Избор на първо колело

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Пон Авг 18, 2014 5:32 pm

За да получиш правилен отговор е хубаво да знаем и колко си висок и тежък. Насочил си се към 2 29-ки, от които по-скъпата е по-хубава. Със сравнимо оборудване, но с малко по-високо тегло са велосипедите на Крос в същия сайт. Моделите Тракшън G 27 slx - http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051-- този е 27.5 цола, 29 цоловия е същия, но не го видях в сайта и явно няма да е на промоционалната цена, предлагат по-добро качество на по-ниска цена от предложенията на рам, но май са малко по-тежки с около половин кило.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Избор на първо колело

Мнениеот bogumors » Пон Авг 18, 2014 6:46 pm

Здравейте! Напоследък се зарибих да си купя по-хубаво колело, което най-вероятно в по-голямата част ще карам по асфалт и на равно, но разбира се ще има и изкачвания и спускания с него. Обаче си нямам никаква идея на къде да се насоча, чета характеристики на колела и сякаш всичко е написано на китайски. Попроучих малко по темата, а и ми прави впечатление, че доста хора карат "ram two" велосипеди и искам да ви попитам дали е подходящ избор. Ще съм благодарен, ако може да ме посъветвате и съответно да ми обясните, дали изброените от мен стават и защо и ако не стават да ми препоръчате. Мисълта ми е да си взема нещо сносно, което да не ми създава проблеми, а да мога да си карам с удоволствие. Висок съм 178 см. и съм 80 кг. Бюджета ми е малко ограничен и за това съм се спрял на тези 3те:

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... lver-White

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051--

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -2013/12--
bogumors
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 14, 2014 4:44 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот bogumors » Пон Авг 18, 2014 6:49 pm

Висок съм 178 см. и тежа 80 кг.

Съжалявам, че съм сбъркал раздела, сега я написах там.
bogumors
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 14, 2014 4:44 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пон Авг 18, 2014 11:31 pm

Мисля че последното ще ти пасне. Само за спирачките не съм сигурен, чувал съм и добри и лоши(не съвсем) неща. В крайна сметка всички ще ти кажат да скочиш до магазина да се качиш и да пробваш, друг начин няма.

ЕДИТ: Виж другите фирми какво предлагат, може да се окаже нещо на промоция със същите компоненти но на по-ниска цена, струва си да се разучи.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот bogumors » Вто Авг 19, 2014 12:29 am

Лошото е че аз не зная какво да гледам. От скоро се запалих и нямам търпение да си взема преди да е свършил сезона. Пълна индия ми е, като чета характеристики примерно. За това исках да попитам кое е по-добро. Искам да взема нещо, което поне няколко години да не ми създава главоболия и да се наслаждавам на карането :)
bogumors
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 14, 2014 4:44 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Вто Авг 19, 2014 8:20 am

Как така стана, че моят отговор е преди твоя въпрос и изглежда, сякаш аз съм отворил темата.
А иначе по темата. Какво значи изкачвания и спускания. Ако основното каране ще бъде по асфалт, всъщност ти трябва не планински велосипед, а хибрид от този тип - http://bikesport.bg/bg/products/1713-%D ... %BD%D0%B8_
има поне на каталог и по - евтин - около 850 лева вариант - http://maxcombike.com/bg/bikes/Trekking ... us-man-28_
Това са хибриди с хидравлични дискови спирачки, които стават за спускания дори и по черни пътища /гумите им го позволяват/, но все пак става въпрос за леки пътеки, без големи неравности.
Посочените от теб рамове са предназначени преди всичко за каране по челни пътища /трева, пръст, камъни, чакъл, корени и т.н./ гумите им имат добро сцепление с такива настилки, но бързо се изтриват на асфалт и въртенето с тях е по-трудно, защото оказват по-голямо съпротивление на твърди настилки. Отделно са излишно големи за асфалт.
Също така вилките на първите два рама са около 120 лева, което си е нисък към среден клас. Посочения от мен крос е с по-хубава вилка и по-добри компоненти от рамовете, а е под 1 000 лева.
Помисли си обаче за хибрид. Най добро съотношение между цена и качество в момента предлагат марките крос и спринт. Те също така имат много модели с различно ниво на оборудване и при тях по-скъпото е по-хубаво.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на първо колело

Мнениеот kobso1245 » Вто Авг 19, 2014 11:41 am

То, ако ще бъде главно по асфалт-за тия пари има нелоши шосейки, но това е друг въпрос.
Иначе наистина може да разгледаш моделите на Крос/Спринт, че РАМ са малко надценени(особено тоя за 1100 с курбели с600..).
За хибридите-втория изглежда г/д добре(тоя за 850), ама с тая вилка въобще не го виждам за някакви по-големи неравности от малки камъчета, особно при по-висока скорост.
Лично мнение-вземи си една 29-ка и и прасни едни по-тънки гуми(като цени не съм гледал, ама не би трябвало да са много скъпи) като решиш да караш по асфалт. Също така, ако не ти се занимава-мещо от рода на Максис Кросмарк/Швалбе Рейсинг Ралф стават за шосе+ХС, тествано е. Но каквото и колело да вземеш си отдели едно 50-60лв за гуми, че тия, с които ги продават, в 99% от случаите са пълен боклук.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Вто Авг 19, 2014 12:51 pm

kobso1245 е напълно прав, 29-цолов велосипед също става за хибрид, дори е по-добър от фабричните хибриди с оглед по-здравата вилка. За гумите също си е така.
Проблема е че, асфалт и планински пътеки са две различни неща. Понеже бюджета ти е добър, ако имаш място, моет предложение е да направиш комбинация от два велосипеда, един за асфалт и един за планина.
За асфалт ти предлагам това - http://shop.leader96.com/product/view/3707/hero - предимства - просто е и няма какво да му се счупи, тоест затова е здраво. Венецът е от едната страна фиксиран /фикси/, тоест когато задното колелото се върти, се върти и той и посредством веригата се въртят и педалите, а от другата страна е свободен /нормален/, тоест ако може да не въртиш, когато се спускаш по инерция, има спирачки и е лек. Недостатъци - тънки гуми само за асфалт от кофти марка, спирачките имат нужда от смяна на колодките, на каплите трябва да се смени бандажната лента с по-качествена. Тоест за още 50-60 лева ще имаш добър велосипед за асфалт /с една скорост/. Това за едната скорост да не те плаши, броят на зъбците отпред и отзад е така разчетен, че едната скорост да е универсална за нормални градски условия на каране, но съответно големи баири ще трябва да се изкачват прав, а при около 40 км/ч на равно или по нанадолнище не може да се върти по-бързо /за да ускоряваш, трябва да въртиш педалите много бързо/. Този велосипед ти предлагам да ползваш и за градски.
С остатъка от бюджета това - http://koleloto.bg/product/354/cross-26 ... -2013.html или http://koleloto.bg/product/30/cross-26- ... speed.html са добри планински велосипеди 26 цола.
Иначе ако нямаш място за два велосипеди и искаш един за всичко, това е той - http://koleloto.bg/product/889/cross-29 ... -2014.html
При него обаче за да бъде силата с теб на асфалт, е добре да му сложиш по гладки откъм грайфер гуми, а ако не ти се занимава със смяна на гуми някакви "универсални" с гладка или поне твърда средна част и странични грайфери за черно. 29-цоловите велосипеди стават за гуми 28 цола от по-широките, има специални трекинг гуми, които стават и за асфалт и за черни пътища, но това е отделна тема.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Вто Авг 19, 2014 4:11 pm

kobso1245 написа:Иначе наистина може да разгледаш моделите на Крос/Спринт, че РАМ са малко надценени(особено тоя за 1100 с курбели с600..).


Извинявай колега, но понеже не съм в час с частите на срам, какво им има не тези курбели /евтини, скапани, неразглобяеми, тежки/. Питам, защото виждам, че по-ниския клас 29-ка самите рам са я намалили на 899 лева, което ясно показва, че сами разбират, че са се изхвърлили, но пък 27.5 цоливия вариант не е намален, а май е със същите курбели.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на първо колело

Мнениеот bogumors » Сря Авг 27, 2014 6:19 pm

В крайна сметка се двоумя между тези 3 модела:

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -Black-Red

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051--

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 8-Redwhite


Кой бихте ми препоръчали ? И другия ми въпрос е дали да е 27.5 или 29, кое би било по-добро?
bogumors
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 14, 2014 4:44 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Авг 27, 2014 8:34 pm

Което и да е няма да сгрешиш, може би спирачките на първото да са малко по кофти. В крайна смекта отиди в магазина и пробвай. Аз лично бих избрал вторият Крос щото е същите компоненти като моя и съм доволен, за РАМ'а нищо не мога да кажа.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Чет Авг 28, 2014 8:30 am

Вземай кроса, за тези пари той е най-доброто. Проблема с електронните магазини е после с гаранцията, но за 100 лева надолу, все ще останат пари да ти го центроват после след 50 км.
27.5 цола е добре за твоя ръст и за планина, пък за градско и асфалт има подходящи гуми /виж из форума/. Между другото този велосипед го има и в 29 цолов вариант.
За размера на колелата трябва сам да решиш като пробваш два еднакви модела с различните гуми. Аз съм 1.83 и не ми допадат 29 цолови велосипеди заради малката рамка и големите гуми, както и /най-вече/ заради по-ниската маневреност в сравнение с 27.5.
Отделно при всичко друго еднакво 29 цоловите са с половин до едно кило по-тежки, най-малкото заради гумите.
Моят съвет е да отидеш в реален магазин, да пробваш размери на рамки и как чувстваш гумите и след това да решиш и поръчаш от електронния магазин, чиито линкове си дал.
Само трябва да имаш предвид, че изискването ти за издръжливости липса на грижи трудно се връзва с байк, който има амортисьорна вилка и хидравлични спирачки. Тези неща искат подръжка и профилактика, особено вилката.
Това че ще дадеш близо 1000 лева не ти спестява подръжката, за съжаление.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на първо колело

Мнениеот bogumors » Чет Авг 28, 2014 9:55 am

Благодаря за изчерпателния отговор! Остава ми въпроса само, кой от двата кроса да взема, аз лично май клоня към тракшъна, но не знам кой е по-добрия вариант. За поддръжката това е ясно, то и аз не се изразих правилно, искам да взема нещо, което да не се налага да модифицирам и окомплектовам на ново, нещо, което ще е надеждно (горе-долу за тези пари) , без да се налага да сменя половината компоненти още през първата година. С два думи нещо що годе качествено. Тези дни мисля да отскоча до някой магазин да изпробвам само за размера на рамката, кой ще ми е пасне по-добре :)
bogumors
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 14, 2014 4:44 pm

Re: Избор на първо колело

Мнениеот victortrt » Чет Авг 28, 2014 10:33 am

Тракшъна.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта