Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот Fiki » Пон Авг 25, 2014 1:49 pm

Здравейте :wavey:
Нов съм в форума(нищо не разбирам от велосипеди и части) и се нуждая от малко съвети относно: Ferrini R2 VBR Altus 24v (2013)
Един приятел заминава за чужбина и продава гореспоменатия велосипед на цена от 320 лева с 1 година и 8 месеца остатъчна гаранция.
За тези два месеца колелото е карано не повече от 50 километра и то само в града.(почти като ново)
Вчера го покарах малко и ми хареса затова реших да се допитам до вашето мнение преди да го купя.
Ще го карам предимно в града, но е възможно от време на време да мина бавно по някоя черна пътека без да го тормозя излишно.
Въпроса е да го взимам ли ?
Ще съм благодарен ако споделите вашите мнения.

Ето и частите:

Рамка: ALLOY 7005
Вилка: SUNTOUR, SF13-XCT MLO, TRAVEL: 100MM
Чашки: NECO, 142, 1-1/8” AHEAD
Скорости: SHIMANO, RD-M280, ALTUS 8-SPEED
Команди: SHIMANO, SL-M310, OPTICAL GEAR DISPLAY
Венец касета: SHIMANO, CS-HG31, 11-32T, 8-SPEED
Курбел: SUNTOUR CW13-XCT-T312, 42/32/22
Верига: KMC, Z-51, 1/2”X3/32”
Спирачки: PROMAX, TX-117, ALLOY V-BRAKE, 108MM ARMS, 70MM PADS
Шини: ALLOY LDP
Главини: FRC ALLOY Q.R
Гуми: KENDA, MTB 26X1.95
Лапа: FRC ALLOY- C41, 10 DEG
Кормило: FRC, ALLOY, W: 640MM, RISE: 18MM
Колче за седалка: FRC ALLOY
Седалка: ACTVE FERRINI R2
Педали: XERAMA SP-882
Fiki
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 2:42 pm

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот victortrt » Пон Авг 25, 2014 1:58 pm

Ако това което казваш за километрите и цената, е вярно, това е добра сделка, особено ако размерът ти пасва. Да знаеш, че вилката не е върха на сладоледа и на 99% няма заключване и регулация на твръдостта, но за тези пари толкова. За да върши работа за градско каране, ще трябва да смениш гумите с по-гладки като грайфер, но пак с голям балон и може би да смениш спирачките или поне колодките им, за да спираш по-добре.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот Fiki » Пон Авг 25, 2014 3:09 pm

Първо искам да благодаря за бързия отговор.
Иначе цената е такава защото колелото трябва да се продаде до края на месеца.
Като размер ми е перфектно(17 инча), но ще трябва да сменя колчето(на седалката), че ми идва малко високо.
От седалката също не останах с добро впечатление та явно не ми е по мярка.
Иначе вилката има палче за заключване, но за регулация вече не мога да кажа защото не знам какво се гледа.
Като цяло по колелото ще се правят подобрения в бъдеще и ще имам предвид гумите,вилката и спирачките.
Колко върви една читава вилка(може и втора ръка) ?
Какви гуми бихте ми препоръчали ?
А клодките задължително ще ги сменя в най-скоро време,че фабричните са ужасни.
Fiki
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 2:42 pm

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот victortrt » Пон Авг 25, 2014 4:00 pm

Защо ще сменяш колчето като ти е високо, смъкни седалката по-надолу. Колчето се сменя, ако ти е ниско. Височината на седалката се определя така, че като си стъпил с цяло стъпало, по близо до петата отколкото до пръстите, кракът ти да е изпъна Естествено караш с предната част на крака на педалите.
За седалката винаги е индивидуално, но първо си поиграй с настройките /височина на колчета, седалката напред или назад и наклон на седалката/ и тогава ако има нужда сменяй.
Вилката ти само се заключва /не съм видял добре модела й в даденото от теб описание/, но това си е единствената работеща екстра на вилка за такива пари. карай я докато работи и после ще мислиш с какво да я сменяш, защото тогава може да искаш да смениш направо колелото. Иначе са над 100 лева нови, до 300-400 наистина хубавите, но за градско каране не е нужно да я сменяш ако работи.
Гуми - нещо такова http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... -guma.html или http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... -26-2.html /тази е с двойно приложение - води се за циклокрос/ или това http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... x-215.html /те са с голям обем, което визуално отговаря на рамката и вилката, води до комфорт по неравностите, но до по-високо тегло. От друга страна са гладки и бързи на асфалта, без да стават особено за черен път поради липсата на на странични грайфери/
Препоръчвам тези, защото имат изображения и са сравнително маркови, а според мен от гуми не трябва да се пести.
Виж и сайта на този производител/вносител, давам за пример адекватна за смесено каране гума, като не знам цената - http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... 9-50-559-0 .
По принцип найлоновите кенда и cst за по 10-20 лева на гума са си хазарт, може да стават, може и не. Отделно макар да са здрави /то е ясно, че найлона е по износоустойчив от каучука/, имат редица други негативи /лошо сцепление, втвърдяване при ниски температури, неприятна миризма, което ако ти е вкъщи велосипеда си е проблем/. Та за 20-30 лева отгоре по добре си вземи хубави гуми, защото при ниския клас те дават разликата във вървежа.
За колодките ще ти кажат кои стават и кои не толкова. За съжаление и при толкова прости неща /една гумичка де факто/ има ментета и неща, които имат вид, но не вършат работа.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот Fiki » Пон Авг 25, 2014 4:59 pm

Виж за седалката не се сетих, че може да се регулира ъгъла.
Може от там да е бил проблема...
Като взема колелото ще го огледам по-подробно.
За гуми се спрях на тези: schwalbe-cx-comp-kevlar-guard-26-2.
Понеже велосипеда е в гаранция това означава ли, че за всяка сменена част трябва да го нося в фирмения сервиз ?
Също с риск вече да стана нахален ще попитам какво ви е мнението за тези калодки: http://bikescenter.bg/kalodki-bg/kalodk ... -v-type-bg ?
Избрах ги понеже може да им се сменяват гумичките.
Fiki
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 2:42 pm

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот victortrt » Пон Авг 25, 2014 5:38 pm

Е на въпроса за гумите не знам, виж гаранционната карта или питай в гарационния сервиз. Носеха се някакви слухове, че правели проблем точно за гуми, но да не ти се налага да стигаш до гаранцията. За колодките не знам, защото не съм ги ползвал, изглеждат добри на пръв поглед. За тези неща, които мислиш да правиш, отиди в сервиз, най-малкото имат инструменти, с които да не се мъчат, както би направил сам.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот kobso1245 » Вто Авг 26, 2014 10:01 am

Fiki написа:Виж за седалката не се сетих, че може да се регулира ъгъла.
Може от там да е бил проблема...
Като взема колелото ще го огледам по-подробно.
За гуми се спрях на тези: schwalbe-cx-comp-kevlar-guard-26-2.
Понеже велосипеда е в гаранция това означава ли, че за всяка сменена част трябва да го нося в фирмения сервиз ?
Също с риск вече да стана нахален ще попитам какво ви е мнението за тези калодки: http://bikescenter.bg/kalodki-bg/kalodk ... -v-type-bg ?
Избрах ги понеже може да им се сменяват гумичките.

За гумите-добре си се насочил. Доста добри са и стават и за асфалт, и за пътеки, а и не се изразходват толкова бързо.
Иначе за гаранцията-аз миналата година като си взех Крос-а моментално му смених гумите и кормилото. След това забелязах, че им трябва малко центровка(на самите колела) и го занесох и нямах проблем с гаранцията. Но ако толкова се притесняваш можеш да се обадиш и да питаш, де.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот Brave » Вто Авг 26, 2014 11:56 am

victortrt написа: По принцип найлоновите кенда и cst за по 10-20 лева на гума са си хазарт, може да стават, може и не. Отделно макар да са здрави /то е ясно, че найлона е по износоустойчив от каучука/, имат редица други негативи /лошо сцепление, втвърдяване при ниски температури, неприятна миризма, което ако ти е вкъщи велосипеда си е проблем/


Гумите с надпис "Nylon" не са найлонови, това е материала на оплетката. И те са направени от някакъв каучук, какъв - едва ли някой ще ти каже за който и да е модел гума. Скъпите марки имат търговски наименования за определени смески, които обикновено смятат за върхови в номенклатурата си, но никъде няма да видиш точната рецепта. То няма и защо. Иначе като цяло си прав, че евтините гуми имат негативи - до голяма степен те са и пряко следствие от истинската причина да са по-дълговечни - по масивния каркас (и идващото от там по-високо тегло) и по-твърдия каучук.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот victortrt » Вто Авг 26, 2014 12:23 pm

На мен това ми е ясно, но под "найлонови" имах предвид пластмасови, тоест със неясен материал, защото има естествен каучук, който като ограничен ресурс е скъп е няма за всички производители в света на автомобилни гуми, велосипедни гуми и каквото още се сетим, има и т. нар. изкуствена гума, която е някакъв полимер, тоест според мен вид пластмаса, каквато е и найлонът.
Просто според мен за 10 лева разлика е по-добре да се вземе нещо по-марково /не че швалбето пак не ги правят в Китай/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за Ferrini R2 VBR Altus 24v 2013

Мнениеот Fiki » Вто Авг 26, 2014 1:53 pm

Днес взех колелото, но малко съм се заблудил защото цената е била 420 лева, но в крайна сметка постигнахме компромис и го спазарихме за 370.
След като прочетох гаранционните условия установих, че единствените "ремонти" който имам право да извършвам са регулиране на седалката,затягане на болтовете на кормилото и помпане на гумите.В книжката също пишеше, че след първите 50 километра колелото трябва да се закара в сервиза да се регулира.
Та въпроса ми е при положение, че всичко по него си работи идеално трябва ли пак да го карам до сервиза за гореспоменатата процедура ?
Тъй като гаранцията не е на мое име ще трябват ли да нося копие от личната карта на собственика при посещение на сервиза ?
И не на последно място благодаря за оказаното съдействие от ваша страна.
Fiki
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 2:42 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта