@hristo anastasov
За да сложиш дискова спирачка отзад, първото условие е да имаш на рамката уши за монтиране на такава спирачка- оградените с червени кръгове отвори на снимката долу. Разстоянието от център до център между тях трябва да е 51 мм. Ако ги имаш едното условие от задачата е изпълнено.
От тук нататък следва:
Да имаш главина с възможност за монтиране на ротор за дискова спирачка.
Лошото е, че обикновено такава главина е с монтаж на задните венци на шлиц, а не на резба.
Така ще се наложи да смениш и задните венци.
Сменяйки и тях, ще трябва да смениш и веригата. Предполагам че сега задната ти касета е със шест зъбни венеца отзад, а тези който се монтират на шлици, най- често са с осем. А веригите са различни, за това се налага смяна.
Сменяйки касетата, ще ти трябва и команда за съответния брой зъбчатки отзад.
Съответно и нов обтегач. Не съм убеден, че Търней-то ще може да превключва 8 скорости.
Та да обобщя. Трябват ти:
1. Главина за монтаж на ротор за дискова спирачка.
2. Задна касета (венци) с монтаж на шлици.
3. Верига
4. Обтегач
5. Команда
6. Спирачка (разбира се)!
Или казано накратко трябва да инвестираш интересна трицифрена сума, което за въпросното колело е неоправдан разход.
Съвета ми е да си потърсиш качествен V-Brake (Shimano BR-M 431 и нагоре (LX или ХТ), AVID Single Digit 5/7) с добри накладки.
И като последен съвет- наистина постарай се да пишеш по- грамотно от това (или поне да пишеш думите правилно). Последното няма нищо общо с това дали пишеш на клавиатурата или на белия лист.
Елементарни грешки са да пишеш "Аз" със "А
с"
или пък "отпред" с "о
дбред".