Ново колело , но защо върви тъй тегаво...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Ново колело , но защо върви тъй тегаво...

Мнениеот fastbrake » Съб Ное 08, 2008 1:21 am

Взех си на старо един бегач с 24 скорости Шимано Тоурне , две дискови спирачки , иа уши за обикновени , предно и задно окачване ... но сравнение със другото ми колело това е много тежко , и върви бавно или поне така ми се струва
немога да разбера на какво се дължи , дали на това , че е доста тежко можеби 20 кг , спринта е само 13 ... освен това , като правя остър завой , и натисна задната спирачка тя неможе да се върне бързо и ме спира , но това е само при много остри завой ...
освен това кормилото ми се измества по оста , сравнение с гумата , ако завия по рязко , от къде се затягаше от шестостенната дупка на кормилото или ? марка незнам , защото е боядисано
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Мнениеот Bolverk » Съб Ное 08, 2008 2:08 am

Хмм определението на колелото, което си си взел е малко объркващо. Така наречените "бегачи" обикновенно нямат никакво окачване а ти описваш пълно такова. Освен това те обикновенно са леки колелета с цел да се движат основно по асвалт. Сега това което си си купил звучи като някакъв долнопробен велосипед - стоманен с неработещо окачване и куп проблеми. Сега извинявай за това описение на колелото, но е силно вероятно да си се прецакал с покупката и да се наложи твърде много и радикални промени за да се превърне това колело в такова което може да се кара. Накратко макар всичко тук изказано да е предположение, ако то е вярно това колело е за боклука (рецеклирай) и е по идейно да си вземеш ново.

От там нататък си заслужава първо да погледнеш вече даваните съвети на различни други съфорумници и да зададеш превилните въпроси ако имаш все още такова и ще се намерях хора които да ти помогнат.

Успех и дано правя грешните закючения.
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Мнениеот Admin » Съб Ное 08, 2008 10:51 am

Теглото е една от причините да върви тежко, но сигурно има и други.
От описанието, което си дал, изглежда, че не разбираш много от велосипеди и ремонтирането им (прощавай, ако греша!), затова ти препоръчвам най-вече да посетиш някой читав сервиз и да вземеш тяхното мнение, защото те ще могат да прегледат колелото на живо. Така както си го описал ти, става дума за доста евтин велосипед, който за каране в планината едва ли ще ти върши добра работа дълго време.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот fastbrake » Съб Ное 08, 2008 10:57 am

Bolverk написа:Хмм определението на колелото, което си си взел е малко объркващо.
Успех и дано правя грешните закючения.


ИзображениеИзображение

ето какво представлява , бегач , разбирам колело със скорости :) ...
вероятно е стомана , определено не е алу :) ... за окачването немога да кажа , че работи зле , само дет за да вдигна предна гума , трябва мн яко да се напрегна , добре че изобщо има окачване и , че тука няма много бордюри , иначе го взех за 60 еу ... и както казах проблема , е че гумите нямат голяма инерция , завъртам я и не се върти толкова колкото на предишното ми ... а не опират в спирачките ...
обикновено го карам на най малък венец от пред или на средния , но ако включа на най - големия , даже на надолнище немога да набирам , и се изискват непосилни завъртания , от моя страна , а на предното ми винаги почти бях на най - голяма отпред ... , чудя се ако го смажа , дали ще се оправи

тука сервизите са невъзможно скъпи , да ти турят едно динамо струва към 15 еу , отделно динамото ...
другия проблем , е че нямам инструменти , иначе старото досега сам съм си го ремонтирал и настройвал ... но то не беше с окачване и дискови
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Мнениеот did » Съб Ное 08, 2008 11:15 am

fastbrake написа:ето какво представлява , бегач


ми не, не е бегач, а барака.

не ходи в сервиз. за това колело не си струва да даваш и стотинка повече

нормално е да не върви, нормално е и скоро да се разпадне.

както се казва - за толкова пари - толкова.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Crack » Съб Ное 08, 2008 12:18 pm

did написа:
fastbrake написа:ето какво представлява , бегач


ми не, не е бегач, а барака.

не ходи в сервиз. за това колело не си струва да даваш и стотинка повече

нормално е да не върви, нормално е и скоро да се разпадне.

както се казва - за толкова пари - толкова.

Засилиго на някаде и го снимаи може да запалиш искра в сърцата на хората от МТБ средите и от смирение и съжеление да ти съберат парички за "уред за мъка" Търкалце щото рятко се вижда отчаян чвек които е изгорял с 120 лв за боклук
Crack
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1118
Регистриран на: Вто Сеп 30, 2008 7:44 pm

Мнениеот fastbrake » Съб Ное 08, 2008 1:07 pm

елеее ... ама тука рядко се намират по - евтини ... даже си мислех , че съм сключил добра сделка ... тъй като много по - големи бараки се продават на по - високи цени ...

Добре ясно , е че е барака , сега да измислим какво може да се направи , защото и да го продам едва ли ще намеря по свясно за тез пари ... какво имаш предвид под разпадне 0_о ... засега ми изглежда здраво , все пак го карам само градско , то за планина с тез килограми е ясно , че нестава ...а за сервиз мн ясно , че няма да дам нищо , но поне да го стегна докато намеря на кого да го продам и какво да си купя , щот тука , както казах вече положението е малко сложно ... скъпи колелета , а са за боклука

като за начало някой може да ме посъветва за проблема с кормилото
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Мнениеот did » Съб Ное 08, 2008 1:12 pm

fastbrake написа:елеее ... ама тука рядко се намират по - евтини


като за начало, къде е това "тука"?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот fastbrake » Съб Ное 08, 2008 1:25 pm

did написа:
fastbrake написа:елеее ... ама тука рядко се намират по - евтини


като за начало, къде е това "тука"?

германия
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Мнениеот hitar_potter » Съб Ное 08, 2008 3:18 pm

Препоръчвам ти да продадеш колелото - определено ще намериш по-читаво. За евтините колелета има няколко важн неща:

1. Никога със заден амортисьор - при тези колелета това само пречи. Можеш да си мислиш, че върши някаква работа, но не е така. Хората карат десетки пъти по-скъпи колела, които нямат заден амортисьор - и то в дисциплини с камъни, спускания и т.н. Прави си изводите..

2. Без дискови спирачки! В бюджетното колело, дисковата спирачка е само в тежест и не върши никаква работа. Евтините в-брейк-ове се справят прекрасно за целта

Евтините колелета имат и куп други недостатъци, но тези две неща са нещата, от които трябва да бягаш като дявол от тамян. Ако колелото ти беше с твърда (без заден амортисьор) рамка, щеше да усетиш разликата. Продай колелото и си намери такова с v-brake спирачки и без заден амортисьор. Ако можеш да се прежалиш и отпред вилката да е твърда, още по-лесно ще се върти.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот fastbrake » Съб Ное 08, 2008 3:22 pm

hitar_potter написа: Ако можеш да се прежалиш и отпред вилката да е твърда, още по-лесно ще се върти.

мога но , ще видим за колко ще се продаде , щот да не разменя една бръкма за друга , без тез екстри" :)
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Мнениеот hitar_potter » Съб Ное 08, 2008 3:36 pm

Значи, както споменах по-горе, евтините колела си имат техните недостатъци (в сайта даже имаше и статия за това). Т.е. ти не можеш да очакваш безпроблемна експоатация. Въпросът е, че лишавайки се от разни псевдо екстри, намаляваш броят на нещата, които могат да се прецакат :) . При евтините колела важи правилото "the simplier - the better". Старай се да не се захласваш по "екстрите". Но мога да те уверя, дори и да си вземеш "друга бракма, само без екстрите", то поне, другата бракма ще е по-използваема и ще създава малко по-малко проблеми ;)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Съб Ное 08, 2008 4:35 pm

fastbrake написа:
did написа:
fastbrake написа:елеее ... ама тука рядко се намират по - евтини


като за начало, къде е това "тука"?

германия


хм... и се оплакваш, че няма евтини велосипеди? че в Германия евтини велосипеди се карат навсякъде и от всички.

слушай колегата hitar_potter и се отърви от тая барака, преди тя да се е отървала от тебе по особено болезнен начин.

огледай се из магазините и ще видиш, че само ЕДНА ДИСКОВА спирачка, която работи, струва около 50 евро. Как може да очакваш, че за 60 евро ще купиш колело с 2 дискови спирачки, които да спират??? Един ШОК, само ШОКА, струва колкото 4 колела като твоето, едно добре наплетено колело с хубава шина, главина и спици тръгва от 50-60 евро, за най-ниския клас работещи компоненти...

Няма как да получиш за 60 евро колело с "екстри", което и да става за каране. Минималната сума за НОВ велосипед в Германия, който ВЪРВИ, е около 350-400 евро, но за тези пари трябва да е с твърда рамка, без дискови спирачки, с нисък клас вилка и т.н. Същото е и в България де.

За щастие, точно пък в Германия, има чудесно развит пазар за рециклиране и употреба на текерлеци по за 50-60 евро, така че ако се отървеш от тая бракма, може би за подобни пари ще можеш да си намериш някое запазено леко градско колело или даже стара шосейка, която ще върви в пъти по-леко.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Delta » Съб Ное 08, 2008 6:05 pm

човека пита как да го направи да варви повече.Ясно е че се е набутал но не му го натякваите.Аз бих ти предложил да:
-Отвориш главините и да им направиш профилактика
-Регулираш спирачките защото наи вероятно задържат
-Отвориш средното движение и да му направиш профилктика
-Да почистиш и смажеш отново веригата,оптегача и венците

Ако изпълниш всичко както трябва колелото ще започне да върви по добре.Дано да съм помогнал :beer: :beer: :beer:
Skype:nos_222
Delta
 
Мнения: 99
Рейтинг: 998
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:54 pm

Мнениеот hitar_potter » Съб Ное 08, 2008 6:13 pm

Delta, вярваш ли, че такова колело може да живее дълго? Човекът пита как да си реши проблема. Не вярвам байка да има някаква сантиментална стойност за него. Каквото и да си говорим, няма как положенето да стане много по-добре. Килограмите са си килограми, неефективното и клатещо се окачване - също. Ако успее да смени байка, без да влага допълнителни средства, не виждам защо да не го предпочете пред поддържането "на системи" на този байк. Недостатъците му са неуспорими и, за жалост, непоправими
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот pluia » Нед Ное 09, 2008 1:10 pm

hitar_potter , съгласен съм че неговото колело е поредната щайга,но може би не му се дават пари на човека(АКО НЕ ГО КАРА ЧЕСТО ПРИМЕРНО) :dunno: .Сега ,малко профилактика и нови смазки и т.н.т. сиг ще му излязат към 20 евро и значително ще помогнат.И някви в-брейк да си земе за по 10 евр?Нали го кара из града?
Че аз мойто(Спринт "Матрикс",с делта рамка от Кросс(за 10 лв))го прекарах през сякви небивалици!Скокчета,дробчета,цаца,скумрия и др. и пак си вървеше добре с малко подръжка.само главините не съм отварял (от което мее малко стах).[В последствие обаче,като отворих челото видях , че колчето на кормилото(щото немам лапа) има сантим и половина пукнатина :crazy: ]
Ако не го пресилва и го поддъжа ,ще оживее!Пък ако иска - като посъбере лев - НОВО! :agree:
life sucks,life's boring!!!
-have a cookie,dude!
Аватар
pluia
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 7:25 am

Мнениеот skiman » Нед Ное 09, 2008 3:29 pm

Мен ако питаш, най-добре го принеси в жертва на велосипедния бог. За да не те принесе то теб ....
Послушай хората, които те съветват да го смениш и с какво. :agree:
Човек не спира да си играе защото остарява, а остарява защото е спрял да си играе.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот edinmilion » Нед Ное 09, 2008 4:38 pm

fastbrake точно тази шешстостенна дупка както казваш се притяга, направи го това задължително дори и да го продаваш...за спирачките виж жилото дали не е посукано някъде по рамката, има "врътки" в двата му края пробвай с тях.
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта