съживяване на Scott Purgatory

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот MDFunk » Сря Май 18, 2011 3:53 pm

Привет.
От скоро велосипедирам и изживяването е страхотно, за да остане такова обаче ми се налага да съживя моят велосипед с въпросително качество.
Сдобих се с Scott: Purgatory на втора ръка.
Почти всичко по него си е така както е създаден фабрично (може да видите пълна информация като цъкнете върху името на байка).
Съмнение буди предният деклашор (на който с времето не е останал грам надпис), ос-касетата (за която съм сигурен, че е сменяна с "нещо евтино") както и курбелите.
Като цяло, велосипедът може да се каже, че е добре и за придвижване до работа и обратно е перфектен. Това което ме притеснява, е че венците на курбелите са почти износени, средният венец дори е счупен между два зъба (до колкото разбрах, това се правело с цел да се прехвърлят по- гладко скоростите, което ми звучи като пълен абсурд) и много други по- малки забележки, предимно по скоростните механизми. Аз съм едричък, 100кг на 185см височина. Искам освен придвижването до работа, да карам още поне 1-2 часа дневно и евентуално да осъществявам кратки преходи през почивните дни. Това което ме тормози (предвид, че рамката е модел от 97-ма година и не разбирам почти нищо от нейната геометрия, тъй като съм нууб в това начинание) е дали има смисъл да вложа пари за компоненти на базата на тази рамка или да посъбера още и да си взема ново.

Предвид наличните ми финанси, съм решил, че бих могъл да закупя следните компоненти:
Курбели Shimano Deore FC-M590-L
Венец касета Shimano Alivio CS-HG30 2011
Верига KMC Z9000
Заден дерайльор Shimano Alivio RD-M430-S 2011
Преден деклашор Shimano Alivio FD-M431 2011
Команди Shimano Alivio SL-M430 2011

като главният проблем е дали компонентите са съвместими и дали ще могат да се монтират на моята рамка. Също така все още не мога да се ориентирам към какъв брой на зъбците да се насоча, как да преценя линията на веригата.

Щях да забравя, понеже вече съм зарибен завинаги :) също така ми се иска и да сглобя съответните компоненти сам, за това и поредната ми молба към вас е да ме насочите към нужни инструменти.

Предварително ви благодаря :)
Аватар
MDFunk
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 04, 2011 6:56 pm
Местоположение: Сф

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот drumboy » Сря Май 18, 2011 10:09 pm

Според мене несе занимавай с глупости :agree:
Вземи си едно яко твърдаче и си гладай кефа :evil:
Основен проблем на света е,че глупаците са уверени в себе си,а умните хора са пълни
със съмнения!
Аватар
drumboy
 
Мнения: 509
Рейтинг: 1103
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 1:02 pm
Местоположение: Бургас

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот Fanatico » Сря Май 18, 2011 10:14 pm

drumboy написа:Според мене несе занимавай с глупости :agree:
Вземи си едно яко твърдаче и си гладай кефа :evil:

Ти пък може да си вземеш един учебник по български език и да се скриеш някъде.
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот Evgeni » Сря Май 18, 2011 10:56 pm

drumboy написа:Според мене несе занимавай с глупости :agree:
Вземи си едно яко твърдаче и си гладай кефа :evil:

Абе ти осъзнаваш ли, че това твое мнение,което няма още дълго да седи тук, а ако седи, то ще се гледа години наред и ще дадеш лош пример??Вземи си едно яко твърдаче хаха .Човека щеше да си пита по-рано, ако искаше.
@авторе, да си ти кажа, но няма смисъл да наливаш прекалено много пари в тази рамка.Например вместо 129лв за курбели, можеш да дадеш 2-ойно по-малко, като пак ще ти вършат същата работа за твоите цели!От там и по-евтино(но не най-евтиното за твоите килограми средо движение).Вместо оптегач аливио можеш да вземеш acera.От там идват по-евтини 8-скорости касети и вериги и т.н.С няколко думи:С по-малко пари можеш да постигнеш това, което искаш.А с останалите пари примерно можеш да купиш по-хубави шини/гуми и т.н.
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот MDFunk » Чет Май 19, 2011 8:51 pm

@drumboy - на базата на какво, "едно яко твърдаче" е по- добре от моята рамка?

@Evgeni - 1-2 часа, но не съм написал, че е по черни пътища и не чак толкова пътища :) за това предпочитам по- здрави курбели и венци, а останалите компоненти за човек, който кара за кеф /recreational един вид:)/ са си идеални.

- инструменти си набавих :)
Аватар
MDFunk
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 04, 2011 6:56 pm
Местоположение: Сф

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот teoedosi » Чет Май 19, 2011 9:24 pm

Evgeni написа:.........От там идват по-евтини 8-скорости касети и вериги и т.н..


жена ми кара подобно PURGATORY, което е по ново като модификация,но оригиналната задна капла е с главина на резба и 7 ск.Венеца за девет скорости е несъвмести с нея.Съмнявам се да намериш и 8ск.венец на резба.Трябва да сменяш и главина...и става сложно.Преценавай докъде има смисъл.Успех.
Аватар
teoedosi
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1661
Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 2:33 pm

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот Evgeni » Чет Май 19, 2011 9:39 pm

Абе то 8-ца на резба се намира, ама той трябва да смени задната главина с такава на шлиц(тежък е).И от там си купува 9 или 8 скоростна касета.Аз му казаха, че може да купи части и малко по-нисък клас, но щом пък има пари и желание и по-висок клас части няма да дойдат зле :agree:
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот teoedosi » Чет Май 19, 2011 9:48 pm

Evgeni написа:Абе то 8-ца на резба се намира, :agree:

осмицата на резба която се намира по веломагазините е от CROSS и е клас МЕТРО, при курбели DEORE..!!? :nono:
Аватар
teoedosi
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1661
Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 2:33 pm

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот teoedosi » Чет Май 19, 2011 10:25 pm

@ MDFunk »
съветвам те да отидеш с рамката в веломагазина,от който ще купуваш компоненти,и там да монтираш курбелите и декланшора.Има голяма вероятност да се наложи да смениш и средното движение със 118 или 113 или 122 мм. и така докато намерите точното средно за точните курбели, за да позиционираш точно курбелите,така че декланшора да превключва и трите плочи/с това се оправя линията на веригата/.Ако го правиш в магазина,плащаш окончателния вариант и толкова.Ако го правиш в къщи може да се сдобиеш с едно-две средни и некой курбел в повече.С другото едва ли ще има изненади който да те вкарат в излишни харчове,и спокойно си го прави в къщи. Успех ако решиш да правиш този ъпгрейд.
Аватар
teoedosi
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1661
Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 2:33 pm

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот Evgeni » Чет Май 19, 2011 10:35 pm

teoedosi написа:
Evgeni написа:Абе то 8-ца на резба се намира, :agree:

осмицата на резба която се намира по веломагазините е от CROSS и е клас МЕТРО, при курбели DEORE..!!? :nono:

Наясно съм, че комбинацията не е добра, просто казвам, че ги има.Да, вярно, че са нисък клас. :agree:
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: съживяване на Scott Purgatory

Мнениеот MDFunk » Пет Май 20, 2011 3:05 pm

@ Evgeni & teoedosi - благодарско за коментарите определено са в + :beer:

Purgatory-to не е точно произведено '97, в байк-педията видях, че като рамка съществува от тогава. За съжаление никъде по него няма нещо като дата или ориентир, а и много малко информация се намира из нета. Но по това което четох, явно е ценови ориентиран модел. Както и да е ще го карам до откат, рамката е удобна и има ЕПИЧНО име :)

Няма проблем да сменя целите капли/колела, така или иначе настоящите са с едностенни шини /alex rims/ и главините са Формула RBP /без опция за диск на фланеца/

Що се късае до сервизи, съм малко разочарован от тези в младост, ще пропусна да впиша имена но съм ходил в 4, като от нито един не пожелаха да ме посъветват нещо за колелото в каквато и да е насока /да не отварям темата, че в единия сервиз не могат да сменят една гума правилно/. Така, че предпочитам по трудният начин, поне накрая ще съм доволен :)

В какво взаимоотношение е размера на /задната/ главина спрямо средното движение, т.е. при какви размери мога да съм сигурен, че компонентите ще си паснат, за да си взема правилната главина?
Аватар
MDFunk
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 04, 2011 6:56 pm
Местоположение: Сф


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта