Horror_87 написа:По възможност колелото да е с хидравлични дискови спирачки и да е таван 700 лв
Вече е сигурно, че търговците те обичат!
За да влезеш в 700 с "по-хубави" спирачки, велосипеда е накичен с всякакви боклуци. Не че спирачките не са, ама са "хидравлики".
Не знам какво дамско може да има в едно колело, освен цвета, седалката и да върви само.
Ясно е, че всеки иска най-доброто, особено във времена, в които с няколко клика се претрупва от (дез)информация. Най-доброто за всеки е индивидуално и се намира само с каране. Много каране, независимо от количеството на таланта. За това на всеки начинаещ препоръчвам да купи нещо по-евтино, но
задължително удобно. Без значение от доходи и възможности - абсолютно ненужно е да се търси максимална цена на нещо неизвестно. По-натам старото вече колело може да се подари или продаде (ако собственичката не се е влюбила в него...) и да се купи нещо по-подходящо. Ако мерака за каране още не е изчезнал. Всеки който се запали се среща с други запалянковци, прави кръгчета с други возила за да види как е, трупат се разни впечатления и се прави избора.
Трябва да се имат предвид и стандартизираните части, всяка може лесно да се замени с по-добра или лоша, винаги има избор. Нелепо е да се откажеш от по-добрия велосипед само защото не е с дискови спирачки, които могат винаги да се монтират. Е, в повечето случаи такива ъпгрейди оскъпяват прекалено много, но за съжаление тук още никой не продава нови колела с части по избор на клиента [с малко изключение от една българска марка, предлагаща избор само от ограничения брой части, които те внасят, но пак е крачка напред].
Задължително трябва да се даде някой лв. за каска, ръкавички, проветриви дрехи и др. лични предпазни средства.
mariko написа:Много ясно, че е по-добре да има колело с хидравлики, отколкото с В-брейк.
Дали тектро драко + 160mm е по-добре от В-брейк ХТR ?? Дали има разлика със (семи)сликове 1.5"??
Гумите могат да бъдат основния фактор за поведението при спиране, но въпреки че почти всеки го знае, този факт се пренебрегва и винаги се търси под вола топла вода.