Съвет за вилка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Вто Дек 29, 2009 5:12 pm

Здравейте
Трябва ми съвет за вилка за по агресивно каране от нормалното, т.к. имам навика много да блъскам даже да няма нужда, но какво да се прави ход 100 мм цена под или малко над 300 лева , туко виж намеря втора ръка. Гледах вилки като Rock Shox dart 3, Sr Suntour Duro, Marzocchi DJ3 , Epicon. Повечето са за XC , а ако има някоя па здрава XC казвайте , не мисля да скачам от 5 метра, но ми търся нещо което да е здраво и да спокойно да издържа на всекидневен тормоз и да понася височини до 1 метър. Еми в общи линии нещо такова.
Поздрави

Надявам се съм оцелил къде да напиша темата.
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Admin » Вто Дек 29, 2009 5:38 pm

Какво точно караш като стил и какъв е велосипедът? В този форум доста ясно си пише за какъв тип велосипеди и компоненти е. Аз не ги умея тези видове каране, но ако си се насочил към тях, май всеки ще ти каже, че хубава твърда вилка е по-добра от евтина амортисьорна, която със сигурност не е предвидена за подобни натоварвания.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Вто Дек 29, 2009 6:20 pm

Еми карам предимно градско, но 1-2 месеца в лятото карам в планината , рамката ми е 17" CrMo и с твърдата вилка на моменти ми идва ниска предницата особенно сега зимата е доста кофти и си мислех за нещо 100-120 мм ход и да не се распадне много лесно. Четох, че повечето вилки около 200-300 лева сдавали багажа. На твърдата вилка долу горе съм и свикнал като исключим, че на моменти ми чупи ръцете, но ми е доста ниска, което ми е проблема и забивам нос.
А за евтина вилка мислех, че са тези в диапазона до 100-150 лева другите не са ли поне среден клас на мен нещо от сорта ми трябва в планината да обира малки неравности а в града скок от 2-3 педи да не я потроши.
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот nothingcool » Сря Дек 30, 2009 2:56 am

Ами една Tora 302 според мене няма да е зле , но нека видим мненията на другите съфорумници ;)
Изображение
Аватар
nothingcool
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1182
Регистриран на: Пон Юли 06, 2009 1:25 am

Re: Съвет за вилка

Мнениеот манджа » Пет Яну 01, 2010 1:04 pm

а някакъв дърт джъмпер ?
Pulse STR
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Нед Яну 03, 2010 3:04 am

Ем за сега освен тази Тора ми се въртят Axon , Marzocchi DJ3 . :dontknow:
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот CrateEngine » Нед Яну 03, 2010 4:25 am

Може да се напънеш за това:
http://screambikes.eu/vilki/amortisiorn ... j3-06.html
Другите ти вариянти са:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40737
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=38233
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19405
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15679
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15677
Дерзай и забрави за 10-ка ос ако ще караш стрийт или дърт от сега ти казвам
Аватар
CrateEngine
 
Мнения: 424
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Чет Май 10, 2007 10:24 am
Местоположение: Sofia,Bulgaria

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ozzie » Нед Яну 03, 2010 3:17 pm

Ivan0v написа:Надявам се съм оцелил къде да напиша темата.

определено не беше уцелил мястото на темата
този раздел е по- подходящ
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Вто Яну 05, 2010 9:17 pm

Благодаря доста интересни вилки и наистина ще трябва да се напъна ако искам нещо хубаво. Като че ли DJ ми допада :) смятам , че с CrMo рамка ще издържи.

CrateEngine написа:Може да се напънеш за това:
http://screambikes.eu/vilki/amortisiorn ... j3-06.html
Другите ти вариянти са:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40737
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=38233
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19405
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15679
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15677
Дерзай и забрави за 10-ка ос ако ще караш стрийт или дърт от сега ти казвам
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Лифта » Вто Яну 05, 2010 11:06 pm

Вие къде тръгнахте да му предлагате дърт джъмпове, като човека е написал, че кара основно градско, малко в планината и рамката му е 17".
Според мен една тора би ти свършила идеална работа. Tora 289 като модификация разполага и с U-Turn - система с помощта на която можеш да регулираш хода в диапазон от 85-130 мм, което може да ти се окаже много полезно с оглед на това, че не си се насочил към конкретен стил. Работата е такава - когато се изкачваш по стръмен наклон намаляваш хода, при което предицата ти се снижава и колелото придобива по-хоризонтална позиция (няма нужда да се "набираш" на дръжките, за да останеш на седалката). При спускане надолу овеличаваш хода на максимум, което помага при по-големите препятствия. За каране из града можеш да си я настроиш на някаква средна позиция - въпрос на комфорт. Също така, разполага с настройка на връщането - регулира скоростта с която вилката се разгъва след като си преминал през нещо. Това също е една важна екстра, както сам ще се обедиш, след като покараш известно време и свикнеш с меката вилка - играе важна роля в контрола и стабилността на колелото.
Като здравина вилката също не се представя зле. Качествено е изработена, горните тръби са с 32мм външен диаметър и короната е стабилна. Аз тежа към 100 килограма и за половин година сериозна експлоатация, не съм усетил дори луфт (което по принцип е един от първите признаци на износване). А ако я караш и с в-образни спирачки, не мисля че ще имаш каквито и да било грижи относно здравината.

А наясно ли си, че при при вилките има два стандарта - Normal size и Oversize ? Ако рамката ти е Normal size (тоест диаметъра на челната тръба е 1"), няма да можеш да монтираш която и да било от горепосочените вилки.
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Gen4eca » Сря Яну 06, 2010 1:25 am

@Лифта
Евала за старанието.
След известни наблюдения върху "Тора 302" мога да споделя, че "У-трън" системата изпуска от време на време и е трудно да се намести пластмасата в пружината. Не си струва да се ползва често.
Bombing for peace is like fucking for VIRGINITY!
Аватар
Gen4eca
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 12:55 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот niki_800 » Съб Яну 09, 2010 1:07 am

Какво по добро от една ТОРА 289 :dontknow:
Demo Freeride Team ...[Стефанов]...
Хайде малко по-бързо пич, пусни ги тия спирачки!!!
Изображение
Аватар
niki_800
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Нед Мар 08, 2009 4:56 pm
Местоположение: Пазарджик

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Лифта » Съб Яну 09, 2010 9:24 am

niki_800 написа:Какво по добро от една ТОРА 289 :dontknow:

Eдна ТОРА 318 ? :idea:

@Gen4eca:
Първо - извинявам се за правописните грешки, но като пиша дълго мнение се разсейвам.
Второ - Ами не знам ... аз със системата не съм имал проблем. Най-малкото че е супер просто, да се отвие капачката на левия ботуш и да се провери какво е положението :P
Последна промяна Лифта на Съб Яну 09, 2010 9:34 am, променена общо 2 пъти
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Tonkata1 » Съб Яну 09, 2010 9:29 am

Лифта написа:
niki_800 написа:Какво по добро от една ТОРА 289 :dontknow:

Eдна ТОРА 318 ? :idea:

И аз съм за Някоя Тора...Но нека човека да си избере коя да е,дали 289/302/318.Според това какви екстри иска и какви ще му бъдат нужни :) :beer:
Tonkata1
 
Мнения: 536
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Пет Сеп 18, 2009 8:41 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Пет Яну 29, 2010 10:03 pm

Тората зарибява, но ми се струва тежичка. Реших да исчакам новите модели за 2010 SF10-EPICON RLD 15QLC и Recon XC Solo Air. Да видим каква цена ще извадят като Epicona със сигурност ще е по ефтин има и опция за V-brake и се надявам да е под 2000g , докато Recon е 1755g което си е супер, но пък май няма опция за V-brake. Но както се казва всичко с времето си.
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот dom1n3r » Пет Яну 29, 2010 10:11 pm

+1 За епиконите 2010 но и епиконите като Lod , RLD не са лоши поразгледай им качествата :beer:
Човекът,който дели на нула и този,който може да удари циклоп между очите . :agree:
Аватар
dom1n3r
 
Мнения: 82
Рейтинг: 1126
Регистриран на: Пон Ное 02, 2009 10:34 pm
Местоположение: Seло Veлiкo tъrнoво

Re: Съвет за вилка

Мнениеот BurNiNg_IcE » Пет Яну 29, 2010 10:45 pm

dom1n3r написа:+1 За епиконите 2010 но и епиконите като Lod , RLD не са лоши поразгледай им качествата :beer:

Да, ама са за 15ка ос... :banghead:
Аз за това си взех Тора. :D
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Вто Фев 09, 2010 4:22 pm

Някой може ли да ми каже колко е дълаг SF9 Epicon 120 LOD от оста до края на короната, ако някой има и 100 мм да пише. Тука разбрах за SF8-Raidon LO air 120, че е към 505 мм. Целта ми е да разбера кое ще е по подходящо за моята рамка 100 или 120.

Поздрави
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Лифта » Вто Фев 09, 2010 6:42 pm

Ами това зависи изцяло от рамката. Каква е тя ? Ако рамката е предвидена за вилки до 120 мм. ход, значи гаранцията важи, ако вилката ти е до 120 мм. ход, независимо от марката или Axle-to-crown разстоянието. Ако е 100 мм. - значи 100 мм. и така ...
А ако не е въпроса в гаранцията и става въпрос за съпоставка между 2 вилки:
1 - ако са еднакъв модел с различен ход, разликата в разстоянието е точно толкова колкото и разликата във хода
2 - ако са различни вилки с еднакъв ход, не мисля, че тази разлика е толкова голяма, че да промени челния ъгъл драстично или да се усеща като неудобство :beer:
П.П. Но пак повтарям, че нещата главно зависят от рамката ;)
П.П. 2 Предполагам сам си се уверил, че в глупавия сайт на сънтур не е опоменато абсолютно никъде каквото и да било а2c разстояние :eek3:
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот sailman » Вто Фев 09, 2010 7:22 pm

Ivan0v написа:Някой може ли да ми каже колко е дълаг SF9 Epicon 120 LOD от оста до края на короната, ако някой има и 100 мм да пише. Тука разбрах за SF8-Raidon LO air 120, че е към 505 мм. Целта ми е да разбера кое ще е по подходящо за моята рамка 100 или 120.

Поздрави

Нямам представа за точната А2С стойност на SF9 Epicon 120 LOD, но едвали ще се различава с много от тази на Рейдъна. Колкото до това дали 100 или 120 мм. са най-подходящи за твоята рамка, това ти трябва да си определиш, съобразно карането си.
Това не бива да те притеснява при избора на вилка, тъй като и трите модела препоръчани в горните постове (RS Tora 318 SoloAir, RS Recon SoloAir и SF9 Epicon 120 LOD) имат т.н. "All travel" спейсър във въздушната пружина (на Тората и Рекона е идентична, между другото, а при Сънтура не е баш спейсър, ама принципа е един и същ..), при премахването/добавянето на който се променя хода. В тоя ред на мисли, като купуваш вилка вземи такава с ход 100 мм. Ако вземеш с 120 мм. и решиш, че не ти допада, а искаш да ти е по-ниска вилката, ще трябва да търсиш въпросният спейсър от някъде.

Ето тука можеш да видиш нагледно за какво иде реч - http://www.srsuntour-tuning-base.com/in ... ingID=108#
Поразрови се из сайта на Рокшокс и там можеш да видиш идентичната манипулация при техните вилки.

@Лифта - Баш така е! Виж в сайта на Сънтур в "Download area" има PDF на техническото ръководство за всички вилки. там е обяснено, а също и в клипчетата, към които съм дал линк :idea:
Последна промяна sailman на Вто Фев 09, 2010 7:52 pm, променена общо 1 път
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Лифта » Вто Фев 09, 2010 7:38 pm

Искаш да кажеш, че вилката със 100мм ход всъщност е вилка с 120мм ход със сложен един спейсър ? :look:
Ако е така - Иванов, послушай мнението на сейлмен, пък ако не е, не виждам никакъв проблем да си направиш едно такова спейсърче, което да сложиш на 120 ходова вилка :agree:
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Ivan0v » Сря Фев 10, 2010 3:47 am

Благодаря за информацията, това за хода не го знаех. Ще разгледам по подробно.
Изображение
http://bike-service.tk
Вело Сервиза на Русе
Аватар
Ivan0v
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 6:20 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот FEAR » Сря Фев 10, 2010 7:53 pm

Една тора ще ти свърши чудесна работа, но се замисли дали не ти трябва нещо от сорта на dj3.Ако ще скачаш повече, разгледай този тип вилки. За хода трябва сам да прецениш, но идеята с тунинга ми допада.Премисли внимателно какъв стил ще караш и каква вилка ти трябва.Успех с избора! :) ;)
eksa написа:Е,ако под един к*р над земята разбираш 5 метра ,тогава евала. :D
Аватар
FEAR
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1112
Регистриран на: Съб Фев 06, 2010 9:13 pm

Re: Съвет за вилка

Мнениеот Лифта » Сря Фев 10, 2010 11:51 pm

FEAR написа:Една тора ще ти свърши чудесна работа, но се замисли дали не ти трябва нещо от сорта на dj3.Ако ще скачаш повече, разгледай този тип вилки. За хода трябва сам да прецениш, но идеята с тунинга ми допада.Премисли внимателно какъв стил ще караш и каква вилка ти трябва.Успех с избора! :) ;)


От вчера си започнал с глупавите съвети ... спри се :xx(:
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта