Кое да бъде?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 10:50 am

Е, аз имах предвид, че бордюри и дупки има в града, а това е планински велосипед. Нищо повече. Всъщност обаче паветата са си добра настилка за такъв байк, защото всъщност те са най-неагресивната към гумите настилка понеже отдавна са се излъскали до гланц. То е ясно, че няма идеални условия за каране, а да се кара колелото с кола да Витоша си е простотия според мен. Пък и като се изтъркат гумите, ще се сменят. Така е по-добре отколкото да се нацепят с времето неизхабени въобще, защото все пак са консуматив.
Пък за спирането с хидравлики - опит му е майката, но според мен не трябва да се прекалява с ползването само на предната спирачка най-малкото заради вилката, а и за да не се износват само предната спирачка и диск. Като цяло, както и при колите идеята е да се кара така, че максимално рядко да се ползват спирачките при висока скорост и никога да не се "кове". В града това не е лесно, но все пак е желателно, защото едно блокиране на гумите може да бъде много опасно. Важното е че спирачките са хидравлики, което означава, че минимално усилие върху лоста също ги задейства. Просто ще се научих да ги натискаш плавно и лекичко и тогава докато се стигне до блокиране, вече ще си спрял.
Абе, както викат в Самоков по повод ските - "Каране му е майката".
Пробвай го някой път на истинско витошко каране с изкачване и спускане по извита пътека /От Княжево през Бялата вода до Златните Мостове например/ и сам ще разбереш възможностите на байка и твоите. При спускането в началото давай по-леко на завоите и наистина не натискай спирачки в самите завои, а преди тях.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 10:54 am

Сега видях предния пост и понеже вече питащия си избра велосипед, мисля, че като прочете съветите и сам пробва, ще си реши как да спира. Да му пожелаем да се радва на колелото и да опознае възможностите му на макс :beer:
Чакаме отзиви от черно каране.
Пък аз ще ходя да видя как е сцеплението на джапанките ми по морския пясък.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Чет Юли 03, 2014 11:03 am

Аз гумата я вдигам изправен. Точно преди препятствието почти лягам върху кормилото(като за лицева опора примерно) и се изтласквам, след което свивам ръце и предницата тръгва с мен. Имай на ум следните моменти:

-ако ще се качваш някъде, захождаш бавно. Особено, ако като мен не умееш да вдигаш задницата, при висока скорост рискуваш да спукаш задната гума или, след много такива качвания да счупиш я ос, я дропаут. Затова приближаваш бавно, качваш предницата и след това трябва лек натиск, за да качиш и задницата.
-ако ще слизаш, захождаш бързо. Идеята е задницата да стигне ръба, преди предницата да е паднала. Точно преди ръба вдигаш предницата колкото може повече. Задницата минава, слиза и след това с предницата обираш удара. С мека рамка не е толкова важно, но с твърда, ако пъро приземиш предницата, няма какво да абсорбира енергията от удара на задницата.

Надявам се да съм прав и да съм помогнал. Ако не - и аз ще науча нещо от темата :beer:
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот dudelgrincen » Чет Юли 03, 2014 11:16 am

Виктор, разбрах какво си искал да кажеш.
За спирането не си прав - щял да се хаби предния диск и предните накладки ... :lol:
Казах ти как се спира и на теб и на автора на темата. Ако успееш да спреш за по-кратко разстояние с друга техника имаш бира от мен.
Приятно море! :)

Стоянов, ако вдигаш правилно предницата нито ще спукаш задна гума нито ще счупиш ос. Иначе връщането на вилката след сгъване може да помогне малко при вдигането на предницата.
За по-едри препятствия бънихоп-а е полезно умение. В Ютюб има добри видеа на тази тематика. Аз не мога да направя много висок бънихоп, така че в тази насока съвети няма да давам.

С мека рамка не е толкова важно...
Ами ... не. Важно е и с мека рамка. Меката рамка не може да компенсира липсата на умения.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот Stoyanov » Чет Юли 03, 2014 11:21 am

С бънихопа съм запознат теоретично, но още не съм се научил да вдигам задницата - като опитам да натисна задния педал, просто се завърта :D

" ако вдигаш правилно предницата нито ще спукаш задна гума нито ще счупиш ос " - тоест?
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое да бъде?

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 12:29 pm

Аз си спирах добре и в планината и в града с двете спирачки едновременно, но задната с една идея първа и с плавен натиск на лостчетата, макар че всичко става по усет и интуитивно, като ти изскочи отнесена мацка, която си говори по ГСМ-а, не мислиш как спираш, нали /това като карах колело с хидравлики/. Сега си спирам с контра и преден ви-брейк по друг начин и смятам, че контрата е най-великото изобретение в историята на градския велосипед.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Чет Юли 03, 2014 6:17 pm

dudelgrincen написа:Разпространено схващане е, че се спира и с двете. :) Също разпространено е, че трябва да се спира само със задна спирачка, защото предната била опасна (можело да се обърнеш). И двете не са верни. Относно обръщането през кормилото - никога няма да ти се случи, ако модулираш правилно усилието. Има известен риск докато не си свикнал - затова съобразявай скоростта си и пробвай внимателно, а също карай и с каска. Може да потренираш на някоя равна поляна примерно. Постепенно ще придобиеш усет да отпускаш спирачката точно когато задното колело се отлепя от земята. Когато спираш полезно е да изнесеш тежестта назад - така по-дълго време ще можеш да прилагаш предната спирачка преди да вдигнеш задната гума. Така можеш да спреш за минимално разстояние.
Успех!


Благодаря за полезните съвети, ще са ми от голяма полза!
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Re: Кое да бъде?

Мнениеот presledvach » Съб Юли 05, 2014 8:48 am

Благодаря още веднъж на всички за изказаните мнения и опит. Несъмнено разбира се всеки е намерил най-добрият начин за спиране и придвижване с заобикаляне и преминаване на всички възможни препятствия и усложнения в градската джунгла която ни заобикаля а и не само там. Със сигурност в процесът на каране ще се изградят някакви порядки и навици и умения, едно е сигурното обаче, това което научавам от вас ми дава една основа и напътствия за правилното изграждане на стил и умения на каране. Благодаря ви, всичко това е безценно. Това което следва да направя е да карам, да карам и пак да карам, защото само по този начин биха се получили нещата. Следващата стъпка от моя страна ще бъде закупуването на на багажник за кола, за да мога да го пренасям навсякъде, от прочетеното тук видях че всеки си има предпочитания относно типа багажник, разбира се според мен от съществено значение е и каква е колата с която се превозва, какви са условията, какво още се превозва, колко броя байкове се превозват и т.н. За мен най-правилният за момента вариянт е багажникът за таванът на колата, тъй като той по никакъв начин не би променил видимостта на шофьорът назад, както и на възможността другите участници в движението да виждат показаните от него знаци относно случващото се напътя. От опит знам че видимостта и светлините на колата са от съществено значение и навременното им използване и ясна видимост спасяват от по нататъшни инциденти, в това съм се убедил тъй като аз всеки ден преминавам по стотици километри и съм се нагледал на всякакви неща. Разбирасе има и други допълнителни вариянти за превозване с изнесени светлини, но поради все още недобре уредените в закона обстоятелства за тях е възможно да има големи главоболия с някой господа които са решили да си изпълнят поставената им норма или пък просто днес са кисели и ще си го изкарат на някого друг. Поради тези причини за момента съм се насочил към таванен тип багажник и сега чета и събирам мнения кой вариянт е най-добър. За сега съм намерил два вариянта при единият байка седи прав а при другия обърнат надолу. За момента чета, събирам мнения и отзиви и гледам кой би бил най подходящ за мен. За единия който е обърнат имят изисквания към вида на напречните греди, но за момента това не ме притеснява тъй като и тях ще закупувам защото все още нямам. Както казах събирам мнения защото при всяка кола е различно, а при мен се оказа че трябвало да слагам и някакви си приставки първо за да се захванат гредите отгоре, съобразено с извивката на тавана на колата, за съжаление не съм виждал някой с такава кола и багажник отгоре, иначе щях да го спра и попитам за отзив от него. Колата е Опел Инсигния седан, ако някой има отзиви от ползвател с такава кола ще съм му много благодарен, планирам освен моя байк там да се возят и но жената и на детето също затова и оглеждам все още. Благодаря ви още веднъж, че май се поулях този път с писанията. :beer:
presledvach
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Нед Юни 22, 2014 9:16 am

Предишна

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта