От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: От платформи към автомати

Мнениеот fenoryl » Чет Окт 11, 2012 12:01 pm

Ако сте решили да минавате на автомати, просто си дайте време за приспособяване. В началото е нормално да мислиш за тях - как няма да се откопчеят; как ще паднеш като чувал с картофи на земята и т.н. На мен ми отно около 2-3 месеца, но вече се чувствам в свои води и мога да правя каквото пожелая :)

:beer: и успех в начинанието.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот outfaced » Чет Окт 11, 2012 12:07 pm

Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот papinu » Чет Окт 11, 2012 3:37 pm

halfdone написа:...Интересно ми е обаче дали с тях ти се е случвало да се откачиш без да искаш, след като се отключват в толкова посоки ? Да кажем при някой скок или ако искаш да прескочиш нещо , че после я намериш педала я не :)

Не, не ми се е случвало непредвидено откачане. Но трябва да се има в предвид, че не карам агресивно.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот zixs » Пет Окт 12, 2012 9:15 am

Някой от колегите спомена за по-малко натоварване върху коленете когато се кара с клипс,това дали е вярно? А какво правите в случаите когато трябва да завиете на завой без вираж,т.е когато тялото трябва да се завърти леко настрани по посока на завоя(както при ските) и ходилата ви трябва да се изместят настрани по педала, не е ли много ограничено движението?
Има ли смисъл от клипсове за хора които не са напреднали толкова в спускането, но пък желаят да си подобрят техниката и стойката при каране?
zixs
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Сря Апр 02, 2008 3:56 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот halfdone » Пет Окт 12, 2012 10:27 am

papinu написа:Не, не ми се е случвало непредвидено откачане. Но трябва да се има в предвид, че не карам агресивно.

Ок, все пак ще взема да ги пробвам, защото мисълта за отключването ме побърква :)


zixs написа:..

Принципно знам, че ако не си си настроил правилно клипсовете, както и позицията на седалката при каране с автомати натоварването ще е много по - голямо. Иначе би трябвало натоварването на коленете да е по малко, защото при въртенето не само натискаш, а и дърпаш нагоре. Така полагаш по малко усилие и натиск. За завиването не си го представяй като ските, да си заключен неподвижен. Имаш си доста мегдан за мърдане.
Последна промяна halfdone на Пет Окт 12, 2012 10:36 am, променена общо 1 път
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 570
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moz » Пет Окт 12, 2012 10:36 am

1. Срещат се такива твърдения, но аз не намирам логика в тях, нито пък съм усетил по-голямо натоварване откакто минах от автомати на платформи, дори напротив. 2.Завъратането идва от ханша, а не от стъпалата, аз напримен и да искам не мога да си завъртя краката върху педалите без да ги повдигна, въпреки че съм с платформи. 3.По-добре се научи да караш с платформи, така ще избегнеш маскирането на някой неправилни техники.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Пет Окт 12, 2012 1:13 pm

При завиване не се изнася тялото в посоката на завоя(като при ските), а точно обратното. А ти вероятно имаш в превид за "пускане на крак". Когато придобиеш навик за лесно откачане, никакъв проблем няма да ти е "да пуснеш крак".
https://www.youtube.com/watch?v=PiQGFX_RlW4
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Slade » Пет Окт 12, 2012 2:36 pm

Ми точно в тоя клип казват да си извъртиш "главата и хълбоците" в посоката на завоя, а и така изглежда от самите кадри. То ако тялото не се извърти / наклони в посоката на завоя, как ще завиеш? С кормилото?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот zixs » Пет Окт 12, 2012 2:43 pm

Точно тялото се завърта ,главно от хълбоците,защото позицията на главата(тялото) диктува посоката на завиване. Ето и нагледен пример с Грег Минар
Изображение

Аз говоря точно за тази позиция,не е ли по-трудно постижима с клипсове поради невъзможността да се премести кракът на самата платформа?
zixs
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Сря Апр 02, 2008 3:56 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот halfdone » Пет Окт 12, 2012 3:11 pm

Пак ти казвам, че крака не ти е бетониран и може да си го движиш наляво и надясно. Тоест да си местиш тялото без никакви проблеми. За да добиеш някаква представа като си стъпил си вдигни петите и ги мести в двете посоки. Разбира се има ограничение :D
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 570
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Пет Окт 12, 2012 3:53 pm

Slade написа:Ми точно в тоя клип казват да си извъртиш "главата и хълбоците" в посоката на завоя, а и така изглежда от самите кадри. То ако тялото не се извърти / наклони в посоката на завоя, как ще завиеш? С кормилото?

Пак ще го кажа, тежестта остава в обратната страна на завоя. Че цялото тяло се извърта- това е ясно, но спрямо колелото, тялото трябва да е от обратната страна на завоя.
Примерно - завой надясно, тежестта остава в ляво от колелото и се натоварва левият курбел, който трябва да е изпънат на 90 градуса спрямо хоризонтала.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот did » Пет Окт 12, 2012 5:03 pm

xcrider написа:
Slade написа:Ми точно в тоя клип казват да си извъртиш "главата и хълбоците" в посоката на завоя, а и така изглежда от самите кадри. То ако тялото не се извърти / наклони в посоката на завоя, как ще завиеш? С кормилото?

Пак ще го кажа, тежестта остава в обратната страна на завоя. Че цялото тяло се извърта- това е ясно, но спрямо колелото, тялото трябва да е от обратната страна на завоя.
Примерно - завой надясно, тежестта остава в ляво от колелото и се натоварва левият курбел, който трябва да е изпънат на 90 градуса спрямо хоризонтала.

Спри да ръсиш глупости!Темата е коментирана на добро ниво, тук само глупости пишете. Поне прочетете статиите в сайта.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Пет Окт 12, 2012 5:15 pm

Проблем ли имаш, Професоре? http://www.youtube.com/watch?v=gF5K9V2w ... ure=relmfu
Айде ето още глупости, много добре си го обясняват, точно това, което аз казах. Човек се изнася тежестта върху колелото на обратната страна на завоя.
Изображение
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот PtD » Пет Окт 12, 2012 6:25 pm

xcrider написа:Пак ще го кажа, тежестта остава в обратната страна на завоя.


:nono:

П.П. Даже и на снимката, която си дал, тежестта е откъм вътрешната част на завоя. :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Пет Окт 12, 2012 7:57 pm

Вътрешна и външна.Поне за мен.Лесно се вижда на снимката в коя страна на завоя е изнесъл тежестта. По-скоро имам предвид тялото, иначе натиска си е по посока завоя, т.е. вътрешно.
Изображение
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот PtD » Пет Окт 12, 2012 9:03 pm

xcrider написа:Вътрешна и външна.Поне за мен.Лесно се вижда на снимката в коя страна на завоя е изнесъл тежестта.

Това си е направо за друга тема, но все пак, като сме започнали - тежестта е към вътрешната страна на завоя. Объркваш се от положението на колелото. Всъщност трябва да гледаш спрямо контактната точка на гумите със земята - защото те определят линията на завоя. На снимката цялото тяло на колоездача е откъм вътрешната страна на завоя.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот subritual » Пет Окт 12, 2012 11:27 pm

Това,че при завиване тежестта пада на външния крак,не означава, че центърът на тежестта е отвън.Ъгълът на колелото е друго нещо и зависи дори от типа гуми.
Edit: Всъщност нищо ново не казах след последния пост :beer:
А въртенето на краката върху педалите дори би затруднило пренасяне на тежестта.Както казва човека,посоката се определя с рамото. Иначе симбиозата колоездач-велосипед би се нарушила.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: От платформи към автомати

Мнениеот outfaced » Съб Окт 13, 2012 4:49 am

И за да се върнем на темата ... с хубави обувки 5.10 + читави пинчета на педалите крака има направо 0ва-хлабина в хоризонтала ... т.е. се върти по-малко отколкото и с автомати. Пак зависи от автоматите, но нормалните (без платформа) си позволяват известно въртене на ходилото.

Пускането на крак след известно време на автомати не е проблем. Нито откачане при падане. Проблем е закачането му обратно от раз с едно движение. Поне при мен това беше причината да мина на платформи. Така и не се научих да закачам от раз. Особено тегаво е на технични терени, когато трябва да стъпиш и да тръгнеш и няма абсолютно никакво място за подготовка. По едно време автоматите почнаха да ми пречат да се уча на такива терени, защото дори и да мога да ги мина, просто не можех да тръгна.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот natalito » Нед Окт 14, 2012 12:33 pm

outfaced написа:Проблем е закачането му обратно от раз с едно движение.
:evil:

Има ли каращи твърдаци, които от автомати са се върнали или биха се върнали на платформи? :look:
4getcredo написа:Аз :wavey:

по-лаконичен не можа ли да бъдеш :D :lol: , май трябваше да up-на другата тема, пък тук колебаещите се да продължават да се колебаят
Последна промяна natalito на Нед Окт 14, 2012 12:55 pm, променена общо 1 път
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот 4getcredo » Нед Окт 14, 2012 12:43 pm

Аз :wavey:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот subritual » Вто Окт 16, 2012 12:51 am

А какво ще кажете за тези педали?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52885
Стават ли за учебни.Какви са недостатъците и плюсовете им?
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: От платформи към автомати

Мнениеот marsa » Вто Окт 16, 2012 1:08 am

Ако държиш да си вземеш едностранни педали, отдолу чейна препочъчва тези Шимански:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28050
за които съм слушал добри отзиви, а и като цяло вида им вдъхва повече доверие, по- широки са и ще значително по- удобни с обикновена обувка. Промоцията им е супер.

Ако не държиш да са едностранни бих те посъветвал да си избереш двустранни, като в града можеш да си ги ползваш с пластмасови адаптори. Обръщането на педала преди всяко закопчаване ще те изнервя много и може набързо да ти създаде негативно мнение за автоматичните педали.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот outfaced » Вто Окт 16, 2012 6:47 am

Освен това грипа на платформата е слаб ... в смисъл не е да върши работа в планината, а по скоро да може да се кара байка, ако се наложи и не си с обувки за клипс. Имам спомен, че по дефолт винаги платформата е нагоре / автомата отдолу. Но това не съм 100% сигурен.
Обувките за автомати са твърди. С тях реално не може да се кара сигурно (спускания или нещо по технично) на педал с платформа от тоя тип.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот eternal_cycle » Вто Окт 16, 2012 7:58 am

subritual написа:А какво ще кажете за тези педали?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52885
Стават ли за учебни.Какви са недостатъците и плюсовете им?

В началото и аз имах мерак да започна с подобен компромисен вариант, но след запитване тук бързо се разубедих.
По-скоро бих препоръчал въртенето на автомати с платформи, което did споменава.
При мен периодът на свикване беше доста кратък, особено след две много комични и доста болезнени падания, но както всички знаем,
болката е най-добрият учител.
Най-добре е в периодът на свикване да се кара с стабилно защитени ръце и китки, защото причината за падане
най-често е разсеяност, пада се от място и тогава в мометна на залитане ти остава само да протегнеш ръка, и да поемеш цялата тежест с нея.
Започнах с тази идея(въртене на два чифта педали), но смених автоматите с платформи чак началото на зимата. Просто нямах зимни обувки за автомати :D
Единствения минус на автоматите за мен е тръгването на тегави терени (закопчаването от раз, за което каза outfaced) , но аз мисля да се опитам да го усъвършенствам.

Колкото за споменатият недостатък на обувките за автомати, а именно че са неудобни за ходене, това не важи за всички.
Започнах с най-евтиния модел на Exustar - евтини, проветриви,много здрави в горната си част,
сравнително удобни, с доста добър за катерене и бутане, мек грайфер. При тях проблемът дойде от това, че се появиха разкъсвания в областта до отвора за парчетата, които прогресираха
в разкъсване и разлепване. Другият недостатък - доста тежички за обувка, предназначена за топлия сезон. Все пак изкараха почти 2 години.
Лятото из града, понякога и в планината карам с този индоор модел - много леки, удобни за ходене и здрави.
Никакви разкъсвания в гореспоменатата област. Последната ми придобивка за по-студеното време е Shimano MT71 2011.
Възхитен съм от удобството им. Вече им направих 2 карания и мога да кажа,че са удобни колкото обувки за трекинг.
Със сигурност има обувки за автомати, които са неудобни за въртене, но просто за мой късмет не съм попадал на такива.
Надявам се да съм бил полезен :beer:
Аватар
eternal_cycle
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 8:17 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Yeti » Вто Окт 16, 2012 10:24 am

eternal_cycle, аз също търся някакви обувки за автомати за по-студените дни и точно MT71 бях харесал, или евентуално MT60, за съжаление в София няма номера ми и май ще се наложи да търся от чужди сайтове, въпреки че хич не обичам да купувам обувки без да ги меря. По принцип летни шимански нося номер 41 (MT42) и са ми добре. Мерих 42-ри номер MT60 (най-малкия, който имаха), но леко ми ширее, пък е от естествена кожа и предполагам, че още малко ще се разпусне. Та въпроса ми е при теб MT71 същия номер както летните ли са или по-голям предвид на това, че ще се носят с по-дебели чорапи и т.н.? И другото съществено нещо, понеже тях точно съм ги гледал само на снимка – по-масивни и дебели ли са в сравнение MT60 или само така изглеждат на снимката?
п.п. В CRC са 112 EUR, ако някой ги е виждал по-евтино да свирка – ще почерпя! Разбира се приемам предложения и за други марки и модели, но горе-долу това ми е горната граница на цената.
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот joropc » Вто Окт 16, 2012 11:59 am

Yeti написа:eternal_cycle, аз също търся някакви обувки за автомати за по-студените дни и точно MT71 бях харесал...

http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... 2760100480
http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... 2930690440
http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... 2925010480
;)
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: От платформи към автомати

Мнениеот eternal_cycle » Вто Окт 16, 2012 7:55 pm

Yeti написа:eternal_cycle, аз също търся някакви обувки за автомати за по-студените дни и точно MT71 бях харесал, или евентуално MT60, за съжаление в София няма номера ми и май ще се наложи да търся от чужди сайтове, въпреки че хич не обичам да купувам обувки без да ги меря. По принцип летни шимански нося номер 41 (MT42) и са ми добре. Мерих 42-ри номер MT60 (най-малкия, който имаха), но леко ми ширее, пък е от естествена кожа и предполагам, че още малко ще се разпусне. Та въпроса ми е при теб MT71 същия номер както летните ли са или по-голям предвид на това, че ще се носят с по-дебели чорапи и т.н.? И другото съществено нещо, понеже тях точно съм ги гледал само на снимка – по-масивни и дебели ли са в сравнение MT60 или само така изглеждат на снимката?
п.п. В CRC са 112 EUR, ако някой ги е виждал по-евтино да свирка – ще почерпя! Разбира се приемам предложения и за други марки и модели, но горе-долу това ми е горната граница на цената.

Аз нося #42. Летните са #42 и голям зор видях, докато ги разтъпча.
Едва след няколко месеца се отпуснаха достатъчно, за да не ме тормозят.
МТ71 за #43 и са ми една идея по-широки, което е перфектно, защото ги нося с тънък чорап сега.
Току що мерих едни МТ42 #41 и установих, че те си отговарят на номера, в смисъл че ако мера #42 ще ми заспи.
Колкото до това дали МТ71 са масивни и дебели - не мисля.
Доста добре си изглеждат и май са под 1 кг.
Мога да ги изтегля, ако някой се интересува.
Единственият им кусур са връзките - големи боклуци са.
Ако не беше пристягащата каишка, щяха да се развързват през 5 мин :)
Надявам се да съм бил полезен :beer:
Аватар
eternal_cycle
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 8:17 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот papinu » Вто Окт 16, 2012 8:52 pm

eternal_cycle написа:Единственият им кусур са връзките - големи боклуци са.
Ако не беше пристягащата каишка, щяха да се развързват през 5 мин :)

Съвет: научи този възел. Гарантирано няма развързване - проверено. Обикновено туристическите обувки идват с дебели и корави връзки, а понякога и "лигави". Спасението за мен бе този възел. Много е лесен и бързо се преминава към него.
Аз съм с Shimano MT42 и при тях връзките са твърди и дебели. Но благодарение на "сигурния възел на Ян" този проблем при мен не съществува.
Между другото разгледайте този сайт. Там има доста начини на връзване на обувки - някои полезни, други забавни.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот eternal_cycle » Вто Окт 16, 2012 9:04 pm

@papinu - :bowdown:
Аватар
eternal_cycle
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 8:17 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Yeti » Сря Окт 17, 2012 9:54 am

Joropc, благодаря за идеята. Ти предполагам си ги ползвал за да ги препоръчваш – как са откъм дишаемост и водоустойчивост и отговарят ли си номерата? Отдолу затворени ли са където се монтират парчетата?

eternal_cycle – благодаря, единственотго, което не ми стана ясно е дали носиш нормални градски обувки 42-ри номер, пък лятното Шимано 42 ти е било малко, а 43 добре – ако е така е напълно нормално, защото „за шпайковете/обувките на Shimano, Ви съветваме да си поръчате с един размер по-голям отколкото носите по принцип“
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iPop и 78 госта