Смяна на твърда вилка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Вто Яну 20, 2015 10:00 am

Здравейте, искам да сменя вилката на Sprint Leopard 26' с амортисьорна. Въпроса ми е, мога ли да сменя само вилката, без да се налага да сменям кормилото. Препоръчайте ми, като по-запоанати, някоя подходяща. Нямам особени изисквания към хода.Въпроса е, да е горе долу качествена :) Благодаря!
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот victortrt » Вто Яну 20, 2015 10:23 am

Сложна работа е това, а и май няма смисъл, защото твоето колело не е било предвидено за амортисьорна вилка. Със сигурност и да намериш вилка, ще се налага да се сменят и други неща над нея.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Вто Яну 20, 2015 10:33 am

Бях останал с впечатлението,че вилките с резба са за моята цел. Но както казах не съм много запознат :dontknow: Въпроса е, че ако тръгна да сменям вилка с лапа и кормило нещата ценово отиват над цената на колелото :D ( и то като ново)
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот Falcor » Вто Яну 20, 2015 4:20 pm

Нещо не мога да намеря размера на челото, но най-вероятно е normal size на резба. Тоест трябва ти такава вилка. Примерно ...http://eshop-gorgona.com/bg/velosipedi/vilki-amortisyori/amortisyorni-vilki/vilka-sr-suntour-sfxctv3-mlo.html В този случай няма да смениш нищо друго освен нея.
Преди имаше такива и XCM. Малко трудно се намират вече. Друг е въпроса какво би ти дала тази вилка в града, за където е мислен този велосипед. Градското ми колело е с твърда вилка, стоманена и се справя повече от добре.
Изображение
Аватар
Falcor
 
Мнения: 303
Рейтинг: 1686
Регистриран на: Пон Юни 29, 2009 1:14 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот victortrt » Вто Яну 20, 2015 4:52 pm

Две кила и половина вилка, дори да се намери, то няма смисъл и пак няма смисъл.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот yohan » Вто Яну 20, 2015 5:06 pm

Аз си купих такава за градското ми колело преди няколко месеца от Максбайк за 18-20 лева -нормал сайз с резба.Има малък ход,но поема като слизаш от бордюрчета.По спомен марката беше Логън или нещо такова.А за теглото-като гледам марката на колелото кило,кило и половина отгоре няма да имат някакво значение.
Успех с търсенето,защото малко трудно се намират.
Аватар
yohan
 
Мнения: 77
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 19, 2012 3:13 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот joroblob » Вто Яну 20, 2015 10:13 pm

Хубаво е да покажеш колелото на някой който поне малко разбира, за да определи какъв размер да търсиш! Иначе е много вероятно да си 1' (normal size) на резба! Наскоро търсих такава за приятел - (трудно се открива нещо поне малко от малко работещо) единствено във драг (веломания) намерих наличен SR М3030. В сайта имат 1' и XCT но го нямаха наличен и не знаеха дали ще го има изобщо!
joroblob
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:55 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Сря Яну 21, 2015 8:59 am

Челото е 1" (normal size). Допълнителните 1.5-2кг не са проблем. А иначе, аз за това казах, че искам горе долу читава, понеже съм чувал кофти коментари за по-измислените марки. До тук съм се ориентирал към Suntour, но приемам съвети всякакви :)
joroblob имаш ли някакви впечатления от SR M3030?
Другия вариант е предложената от Falcor XCT
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот joroblob » Сря Яну 21, 2015 8:51 pm

Впечатление от работата на М3030 лично нямам, както споменах беше за приятел, но успях да я разгледам добре преди това и ми направи добро впечатление изработката, като очаквах да е на ниво старата "М" серия! Прахоуловителя е същия като "ХС" серията, както и покритието на стеншъните, малко заварката на пивотите за вибрейка не ми харесаха, но надали е проблем това. Имай на ум, че серията "М" е по нисък клас от "ХС", като за"М" колкото по малко е числото толкова по лоша е вилката и 3030 е най доброто от тази серия, а класовете на "ХС" са: XCT; XCM; XCR. Чначе ако успееш да намериш XCT определено трябва да я вземеш тъй като е най доброто за 1' резба (ако греша някой да ме поправи). За съжаление, аз в моето търсене не успях да намеря налична никъде в София и единствено 3030 успях да открия (става въпрос за началото на Декември). А и линка даден от Falcor показва, че не е налична в магазина за съжаление!
joroblob
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Съб Авг 22, 2009 12:55 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Чет Яну 22, 2015 11:11 am

Открих налична XCT с резба. И тъкмо се зарадвах-нов проблем :( : "Дължина на стержена: 265 мм (210 мм без резба и 55 мм с резба)" Усъмних се,свалих твърдата вилка,меря-210мм стрежен заедно с резбата :dontknow: Та какъв е смисъла на резбата, ако стърчи толкова,че да се хване с лапа. Вече не знам какво да правя.... :confused:
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот victortrt » Чет Яну 22, 2015 12:07 pm

Лапа, спейсъри, евентуално ново кормило, ако не намериш лапа за старото. Още в началото те предупредих, че няма да е лесно да се смени само твърдата вилка с амортисьорна, защото последните са предвидени за съвместимост със други компоненти, различни от твоите. Ето да се цитирам - под "над нея" съм имал предвид точно лапа и др. подобни.
victortrt написа:Сложна работа е това, а и май няма смисъл, защото твоето колело не е било предвидено за амортисьорна вилка. Със сигурност и да намериш вилка, ще се налага да се сменят и други неща над нея.

Сега то може и да се среже стержена, но първо така вилката ще стане непродаваема, а освен това трябва да се допиташ до някой веломеханик, който разбира и може да го направи
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Чет Яну 22, 2015 12:17 pm

А бе в началото мисията не ми изглеждаше толкова невъзможна :) Ама нали за това се допитвам до по-вещите. Май ще успеете да ме откажете и ще си карам с твърдата, а пък парите за нова вилка има къде да се наместят по колелото :idea: Благодаря на всички за мненията! :peace:
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот victortrt » Чет Яну 22, 2015 12:30 pm

Ами за съжаление, това е положението. Купил си си най-нисък клас велосипед, който не е предвиден да бъде надграждан със съвременни компоненти. Идеята на производителя е да го сглоби максимално евтино със стари като стандарт компоненти и да го продаде, пък колкото изкара. Така който си го купи, после ще трябва да си купи по-добър и така машината се върти, производителите произвеждат и продават и т.н.
Отделно като сложиш нова вилка и почнеш да караш по-хард, може да не ти издържат другите компоненти /например задната главина/.
Смени си гриповете с анатомични и карай с ръкавици, пак помага за мека возия.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на твърда вилка

Мнениеот gusfraba » Чет Яну 22, 2015 9:59 pm

Да, ясно че от колело за 200лв не се очаква кой знае какво.То и за това дойдох на вашето, че няма смисъл да пръскам излишни пари в нещо, което в един момент така или иначе не може да се подобри. Та за това ще си карам така, пък като се събере някой лев - ново колело :) Като дойде този момент пак ще питам. Поне тук мога да събера мнения на хора, блъскали си главите с какво ли не. Благодаря и успех!
gusfraba
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:14 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта