Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот kalitkoto » Вто Май 06, 2014 10:12 am

Здравейте!
Изчетох доста мнения в този и други форуми и реших да се допитам до по-знаещите от мен.Предвид настъпващото лято и цените на горивата искам да си взема велосипед, основно за да ходя до работното си място.Висок съм 182см. , тежа около 83 килограма, трябва ми велосипед, който ще карам 95% от времето по стандартен маршрут в градски условия до работното ми място и обратно (90% асфалт и 10% паваж) и евентуално веднъж месечно с пет годишният ми син пред блока.Предвид силно ограничения ми бюджет, бихте ли ми помогнали кой от тези няколко варианта е най-удачен за мен http://olx.bg/14kg-aluminiev-velosiped- ... -i34365439 , http://olx.bg/gradski-velosiped-winora-28-i47472331 , http://olx.bg/velosiped-makkenzie-26-tsola-i48022617 . Знам, че предвид бюджета ми каквото и да избера ще е доста компромисно решение, но все пак очаквам вашите мнения, кое е с една идея по-добро.Благодаря ви предварително.
kalitkoto
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 05, 2014 4:10 pm

Re: Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот Ozzie » Вто Май 06, 2014 3:05 pm

Първото и третото ги отписваме директно. Заради невъзможния дизайн на рамката.
Бих заложил на втория, макар че ми изглежда адски пенсионерско. :8D:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот kalitkoto » Вто Май 06, 2014 3:44 pm

Ами да, и на мен ми изглежда малко пенсионерско, а аз още не съм я докарал до там ( на 31 съм), а относно третото да кажем, освен грозноватата рамка, има ли друга причина да го отпиша?
kalitkoto
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 05, 2014 4:10 pm

Re: Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот dudelgrincen » Вто Май 06, 2014 5:21 pm

Няма някаква сериозна класова разлика в компонентите на тези 3 велосипеда. Виждам, че първите два са с контра главини с вътрешни скорости - такива главини обикновено имат по-висока цена отколкото ниския клас скоростна система на третия велосипед и би трябвало да изискват и по-малко поддръжка. Ако работят добре и смяташ, че контрата те устройва, това може да е вариант, при който интервалите на профилактика ще са до известна степен по-големи, що се отнася до функционалността на главината като скоростна система, а и като спирачка.

Въпреки това си мисля, че контрата не е най-добрия вариант за спиране дори за градски велосипед, ако се сравнява с добре работещ ви-брейк (челюсти, броня, жило, лостче). Също така вертикалният дропаут на третия велосипед (синия) е за предпочитане при сваляне на колелото (особено що се отнася до употреба с куха ос и QR). С хоризонталният дроупаут по мое мнение ще се изцапаш малко повече при сваляне на колелото, а и колелото може да се размества понякога, което при наличие на ви брейк/кантраче или дискова спирачка би било неприятно - затова контрата е адекватен вариант при първите два велосипеда.

Другото което може да имаш предвид, е че главините с вътрешни скорости не предлагат голям обхват. 3х7 външни предавки вероятно ще ти предложат не само по-голям набор от съотношения, но и по-голям обхват от 7 вътрешни предавки.

Забележки от типа "внос от Германия" са напълно несъществени - и трите велосипеда са около категорията "supermarket bike".
Единственото по-интересно, си мисля, са задните главини на първите два. Надявам се си разбрал съображенията ми относно тези главини и традиционните скоростни системи.

Челото на 28цата може да oversize (не съм напълно сигурен от снимката), което може да е плюс, ако решиш или се наложи по някое време да сменяш вилката. Другите два трябва да са с едноцолови чела, което ограничава избора малко повече дори в този клас, където вилките на резба са по-често срещани.

Важното е, велосипеда освен да е в добро състояние и да е подходящ размер за теб, за да не изпитваш анатомични проблеми или дискомфорт. Никой от тримата продавачи не пише нищо за размер.

Относно цената мисля, че си се ориентирал добре за целите, за които пишеш, че ще го ползваш, особено ако ще го оставяш без надзор.

Смятам, че цената и на тримата продавачи е завишена с малко - особено първия и третия. Имам велосипед горе долу от същия клас (макар и с малко по-нови и малко-по висок клас компоненти), който ползвам в града, за да не рискувам с другото колело.... Градското колело ако тръгна да го продавам не бих му искал повече от 100 лв (тъй като като ново примерно е струвало 200 или 250, а и е ползвано доста) и намирам за странно и непонятно поставянето на такива цени на сравнително използвани и няколко години по-стари велосипеди. Вероятно повечето други обяви няма да са по-различни, но може да имаш предвид и моето мнение по въпроса като се пазариш.

Успех с покупката. :)
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот kalitkoto » Вто Май 06, 2014 5:39 pm

Искрено благодаря за наистина изчерпателния отговор, аз честно казано клоня към втория вариант, струва ми се най-подходящ за градски условия и за малко по-продължително каране (пътят ми на ден е около 20-25 км в двете посоки), ще помисля още малко и ще взема някакво решение.Благодарности още веднъж.
kalitkoto
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 05, 2014 4:10 pm

Re: Може ли малко помощ за избор на велосипед?

Мнениеот victortrt » Съб Май 10, 2014 1:14 pm

Да си дам мнението и аз като колоездач на градски велосипед в градската джунгла /София/. Наистина вторият велосипед е най-подходящ. Вътрешните скорости, когато са 7, а не 3 например са напълно достатъчни за градско каране и позволяват да изкачваш нормални наклони седнал /например по велоалеята на Надлез Надежда спокойно може да се кара на втора скорост седнал и на 3-та прав/. Имай предвид, че много леките предавки на МТБ дават предавателни числа около и под 1, тоест на едно завъртане на педалите гумата се завърта веднъж и де факто пъплиш, а това в града е нелепо и дори опасно. Пък и колкото и скорости да има колелото, не те, а краката на велосипедиста го движат.
Вътрешните скорости не случайно се ползват в цяла Европа за градски велосипеди. Те олекотяват колелото, защитени са в главината от дъжд и мръсотия, спестяват от предни и задни венци, дължина на веригата, дерайльори, декланшори, предни скорости и жило за тях, веригата не се усуква и се амортизира по.малко, а и имат и едно голямо предимство - могат да се сменят в покой, което е страшно полезно на светофарите например.
Меката малоходова вилка също ще ти е полезна на паветата, макар геометрията на градския велосипед да не изисква необходимост от мека вилка поначало /защото тежестта на тялото пада върху седалката/, но при този велосипед правото кормило води до по-наведена и спортна стойка,при която наличието на мека вилка е по-добре.
Контрата е перфектна за градски велосипед, защото не зависи от времето и спира при мокри и кални капли за разлика от ви-брейка. Въпрос на свикване и навик е обаче да спираш в подходяща позиция на педалите преди потегляне /единият педал напред и нагоре/. Когато спираш с контрата това с времето започва да става естествен навик.
Истината е, че градският велосипед трябва да е максимално опростен, което значи и по-лек и по здрав, но задължително с калници :lol:, защото и да грее слънце винаги се намира някоя локва от дъжд или теч.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


cron