Търся удобно за каране колело, развиващо високи скорости...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Търся удобно за каране колело, развиващо високи скорости...

Мнениеот Sempron90 » Чет Авг 28, 2008 11:31 pm

Здравейте на всички от форума!
Опитвам да се ориентирам какво колело да си взема, тъй като имам сравнително противоречиви изисквания към него. За момента имам колело на Reactor -Vamp с 24 плоски спици и 21 скорости. Като цяло не съм доволен от него(много често се разваля) и в момента има счупени спици, който не мога да сменя, както и ужасно скърцане, заради което трябва да го смазвам всеки ден.
Сложил съм му слим гуми и обичам да го карам бързо. Харесва ми, че е стабилно на пътя, но вече ме ограничава откъм скорост, затова си търся ново колело. Веднага сигурно бихте казали да си купя шосейка, но аз не съм карал такава и ме притесняват някои неща. Като например спирачките, който са тип кантарче, стабилността му на пътя и в завой, здравината и като цяло едва ли е удобно за каране из града(дължината на спирачния път сигорно е по-голяма и е по-малко маневрено).
Затова се чудя има ли байк, който да не е шосейка и да може да се движи бързо почти като такава, разбира се с по-голямо усилие.
Предполагам в случая важните компоненти са хубави главини, курбели с повече зъби и венец касета с повече скорости, както и аеродинамични капли. Целата е бързо и агресивно каране ;)

Ако някой изкаже мнението си ще съм много дволен, защото в момента дори аз съм объркан.(ако е от значение съм висок 176 см и тежа 65 кг.)
П.П. Извинявайте, ако съм допуснал някаква грешка в поста.
Sempron90
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 01, 2006 3:03 pm

Мнениеот GECKO » Пет Авг 29, 2008 12:10 am

А какво разбираш под "агресивно каране" - ще включва ли каране по нещо различно от асфалт?

Ако не можеш да си поръчаш например един RAM HT1 с ориентирани към целта компоненти, например:

Шосейни курбели, венци и като цяло движението, но да запазиш 26" капли с Slick гуми, и ако решиш дори можеш да му сложиш някакви леки дискови спирачки, комбинирани с амортисьорна вилка, или ако успееш да си намериш твърда такава за Oversize без резба. Като цяло колкото по-малко движещи се компоненти имаш толоква по-надеждно ще е колелото. Всичко това може да ти го каже всеки продавач-консултант във кой да е читав магазин, моя съвет е да се поинтересуваш, и да им кажеш какво искаш а те ще ти предложат нещо подходящо. Факт е че може би само от RAM могат да ти предложат сглобка по избор за нещо различно от супер скъпите велосипеди, и аз бих използувал тази възможност ;)

Имай в предвид, че дори със еднакви скорости и движение един планински велосипед (със 26" капли) технически не може да постигне по-висока скорост от шосеен, най-малкото защото за едно и също въртене на педалите на най-високата предавка 26-цата ще мине по-малко път от 28-цата.

Ако не си сигурен, че искаш или не можеш да си избереш компонентите за сглобка по избор, или искаш най-доброто возило за скорост с по-добре организирана спирачна система и повече стабилност в завой (което биха ти дали малко по-широки гуми от тези на шосейките) може да опиташ това:

http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1821

И ако решиш, че искаш още по-високи скорости, вече можеш да мислиш за смяна на шини и гуми с 28"-ови такива, като гумите може да намериш туристически, които са по-широки от шосейните за още малко стабилност и сцепление за по-напрегнато спиране.

Ами май това е, успех :) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот EmZo » Пет Авг 29, 2008 12:30 am

След като си избереш велосипеда, за постигане на високи скорости ще ти е от полза да си вземеш и педали с автомати. Така осезаемо ще повишиш ефективноста при педалиране.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот brabarr » Пет Авг 29, 2008 12:38 am

здрасти, та значи трека е готин ама неоправдано скъп, ако искаш бързо колело това е отлично като цена/качество http://www.leader96.com/bikes/4-road/helix.html леко е и рамката е здрава и позволява ъпгрейди, кофти е че в БГ трудо се намират читави вилки за 28 гуми. Успех.
Аватар
brabarr
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Вто Апр 17, 2007 9:20 am
Местоположение: софия

Мнениеот hitar_potter » Пет Авг 29, 2008 9:22 am

За високите скорости най-голямата "сирачка" ще са твоите възможности :) Иначе, (поне според мен) важно е гумите да са достатъчно напомпани, вилката ако е амортисьорна, да има въжможност за заключване, теглото също е доста важен компонент :) Както казаха по-рано, нещото, което наистина ще ти помогне се педалите с автомати, те доста ще ти помогнат. Хуаво е да помислиш за екипировката си. Ако мислиш да караш бързо, каската не е достатъчна. Идиоти на пътя бол, а от колело се пада кофти :) Хвърли едно око на това - с 28'' гуми е, вилката се заклюва, а компонентите му ще ти позволяват да се разхождаш из планината :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот ilinkolov » Пет Авг 29, 2008 10:54 am

Ето тези също са доста добро решение.
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shaka_zulo » Чет Сеп 11, 2008 9:25 am

Друго нещо което може да ти увеличи скороста това са гумите !!!Ако използваш гуми за асвалт ще вдигнеш скороста ,а ако използваш"рошави"гуми сте се забавяш доста !!!!С добро напомпване и правилния курбел става готино!!
Аватар
shaka_zulo
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1095
Регистриран на: Чет Сеп 04, 2008 1:46 pm

Re: Търся удобно за каране колело, развиващо високи скорости

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 11, 2008 9:54 am

Sempron90 написа:...да си купя шосейка, но аз не съм карал такава и ме притесняват някои неща. Като например спирачките, който са тип кантарче...


Не са такъв тип. На асфалт един съвременен достъпен модел шосейна спирачка предлага спирачни възможности, сравними с тези на съвременен достъпен модел МТВ хидравлична дискова спирачка

...стабилността му на пътя и в завой...


... на асфалт е по-добра от тази на кое да е МТВ при същите условия.

...като цяло едва ли е удобно за каране из града...


Зависи от града. Зависи от карането. Зависи какво се разбира под "удобно".

...дължината на спирачния път сигорно е по-голяма...


Не е. Виж по-горе.

...и е по-малко маневрено...


Това е така.

Затова се чудя има ли байк, който да не е шосейка и да може да се движи бързо почти като такава.


Има. Хибриди. Биват два вида - шосейки с право кормило, компактни курбели и по-дебели гуми и олекотени МТВ с по-тежки предавки и сликове. Изборът между двете разновидности е въпрос на вкус, град, каране и разбиране за удобство...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bolverk » Чет Сеп 11, 2008 9:57 am

В твоят случай бих избирал между тези 3 колелета:

Драг Блейд с право кормило:

http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1395

Най-се доближава до шосейка защото си е такава :) с екстри.

А предпочиташ малко повечко комфорт веднага пределожението от по горе - Драг Гранд Каньон.

А ако искаш класа тя струва повече пари но на Скот серия Суб (също дадени ти по-горе като възможности) са нещо изключително за каране.

Трекът бих го забравил - прекален скъпо колело без особенни предимства на българските улици :) не бих си трошил така парите - буквално.
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот azsa-bachinito » Чет Сеп 25, 2008 11:20 pm

Аз за тези изисквания лично за мен бих си взел
едно от двете като компромисен вариант
http://www.crosscycle.com/products/buy/48/razor
http://www.crosscycle.com/products/buy/17/arrow
При едно уточнение: сас сглобката за износ.

ПП
Да не забравяме, че всеки си има собсвени мнения и предпочитания.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Сеп 26, 2008 10:23 am

@Sempron90

Не си споменал каква сума си склонен да отделиш?

Иначе вече ти се представиха доста варианти. Лично аз съм карал Спринт Аполон със сликове 1.5 и монтаж Alivio, като с тази окоплектовка с лекота се поддържаха 30 км/ч на равно и беше маневрен, стабилен и въобще не спираше по бавно от колото с high roller 2.1, с които е каран в планината.

Бих те посъветвал да прочетеш ето тази статия:
http://www.peterwhitecycles.com/fitting.htm

и след това да направиш своя избор, тъй като ти знаеш най-добре какво ще ти е удобно.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Darkstar » Съб Сеп 27, 2008 12:07 pm

Apolon-a е много удобен. Карал съм такава рамка с части за ХС. Сглобката беше около 14кг, но с гуми Continental 26x1.75 Country Ride.
Ходил съм няколко пъти от Асеновград до Пампорово. Нагоре върви доста леко като се заключи вилката, а надолу е направо :guiter:
не знам на теб какви рамки ще ти паснат, но наблегни на по-големите: 19'-20'...
успех с избора ;) ;)
Аватар
Darkstar
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1162
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 9:14 am
Местоположение: BG


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта