Избор на задна главина

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на задна главина

Мнениеот teodorpc » Пет Ное 21, 2014 11:21 pm

Здравейте, имам един въпрос относно задните главини. Трябва ми за венец касета 10 скорости (Dyna Sys). Някъде бях попаднал ма мнение че тези, които са за 8/9 ск. също ставали, това вярно ли е? Бихте ли предложили нещо по възможност с капсуловани лагери (нещо конусите и чашките не ме кефят, но може и да не съм прав). Бюджетът е до 100лв.Нямам против и да е втора употреба, ако някой предлага.
teodorpc
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 24, 2014 4:58 pm

Re: Избор на задна главина

Мнениеот kaliopo » Съб Ное 22, 2014 3:05 pm

Точно така, и те стават. Към 10 скоростната касета ти дават един малък спейсър, когато я купуваш. Той се подлага от страната на спиците за да затегне локринга при 8 и 9. Понеже мен конусите и чашките ме кефят, не мога да ти дам предложение за главина.
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на задна главина

Мнениеот teodorpc » Съб Ное 22, 2014 6:28 pm

Благодаря за разяснението. Значи, ако правилно съм разбрал, спокойно си взимам главина за 8-9 но като слагам 10-ка този спейсър трябва да НЕ го ползвам за да може да се събере.
teodorpc
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 24, 2014 4:58 pm

Re: Избор на задна главина

Мнениеот kaliopo » Съб Ное 22, 2014 8:40 pm

Не! 10 скоростните касети са по тесни от 8/9 и спейсър ти е нужен само за тях и само ако ще ги слагаш на главина за 8/9 скорости.
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на задна главина

Мнениеот teodorpc » Съб Ное 22, 2014 9:45 pm

Хиляди благодарности, бос съм в тази сфера, но блгодарение на такива компетентни и отзивчиви форумци още има надежда за нас лаиците. :beer:
teodorpc
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 24, 2014 4:58 pm

Re: Избор на задна главина

Мнениеот GOA » Съб Дек 20, 2014 12:21 am

kaliopo написа:Не! 10 скоростните касети са по тесни от 8/9 и спейсър ти е нужен само за тях и само ако ще ги слагаш на главина за 8/9 скорости.

Това ме замисля за нещо друго: Главина (т.е. фрии хъба) за 7 скорости ще си пасне ли с 10 скоростна касета без спейсъри и преправяне и т.н..?

Конусите започват да кефят когато се разбере, че много от по-евтините главини (до към 100лв.) с капсуловани лагери се въртят трудно с ръка. Добре регулираните конуси са "мазни" като капсулованите лагери, а профилактиката обикновено е на няколко хил. км или един-два пъти годишно, в зависимост от главината и начина на употреба. Високия клас на Шимано не е капсулован... Малки кривини на оста могат до някъде да се компенсират с регулиране на конусите ако няма възможност за смяна... Търси в нета, има много писано по темата.
Ако се взима втора ръка е малко по-безопасно за по-некомпетентни механици да с капс. лагери - вероятно ще трябва да се сменят скоро - по-добре, отколкото да се сменят на нова главина. А чашките ако са износени вече ремонта е нерентабилен или невъзможен.
Конкретните предложения ще са от някой собственик на кристална топка.
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Re: Избор на задна главина

Мнениеот kaliopo » Съб Дек 20, 2014 8:28 am

GOA написа:
kaliopo написа:Не! 10 скоростните касети са по тесни от 8/9 и спейсър ти е нужен само за тях и само ако ще ги слагаш на главина за 8/9 скорости.

Това ме замисля за нещо друго: Главина (т.е. фрии хъба) за 7 скорости ще си пасне ли с 10 скоростна касета без спейсъри и преправяне и т.н..?

За съжаление мисля че не. Не съм пробвал, но така ми изглежда. Спейсърът при 10 скоростните е около 1 милиметър, а разликата между фрии хъба за 8 и 7 скорости е много по-голяма. Отделно, спейсър задължително има при шосейните касети. При МТБ той може да е част от алуминиевия паяк, който държи големите зъбчатки и не е отделно (не може да се махне). Не съм го обяснил съвсем коректно предния път. :blush:
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта