Важна тема: SR Suntour Duro до 2007г.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот SeeSaw » Съб Фев 23, 2008 6:23 pm

значи с 2 думи си заслужава да дадеш 5 лева повече (не оставайте с впечатление че са от значение (поне не за мен) ) и да останеш с много по-добра и по лека вилка (според мен по-бързият рибаунд е от значение ... положително)

Едит: а от къде идва тази разлика от 400 грама в полза на Дуро Е -то
Аватар
SeeSaw
 
Мнения: 392
Рейтинг: 973
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2007 4:17 pm

Мнениеот SeeSaw » Съб Фев 23, 2008 8:27 pm

абе понеже общите теми за сънтур беха заключени искам да ми кажете основните неща за серията "Епикон"
пердварително 10х
Аватар
SeeSaw
 
Мнения: 392
Рейтинг: 973
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2007 4:17 pm

Мнениеот FireFoXa » Вто Май 06, 2008 8:53 pm

Здравейте! Колко гъсто масло да сложа на вилката (Duro D) 5w или 2,5w? Тежа около 65кг и не искам много бърз rebound, а по-скоро някакво средно положение клонящо към бърз.

П.П. Гледах в F.A.Q., но не открих отговора на въпроса ми :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот THEZOGGO » Вто Май 06, 2008 9:52 pm

2.5w, това е оригиналното на Дурото, аз ти препоръчвам него защото си лек от към килограми а 5w вече е по гъсто масло и ще потъва и връща по бавно. А и предвид че Дуро Д няма рибаунд, най добрия вариант за теб според мен е 2.5 w. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот Nightbringer » Вто Май 06, 2008 10:07 pm

Доколкото си спомням моето дуро Е беше с 5W фабрично, което в последствие смених с Motul 2.5-5 и заработи чувствително по-добре(75kg тегло :) )
Аватар
Nightbringer
 
Мнения: 305
Рейтинг: 1618
Регистриран на: Сря Юни 29, 2005 10:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот FireFoXa » Сря Май 07, 2008 7:44 am

Мерси много :beer: Сега ако намеря и малка разфасовка от 2.5 ще е перфектно.

THEZOGGO :beer:
Nightbringer :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот THEZOGGO » Сря Май 07, 2008 8:14 am

Малка разфасока незнам дали ще намериш, освен ако някой не ти ослужи с около 110 - 120 мл., защото горе долу толкова ти трябват за едно сменяне на маслото. Иначе продаваното по магазините е най вече по 1л като цената е 21лв. А дори и да намериш по малък грамаж на маслото то той ще е с някаква минимална разлика в цената, може би с около 5 лв да речем което според мен няма смисъл да го купуваш. Направо си вземи 1л. ще ти стигне за около 8 смени. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот FireFoXa » Сря Май 07, 2008 8:31 am

Знам че около 100мл. ми трябват, но съм запланувал да сменям вилката лятото и затова. Сигурно ще взема 1л. Ще пиша ако има някакви усложнения, но надали :D

Мерси THEZOGGO :beer:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Delta » Сря Окт 29, 2008 8:01 pm

2 дена имам srsuntour duro d.Като я натисна и при връщането се чува едно Пук или Цък и аз незнам.Това нормално ли е да го прави вилката.Благодаря предварително.
Skype:nos_222
Delta
 
Мнения: 99
Рейтинг: 998
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:54 pm

Мнениеот SilverWolf » Вто Ное 04, 2008 9:36 pm

Незнам за цъкането, аз съм също с Дуро (незнам точно какво) но цъкане няма само като я натисна влиза едно мазно такова хубаво и се връща само един красив звук се чува незнам как да го опиша ама е тих и приятен. Та аз все още не съм я вкарал в употреба защото си събирам колело от нулата и вече цял месец я гледам и отвреме на време си я натискам така профилактично ;) днес сложих предната капла и о чудо! веднага след като я сложих се качих върху колелото обаче вилката не помръдна О.о бях поразен, свалих каплата ,сложих вилката на килима натиснах я и пак си работеше така красиво. и точно преди малко прочетох че тези вилки имат проблеми със по широките ботуши и се успокоих :) та на мен въпроса ми е: дали аз САМ мога да си извърша профилактиката? нямам специални инструменти и НИКАКЪВ опит.... дори не знам какво ще открия ако я разглобя. Та кажете ми? мога ли да я разваля и ако я разглобя ще успея ли да я сглобя обратно с нормални инструменти?
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот FireFoXa » Вто Ное 04, 2008 10:08 pm

Дурото е изключително проста вилка, и за една профилактика ти трябва: френски ключ или гайчен 24мм, шестогран 5мм, някаква дълга пръчка(да чистиш ботушите отвътре, защото доста се цапа), парцали, грес и масло. Няма кой знае какво сложно. Разрови се в ЧЗВ, има доста писано както за нормална профилактика, така и за подобрения върху вилката. :popcorn:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Delta » Вто Ное 04, 2008 10:40 pm

за звука разбрах то е точно този приятен звук при вращане но отпърво ми изглеждаше като проблем.А ми е чудно защото прахосъбирателите ми не са много прилепнали към тръбите им сложих по една свинска опашка вместо онези пружинки.Това проблем ли е.Мога ли да разваля прахосъбирателите от пренатягане на свинските опашки. :)
Skype:nos_222
Delta
 
Мнения: 99
Рейтинг: 998
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:54 pm

Мнениеот SilverWolf » Сря Ное 05, 2008 6:22 pm

Абе верно тоя прах е голям проблем. Днес за пръв път се качих на колелото което събирам вече цял месец, от вилката съм СТРАШНО доволен. един фр ми каза че е твърда ама незнам за мен е перфектна(65 кг съм).таа бая прах насъбрах хич не е трудна работа събирането на прах...въпроса ми е всеки път след каране ли трябва да бърша праха по краката? и след това мога ли да слагам по малко смазка?
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот FireFoXa » Сря Ное 05, 2008 8:07 pm

Дурото е капризна вилка и трябва след всяко каране да се чисти и смазва. При дуро, което карах след всяко каране в планината се събираше доста прах, който спичаше вилката. Имаш няколко варианта да подобриш работата на дурото:
1. Да си носиш силиконов спрей и парцал, и преди спускане да го почистиш и смажеш отново(като приемем че си го смазал преди да излезеш от вас)
2. Да си купиш неопренови прахови представители като тези на Лизард Скин и да я смазваш през няколко карани(когато усетиш нужда. Чрез тези протектори за вилка, ще намалиш значително притока на прах към уплътненията и би трябвало да работи по-добре вилката. Малко кофти звук се чува от самите протектори, когато се сгъват, но не е болка за умиране.

Имай на предвид, че дурото спича и при по-студени температури. под 12-13 градуса и започва да се втвърдява повече от нормално, както почти всички сънтъри с маслен патрон.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот axelmax » Сря Ное 05, 2008 8:37 pm

що не сипете масло отдолу и така като спече обръщате и всичко е наред

bikerider го пусна като идея преди време и е доволно

има достатачно евтини хидравлични масла з ада не се пецакат семерингите
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот SilverWolf » Сря Ное 05, 2008 11:25 pm

аами втория вариянт нещо не ме радва! първо трябва да си ги търся после за мен са грозни трето дурото ми е 130 мм ход а на линка пише до 115 а и звук щом издават значи... съвсем няма да ги взема ;) още утре отивам да си взимам силиконов спрей :) а да ме насочиш за цена и марка защото от смазки нищо не разбирам.

а за поста преди моя немога да разбера идеята ?! къде да се сложи масло ?!
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот SilverWolf » Съб Яну 17, 2009 12:39 pm

Разбрах идеята с маслото отдолу. Може да свърши работа, но трябва да е малко маслото да не земе да избива. Скоро ще ходя да и сменям маслото така че скоро ще пробвам идеята.
Вилката последно със маслен патрон ли е или с отворена баня? (Дуро Д '06)
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот DTD » Съб Мар 07, 2009 11:25 pm

Имам вилка дуро трипъл. Та въпросът ми е:
Попринцип вилката има 13см ход,аз махнах едни пласмасови тапички дето стоят на дъното на ботушите и са дебели околко 2 см и сложих хумени около 0.5см за да увелича хода от 13 поне на 14 но вилката не прави повече от 12 :bawling:

Каква е причината и как мога да и искарам пълния ход :confused:
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот Admin » Нед Мар 08, 2009 10:18 am

Пиши по-грамотно!
Ходът на вилката явно е 130 мм. Доколкот разбирам, тя го е реализирала преди твоята интервенция, така че най-логично е просто да върнеш нещата във вида, в който са били преди намесата ти.
Ако искаш да увеличиш хода над предвиденото от производителя - нито знам как става, нито дали може, а и не бих препоръчал подобни експерименти. А и количеството на хода не е най-важното в един велосипед.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот DTD » Нед Мар 08, 2009 4:10 pm

Вилката е карана с тези тапички доста време и така и не си направи пълния ход със тях,за това реших да я направя тая проба.След като извърших въпросния експеримент вилката правеше с 10мм повече ход ,но нищо повече.С тези 10мм хода и стана 120мм ,а по книжка е 130мм за това питам каква може да е причината.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот Admin » Нед Мар 08, 2009 7:46 pm

Причините може да са най-различни - калпава вилка, твърда пружина, стегнати и замърсени втулки и уплътнения...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот DTD » Нед Мар 08, 2009 7:52 pm

Втулките са сменени скоро и са от Marzocchi Z1 ,сервизирането е направено във веломания,семерингите са почистени, не са замърсени ,а пружините са оригинални, аз съм 55кг ,може и в тях да е проблема. Все пак благодаря за мнението и за минусите :)
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот Admin » Нед Мар 08, 2009 7:58 pm

DTD написа:...пружините са оригинални, аз съм 55кг ,може и в тях да е проблема.


След тези пояснения, мисля че точно в пружините е проблемът. С Duro съм си имал вземане-даване доста отдавна, с една стара вилка на брат ми - и двамата тежим около 65 кг и онова Duro просто не се сгъваше повече 12 см. По принцип е нормално стандартните пружини да са за за по-високо тегло от 55 кг ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот DTD » Нед Мар 08, 2009 8:54 pm

Благодаря,ще се огледам за нови пружини,а попринцип за triple модела колко трябва да са дълги?
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Мнениеот Franky » Чет Мар 12, 2009 8:53 pm

Здравейте,имам Duro E от 2005,но имам един проблем.Резбата на механизма за регулиране (вратката) в десния ботуш е смелена и не се върти.Ако някой има някакво предложение как може да се реши проблема моля да сподели. :)

ето снимка : http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2090 ... 421238.JPG
Franky
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 5:16 pm
Местоположение: София

Мнениеот DTD » Чет Мар 12, 2009 8:57 pm

Пробвай с тефлонова лента....но не е дългосрочно решение на проблема.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

здр

Мнениеот Snuupy » Чет Мар 26, 2009 12:32 am

Аз имам луфт в Дуро Д,вилката е тунингована с 14ход от там ли идва луфта или просто е от карането? Като е карана на Витоша и по парковете... :dunno:
Shit happens all the time and you learn how to deal with it
Аватар
Snuupy
 
Мнения: 240
Рейтинг: 885
Регистриран на: Съб Мар 21, 2009 11:55 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Мар 26, 2009 1:50 am

"Тунингът" вероятно има заслуга - ако не пряко, то най-малкото за по-бърза поява на луфт.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GreenTeam » Пон Мар 30, 2009 10:11 pm

Искам да спомена мнението си за вилка durod.Вилката е добре като твърдост за мойте килограми-60кг.Работата е доста добра при често смазване и почистване вилката работи перфектно.Не изпълнява целия си ход ,а 125мм.Работата на вилката в сняг е ужасна.Буквално вилката замръзва и не може да се свива.А относно разлуфтването аз проблеми не съм имал,всмисъл не се разлуфтва толкова бързо както някои хора твърдят.В сравнение с конкурентните по цена вилки rockshox dart 2 и RST Rapid Elite вилката е по-добра,поне според мойте наблюдения.
Сега смятам да напиша + и - на вилката.
+
-Ниска цена
-Ниско тегло-1900г
-Сравнително добра работа

-
-Замръзва при студено време
-Нужда от честа подръжка
-Боядисани колове чиято боя
се истърква след около месец
Пловдив-Градът под тепетата
Аватар
GreenTeam
 
Мнения: 128
Рейтинг: 1054
Регистриран на: Нед Мар 08, 2009 9:58 pm
Местоположение: Plovdiv

Re: Важна тема: SR Suntour Duro до 2007г.

Мнениеот Schizophrenia » Чет Апр 30, 2009 1:28 pm

Ами моята вилка и тя е Дуро Е,та 2.5W да слагам и аз.(75 кила)
п.п.Питам за да съм сигурен. ;)
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

ПредишнаСледваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта