Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Сря Авг 07, 2013 1:56 pm

Здравейте форумци!

Хвърлил съм око на Drag Grand Canyon Pro (http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gradski-hibridni/8794-velosiped-drag-grand-canyon-pro-2013.html).
Чуденката ми е дали да не спестя някой лев и да сляза по-ниско в йерархията на модела:
Comp (http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gradski-hibridni/8689-velosiped-drag-grand-canyon-comp-2013.html)
или дори
Daily (http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gradski-hibridni/8876-velosiped-drag-grand-canyon-daily-2013.html)

Карам от 5 години един микс базиран на рамка Ontario, но повечето от компонентите са от Grizzly (V-Brakes вместо дискове, по-евтина вилка с минимален ход, скоростите са Tourney).
Това го казвам с две цели:
1. ясно знам как ще карам новото колело - градско до работа, в парка, тревички ... скок от повече от бордюр е изключен.
2. сегашното ми колело не е от Карфур и съотвенто имам очаквания към следващото.

Причините да искам смяна са две:
1. събрал съм пари и съм в "сега или никога"
2. сегашното колело ми е бавно: карам със съвсем гладки гуми (Kojak 26/2.0) но максималното предавателно число е 42-12.
3. сегашното ми колело е L 20" рамка МТБ, а бих взел "хибрид" XL 21.5. Изобщо из интернета пише, че хибридите по-изправен ги караш и по-пазят кръста.

Ходих скоро да питам за варианти за ъпгрейд и знам, че 40лв ми купуват курбели с 48 венец. Но пък и погледнах там едни 28" с 48/11 ... и ми грабнаха окото.
Конкретно гледах out-of-the-box Drag Grand Canyon Pro (655лв).

Ще усетя ли разликата между 26" (сликове!) 48/12 и 28" 48/11?
Дали си струва да взема Daily (395лв в момента) и да подменя задната касета с нещо 11-32?
Не съм разочарован от Tourney компонентите, вършат ми работа. И вилката (мисля, че е точно моята в момента) ми върши работа.

Хвърлете някой коментар, а?
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот rock » Сря Авг 07, 2013 10:26 pm

Вземи си по-тънки и леки гуми, според мен, но ти си знаеш най-добре. В града не моат да се развиват чак толкова големи скорости колкото ти се иска, защото има много фактори с които трябва да се съобразяваш.
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Чет Авг 08, 2013 6:53 am

rock написа:В града не моат да се развиват чак толкова големи скорости колкото ти се иска, защото има много фактори с които трябва да се съобразяваш.

В последните 2 години нямам спомен да съм ползвал друго освен най-малкия венец отзад. Отпред стоя на най-големия и само в подлеза на стопанския слизам на среден. Това за мен означава, че при смяна на който и да е компонент трябва да се ориентирам от катерач към шосе; вкл. курбели, задна венец-касета, вилка ... Единствената причина да не гледам чиста шосейка е, че не карам 100% по равен асфалт.

rock написа:Вземи си по-тънки и леки гуми

Kojak 2.0 карам сега. Доста леки ми се струват ... даже миналия месец спуках 2 пъти задната и мисля за по-защитени следващия път :)

Мерси за отговора :)
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот uBaH » Чет Авг 08, 2013 7:17 am

oduh написа:Kojak 2.0 карам сега. Доста леки ми се струват ...


Kojaka са добри гуми, а 2.0 размера тежат по 600-610 гр. бройката (с телен борд) :agree: Имай го в предвид, ако търсиш по-леки от тях.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Чет Авг 08, 2013 8:19 am

uBaH написа:Kojaka са добри гуми, а 2.0 размера тежат по 600-610 гр. бройката (с телен борд) :agree: Имай го в предвид, ако търсиш по-леки от тях.


570г. по спецификация, когато ги купувах нямаше много по-леки гуми с подобна широчина... а в София с по-тънки трявба много трябва да се гледа пътя :)
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот cyclopz » Чет Авг 08, 2013 10:14 am

Това, че като караш "по-изправен" се пази кръста не го разбирам? Примерно при разните съвременни "градски" колела със съвсем изправена стойка на седлото, при всяко друсване и бабуна тежестта на тялото се поема почти 100 % от кръста, докато при една приведена напред стойка се разпределя между ръцете и кръста, освен това мускулите са стегнати и придържат гръбначния стълб. Аз имах доста сериозни проблеми с кръста, и за месец и половина, точно благодарение на приведената стойка на МТБ , съвсем отшумяха.

Що се отнася до избора - като имаш парите, най-ниския клас директно го отпиши... Абе истината е, вземай най-доброто, което ти е по джоба, няма да съжалиш. Дали ще ти превключва по-добре и по-бързо дерайльора, дали ще имаш по-добро удобство от лостчетата и по-уверено усещане на спирачките, всичко това са неща, които ежедневно се усещат и те правят по-усмихнат на колелото.
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот abaro » Чет Авг 08, 2013 1:55 pm

Аз карам съвсем отскоро Grand Canyon Pro, а преди това карах Гризли. Гризлито и на мен ми беше много бавно, на равен път трудно вдигах над 20км/ч. Grand Canyon-а е съвсем друга работа. Върви много по-леко и бързо. Единствения ми проблем засега са гумите, които реално са широки 34мм и ако са напомпени под 4,5 бара, ме държат непрекъснато под напрежение по бордюрчетата и неравностите. А, и вилката която работи съвсем коректно според мен (около 85кг съм), но постоянно леко похлопва. Ще се свиква.
Аз като избирах, реших че всичко под Pro e голям компромис откъм ниво на компонентите, а Team Edition е доста по-скъп вариант.
Успех в избора!
abaro
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 20, 2009 11:54 am
Местоположение: Бургас

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот F1 » Чет Авг 08, 2013 7:04 pm

Здравей! Нека не ти се свидят 100-те лева разлика между Про и Комп(направо като компромис ми е това комп). При Про получаваш деоре срещу асера при Комп-а ето ти ги 50 лева, като добавим че Про-то е с главини Шимано, лостчетата са отделно от скоростите, имаш 8 скорости отзад то просто няма база за сравнение поне според мен. Варианта Дейли ще те разочарова- всичко там е компромис и накрая се оказва грешка. Познавам доста хора с Про и са доволни, аз също съм карал и ми допада. Варианта ТЕ е малко прекалено лачен и ако целта не е да имаме най-скъпото щото можем или пък вече много държим на някой детайли не е за препоръчване според мен. Между другото странно, но като цяло размер 20" на колелото е някак си "малко". Дано съм бил полезен!
Най-лошо е да си боклук и да няма кой да те изхвърли.....
F1
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Фев 27, 2012 3:55 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Чет Авг 08, 2013 7:20 pm

Много ви благодаря, че потвърдихте моето разбиране за нещата. Ясно е, че ако е Canyon ще е Pro.
Всъщност това Daily е според мен по-лошо от сегашното ми, не знам защо изобщо съм го писал в списъка :)

Допълнителен въпрос - ако приемем, че сегашното ми колело може да се продаде за 200-250, а Grand Canyon Pro е 655 ... дали не бих могъл с 400лв да направя съществен ъпгрейд на 26-цата (рамката е Ontario TE) и да докарам по-добра "возия" от нова 28ца? Уф, ясно ми е, че без да се види конкретната сглобка това е абсурдно да се каже, но примерно ако сменя венците отпред (с 48) и отзад (нещо 8 скорости, 11-32?) ... + по-точни команди ... + заключваща се вилка ...
Абе май не :) Сам си отговорих :)
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот EccentricMOTION » Пет Авг 09, 2013 9:34 pm

На кросов мотор като му сложиш пистови гуми не се движи с 300км/ч, нали?
Не можеш от Онтарио гаражна сглобка да докараш возията на 28цата Grand Canyon. 28ците се въртят различно от 26", ако щеш и без гуми да караш, по физика ги учихме - моменти, сили...
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Вто Сеп 03, 2013 8:46 am

Ъпдейт:

Докато избирах кое точно Grand Canyon да взема, съдбата реши какво ще правя :)
Счупи се задната главина на Онтарио-то и в резултат на това се понакъса задна гума (от триенето в рамката) ... което пък продуцира един непредвиден разход ... който пък извади Онтарио Про от сметките :) Та сложих курбел с 48 зъба на старото колело и нещата заспаха - доволен съм.

Та да кажа малко отзиви, защото мерих и Grand Canyon-а и имам вече 50км с новия курбел.
1. Drag Grand Canyon Pro e забележимо по-леко
2. Drag Grand Canyon Pro превключва забележимо по-леко
3. Drag Grand Canyon Pro НЕ е забележимо по-бързо или по-лесно за каране с оригиналните Кенда в сравнение с Ontario, обуто в Kojak 2.0
4. Може да не е важно, но Grand Canyon не може да му се сложи дебела гума отзад, май до 1.6 събира (даже не знам дали може да хване калник при 1.6)
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот galio » Вто Сеп 03, 2013 9:57 am

oduh написа:Ъпдейт:

Докато избирах кое точно Grand Canyon да взема, съдбата реши какво ще правя :)
Счупи се задната главина на Онтарио-то и в резултат на това се понакъса задна гума (от триенето в рамката) ... което пък продуцира един непредвиден разход ... който пък извади Онтарио Про от сметките :) Та сложих курбел с 48 зъба на старото колело и нещата заспаха - доволен съм.

Та да кажа малко отзиви, защото мерих и Grand Canyon-а и имам вече 50км с новия курбел.
1. Drag Grand Canyon Pro e забележимо по-леко
2. Drag Grand Canyon Pro превключва забележимо по-леко
3. Drag Grand Canyon Pro НЕ е забележимо по-бързо или по-лесно за каране с оригиналните Кенда в сравнение с Ontario, обуто в Kojak 2.0
4. Може да не е важно, но Grand Canyon не може да му се сложи дебела гума отзад, май до 1.6 събира (даже не знам дали може да хване калник при 1.6)


Благодаря за ъпдейта, понеже и аз се замсилям на тема градско колело. Не разбрах само как така е забележимо по-лек, но не е по-бърз. С това 1.6 директно излиза от сметките за зимно каране.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Избирам вариант на Drag Grand Canyon

Мнениеот oduh » Вто Сеп 03, 2013 10:24 am

galio написа:Благодаря за ъпдейта, понеже и аз се замсилям на тема градско колело. Не разбрах само как така е забележимо по-лек, но не е по-бърз. С това 1.6 директно излиза от сметките за зимно каране.


Ми теглото пречи по различен начин. Статичното тегло (рамка, дискова спирачка, вилка ...) е много различно от теглото в гума/капла. Сравнявайки моето колело с Grand Canyon Pro, мога да кажа, че рамката ми е по-тежка, вилката ми е по-тежка, кормилото ми е по-тежко, седалковата тръба ми е по-тежка, имам калници, фарове, заключалка и т.н. -> тежи повече. Обаче имам хубави капли и леки гуми :) Теглото, което въртиш е това, което пречи най-много ... или с други думи 100гр. в гумата/каплата се равняват на поне 500гр. в дисковата спирачка. Това по-отношение на теглото.

Рекламата е, че 28" капла е по-голяма и съответно като набереш скорост ускорява по-бързо и преодолява по-лесно препятствия, което сигурно е така, но 26" с Kojak 2.0 си е същия външен размер (на око мерено). Това са ми лични впечатления обаче - нито съм доктор по физика, нито разбирам достатъчно от колела.
oduh
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 2:48 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта