Препоръчани гуми за асфалт и други съвети ...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Препоръчани гуми за асфалт и други съвети ...

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 9:22 am

Здравейте,
скоро си закупих колело тип cross enduro
Изображение

Машинката е доста усилена, като за "тежки батки". Оборудвана е с гуми Schwalbe Fast Shark 26x2.1 с посока.

Ето кратка инвентаризация на кололото :)) /освен гумите/

- заден, газово-пружинен амортисьор 40 - 60 mm ход,
- Logan двукоронна вилка пружина - еластомер 50 mm ход,
- Grimeca механични дискови спирачки с главини - предна 160 mm/ задна 140 mm,
- Answer лапа 20°, 80 mm,
- Scott Comp. кормило 1,5” rise, 660 mm,
- Shimano C201команди с лостчета gripshift 3x8,
- Shimano C201преден и заден депласьор,
- Truvativ FireD курбели с плочи 44/32/22,
- VP педали платформени,
- Vuelta шини

Искам да му подсигуря и комплект гуми за градско/асфалтово каране. Бихте ли ми дали съвет за модел и мястото от където да ги купя.
Паричките на са ми проблем.

Ако изкажете и някакво мнение за колелото, дори негативно да е, може да сте ми само от помощ. Благодаря предварително.
Последна промяна inkozi на Вто Апр 22, 2008 9:51 am, променена общо 3 пъти
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 22, 2008 9:34 am

Защо си мисля, че при шосейното каране, в твоя случай гумите ще са ти най-малкия проблем :dunno:
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 9:44 am

Правилно мислиш де. :-)))))

Но все пак са различни от теза за планина. И понеже съм новобранец - питам. Прочетох и ЧЗВ, но не открих актуална информация. Пък байка си е перфектен, ако питаш мен. Сериозно е ъпгрейдван. А аз мисля и да продължа с подобренията. Честно казано, при натоварването, което му приложих, след първите 20 километра дори не изпука. Никакви проблеми няма.

Освен това не очаквам от себе си да стана особено активен карач, но съм убеден, че едрия грайфер не е за шосе ... Та за това търся съвет.
Ти, нещо конкретно да кажеш?
Последна промяна inkozi на Вто Апр 22, 2008 10:00 am, променена общо 1 път
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот nikitoMTB » Вто Апр 22, 2008 9:56 am

http://www.dimibike.com/product_info.ph ... cts_id=698
Ето!Щом искаш горе-долу гладка гума.
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот MIRO A » Вто Апр 22, 2008 9:56 am

inkozi написа:Правилно мислиш де. :-)))))

Но все пак са различни от теза за планина. И понеже съм новобранец - питам. Прочетох и ЧЗВ, но не открих актуална информация. Пък байка си е перфектен, ако питаш мен. Сериозно е ъпгрейдван. А аз мисля и да продължа с подобренията. Честно казано, при натоварването, което му приложиш, след първите 20 километра дори не изпука. Никакви проблеми няма.

Освен това не очаквам от себе си да стана особено активен карач, но съм убеден, че едрия грайфер не е за шосе ... Та за това търся съвет.
Ти, нещо конкретно да кажеш?


По добре си вземи Maxxis Holly Roller. Ще ти свършат работа.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 10:07 am

Загледах се ето в това ... Schwalbe Marathon Plus ATB 2.0
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=724

???
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот climber4o » Вто Апр 22, 2008 10:07 am

казал си да дадем и мнение зьаз колелото ОК ами начи струвами се че трябва да смениш вилката първо и тогава гумите
Skype:climber4o
MTB Чат
My Bike
Местоположение: РуСе !:dunce:
Аватар
climber4o
 
Мнения: 87
Рейтинг: 967
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 12:34 pm
Местоположение: В MTB-BG.com

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 10:10 am

Смяна на вилката.ОК!
С оглед ??
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот nikitoMTB » Вто Апр 22, 2008 10:26 am

inkozi написа:Загледах се ето в това ... Schwalbe Marathon Plus ATB 2.0
http://screambikes.eu/product_info.php? ... cts_id=724

???

Тея тежът много,двете гуми ти правят 2 кила и 200.
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот climber4o » Вто Апр 22, 2008 10:40 am

вилка можеш да сложиш XCR 94 лева или Duro Tripple 184 лева ...... (дурото е двукороно) с оглед че твойта нестава за нищо ( не се обиждай) относно гумите мисля че тези които nikitoMTB предложи са добър вариант
http://www.dimibike.com/product_info.php?cPath=44_101_104&products_id=698
Skype:climber4o
MTB Чат
My Bike
Местоположение: РуСе !:dunce:
Аватар
climber4o
 
Мнения: 87
Рейтинг: 967
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 12:34 pm
Местоположение: В MTB-BG.com

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 10:54 am

Не се обиждам бре. :beer:
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 22, 2008 10:16 pm

да, има разлика с други гуми, принципно.. Ама по принцип колело със задно окачване не е много удобно за асфалт... Ти къде мислиш да го караш? Само в града ли или ще отскачаш и до планината? Ако няма да ходиш, тези, които си харесал са прилични... Ако ти се кара и в планината, си вземи такива със страничен грайфер

ух, щях да ти препоръчвам нещо, ама го няма...


:offtopic: Виждам, че имаш мерак да влагаш някакви пари в байка и да го оправяш.. замисли се дали няма да е по-добре направо да си купиш нов, имам предвид, че рамката не ми изглежда благонадежна.. А и мисля, че много повече ще ти приляга колело с твърда задница ;) А и тъкмо това ще ти остане я за село, я за брат/сестра или за каквото решиш ;)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Апр 22, 2008 10:19 pm

hitar_potter написа:замисли се дали няма да е по-добре направо да си купиш нов, имам предвид, че рамката не ми изглежда благонадежна.. А и мисля, че много повече ще ти приляга колело с твърда задница

:agree:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот climber4o » Вто Апр 22, 2008 10:23 pm

ами да прависте мисля че наи добре да си земе онтарио :) за това което мисли да кара http://www.dimibike.com/product_info.php?cPath=21_22_30&products_id=274&osCsid=0987b37c0bc55a06e804adcb6426ee17
Skype:climber4o
MTB Чат
My Bike
Местоположение: РуСе !:dunce:
Аватар
climber4o
 
Мнения: 87
Рейтинг: 967
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 12:34 pm
Местоположение: В MTB-BG.com

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 22, 2008 10:38 pm

аз чак сега прочетох, че колелцето ти е ново... Значи отпада предложението ми най-вероятно... И все пак, кой знае какви ъпдейти при теб не са рентабилни


@Клаимърчо, а ти от къде знаеш за какво мисли да го използва?
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 10:43 pm

Господа, чакайте, чакайте.. О дума на дума вече ми продадохте колелцето, че и ново ми купихте. :)

Рамката е бетон. Задното окачване се втвърдява колкото е необходимо. Според мен основата е много добра. Мисля да градя на нея. А все пак и за планина ще се ползва, не само за градско.
Последна промяна inkozi на Вто Апр 22, 2008 10:52 pm, променена общо 1 път
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 22, 2008 10:48 pm

inkozi написа:Господа, чакайте, чакайте.. О дума на дума вече ми продадохте колелцето, че и ново ми купихте. :)

Рамката е бетон. Задното окачване се втвърдява колкото е необходимо. За сега мисля че основата е много добра. Мислч да градя на нея. А и все пак и за планина ще се ползва, не само за градско.
Можем да поспорим... Но както и да е... ;)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Вто Апр 22, 2008 10:52 pm

След последното изказване на inkozi, не смятам за уместно да продължаваме да говориме повече колелото. Нека темата се замрази за 8 до 12 месеца и ще видиме дали ще има промяна.
Просто му трябва време и горчив опит. Защото аз, който не разбирам нищо от геометрия и т.н. се чудя, как може да се кара това колело, представям си какво наистина е да си с него.
Просто на 100% съм убеден, че независимо от това, какво ще се изприказва, човека или ще се откаже от спорта, защото ще му е тегаво с това колело или ще му дойде акъла и тогава ще може спокойно да му се предложи едно истинско колело.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 11:11 pm

:agree: :agree:

Братко .. Бивш национален състезател по бейзбол съм. След 18 години активен спорт, просто ми е необходимо още движение. Та за никакво отказване не може да става дума. Целта ми е да имам стабилно колело, не съвсем спортно, нито последна дума на техниката. Нещо, което да ми доставя удоволствие, да ме носи, а не да се превръща във фикс идея на високите технологии в байко-строенето. :)

Все пак, докато Вие сте на по 17,18,20 ... Аз съм на 33 :-)) Надали ще се състезавам за купата на БГ по планинкско катерене с байкове.

В крайна сметка получих някои съвети за които Ви благодаря. Ще поогледам гуметата, които ми предложихте.

@ Модс: Ако счетете за необходимо, биите и катинара на темата.
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот climber4o » Вто Апр 22, 2008 11:34 pm

inkozi написа::agree: :agree:
Бивш национален състезател по бейзбол съм. След 18 години активен спорт, просто ми е необходимо още движение. Та за никакво отказване не може да става дума.

браво :) за спорта имам в предвид но ако наистина искаш да си джъткаш както ще ти предложа аз така и другите ще ти предложат 1 Drag Ontario а ако толкова държиш на задното окочване мисля че това http://www.dimibike.com/product_info.php?cPath=21_22_27&products_id=137&osCsid=eb594deedea3ac243334d49fb0231ed5 е добре (незнам с какви финансии разпологаш) е това беше от мене повече по темата няма да пиша ;)
Skype:climber4o
MTB Чат
My Bike
Местоположение: РуСе !:dunce:
Аватар
climber4o
 
Мнения: 87
Рейтинг: 967
Регистриран на: Нед Апр 06, 2008 12:34 pm
Местоположение: В MTB-BG.com

Мнениеот inkozi » Вто Апр 22, 2008 11:45 pm

10x. Приемам чуждо мнение.
Ще изпробвам още малко моята кочинка и то ще си покаже ...
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Вто Апр 22, 2008 11:48 pm

П.П. И на мен преди време се опитваха различни доброжелатели да ми набиват акъл в главата против F4 - уви, безуспешно. Сам си направих някои изводи, сблъсквайки се сам с действителността. Оставете човека.

Против вилката - за теглото и размерите си, и за двете си корони вилката вади малко ход и то некачествен, ако мога така да го определя. Други вилки (теми бол) биха ти дали повече, при по-малка маса.

За гуми - може би т.нар. семи-сликове, (пример) тоест по средата гладки, даващи минимално съпротивление при асвалтово търкаляне със страничен борд, за сцепление при завой. По-неустойчиви в планината, но по-малко съпротивление в града.
Имай в предвид и размера на гумата - по-големите дават по-добър контакт с настилката, което, разбира се, води и до по-сериозно съпротивление. Няма универсална гума. Тоест такава, която да става и за града, и за планината, и за кално време, и за сняг, и за камъни, и за чакъл и т.н.
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Сря Апр 23, 2008 12:03 am

Имаш предвид системата "задно окачване" предполагам. За това започнах да се питам също. Къде точно е проблема с това окачване? Меко ли е за асфалт, твърдо ли е за планина... Надявам се, за кротко и непретенциозно каране, каквото ще е моето - надали ще има някакво особено решаващо значение.

Виж за вилката съм съгласен. Когато заиграят параметрите - ясно за какво иде реч. Вероятно ще я сменя.
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот nahi » Сря Апр 23, 2008 12:22 am

Погледни Schwalbe Marathon Supreme - 26x2.0 тегло около 600гр. Това беше хитовият модел от миналия сезон .По думите на производителя с много добра защита с-у пробиви .Гъсто тъкана Vectran основа и Magic съставка за по-добро сцепление . Не съм я тествал :beer:
Аватар
nahi
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 11:12 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Сря Апр 23, 2008 6:08 am

inkozi написа:След 18 години активен спорт, просто ми е необходимо още движение.


Поздравления, значи имаш хъс. Но имах предвид, че едно лошо колело може да те откаже от този спорт - поле за изява в желанието да се движиш - колкото искаш ;)

inkozi написа:Имаш предвид системата "задно окачване" предполагам. За това започнах да се питам също. Къде точно е проблема с това окачване? Меко ли е за асфалт, твърдо ли е за планина...


Въпроса е там, че не става въпрос само за "меко"/"твърдо"

Само ще се дам за пример, че аз имах колело с "окачване" отзад и минах на твърдо ;)

Най-най-най-относителен пример за това кога едно "окачване" заслужава да се купи е, ако цената само на рамката, без шок е минимум 600лв. Като става въпрос за нова и то за АМ колело (не стил)
Знам, че е възможно най-лошия пример, но не се сещам как точно да го дам.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Antares » Сря Апр 23, 2008 7:46 am

Проблема на мекото колело е, че ставите, подсилките и другите сегменти, предназначени да осигурят възможността за сгъване на рамката я правят по-тежка. Самото сгъване на рамката не става само при преминаване на неравност. Става и при педалиране. От личен опит мога да кажа, че се губи немалка част от двигателната сила именно за сгъване на рамката. Тоест - загуба на сила.
Евтината мека рамка, каквато е дадената, обикновено е с недобре изработени стави, което води до по-бързото им износване, разлуфтване, което може да превърне меката рамка в твърда... А сегментите на рамката не е ясно, дали могат да понесат натоварванията без шок.
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Сря Апр 23, 2008 8:19 am

Ок. Разбирам. Приемам доводите ви. Има разум в тях. Благодаря.

На този етап мисля да не пазарувам ново колело или рамка. Ще покарам още това. Ще се опитам да го усетя. Ако не отговаря на това, което очаквам просто ще го подаря някому. Като за начало ще опитам да навия пружината на задния амортисьор до толкова, че хода на буталото да е минимален. Демек да го "втвръдя" максимално. Ще се поогледам и за подходяща вилка. Та така. За сега това ще са инвестициите в него. За 5 годишно колело не си заслужава повече.

Благодаря на всички ви.
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот inkozi » Сря Апр 23, 2008 8:32 am

За шосейна гума се спрях на това ... Schwalbe Marathon XR 2.0

http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1133
http://www.schwalbe.ru/page_show?23
Аватар
inkozi
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Апр 22, 2008 9:09 am
Местоположение: София

Мнениеот Just crazy » Сря Апр 23, 2008 4:28 pm

Аз от около 7 месеца съм си оборудвал колелото (с което си правя асфалтови преходчета) с CST Traveller 1.90: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=232303&photo=6 в комбинация с вътрешни Trayal 1.75.
Цената им мисля че беше около 10-тина лева за парчето, купих ги от представител на Веломания.
Досега съм им минал някъде около 1000 - 1500 километра и все още нямат сериозни признаци за износване.
търкалят се много добре не се усеща никакво съпротивление, а относно стабилноста на гумата на асфалт нямам оплаквания както на сух така и на мокър, обаче в гората се държи задоволително само по наистина добре утъпкани пътища.
Затова моят съвет е че, ако асфалтът преобладава в твоето каране и искаш нещо на сносна цена да вземеш този модел аз досега нямам оплаквания от тях по време на каквото и да е асфалтово каране. :agree:
Аватар
Just crazy
 
Мнения: 317
Рейтинг: 1284
Регистриран на: Пон Юли 30, 2007 8:23 am
Местоположение: квартал РОШАВА МОГИЛА Пирдоп (Софийска област)


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта