Последното трябва да им го предложиш.
Иначе, почваш да ме развеселяваш все повече, като чета написаното от теб. Не ти се присмивам на въпросите, но граматиката ...
Никой не се е родил научен, а повечето поназнайваме туй - онуй от личен опит и контузии, обаче и ти си тръгнал натам с твоето старо колело и 50км/ч по надолнището. От терасата ще вдигне още повече.
Сега - сериозно:
Седалката трябва да е твърда за големите разстояния или няколко часово каране. Меката седалка е смърт за задника при повече колоездене. Ако не си го усетил по себе си, значи нищо не си карал.
Което и от 2-те да избереш, усилието минава през аналогични спици, нипли и главини, само дето на МТВ-то гумите са по-балонни и ако ги караш с нормално за тях и твоето тегло налягане, ще омекотяват малко по-добре. Ти обаче (като мнозина други) ще ги наблъскаш на 4 атмосфери, защото ще караш предимно по асфалт (и ще искаш да хвърчиш), а това ще ги износи бързо, понеже гумите са за оф-роуд и са меки като материал, за да имат добро сцепление с почвата.
Вилките са различен тип и клас, а в случая и различни марки. Да, "Рощока" е по-добра.
Почвам да си мисля че и двете колелета не са за теб. Не че ще се разскърцат от 110 кила (оставот още 20 резерв). Има специални серии за едри колоездачи и може би ще си по-спокоен с нещо такова:
http://www.crosscycle.com/en/catalog/xx ... 9-250.html Доста от компонентите му са преоразмерени и е създадено за масивните люде от северна Европа. Като наличност не е лесен за откриване, но примерно тук:
https://www.get.bg/cross-velosiped-28-p ... l-trekking Не те агитирам за него (може да ти се стори пенсионерско), но обмисли и този вариант.