x33mmm написа:Стабилно българско колело; Има висок клас компоненти Shimano Deore SLX , вилка Roxkshox , а бе като цяло частите са му много по-добри от гореизброение от теб колела и ще ти е точно по мярка L размер;
Доста повдеждащо мнение, по-подходящо за търговски сайт, отколкото за форум, предназначен за обмен на информация и знания.
Ще сравня предложеният от мен Спринт, с колелото в обявата, всеки (включително и собственика на Еуфорията може да провери написаното от мен в интернет и да си направи заключенията)
1. Челен ъгъл 70.5 (Cross) vs 69(Спринт). Предимството на по-малкия челен ъгъл е по-голямата устойчивост при спускане и преодоляване на дребни неравности на скорост.
2. Челна тръба - права(Cross) vs конус (Sprint). Позволява надграждане с по-добра вилка (за вилките по-надолу), по-широката основа дава по-добра стабилност на вилката.
3. Вътрешно окабеляване (Sprint) - освен естетично, запазва кабелите от протъркване и удари. На Cross-a доста неподходящо вървят отдолу на долната тръба. Има модерни рамки с външно окабеляване, но кабела върви отстрани , а не отдолу на тръбата.
4. Възможност за монтаж на дропър пост (31.6mm) с интегриран кабел(!) на Sprint-a. Дори и за градско дропъра е супер удобство. На Cross-a не знам дори и с външен кабел дали има как да се сложи…
5. Курбел Deore 5100(Sprint) vs Deore mt500 (Cross). 5100 е Hollowtech, 511 Octalink. Вторият се произвеждаШЕ само от Шимано, които също го изоставиха заради недостатъците му. Hollowtech е по-лек, по-надежден и позволява ъпгрейд с много възможности.
6. 1х (Sprint) предно vs 3x (Cross). Тук няма много какво да обяснявам, 2х и 3х останаха само за шосейните и трекинг велосипеди, при които има дълги отсечки с равномерен наклон и се търси оптимално съотношение на каданс и натоварване. За планинско колело (или градско - паркове/улици) където условията се променят рязко, 1х има значителни предимства в теглото и надеждността. Не случайно от няколко години няма МТБ в среден и висок клас с 2х или 3х фабрично задвижване.
7. Заден дерайльор Deore 5120( Sprint) vs SLX m670 (Cross). Тук освен по-големия рейндж на 5120(46 зъба при 1х) той има едно голямо предимство спрямо по-стария SLX - т.нар. съединител, който втвърдява пружината и не позволява на веригата да подскача (съответно да изпадне от венец) при преминаване на неравности (например слизане от бордюр с по-висока скорост, щото си говорим за градско).
8. Вилки - RS Judy с пружина (Sprint) vs RS TK30(Solo air). Тежки вилки от началния клас, никакво предимство на въздушната, но пък за сметка на това с необходимост от регулярно сервизиране (правено ли е такова???) и покупка на помпа за вилки. Пружината поне иска само грес и от време на време масло. И двете са за смяна, ако се търси тегло, твърдост на усукване и поемане на неравности.
8. Гуми, шини и главини - same shit, поне на Sprint-a са нови и една година ще изкарат без да се отварят хъбовете. Отзад е 141, та може и да се смени с по-надежден с капсуловани лагери.
9. Други компоненти - lock грипове на Sprint-a (макар и нисък клас) срещу slip на Cross-a, поне на Sprint-a няма да превъртат. Седалка X3, но поне не е дебела и широка (по ревюто на Cross-a в сайта), МТ200 черни спирачки vs M365 бели - и двете са в началния клас на хидравликите, но МТ200 поне изглеждат по-добре.
Толкоз за топ колелото и неговата алтернатива.