Кое да бъде?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 12:40 am

Здравейте, първо да се извиня че захапвам въпроси за който е писано но съм ги прочел всичките теми и понеже отстрани ми пълнят главата с глупости, реших да се доверя на вас. Става дума за следното, реших и аз да си купя колело (не съм карал от много години) така да се каже да започна с нещо ново защото последното колело което съм карал беше на един приятел и то преди 7-8 години, непомня нито марка нито модел. Идеята ми е да го карам в парка, малко из града-от време на време до работата това е по около 7км. в посока и евентуално из черен път примерно до Витоша-но това относително рядко. Но като се има предвид състоянието на нашите улици и тротоари а и района в който живея си е направо като оффроуд. Висок съм 180см тежа около75-80кг. За сега съм харесъл три модела който покриват това което си мисля че търся-а и тях ми предложиха в магазините разбира се. Бюджета е до към 500лв.

1.http://eshop-gorgona.com/bg/velosipedi/ ... 014-0.html

2.http://koleloto.bg/product/870/cross-29 ... -2014.html

3.http://bikesport.bg/bg/products/2197-sp ... %BD%D0%B8_

И трите колела мога да ги взема на цена около 450-460лв.
Като уловката е че всеки ме увещава че неговото е най-доброто, а както казах вече аз съм много бос в тази материя. Определено е ясно че няма да навъртам луди километражи с него защото няма и да имам възможност, защото ми се налага често да пътувам и извън София. Ще съм ви безкрайно благодарен ако ми помогнете в този избор, Благодаря. Дай боже да стана и аз по разбиращ и някой ден може да карам дори и по хубав байк.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Пон Юни 23, 2014 8:08 am

Моят съвет е да вземеш спринта. Макар с по-нисък клас компоненти от стария синтеро, той най-много си струва парите.
Драговете са твърде скъпи за това, което предлагат, а кроса само изглажда планински, въпреки че компонентите му са са градски или хибриден велосипед, но има излишно тежки и широки гуми.
Спринта е класически хибрид, който става за бързо каране по асфалт и за леки офроуд преходи.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот darki » Пон Юни 23, 2014 9:03 am

Аз също мисля, че Sprint Sintero е правилният избор. Ако:

presledvach написа: Идеята ми е да го карам в парка, малко из града-от време на време до работата това е по около 7км. в посока и евентуално из черен път примерно до Витоша-но това относително рядко. Но като се има предвид състоянието на нашите улици и тротоари а и района в който живея си е направо като оффроуд.

Ако черните пътища са подобни на тези: https://www.youtube.com/watch?v=LPk_VnT_84I Sprint Sintero ще се справи с тях :-)

Само огледайте размера на рамката. За сега предлагат се Sprint-а само в един размер 53 см, който трябва да е точно за вашият ръст.
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 10:19 am

Благодаря за изказаните мнения, също да отбележа и че ако някой се сеща за по добра алтернатива от тези може да дава идеи. Сега разглеждах в нета и мисля че и този става, ако някой има впечатления. Пак отбелязвам че в темата на колелата съм лайк и така да се каже доста бос, спокойно могат да ме подхлъзнат и затова се допитвам и съм много благодарен за мненията.

http://bikesport.bg/bg/products/178-spr ... %B4%D0%B8_

Само да добавя че ще се движа с колелото и по павирани улици доста който се сещате че са в не много цветно състояние, предполагам че и това има значение.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Пон Юни 23, 2014 10:35 am

Някои от нас караме по павета с напълно твърдо колело с гуми като на синтерото /размери, не марка/ и пак се кара. Разлики между този и синтерото ще има по павета, но и двете ще ги преживеят, защото имат мека вилка.
Накратко и този велосипед също става /общо взето това е най-добрия планински велосипед за тези пари/, но в крайна сметка вземи това, което ти харесва.
Според мен почти всяка павирана улица може да се избегне по алтернативен маршрут. Освен това паважът така или иначе е вреден за всяко колело, дори и планинско, защото вибрациите са много чести.
Пък и до Витоша се стига не само по черни пътища, има асфалт до Златните мостове и до Копитото все пак.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 11:13 am

victortrt написа:Някои от нас караме по павета с напълно твърдо колело с гуми като на синтерото /размери, не марка/ и пак се кара. Разлики между този и синтерото ще има по павета, но и двете ще ги преживеят, защото имат мека вилка.
Накратко и този велосипед също става /общо взето това е най-добрия планински велосипед за тези пари/, но в крайна сметка вземи това, което ти харесва.
Според мен почти всяка павирана улица може да се избегне по алтернативен маршрут. Освен това паважът така или иначе е вреден за всяко колело, дори и планинско, защото вибрациите са много чести.
Пък и до Витоша се стига не само по черни пътища, има асфалт до Златните мостове и до Копитото все пак.

Така е разбира се, напълно си прав, а и пределно ми е ясно че хубаво и евтино няма. Просто се опитвам да намеря най-правилния балансов момент цена-качество-надеждност и съответно от това което съм прочел от тук досега кое ще е най благоприятно за бъдещи подобрения.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Пон Юни 23, 2014 11:18 am

Зависи каква е вероятността да се запалите по ХС. Ако ще се задоволявате само с изброеното вече - първия Спринт. Ако се очаква в бъдеще да увеличите офроуд карането - втория с тенденция към ъпгрейд(спирачки, вилка и скорости).
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 11:38 am

Stoyanov написа:Зависи каква е вероятността да се запалите по ХС. Ако ще се задоволявате само с изброеното вече - първия Спринт. Ако се очаква в бъдеще да увеличите офроуд карането - втория с тенденция към ъпгрейд(спирачки, вилка и скорости).

Разбира се това ще стане ясно най-вероятно след като го покарам малко и му посвикна. Апетита идва с яденето гласеше една поговорка, та ако се позапаля и ми се отдава ще има ъпгрейд. Затова и оглеждам двата вариянта за хибриден модел и МТБ. Затова и в първия пост съм сложил и Драг zh3 pro 2014-новия вариянт и Крос GRX7, къто за Драга ми бяха казали че му била много сполучлива рамката и ставал за ъпгрейд, понеже тук бях чел и за Аполона подобни неща и добавих и него, като говорим разбира се за посочените вариянти, защото бюджета е до около 500 с който разполагам. Ако има и други предложения става и тях да разжледаме. Благодаря още веднъж.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Пон Юни 23, 2014 11:46 am

Попаднах на това в продавалника: http://olx.bg/sprint-gts-26-sprint-gts- ... -i50798623
Правен му е лек ъпгрейд - спирачките са сменени с(до колкото ми е известно) едни от най-добрите механики - Avid bb5 или 7, и е с платформени педали. До колкото мога да видя, ми изглежда идеално поддържано. Другите части като за старт са прилични, а и подлежат на поетапна подмяна. Само не съм сигурен дали не е малко нисък.
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 12:05 pm

Stoyanov написа:Попаднах на това в продавалника: http://olx.bg/sprint-gts-26-sprint-gts- ... -i50798623
Правен му е лек ъпгрейд - спирачките са сменени с(до колкото ми е известно) едни от най-добрите механики - Avid bb5 или 7, и е с платформени педали. До колкото мога да видя, ми изглежда идеално поддържано. Другите части като за старт са прилични, а и подлежат на поетапна подмяна. Само не съм сигурен дали не е малко нисък.

Благодаря за предложението, прегледах го веднага но наистина е малко ниско имайки в предвид че казаха че съм с висок чатал, ще да е малко.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 7:44 pm

Благодаря на всички за изказаните мнения до сега, много ми помагате! Разглеждах и видях още един байк който също мога да взема на добра цена
http://bikesport.bg/bg/products/83-%D0% ... BK13FE7317
Според вас заслужава ли си и дали не е по добър вариянт от другите. Просто за Спринт мога да взема отстъпка и затова питам. Благодаря!
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Пон Юни 23, 2014 7:53 pm

Май е по-добро. Скоростите са по-добри, вилката също. Спирачките, от прочетеното из форума, макар и механични са свестни. Ако имате достъп до реален магазин, вижте там дали не е още по-евтин, защото в електронния са с надценка.
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Пон Юни 23, 2014 7:57 pm

Stoyanov написа:Май е по-добро. Скоростите са по-добри, вилката също. Спирачките, от прочетеното из форума, макар и механични са свестни. Ако имате достъп до реален магазин, вижте там дали не е още по-евтин, защото в електронния са с надценка.

Утре ще опитам да стигна до нам ако успея, ако не ще е сутринта в сряда. Ако някой знае повече или има предложения или изкаже мнение за тези 5 изложени до сега, ще съм му много благодарен. Все пак колкото повече компетентни мнения, толкова по добре.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Вто Юни 24, 2014 5:47 pm

Бюджета малко се поувеличи и сега вече гледам и тези модели
1. http://bikesport.bg/bg/products/2109-%D ... %B4%D0%B8_

2.http://bikesport.bg/bg/products/2172-%D ... _2172_2760

Като този втория го има и в 27,5 и 29 пак на същите пари. Кои би бил по добрия вариянт от тези двата. Че вече нямам търпение да се сдобия и аз с нещо хубаво!

Благодаря много, предварително!
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот dreamer78 » Вто Юни 24, 2014 9:41 pm

presledvach написа:Като този втория го има и в 27,5 и 29 пак на същите пари. Кои би бил по добрия вариянт от тези двата. Че вече нямам търпение да се сдобия и аз с нещо хубаво!
Благодаря много, предварително!

Здравей, аз лично бих избрал 29 и като втори вариант 27,5. Успех и скоро да се похвалиш! :beer:
Scott Pro-Racing & Trek 1.1 & Trek X-Caliber 8
dreamer78
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юни 16, 2012 5:07 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Вто Юни 24, 2014 10:51 pm

Благодаря за мнението, ако някой знае на кой от тези байкове са по добри частите и е по добрия избор, моля нека изкаже своето мнение.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот nerron » Сря Юни 25, 2014 1:03 pm

Първият!
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Сря Юни 25, 2014 1:54 pm

Ако говорим за двата аполона - първият. А срещу още 100 от реален магазин може и Елит версията на втория - full acera, xcr, спирачки shimano...
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Сря Юни 25, 2014 5:44 pm

Първо да благодаря на всички за изказаните мнения, много бяха ценни за мен. Днес бях в магазина на "Тодор Каблешков" и след проби и на двата модела, разговори и размишления реших да е 27,5 " размера. След мнгог мислене и размишления на място, реших да взема ЕСО-то, Елита много ми хареса също но в този размер новия е повече от възможността която имам в момента. Затова реших и да е другия модел. Това е което взех днес
http://bikesport.bg/bg/products/2171-%D ... _2171_2758
Много съм доволен. Благодаря още веднъж на всички за помоща. Ще се опитам и снимка да сложа.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот btc87 » Сря Юни 25, 2014 7:33 pm

presledvach написа:Първо да благодаря на всички за изказаните мнения, много бяха ценни за мен. Днес бях в магазина на "Тодор Каблешков" и след проби и на двата модела, разговори и размишления реших да е 27,5 " размера. След мнгог мислене и размишления на място, реших да взема ЕСО-то, Елита много ми хареса също но в този размер новия е повече от възможността която имам в момента. Затова реших и да е другия модел. Това е което взех днес
http://bikesport.bg/bg/products/2171-%D ... _2171_2758
Много съм доволен. Благодаря още веднъж на всички за помоща. Ще се опитам и снимка да сложа.


Пиши отзиви, че точно на този модел се точа да взема тия дни.
btc87
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 24, 2014 10:38 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Сря Юни 25, 2014 11:03 pm

btc87 написа:
presledvach написа:Първо да благодаря на всички за изказаните мнения, много бяха ценни за мен. Днес бях в магазина на "Тодор Каблешков" и след проби и на двата модела, разговори и размишления реших да е 27,5 " размера. След мнгог мислене и размишления на място, реших да взема ЕСО-то, Елита много ми хареса също но в този размер новия е повече от възможността която имам в момента. Затова реших и да е другия модел. Това е което взех днес
http://bikesport.bg/bg/products/2171-%D ... _2171_2758
Много съм доволен. Благодаря още веднъж на всички за помоща. Ще се опитам и снимка да сложа.


Пиши отзиви, че точно на този модел се точа да взема тия дни.


За сега от краткия тест и пробег съм много доволен, плавно превключване, добри спирачки и маневреност. Повече след като го покарам малко повече.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот carmo » Вто Юли 01, 2014 11:08 pm

Честито и от мен. Надявам се Си имал сгода през уикенда да му се израдваш и посвикнеш. Само не разбрах с какви дискови спирачки е - механични (каквито са на снимката), или хидравлични (както пише в спецификацията към нея)?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Сря Юли 02, 2014 5:31 am

carmo написа:Честито и от мен. Надявам се Си имал сгода през уикенда да му се израдваш и посвикнеш. Само не разбрах с какви дискови спирачки е - механични (каквито са на снимката), или хидравлични (както пише в спецификацията към нея)?

Благодаря!
Хидравлични са, като в описанието tektro hdc 300, коват яко, докато им свикна на няколко пъти се стреснах. Голям мерак имам да го карам и при всяка възможност оставям колата при вкъщи и ........... дим, дим, дим да ме няма
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Ozzie » Сря Юли 02, 2014 9:16 am

presledvach написа:Хидравлични са, като в описанието tektro hdc 300, коват яко, докато им свикна на няколко пъти се стреснах.


Стискай лостчетата с един, най- много два пръста. Ако скочиш с три или четири, много ясно, че ще те метне през кормило. :thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Сря Юли 02, 2014 2:04 pm

Благодаря за съвета, ще го имам на предвид! :agree:
Разбира се, тепърва ще се уча на тънкостите в карането като например как по лесно да преминавам бордюри и големи дупки и всяко такова нещо ще ми е от изключителна полза. :D :beer:
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Сря Юли 02, 2014 4:37 pm

27.5 цолов байк е по-добре да не се кара там, където има бордюри, освен ако това не ти е пътя до гората /планината/. Не че нещо, но гумите са само за планина и по асфалт ще заминат много бързо. А големите дупки е най-добре да се заобикалят така или иначе. ;)
А за спирачките опитай първо да стискаш задната и после /с една идея по-късно/ предната, че иначе наистина може да стане весело, особено ако си прав на педалите.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Сря Юли 02, 2014 10:52 pm

victortrt написа:27.5 цолов байк е по-добре да не се кара там, където има бордюри, освен ако това не ти е пътя до гората /планината/. Не че нещо, но гумите са само за планина и по асфалт ще заминат много бързо. А големите дупки е най-добре да се заобикалят така или иначе. ;)
А за спирачките опитай първо да стискаш задната и после /с една идея по-късно/ предната, че иначе наистина може да стане весело, особено ако си прав на педалите.


За съжаление пътят по който ми се налага да минавам е по павета и доста бордюри, къде по малки къде по високи, за момента една част от тях ги взимам като спирам и качвам колелото. Надявам се скоро да овладея момента с лекото повдигане на предната гума и качването и по този начин върху бордюра.
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот dudelgrincen » Чет Юли 03, 2014 12:01 am

И защо да не се кара където има бордюри и дупки?

Планинските гуми не са най-удачни за града освен заради съпротивлението, понякога и заради неоптималното сцепление с асфалта (някои гуми просто имат по-добро сцепление на пръст отколкото на асфалт).
Въпреки това, износването на асфалт едва ли ще е лошо, като се има предвид, че гумите са свестни и не са от много мека смеска.
4 години съм карал редовно (зиме и лете) градско 60a xc гуми (спешълайзд, ако има значение) и накрая ги изхвърлих с почти здрав грайфер, само заради остаряването на материала (и съответното напукване).

За спирането - задна спирачка наистина, ако се ползва, се ползва преди предната. Съвместно с предната няма смисъл. Излишно е, обаче при повечето спирания да започваш със задната.
Спира се основно с предна спирачка и с един пръст (това е добър съвет - контрола ти и върху спирачката и върху кормилото ще е по-добър).
В града задната спирачка почти няма за какво да я ползваш, освен зимата и в някои по-особени ситуации (примерно на пясък в завой).
Относно спирането в завой - като цяло в завой не се спира, с малки изключения. Трябва да намаляваш достатъчно преди завоя.
Относно спирането върху препятствия - не се спира върху препятствия. Спира се където участъка най-добър (най-прав и най-равен). При спиране върху препятствие поведението на предната гума е по-непредвидимо. Освен това при същото спирачно усилие, при което гумата не би блокирала на равно може да блокира при съприкосновение с нещо. При наличие на амортисьорна вилка компресията предизвикана от спирането може да намали способността на вилката значително.
В планината задната спирачка е по-полезна, но пак голяма част от спиранията не я изискват.

Предната гума се повдига не толкова с издърпване от ръцете, колкото с помощта тежестта на тялото. Може да си помогнеш с по-ниска предавка - завърташ рязко половин оборот и някъде преди края му или около пика в завъртането дръпваш тялото рязко назад. Ако си прекалил и тръгваш да се обръщаш, то задната спирачка е на помощ. Може би не ти обяснявам идеално, но това са някакви насоки и ще усетиш нещата с времето. При заден баланс задната спирачка също е полезна.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Чет Юли 03, 2014 6:19 am

Ами аз досега гледах да спирам и с двете спирачки едновременно като си мислех че така е по правилно. Благодаря за съвета за предната гумата ще го пробвам. За гумите и аз си мисля че трябва да са добри, все пак са на реномиран производител. :beer:
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот dudelgrincen » Чет Юли 03, 2014 10:46 am

Разпространено схващане е, че се спира и с двете. :) Също разпространено е, че трябва да се спира само със задна спирачка, защото предната била опасна (можело да се обърнеш). И двете не са верни. Относно обръщането през кормилото - никога няма да ти се случи, ако модулираш правилно усилието. Има известен риск докато не си свикнал - затова съобразявай скоростта си и пробвай внимателно, а също карай и с каска. Може да потренираш на някоя равна поляна примерно. Постепенно ще придобиеш усет да отпускаш спирачката точно когато задното колело се отлепя от земята. Когато спираш полезно е да изнесеш тежестта назад - така по-дълго време ще можеш да прилагаш предната спирачка преди да вдигнеш задната гума. Така можеш да спреш за минимално разстояние.
Успех!
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта