Аз съм фен на това човек сам да си направи байка. Да си подбере частите, да помисли дали търси нещо красиво или функионално, да се потруди да го сглоби... Така придобиваш истински познание за колелото. Ще разбереш кое, как, защо и още какво ли не. Смея да предположа, че си имаш работа и много други нерви на главата и не ти се отделят 2-3 седмици да търсиш части (втора ръка, по малко кинта=същата работа) и да сглобяваш байка, но така става най-добре. Пък освен това, ти може да купиш рамката и след това останалите части малко по-малко. Ще ти направим един списък с части към, които да се стремиш и за нула време ще имаш колело.
Аз съм фен на Shimano за основните механични компоненти, Fox когато опрем до амортизация и Cube понеже са немско производство и правят стоки (рамки, екипировка, препарати за поддръжка, инструменти) на достъпна за ен цена и красаива визия. От другите по-известни брандове не разбирам много, защото не ги следя, но и те не са лоши, стига да пасват на вкуса ти. За мен едно хубаво колело на първо място рябва да е добре поддържано! ! !
Днес от 13 до 23 стоя в гаража днес за да оправям вилката на едно момченце. SR Suntour за около 70 лева нова, на 3 години. Не знам какво я е правил, но бяха ръждясали тръбите от вътре, пружината ръждясала също, части за смяна... Всичко това се разрешава с малко смазка и почистване 1 път в седмицата. И веднъж на годината сервизация.
Повярвай ми, преди няколко години съм бил на абсолютно същото място. Купих си колело от един човек за 2 000 лева и го държах 2 години в гаража, понеже заминах да уча в Холандия. Едва преди месец/два разбрах какво съкровище съм купил и колко уникално е колелото. И аз нищо не разбирах, бях чел това онова, бях слушал този и онзи, и както бях тръгнал можеше да си купя някое лайно дето сега щеше да е за хвърляне.
Другата страна на нещата - баща ми. Той нищо не разбира от колела, но кара 3 пъти повече от мен, че да не говорим колко други нерви има на главата. Кара шосейка и искаше да ми купи и на мен скоро, но му казах, че това е лоша идея и той ми се разсърди понеже на мен ми става гадно като си представя колко пари ще коства това. Все сме скарани и не ми дава да му барам колелото, за това като му се развали нещо той дори и не знае какво е развалено. Не може да си го оправи, но понеже го е страх да не му го разваля още повече, кара 50 км с колата, за да го закара на сервиз... Заяждат му педалите и понеже не знае, че ако ги отвори и смаже ще станат като нови, си купува клипсове за по 100 лева.
Аз бих ти дал следният съвет относно избора на колело: Вземи си това което ти харесва. Намери нещо дето те кефи как се усеща и как изглежда, пък после почни да се интересуваш какво е. И недей слушай тези дето ще ти казват, че правиш грешен избор. Ти направи някакъв избор за сега, пък после едно по едно ще си донагласаиш компонентите.
Лека нощ, че утре ще шкуркам една вилка, за да и падне ръждата
ПП Каквото и да си взимаш ако ти се отдаде взможност да си сложиш пневматична вилка бих те посъветвал да го направиш. Сервизацията е малко по-скъпа обикновено, но можеш и сам да си я направиш без никакъв зор. Возят по-меко от колкото хидравличните, но стига да се срещаш с различни байкъри ти ще си видиш.