Избор на спирачки ...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на спирачки ...

Мнениеот plamengatev » Чет Фев 28, 2013 6:16 pm

Здравейте :)
Значи дойде време да си слагам предна спирачка и се спрях на: http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... id-bb7.htm и http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... rm395l.htm . Вилката ми е http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... rl-26.html и заради нея мисля да карам с диск 160 докато я сменя.Аз предпочитам хидравлична спирачка, но не съм запознат с тази отблизо и искам някое мнение ако сте карали или сте чували поне и колко голяма е разликата в спирачната сила? Ако имате опит с тези спирачки ще съм ви благодарен да ме посъветвате. :peace:
plamengatev
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 9:51 pm
Местоположение: Ruse

Re: Избор на спирачки ...

Мнениеот gogosim » Чет Фев 28, 2013 8:37 pm

Пич хидравликата си е хидравлика аз карам с две подобни хидравлики и съм доволен а и shimano правят добри спирачки за парите си
gogosim
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1154
Регистриран на: Пет Окт 28, 2011 8:10 pm

Re: Избор на спирачки ...

Мнениеот grebo » Пет Мар 01, 2013 5:08 pm

Ми аз си сложих бб7-цата (само калипера) - на наличните компоненти от "Тектро"-то, (ротор 180мм и малко заигравка с дистанционни шайби на преходника); цялата работа - 60 лв ми излезе. Първоначалната идея беше да не сменям команди и да не купувам спирачни лостове, т.е. няма смисъл от целия кит за 110лв. Като спирачна сила е много по-добре, за сравнение - в момента надхвърля и тази на някои хидравлични, в частност джуси 3-ката на 180мм; Кофтито е, че така конфигурирана, самите лостове не са много удобни - щеш-не щеш, ползваш 2 пръста; Хубавото е, че има мегдан за увеличаване на спирачната сила още - ако все пак се сменят комбинираните команди.. (авидските лостове са с по-късо рамо и съотв. коеф. на усилване ще е >. По-удобни са за манипулация с 1 пръст).
За шиманото като поведение, лошо не мога да кажа, отзивчива спирачка, сила не й липсва, но все пак е хидравлика и стои въпроса с надеждността - жилата са по-уязвими, при загряване омеква и трябва да помпиш, оттам - трябва да следиш нивото на резервата... А механиката, просто не те занимава със себе си, при все че по възможности не отстъпва, по-лека е и затова според мен е по-доброто решение. ;)
:beer:
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Избор на спирачки ...

Мнениеот Tanuco » Пет Мар 01, 2013 5:26 pm

Само да те попитам как bb7 има по-голяма сила от juicy3 като са със едни и същи накладки ,а juicy-то е хидравлично.Тествал ли си го или поредното лапе купило си поддържана механика и я сравнява с омазнена хидравлика ,глътнала въздух...
Tanuco
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1653
Регистриран на: Сря Окт 30, 2002 1:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Избор на спирачки ...

Мнениеот grebo » Пет Мар 01, 2013 6:47 pm

Tanuco написа:Само да те попитам как bb7 има по-голяма сила от juicy3 като са със едни и същи накладки ,а juicy-то е хидравлично.Тествал ли си го или поредното лапе купило си поддържана механика и я сравнява с омазнена хидравлика ,глътнала въздух...


Ми, да, поредното 27-годишно лапе съм. :beer:
Не говоря за неща които не съм тествал. Джусито e тествано на 2 идентични HT2, и една XC2.. последно. И 3-те колела бяха на няма и 300 км от излизането им от БАС-а. Тествано е също и на не-знам-още-колко-точно различни АМ и XC-колела, при груповите мероприятия. Шиманото съм го пробвал на Cross GRX.
И к'во като е "хидравлично"? :bowdown:
2 чифта макари ли му порастнаха? :eek3:
Спирачната сила на една спирачка зависи от още няколко фактора, освен площ, тип, и производител накладките и р-р на ротора, а именно: Коефицент на усилване на апарата, и коефицент на усилване на лоста. При хидравликата се определя от сумарната площ на буталата на калипера къмто площта на буталото на лоста, цялото т'ва по геометрията на лоста - рамо на захват къмто рамо на действие върху буталото. При механиката - се определя от моментно положение на калиперното рамо - при рамена без гарантирана допирателна (екстеншъна след болта, какъвто имат бб5, бб7 и гатор-а), щото ефективното рамо тогава зависи от хордата по която се опъва жилото; радиус на въртене(дължина); Ъгъл на сачмените слотове на плочките (по-голям ъгъл - по малък коеф. на усилване) и разбира се ефективна дължина на ръкохватката къмто разстоянието от точка на окачване на жилото до оста на въртене на лоста. И разбира се връщащата пружинна сила и съпротивлението на жилото и бронята, което зависи от състоянието, и хода който прави жилото в бронята.
Излиза че е съвсем възможно механика да е по-мощна от хидравлика, при все, че съм тествал еднобутални хидравлики които са по-зле и от механиките в ниския клас (бб5, тектро ИО)..
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Избор на спирачки ...

Мнениеот plamengatev » Пет Мар 01, 2013 7:18 pm

Мерси за мненията, взех си хидравликата на шимано. За сега не е разработена, но спира прилично
IMG0374A.jpg
(280.19 KiB) 116 пъти
Ето и как се получи, въпреки, че качеството на снимката е лошо.
plamengatev
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Авг 17, 2011 9:51 pm
Местоположение: Ruse


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта