От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 11:01 am

Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 11:42 am

Статията е добра, полезна и напредничава, но в деня на будителите ще си позволя да отправя и няколко забележки:

1. На практика липсват указания КАК и ЗАЩО ТАКА се монтират парчетата. Незнанието и грешките в това отношение могат да доведат до МНОГО СЕРИОЗНИ травми на коленните стави (при въртене) и на други части от тялото (при падане).

2. Aко при стилове като DH, FR, DJ, UA и нам си кво още там автоматите могат да бъдат спорен елемент от планинския велосипед, при XC/Marathon/AM те са НЕИЗБЕЖНИ за всеки, който има претенции за сериозно отношение по темата.

3. Страхът винаги е в главата, а автоматите винаги откачат - ако не преди, то задължително по време на падането... От тази гледна точка травмите при употреба на тази благина идват единствено от страх и от неумение/неопитност за боравене с Хапаратурата.

4. Според мен няма да е зле да се направи нещо като преглед на основните системи механизми и основните типове обувки - не са чак толкова много, а подходящият избор в случая е от ОСОБЕНО голямо значение...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 12:09 pm

Напълно съм съгласен със забележките. :thumb:

По т.2 и аз съм казал горе-долу това, но понеже не обичам "задължителния" елемент в повечето неща, не съм се изразил толкова категорично. Вярвам, че повечето хора със сериозно отношение към темата, ако не карат вече с автомати, поне биха се замислили сериозно по въпроса :beer:

т.1 и т.4, не ме е срам да си призная, в момента просто са над моето ниво :I Карам едва от 3 месеца и имайки личен опит само с едни педали и едни обувки, не се чувствам достатъчно компетентен да раздавам съвети, особено пък по такива важни въпроси. Тези две теми могат да са обект на бъдеща втора статия, но аз предпочитам да говоря/пиша и на базата на някакъв личен опит, така че не мога да се ангажирам кога може да се очаква такава статия.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 12:28 pm

"Задължително" е едно, а "НЕИЗБЕЖНО" - друго...;) Ще видя кво може да се направи по т.1 и т.4...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 12:39 pm

[quote="TOYAGA"]

"Задължително" е едно, а "НЕИЗБЕЖНО" - друго...;) [/quote]


:agree:
И като сме започнали темата, да питам теб и други по-сведущи по тези въпроси... Ако правилно съм разбрал, отношение към безопасността на коленете има и ъгълът на освобождаване, защото ако е по-голям, позволява на крака сам да застане в подходящата за него позиция. Вярно ли е това или не съвсем? ;)
Другият ми въпрос е за т.нар. lateral float - доколкото разбирам, това е някаква възможност цялото стъпало да се измества наляво-надясно, така ли? И доколко е важно това, защото не намерих много педали, които да го имат, или може би не са го посичили...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот AgentOrange » Вто Ное 01, 2005 12:55 pm

Поздравления Любо, материала е добър. Надявам се да насочи вниманието на повечко хора към карането с автомати.

Имам само една забележка:

[quote]
...може би най-ходходящият момент за това е именно в началото, когато още овладявате основните техники за каране по пресечен терен...
[/quote]


Според мен е обратното, поне що се отнася до каране надолу. С автомати дори и опитни карачи лесно придобиват мързеливи навици. А пък платформите учат на доста неща... ;)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 1:42 pm

@ Admin

[quote]Ако правилно съм разбрал, отношение към безопасността на коленете има и ъгълът на освобождаване, защото ако е по-голям, позволява на крака сам да застане в подходящата за него позиция. Вярно ли е това или не съвсем?[/quote]


Нещо такова е, но не съвсем... Има педали с възможност за избор на ъгъла на освобождаване, но по-големият ъгъл на освобождаване не означава непременно повече удобство/ергономичност/ортопедичност за крака. Важен в това отношение е т.нар. ("radial" или "angular") "float" т.е. относителната свобода на завъртане на крака в рамките на заключената позиция - независимо от ъгъла на отключване. Същият този "float" може да компенсира отчасти някои неточности в настройката на парчето, елиминира евентуални напрежения и като цяло е много приятен при каране, но в никакъв случай не отменя изискването базовата позиция на парчето върху обувката да бъде правилна.
Смисълът на т.нар. "lateral float" според мен е по-спорен, но по принцип свободата да местиш крака си с няколко милиметра вляво-вдясно също облекчава ставите на краката, без да влияе негативно върху прецизността на заключване/отключване.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 1:51 pm

A тва е нещо като по-съществената половина от т.4

[size=167][b]Системи автомати за MTB[/b][/size]

[b]Shimano SPD.[/b] Най-разпространената система автомати за MTB и въобще за нешосейно каране. Повечето обувки за автомати се произвеждат в съответствие с този стандарт. Съществуват модели с допълнителна платформа, с едностранно и с двустранно закопчаване.

[b]SPD-клонинги.[/b] Принципно съвместима с SPD като педали и парчета лицензна продукция на фирми като Wellgo, VP, Ritchey и кой ли още не...

[b]Time A.T.A.C.[/b] Принципно подобен на SPD като устройство и принцип на работа механизъм, но несъвместим като педали и парчета. Двустранен. Съвместим с пригодени за SPD обувки. Има модели с и без платформи.

[b]Crank Brothers Eggbeaters.[/b] Принципно подобен на SPD като принцип на работа механизъм, но несъвместим като педали и парчета. Съвместим с пригодени за SPD обувки. Има модели без платформа, с малка платформа и със стандартна платформа. Двустранни и четиристранни.

[b]Speedplay Frog.[/b] Различен от SPD като устройство и принцип на работа, напълно несъвместим като педали и парчета, могат да се наложат модификации в подметката на SPD-обувката. Двустранен. Няма вариант с платформа.

[b]BeBop.[/b] Различен от SPD като устройство и принцип на работа, напълно несъвместим като педали и парчета, могат да се наложат модификации в подметката на SPD-обувката. Двустранен. Няма вариант с платформа.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 1:52 pm

[quote="AgentOrange"]
Според мен е обратното, поне що се отнася до каране надолу. С автомати дори и опитни карачи лесно придобиват мързеливи навици. А пък платформите учат на доста неща... ;)
[/quote]


Съгласен съм :agree:
Според мен също автоматите не са панацея. Имат много, много предимства, имат и недостатъци.

В тоя ред на мисли леко не съм съгласен с прокрадващото се внушение в статията, че автоматите са революцията, която ще реши всички проблеми. Отдавам го на ентусиазма на Любо и вярвам, че махалото ще се върне по средата :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 01, 2005 2:06 pm

[quote]...не съм съгласен с прокрадващото се внушение в статията, че автоматите са революцията, която ще реши всички проблеми...[/quote]


Е, не всички! Но повечето... [size=67][color=beige]Всичко зависи от калибъра и от наличието на достатъчно муниции...[/color][/size]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 2:31 pm

[quote="bikerider"]

[quote]В тоя ред на мисли леко не съм съгласен с прокрадващото се внушение в статията, че автоматите са революцията, която ще реши всички проблеми. Отдавам го на ентусиазма на Любо и вярвам, че махалото ще се върне по средата :D
[/quote]


Ееее, изобщо пък не съм се изказвал по този начин!:D Нито пък искам да внушавам подобни неща, на първо място поради факта, че аз не виждам някакви [b]проблеми[/b], еле пък автоматите да са решението им, особено пък чрез революция. ;)
Ако има някакво внушение в статията, то е, че автоматите могат да служат не за решаване на проблеми, а за подобряване на карането и то в много аспекти, които също са засегнати. Поради една или друга причина, в България използването на автоматите все още е ехеее...доста назад, типичният пример съм самият аз, който ги пробвах едва на осмата година, откак съм се качил на маунтин байк. Ако някой чувства, че може да спечели от предимствата, които дава карането с автомати, чудесно, ако ли не, пак чудесно! Неслучайно в статията се говори на толкова много места за значението на индивидуалното усещане, нужди и т.н.
Както съм писал и в статията, на мен автоматите не са ми помогнали да науча нещо ново, даже позабравих туй-онуй и сега през зимата ще има пак тренировки с платформите. Нещо повече - хората, с които карам най-често, може би дори ще кажат, че автоматите са влошили карането ми, защото още не мога да се отпусна с тях по стръмни технични терени, където иначе тръгвах доста по-смело, така че, погледнато отстрани, може би изглежда така. Честно казано, в моментите, когато ме обземе страх и се наложи да мина някой участък пеша, е много лесно човек да си каже - абе тия куки само ми развалиха карането, за какво са ми? Но когато се върнах отново към платформите за 1-2 карания, успях да усетя комфорта и предимствата, които автоматите ми дават в повечето други ситуации. И това е нещо, което не може да се види отстрани. Така че със страха си мисля да се боря. И, не на последно място, писах го в статията, ще го напиша и тук - комплектът платформи си е при мен, винаги мога да ги сложа за някое по-така каране ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 3:12 pm

Така де, употребих "проблеми" в силно условно наклонение. По-скоро имах предвид, че няма да е зле да се наблегне по-силно на това, че дали автоматите са :agree: или :disagree: зависи силно от стила, нещо което видях загатнато само в едно изречение.

Но, нека не оставям погрешно впечатление - статията е добра, на мен лично ми харесва много, само имам ъъъ... нека ги наречем субективни съображения за немаловажни подробности :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 4:34 pm

@bikerider
Ами, като оставим настрана DJ, UA, trials и в голяма степен FR-а (смятам, че в тях автоматите просто няма как да се впишат заради особеностите на самото каране), в останалите случаи мисля, че нещата не опират толкова до това какво караш, а повече до това как караш. Ако това имаш предвид под стил, съгласен съм.
Всъщност, може би много хоря възприемат статията като сравнение между платформите и автоматите, а тя не е това. Целта ми беше най-вече да опиша как протече при мен този преход, защото от личен опит знам колко много страхове имат хората понякога и как убеждават сами себе си, че едва ли не е безсмислено да правят тази стъпка. Имам предвид, че платформите наистина също имат своите предимства, но много хора наблягат непрекъснато на тях без изобщо да са опитвали автоматите. Аз и сега си знам за кои случаи ми трябват автомати и за кои платформи, но като съм пробвал и двете, картинката доста се променя. така че статията определено има за цел да насърчи хората да опитат тази промяна, защото не е толкова страшно, колкото изглежда на пръв поглед :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 01, 2005 4:50 pm

@TOYAGA
Страхотна информация, както обикновено! :thumb:
Аз днес намерих няколко сериозни и добре написани неща по отношение настройката на парчетата, още ги чета, но мисля, че тази част, оформена в отделна, по-малка статия, може и да не се забави чак толкова...:)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Вто Ное 01, 2005 4:51 pm

@admin: очакваме репортаж и за състезанието снощи... за велорали "черни дроб" ... ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Вто Ное 01, 2005 8:37 pm

[quote="Admin"]

@bikerider
Ами, като оставим настрана DJ, UA, trials и в голяма степен FR-а (смятам, че в тях автоматите просто няма как да се впишат заради особеностите на самото каране), в останалите случаи мисля, че нещата не опират толкова до това какво караш, а повече до това как караш. Ако това имаш предвид под стил, съгласен съм.
[/quote]


Да, точно това имах предвид :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Ное 02, 2005 12:56 am

[quote="Admin"]

@TOYAGA
Страхотна информация, както обикновено! :thumb:
Аз днес намерих няколко сериозни и добре написани неща по отношение настройката на парчетата, още ги чета, но мисля, че тази част, оформена в отделна, по-малка статия, може и да не се забави чак толкова...:)
[/quote]


Радвам се, че съветите ми са оценени... ;) Наистина е добре да се публикува информация за монтажа на парчетата, за да не се стига до трудноотстраними проблеми.

По въпроса за обущата, аз мога да предоставя това...

[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Shoes-1.jpg[/img]

Разполагам и с това...

[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Shoes-2.jpg[/img]

.., което прави картинката пълна, но тъй като никога не съм ползвал подобни продукти, предпочитам да оставя характеризирането им на по-сведущите от мен...;)


[i][b][size=67]Забележка:[/b][/i] [i]Изобразените патъци по моя преценка са най-доброто или близки до най-доброто в съответната категория. Умишлено не съм споменавал имена на модели и производители, за да не се стига до излишни конфузии...[/size][/i]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот 21 » Чет Ное 03, 2005 1:03 pm

Тези обуща на 661,които струват 150лв. не пропускат ли вода?
21
 
Мнения: 175
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Май 13, 2005 7:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот modula » Нед Ное 06, 2005 3:10 pm

Minalata godina edno priqtel4e me ubedi da mina na avtomati,govore6e mi za pove4e mo6tnost,za kontrol na zadnitzata i 'obuvane na koleloto.Vzeh si gi prosto taka,bez da probvam bez da se konsultiram i are na vito6a.Da ama mi be6e super trudno da gi zakop4avam,i napravo karah 'selskata' ,a kogato uspqvah be6e za kratko poneje me be6e 6ube.
Ot togava dosta si promenih karaneto [ne samo zaradi tqh] i ve4e sum ubeden v priemu6testvata im.Predpolagam 4e i drugi mislqt taka,poneje ne poznavam 4ovek koito ot avtomati da se e 'vurnal' na pedali.V tozi smisul avtomatite pone za men naistina sa revoliutziq,makar da gi imam samo na XC-ma6inata
modula
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Чет Авг 28, 2003 1:38 am
Местоположение: Sf

Мнениеот Admin » Нед Ное 06, 2005 6:35 pm

да, в статията май съм забравил да спомена, че в началото, разбира се, най-големият страх беше при разкопчаването, но най-големите истински проблеми, които имах бяха при закопчаването, докато прицеля добре крака :) Разбира се, и това беше въпрос на свикване - не помня кога точно, но със сигурност в рамките на първия месец вече бях свикнал бързо да нацелвам автомата и оттогава нямам проблеми с това.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Нед Ное 06, 2005 6:37 pm

[quote="21"]

Тези обуща на 661,които струват 150лв. не пропускат ли вода?
[/quote]


Ако питаш за тези, с които аз карам, да, пропускат вода, защото имат отвори за проветрение в предната част, над пръстите. А и самите материали не са водоустойчиви, макар че си трябва сериозен дъжд, за да ти намокри хубаво краката де, не са като джапанки :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот kpax » Чет Ное 10, 2005 8:51 am

От 3 месеца карам с SPD автомати и съм доволен. Свикнах доста бързо с тях и досега не съм успял да падна :D. Това което ме притесняваше в началото беше зътвърденият ми рефлекс при поднасяне да изнасям крака навън за стъпване на земята; затова първо отработих няколко “аварийни” ситуации с откопчаване. В последствие обаче открих че дори със просто изнасяне на крака встрани, както е при платформите, автоматите успяват да се отключат и задържат крака само докато се образува необходимия ъгъл за откопчаване, което на практика става веднага. Разбира се и парчетата трябва да са добре регулирани.

Най-големия проблем при мен беше избора на обувки, и по-точно сбърканата им номерация! Нося 45-ти номер, и по правилото +1 ми докараха 46-ти, които се оказаха безкрайно малки. 47-номер са ми добре след като извадих стелките. По-голям номер просто няма... така че внимавайте какъв номер си поръчвате за да няма :banghead:
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Admin » Пет Ное 11, 2005 12:03 am

http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... 72-tips010
Как да настроим парчетата за педали с автомати

Тази статия е в добавка към другата, за да не стават грешки ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот 4getcredo » Пет Ное 11, 2005 9:42 am

@Admin, @TOYAGA: пИрфектен материaл :agree::D
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 11, 2005 1:32 pm

[quote="modula"]
Ot togava dosta si promenih karaneto [ne samo zaradi tqh] i ve4e sum ubeden v priemu6testvata im.Predpolagam 4e i drugi mislqt taka,poneje ne poznavam 4ovek koito ot avtomati da se e 'vurnal' na pedali.
[/quote]


Не мога да разбера защо непрекъснато нещата се поставят в тая плоскост - ИЛИ платформи ИЛИ автомати???

Защо веднага отричаме платформите? Аз пък познавам хора, които държат на платформите и то с причина. Нека не отписваме платформите така с лека ръка?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Пет Ное 11, 2005 5:31 pm

[quote="bikerider"]

[quote="modula"]
Ot togava dosta si promenih karaneto [ne samo zaradi tqh] i ve4e sum ubeden v priemu6testvata im.Predpolagam 4e i drugi mislqt taka,poneje ne poznavam 4ovek koito ot avtomati da se e 'vurnal' na pedali.
[/quote]


Не мога да разбера защо непрекъснато нещата се поставят в тая плоскост - ИЛИ платформи ИЛИ автомати???


Защо веднага отричаме платформите? Аз пък познавам хора, които държат на платформите и то с причина. Нека не отписваме платформите така с лека ръка?
[/quote]


Или едното или другото щото едновременно не може да се кара и с платформи и с автомати. ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Ное 11, 2005 5:35 pm

[quote="C_Mo"]

[quote="bikerider"]

[quote="modula"]
Ot togava dosta si promenih karaneto [ne samo zaradi tqh] i ve4e sum ubeden v priemu6testvata im.Predpolagam 4e i drugi mislqt taka,poneje ne poznavam 4ovek koito ot avtomati da se e 'vurnal' na pedali.
[/quote]


Не мога да разбера защо непрекъснато нещата се поставят в тая плоскост - ИЛИ платформи ИЛИ автомати???


Защо веднага отричаме платформите? Аз пък познавам хора, които държат на платформите и то с причина. Нека не отписваме платформите така с лека ръка?
[/quote]


Или едното или другото щото едновременно не може да се кара и с платформи и с автомати. ;)
[/quote]


Добре казано :)
Но все пак...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот halcor » Пет Ное 11, 2005 6:24 pm

[quote="C_Mo"]
Или едното или другото щото едновременно не може да се кара и с платформи и с автомати. ;)
[/quote]


Що да не може с един платформен и един закопчаващ педал и съответните обувки? Хората как карат с една дискова и една V спирачка? А? А?
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Alien » Пет Ное 11, 2005 6:30 pm

ov[quote="C_Mo"]

[quote="bikerider"]

[quote="modula"]
Ot togava dosta si promenih karaneto [ne samo zaradi tqh] i ve4e sum ubeden v priemu6testvata im.Predpolagam 4e i drugi mislqt taka,poneje ne poznavam 4ovek koito ot avtomati da se e 'vurnal' na pedali.
[/quote]


Не мога да разбера защо непрекъснато нещата се поставят в тая плоскост - ИЛИ платформи ИЛИ автомати???


Защо веднага отричаме платформите? Аз пък познавам хора, които държат на платформите и то с причина. Нека не отписваме платформите така с лека ръка?
[/quote]


Или едното или другото щото едновременно не може да се кара и с платформи и с автомати. ;)
[/quote]


Що бе, единия крак платформа, другия автомат. Човек за какво има 2 крака?
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Ное 11, 2005 7:39 pm

Ами пробвайте така, пък кажете дали е удобно! ;):D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], http и 31 госта