изнесени леко навън спрямо рамката на велосипеда-това учат и в колоездачните клубове.От голямо значение ли е какъв е естествения ъгъл при ходене-не,това е погрешно схващане-важното е колоездача да придобие навика да заема правилната позиция върху педалите-петите изнесени леко навън.Влиянието на естествения ъгъл на ходилата е много малко,с изключение на много крайните случаи.Иначе,според твърденията ти за настройване на ъгъла на скобите,този,който има положителен ъгъл би трябвало да кара с изнесени леко навън пръсти,а не пети.Я си го представи-крака,разположени като на патка върху педалите!Смешно,нали?Ти виждал ли си някой да кара по този начин-аз лично не съм.Самият аз,както споменах,съм с положителен ъгъл на стъпалата,а карам с изнесени леко встрани пети и нямам оплаквания.Понякога карам над 2 часа без почивка,имам над 15 000км за последните 4 години и съм си добре.Те,хората,са го измислили отдавна каква е правилната позиция,така че не е правилно и не е професионално да пишеш такива неща в иначе страхотния ти сайт!Е,хайде,дано съм спомогнал с нещо на велосайта!Поздрави!:beer:
Последна промяна Admin на Вто Фев 06, 2007 6:48 pm, променена общо 1 път
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Пон Дек 19, 2005 4:33 pm

[quote="Admin"]

[quote="Peacemaker"]
[/quote]

Съжалявам,че се забавих с отговора,но имах проблеми с Net-a.Коя е първата дума,която ми идва наум-думата "скоби" разбира се.Защо толкова настоявам,ли?Защото това е най-точното съответствие на англ.дума "cleats",а и най-точно предава същността на самия продукт.Какво означава "скоба" на български-обикновено:нещо,с помощта на което се хваща или прикрепва друго нещо или две неща едно към друго.Не е ли точно такава целта на "cleat"-овете.С помощта на "скобите"(парчетата)обувките на колоездача се закачат/прикрепват към педалите.Както във всеки език,така и в българския знаеш една дума може да има различни значения и отсенки на значения.Затова не мисля,че е нужно формата на "cleat"-a да съвпада или отговаря на това,което сме виждали обикновено като скоба.Вярвам,ще се съгласиш с мен,че по велосипеда има доста детайли,които не приличат на нищо друго познато в заобикалящия ни свят.Значи ли това,че и тях трябва да наричаме "парчета"?Помисли и ще видиш,че "скоби" е правилният превод,който предава същността и функцията на тези приспособления към педалите.Харесвам статиите ти и искам всичко в тях да е перфектно!:thumb:И още нещо-там където говориш за ъгъла на настройка според естественото разположение на ходилата-положителен,отрицателен...Мисля,че този естествен ъгъл влияе твърде малко на правилната позиция на крака върху педала.Аз лично имам леко положителен ъгъл на ходилата,но в практиката си на колоездач съм стигнал до категорияното убеждение,че най-правилната позиция(а не разположение) на стъпалото върху педала с най-голяма ефективност и безболезненост е позицията,при която петите са изнесени леко навън спрямо рамката на велосипеда-това учат и в колоездачните клубове.От голямо значение ли е какъв е естествения ъгъл при ходене-не,това е погрешно схващане-важното е колоездача да придобие навика да заема правилната позиция върху педалите-петите изнесени леко навън.Влиянието на естествения ъгъл на ходилата е много малко,с изключение на много крайните случаи.Иначе,според твърденията ти за настройване на ъгъла на скобите,този,който има положителен ъгъл би трябвало да кара с изнесени леко навън пръсти,а не пети.Я си го представи-крака,разположени като на патка върху педалите!Смешно,нали?Ти виждал ли си някой да кара по този начин-аз лично не съм.Самият аз,както споменах,съм с положителен ъгъл на стъпалата,а карам с изнесени леко встрани пети и нямам оплаквания.Понякога карам над 2 часа без почивка,имам над 15 000км за последните 4 години и съм си добре.Те,хората,са го измислили отдавна каква е правилната позиция,така че не е правилно и не е професионално да пишеш такива неща в иначе страхотния ти сайт!Е,хайде,дано съм спомогнал с нещо на велосайта!Поздрави!:beer:
[/quote]


Първата дума, която ми идва на ум е "стебло"...щото е най-точния превод на "stem". Вярвам ще се съгласиш, че въпреки, че няма нищо общо с това, за което реално става дума. Както и, че никой няма да разбере за какво говориш когато кажеш на "лапа"-та, колът за кормило или нещо, с което хората са свикнали да се нарича тоя чарк...

Що ли си мисля, че е по евтино и лесно да си настроиш колелото по тялото, а не обратното!?
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Дек 19, 2005 4:46 pm

@Peacemaker

За "парче" или "скоба" ще ти отговоря, слд като се консултирам с поне един инженер (например баща ми) за това, аджеба, какви видове скоби са му познати и какви точно неща се наричат с този термин в техническите науки ;) Не искам да ти отговарям сега, защото не съм подготвен достатъчно.

За разположението на парчетата обаче съм напълно несъгласен с казаното от теб и заставам напълно зад написаното в статията. :angel2:
Първо, както сам казваш, хората са го измислили отдавна, не аз ;) За написването на статията ползвах следните материали: 1) Една професионална статия, писана с помощта на видни американски спортни лекари от Центъра по спортна медицина в Боулдър, Колорадо, публикувана в сп. Bicycling, която се отнася и за шосейното, и за планинското колоездене и набляга на проблемите с колената, причините за тях и начините за избягването им. Отделено е подобаващо внимание на разположението на крака върху педалите. 2) 1-2 статии в интернет, посветени на този въпрос 3)десетина теми в bikeforums.net Във всички тези източници неизменно препоръчват това, което и аз съм написал в статията.
Второ, помолих TOYAGA да прегледа статията, за да избегна всякакви възможни грешки. Той каза, че няма такива. А пък, бъди сигурен, той е чел много, ама много повече специализирани статии по въпроса, отколкото аз, освен това кара и от много време с автомати.
Трето, за да избягам малко от теорията, при първото слагане на педалите ги бях нагласил така, че макар петите ми да бяха навътре, все пак не бяха достатъчно (при мен положителният ъгъл на стъпката явно не е от най-малките). И се наложи още след първите 15-20 минути да пренастроя парчетата, защото усещах лека болчица и осезаемо усукване при педалиране. Ако се опитваш да ме убедиш, че това е нормално, няма как! ;)Затова си карам патешката, както си карам и с платформите.:D
Разбира се, всеки човек е различен и не изключвам възможността на теб да ти е по-удобно с петите леко навън. Все пак обаче, статията е писана за "общия случай", а вече казах какво се препоръчва навсякъде за него. Признавам си, не зная какво препоръчват в нашите клубове по шосейно колоездене, но при всички положения бих се доверил в по-голяма степен на специализираните статии, отколкото на българските треньори. Нищо лично! :D
Така че, пак повтарям, съветвам хората да следват написаното в статията, поне като отправна точка. И, между другото, това е една от "най-професионалните" статии в сайта, от гледна точка на източници и старание от моя страна :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kalta » Нед Мар 12, 2006 4:01 am

Първо да кажа за педалите - карам вече повече от година със SPD педали и съм страшно доволен - колелото не върви на тласъци по баира а равномерно като локомотивче...

А иначе парче звучи много сладко... аз например веднага си представям парче Тирамису или 16 годишно добре напращяло парче... Но въпросните педали можем да наричаме и "бжички" - доста по-колоритно е... Майтапа настрана, трябва да се измисли някакъв нормален термин. Засега клипсове звучи най-добре и описателно, но съм сигурен, че има и по-хубава стандартно използвана дума. Само да не стане като драснипалниклечицата или телоповдигача...

А драги Симо, аз карам колело от има няма 20 години (няма да броя годините на Зайка-та) и винаги съм знаел какво е колчето на кормилото. И когато преди няколко години чух някой да говори за "лапа", веднага разбрах за какво става въпрос, защото има прилика. Но парче... наистина признавам, че е забавно, но например "щипки" е по-описателно... Да - сетих се - ЩИПКИ....

Моите предложения са следните:
[b]ЩИПКИ[/b] - Най-описателно
[b]КЛИПСОВЕ[/b] - Не звучи българско
[b]АВТОМАТИ[/b] - Има доста други автомати по колелото

btw: аз също съм инженер, може и мен да питаш вече... :)
kalta
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 21, 2004 11:05 am

Мнениеот Admin » Нед Мар 12, 2006 11:05 am

Ама тези неща, които си предложил, май се отнасят за самите автомати, нали? Например за "щипка" - аз го свързвам с нещо, което щипва нещо друго, т.е. може да се отнесе към механизма на педала, а не към самото "парче". Клипсове както казваш е чуждица и пак се отнася по-скоро за педалите, не за парчетата. За автоматите е ясно. Аз лично харесвам най-много "автомати", защото и думата, и нечинът на действие са познати широко от ските например. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот chrome » Нед Мар 12, 2006 4:25 pm

Aбе @Peacemaker, не та знам "про" ли си кво си, не те знам и кви "прота" познаващ и т.н., но в шосейното колоездене от край време, още от времето на педалите с "куки" и каишки термина си е "парчета" за педалите, даже съм го срещал черно на бяло в книга за колоезденето от 1967гд мисля че беше, така че "аре да не ни занимаваш" ще те замоля! Става въпрос за терминологията в БГ да се уточним
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Пон Мар 13, 2006 2:45 pm

[quote="Admin"]

Ама тези неща, които си предложил, май се отнасят за самите автомати, нали? Например за "щипка" - аз го свързвам с нещо, което щипва нещо друго, т.е. може да се отнесе към механизма на педала, а не към самото "парче". Клипсове както казваш е чуждица и пак се отнася по-скоро за педалите, не за парчетата. За автоматите е ясно. Аз лично харесвам най-много "автомати", защото и думата, и нечинът на действие са познати широко от ските например. ;)
[/quote]

В един речник пише така:

CLEAT
[kli:t]
I. 1. клин
2. тех. клема
3. габър (за обувка) -
4. обтежка (за палатка)
5. мор. тауреп, кнехт
6. шпунт, зъб, федер
7. пластинка, дъсчица, летва
II. 1. прикрепям с летва
2. връзвам за кнехтове

Та си мисля, че нещото, на което аз лично казвам клийт (много ми е благозвучно, затова ;)) може би трябва да се нарича клин или пластина. Парче ми звучи ясно, но технически погледнато е неточно. Надявам се да го измислим най-накрая.;)
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Мар 13, 2006 4:04 pm

Мда, "пластина" е ОК.

BTW, официалното название на тези неща на немски също е "пластини" (Platten), но повечето германци си им викат "клийтове". Явно дето вика тучо-чучо по-благо иде на езика некакси... :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот velco » Пон Мар 13, 2006 4:17 pm

[quote="TOYAGA"]
... "клийтове". Явно дето вика тучо-чучо по-благо иде на езика некакси... :D:D:D
[/quote]

:naughty:
:rofl::rofl::rofl:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Вто Мар 14, 2006 12:21 am

Клийтовете клатят колелото на Калина.
Катери Калина с колело къра, кюта и кашля, а клийтовете клатят и клатят ...
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот MAN6 » Вто Мар 14, 2006 12:34 am

К.К.К. са по петите ти... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот kalta » Пон Мар 27, 2006 3:37 pm

Това е - приемам го това "парчета". Има си традиция термина... Не ми харесва въобще и предпочитам да казвам "обувки за автомати" или пластините на обувките и т.н, но щом така си е прието от години (онзи ден чух и един по-възрстен шосеен така да им казва), ще им казвам и аз така:
ПАРЧЕТА - ето на, тъй да е.

ХАУ!
kalta
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 21, 2004 11:05 am

Мнениеот did » Вто Май 23, 2006 10:12 am

тъй... нека по въпроса да има още едно мнение:

От 20-тина дни се моткам по велоалеите закопчан. Направих го "за да видя как е".

Удобството е толкова голямо, че ходя вече с колоездачните обувки на работа. Направих и няколко по-продължителни карания, 2 от които - в "планина".

Всички приказки как задължително се падало поне няколко пъти "кът талпа" и колко трудно се свиквало с откопчаването.... няма да ги коментирам. Не съм падал досега и не мисля, че ако някога падна, виновни ще са ми педалите.

Препоръчвам категорично автоматите на всеки, стила на карането на който включва някаква форма на въртене.

Аз лично направих своя избор.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Вто Май 23, 2006 11:21 am

Welcome to the club! :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Вто Май 23, 2006 3:40 pm

[quote="did"]

тъй... нека по въпроса да има още едно мнение:.....

Всички приказки как задължително се падало поне няколко пъти "кът талпа" и колко трудно се свиквало с откопчаването.... няма да ги коментирам. Не съм падал досега и не мисля, че ако някога падна, виновни ще са ми педалите.
.....

[/quote]


Aбе, не знам дали си спомняш, но и аз така казах, точно преди да почна да се "талпя"...На тебе ти пожелавам повече късмет и по-малко болка;):beer:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Вто Май 23, 2006 5:03 pm

мдам, никога не е късно да се падне от колело, никой не е застрахован от това, колкото и да е дОбър, еле па ако тепърва се качва на автомати, така че @did по-добре не се заричай за такова нещо ;)
а виновни за тези първи падания са изградените навици и евентуална неправилна настройка, а не педалите или (не)способностите на колоездача...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот EmZo » Сря Май 24, 2006 12:25 am

А такаааа... Още един голям камък във везната. Решението е взето, при първа възможност ще се сдобия с автоматчета. :)
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот x6x » Сря Май 24, 2006 5:16 pm

Още един "закачен" бройте.Преди 4 часа си монтирах едни PD-M424 и досега съм тренирал из гаражите.Настроих ги доста лесно да се откачат за да свикна като за начало,и доста бързо взех да ги закопчавам.Въпроса ми е следния: Утре като "захапя" една по дълга дистанция за настройки,как аджеба при дискомфорт,болки,схващане да разбера в каква посока да местя клийтовете,пластини,парчета (не се разбра как ще се именуват)за да мога правилно и лесно да достигна безопасен и ефективен начин на педалиране?
Засега съм ги сложил на най широката част от ходилото и гледах всичко да е по средата.
[img]http://www.hostmypic.info/uploads/2a15bf5ab2.jpg[/img]
Аватар
x6x
 
Мнения: 338
Рейтинг: 1577
Регистриран на: Чет Авг 18, 2005 5:48 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот TOYAGA » Сря Май 24, 2006 8:16 pm

Така по средата е ОК, макар че правилото е на линията на ставата на палеца (вж статиятана Admin). Ако (недай Боже!) ти се явят проблеми с дългите разстояния, ще обявиш проблемите и тогава ще умуваме... :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Сря Май 24, 2006 11:54 pm

Ако не дай Боже се появят проблеми и то още в началото на карането, би трябвало сравнително лесно да ги диагностицираш, тъй като обикновено се усеща как точно ти се криви крака, ако не е в естествена позиция. От друга страна, различното усещане спрямо досега е и съвсем нормално, тъй като няма гаранции, че с предишните педали, незакачен, си постигал правилна позиция.
Аз при първото каране още в рамките на първите 1-2км усетих лека болка в едното коляно, придружена от осезаемо "усукване" на крака, някак си неестествено, но не ми беше трудно да открия в каква посока е отклонението от естествената ми позиция, променихме със Симо каквото трябваше и оттам нататък, да чукам на дърво, съм правил вече само леки корекции. Така че покарай, пък да видим :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Сря Май 31, 2006 4:08 pm

Здравейте!
И аз си взех педали с автомати - TIME ATAC XS. Имам ги от няколко дни и изкочиха куп въпроси по настройката им, които бих искал да задам на [b] Многоуважамия ТОЯГА[/b] (по мои спомени той караше с педали от тази фирма). Ако някой друг има опит с тези модели педали и парчета моля да сподели. Това е педала
http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255 До сега не съм имал с автомати и първото ми впечатление е, че много трудно откачам (трябва да направя някаква безумна чупка в глезена). Четох тук-там, някъде предлагат да се изпили задната част на "парчето" и от това http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255
да стане това http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255. На друго място съветваха да не се завиват до край винтовете на парчето, защото го притискат към обувката твърде много и металните части на педала, които се подмушват под парчето при захвата много се триели с обувката и правели трудно откачане-закачане.
Бихте ли споделил някакви тънкости по настройката на тези парчета с цел по-лесно като за начинаещ откачане, да не стане някой сакатлък с глезените?:I Съгласно инструкцията на призводителя съм ги сложил. За съжаление не мога да варирам много с ъгъла на парчето спрямо мислената ос на обувката (нещо като ги притегна и все в едно положение остават) Пружините на педала са на позиция 1 (най-лесно откачане), обувката е http://www.scottusa.com/product.php?UID=7577 (или много подобен модел, от предна година е явно).
Благодаря предварително!:beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот sstefanov » Сря Май 31, 2006 4:39 pm

[quote="jivkonik"]

Здравейте!
И аз си взех педали с автомати - TIME ATAC XS. Имам ги от няколко дни и изкочиха куп въпроси по настройката им, които бих искал да задам на [b] Многоуважамия ТОЯГА[/b] (по мои спомени той караше с педали от тази фирма). Ако някой друг има опит с тези модели педали и парчета моля да сподели. Това е педала
http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255 До сега не съм имал с автомати и първото ми впечатление е, че много трудно откачам (трябва да направя някаква безумна чупка в глезена). Четох тук-там, някъде предлагат да се изпили задната част на "парчето" и от това http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255
да стане това http://www.speedgoat.com/product.asp?pa ... &brand=255. На друго място съветваха да не се завиват до край винтовете на парчето, защото го притискат към обувката твърде много и металните части на педала, които се подмушват под парчето при захвата много се триели с обувката и правели трудно откачане-закачане.
Бихте ли споделил някакви тънкости по настройката на тези парчета с цел по-лесно като за начинаещ откачане, да не стане някой сакатлък с глезените?:I Съгласно инструкцията на призводителя съм ги сложил. За съжаление не мога да варирам много с ъгъла на парчето спрямо мислената ос на обувката (нещо като ги притегна и все в едно положение остават) Пружините на педала са на позиция 1 (най-лесно откачане), обувката е http://www.scottusa.com/product.php?UID=7577 (или много подобен модел, от предна година е явно).
Благодаря предварително!:beer:
[/quote]


Имам същите педали от повече от година и горе долу същите обувки (ако са копувани от Байкцентъра в Младост, сигурно даже са същите).

При мен в началото се откачаха малко по твърдо, но след 5,6 карания се оправиха. Сега просто не мисля за отварянето. Отдавам го на факта, че парчетата имат нужда от "разработка". Реално не съм настройвал нищо. Карам ги по default ;-)
Съветът ми е просто да ги покараш малко и нещата би трябвало да се оправят.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Май 31, 2006 4:51 pm

[quote="sstefanov"]


Имам същите педали от повече от година и горе долу същите обувки (ако са копувани от Байкцентъра в Младост, сигурно даже са същите).

При мен в началото се откачаха малко по твърдо, но след 5,6 карания се оправиха. Сега просто не мисля за отварянето. Отдавам го на факта, че парчетата имат нужда от "разработка". Реално не съм настройвал нищо. Карам ги по default ;-)
Съветът ми е просто да ги покараш малко и нещата би трябвало да се оправят.

Стефан
[/quote]

Мерси за инфото, аз съм ги карал има-няма 15 минути пред блока да потренирам тези нови движения закачане-откачане. Като покарам повече дано се поразработят.
Доволен ли си от този модел педали?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот sstefanov » Сря Май 31, 2006 6:47 pm

[quote="jivkonik"]
Мерси за инфото, аз съм ги карал има-няма 15 минути пред блока да потренирам тези нови движения закачане-откачане. Като покарам повече дано се поразработят.
Доволен ли си от този модел педали?
[/quote]


Меко казано доволен. Трудно ми е да си представя как може да има по-добре работещ механизъм. Отварят и затварят супер лесно при всякакви ситуации.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Май 31, 2006 7:07 pm

@ jivkonik

Първо sorry за късния отговор! :V:

Mнението ми (карам с XS Carbon в комбинация с 661 Аttack) принципно се припокрива с това на sstefanov - парчетата трябва малко да се поохлузят, преди нещата да тръгнат по масло.

Именно такава е и идеята на месинга в парчетата на Time и CB - евентуалното износване при напасване да се поема главно от парчето а не и от педала, какъвто е случая при Shimano. Не ти препоръчвам да се насочваш към изпилените с цел улесняване на началната фаза парчета - по този начин само скъсяваш живота им, а те не са от евтините. Идеята за бъзикане на винтовете пък ми се струва направо идиотска...

Иначе педалите са #1 във всяко отношение. Не бих ги сменил с други

ЕDIT: Абе ти да не си обърнал парчетата и оттам да идва странната чупка в глезена? При размяна ляво/дясно release-ъгъла може да се променя от 13 (за аматьори) на 17* (за профита). Начи за 13* парчето с надпис G/L трябва да се монтира на лявата подметка, а това с надпис D/R на дясната. Ако искаш по-голям ъгъл на откачане ги разменяш...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Юни 01, 2006 7:55 am

[quote="TOYAGA"]

@ jivkonik

Първо sorry за късния отговор! :V:

Mнението ми (карам с XS Carbon в комбинация с 661 Аttack) принципно се припокрива с това на sstefanov - парчетата трябва малко да се поохлузят, преди нещата да тръгнат по масло.

Именно такава е и идеята на месинга в парчетата на Time и CB - евентуалното износване при напасване да се поема главно от парчето а не и от педала, какъвто е случая при Shimano. Не ти препоръчвам да се насочваш към изпилените с цел улесняване на началната фаза парчета - по този начин само скъсяваш живота им, а те не са от евтините. Идеята за бъзикане на винтовете пък ми се струва направо идиотска...

Иначе педалите са #1 във всяко отношение. Не бих ги сменил с други

ЕDIT: Абе ти да не си обърнал парчетата и оттам да идва странната чупка в глезена? При размяна ляво/дясно release-ъгъла може да се променя от 13 (за аматьори) на 17* (за профита). Начи за 13* парчето с надпис G/L трябва да се монтира на лявата подметка, а това с надпис D/R на дясната. Ако искаш по-голям ъгъл на откачане ги разменяш...
[/quote]

Нормално съм ги сложил - за 13 градуса за аматьори, но не съм свикнал с откачането, явно трябва да покарам и ако има проблеми ще пиша!
Мерси на всички за отговорите!
:beer::agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот KaizerSoze » Сря Ное 08, 2006 10:50 pm

Аз от един месец карам с автомати ... доста сам доволен...след като свикнах определено се чувствам по стабилен на велосипеда а и самото вартене някакси е по както трябва да си е (който кара с автомати ме разбра :) ).Иначе брарт ми ги пробва и ми каза , че не му харесвали много , че не се чувствал стабилен ...щот той едно време като беше шосеен састезател карал с някви педали TIME (те са с другата система)и с тях се чувствал по добре и по стабилен.Незнам може наистина оная шосейната система да е по добра ... ама аз и на SPD се чувствам добре.Лично мое мнение ... сас автомати се чустваш по като част от велосипеда .
Аватар
KaizerSoze
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 9:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Сря Ное 08, 2006 11:15 pm

Добре бе, да му *** майката, не правите ли разлика между а и ъ? Ъ? :bawling:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 162 госта