Избор на велосипед с мека рамка

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот revolution » Пон Мар 19, 2012 9:40 pm

Здравейте!
Помогнете с избора на велосипед с мека рамка, като изискванията към него са следните.
Да е сравнително лек. От многото четене разбрах, че твърдите рамки са доста по-леки, но имам такава и не ми върши много работа. Трябва да го вдигам в асансьора и да прескачам мантинела (знам, че не трябва, но се налага)
Да е долу-горе здрав. Няма да се използва за някакви екстремни преживявания. Основен проблем на сегашния е, че не понася добре варненските дупки. Ще бъде натоварен с постоянна допълнителна тежест от около 10-12гк. Като 5-7кг ще са на рамката, а останалите в предната капла :) .
Да е удобен за градско каране. Предимно за това ще се използва. Освен градско, ще ходя на работа с него. На път за работа минавам през асфалт, черен път, който е набразден,едър пяск, но много се потъва в него, участък в горичка, който често е кален, защото дърветата задържат доста продължително влагата. Цялото разстояние е малко, около 3-4 километра, като 30-40% са асфалт. Освен градското и пътя за работа, обмислям и леки преходчета по черно.
Цена около 250лв за по-бюджетните или до 500лв за нещо от сорта на Драг Ф4, като става дума за втора ръка велосипеди.
Сега накратко за идеята. Ще го преобразувам в електрическо. Затова ще е допълнително натоварен, както вече споменах с няколко килограма. Аз съм 70-71кг и мисля, че няма да е проблем допълнителната тежест. Относно размера на рамката при ръст от 178см май 18" е най-добре, но и 17", както и 19" също ще са ми удобни. Миналото лято си преобразувах колелото в ел., което е твърдо отвсякъде, но на няколко пъти щях да падна, след като бях изхвърлен от колелото при преминаване през неравности. Къде на магия, къде на фантазия успях да се закрепя.
revolution
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 14, 2011 12:17 am

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот Bolverk » Пон Мар 19, 2012 10:26 pm

Първо това:
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=80672
Второ:
Електрическо - Защооо ? Да не би 3-4 километра да са непосилни ? Или пък си в толкова прекрасна физическа форма, че малко тонус сутрин, ще ти я развали ?
И Трето:
Не няма да ти предложа велосипед, който да обезобразиш.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот revolution » Вто Мар 20, 2012 7:32 pm

Първо - чел съм го няколко пъти, но това означава ли че като нямам 1500 лева и нагоре, да не си купувам колело?
Второ - През повечето време не са ми проблем 3-4 километра (в едната посока), но много изморен, непоносима жега, малко багаж и 3-4 километра само нагорнище си казват думата. Освен това, както казах, ще се използва предимно градско, т.е. трябва ми заместител на колата.
Трето - като няма, няма. За теб обезобразяване, а за мен подобряване. Видях в една друга тема в която се прави сравнение с коли и мотори :) , та да не остана и аз по-назад. Това "обезобразяване" няма да е повече, отколкото да сложиш газова/метанова уредба на автомобил.
revolution
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 14, 2011 12:17 am

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот Ozzie » Вто Мар 20, 2012 8:10 pm

Градски, 'що си мислиш, че велосипед с мека рамка не би те хвърлил? :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Вто Мар 20, 2012 10:00 pm

Ozzie написа:Градски, 'що си мислиш, че велосипед с мека рамка не би те хвърлил? :)

Аз тези дни точно направих падане тип "човка" минавайки през бордюр, задното окачване изстреля задницата нагоре.
Из София си карам около 40 км дневно, не влача акумолатори по стълбите, не се потя да въртя невъртимата главина като свърши тока...
Евтина мека рамка, допълнително тегло и електрофикацията не е решение !
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот revolution » Сря Мар 21, 2012 7:41 pm

Ozzie няма невъзможни неща. Разбира се, че когато рамката е снабдена с амортисьор, който представлява само пружина, много е вероятно това да стане. Силата и скоростта на свиване ще са равни на тези на разпъване поради пренебрежимо малките съпротивления в осите на окачването. Вероятно дори и да имаш по-висок клас, едва ли е пак невъзможно. Поне засега не може да ме убедите, че е еднакво комфортно да караш твърда и мека рамка. При сегашното колело компенсирам твърдостта му, като стоя изправен/на педалите, но това решение не му устройва за по-дълго колоездене.

^_WhitE_DeMoN_^ карал ли си някога такова колело?

Пак леко сравнение с автомобилите. Всички ли тук карате висок клас автомобили? Няма смисъл да си давате парите за евтини коли, по-добре си купете висок клас мотори. Евтините коли бързо ще започнат да ви създават проблеми. Освен това не им слагайте никакви допълнителни неща - газово/метаново, спойлери и др., защото ще ви докарат допълнително тегло. Не правете никакви модификации с цел подобряване на мощността, намаляване на разхода или повишаване на комфорта - това не е решение. :)
revolution
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 14, 2011 12:17 am

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот Ozzie » Сря Мар 21, 2012 10:39 pm

@revolution
Отиди в "Метро", "Кауфланд", "Карфур" или който и да е друг магазин за хранителни стоки и си купи първия велосипед с мека рамка с цена между 300 и 400 лв. Качеството им е долу горе еднакво, работата също, така че няма да имаш нужда от насочващи съвети и да си губиш времето по форуми.

Колкото до сравнението с автомобилите, ще ти дам следния пример- колкото и да е скапан един автомобил, поне амортисьорите му са наистина амортисьори, що се отнася до това, че в тялото има масло, клапани през които то циркулира и т.н.
При велосипеди с мека рамка от посочения клас, "амортисьора" (употребявам кавичките съвсем умишлено) е една гола пружина и нищо друго.
Ти би ли карал автомобила си само с пружини? :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Сря Мар 21, 2012 11:01 pm

Моя амортисьор е въздушно-маслен, с настройка на връщането и има огромно съпротивление в ставата на окачването - въпреки това направих най кретенското падане :crazy:
Карал съм такъв, наплитал съм такава главина и какво ли още не - за мен няма нищо по-хубаво от лекия и изчистен велосипед, с възможно по малко усложнения и части за влачене/чупене/поправяне :beer:

Предполагам проблема ти се дължи на допълнителното тегло по рамката, което я прави по-тромава по чукарите, с (евтина) мека рамка положението няма да се промени особено...
Имам сравнително евтино (поради възрастта си) твърдаче, което съм го карал по какви ли не извратени настилки, като се справя по-добре от повечето евтини мекици :dontknow:
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот revolution » Сря Мар 21, 2012 11:55 pm

Ozzie минах през Практикер, който не е хранителен магазин, но не мисля, че се различава от тях, що се отнася до велосипеди. Само като ги погледна тези велосипеди и изгубвам желание за покупка на нов.
Не е вярно твърдението, че колкото и да е скапан автомобила, амортисьорите му са истински. :) Кола с изпуснали амортисьори, се превръща в кола само на пружини. Моята е наполовина такава :) . Смених задните, че бяха изпуснали, но и тези дето ги сложих, не се оказаха някаква по-добра стока.
^_WhitE_DeMoN_^ когато имаш минаване през Варна и време, ще ти дам да направиш сравнение, колко трудно се задвижва колелото без и с "оборудването". Каплата се сменя за по-малко то 1 мин., а батериите на сегашното се свалят за 10 мин. Кеф ти електрическо., кеф ти стандартно. Допълнителния товар се усеща най-много по нагорнищата, но аз тогава най-много използвам ел.подпомагане. :) Проблема не е в колелото, че не се справя, а че аз не мога да се справя :) .

Някой правоимащ да мине с гумата, гъбата, метлата или там каквото ползва за почистване и да премахне тази тема. Май няма да е полезна на никой и няма смисъл да се товари иначе хубавия форум.
revolution
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 14, 2011 12:17 am

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот Bolverk » Чет Мар 22, 2012 12:15 am

Чакай да видя мога ли да ти вляза в автомобилната формулировка на колоезеднето:
Да разгледаме средният пример
- имаш 10 км на ден движение в града.
- имаш избор между 3 коли
1. залепена за асвалта, двувратна, 220 коня спортна кола.
2. Off-road джип който може да мине през всеки терен.
3. 70 коня, 4 врати, комфортна возия - с други думи стандартна кола.
Какво би избрал ?

Да видим как аз ги разбирам тези коли:
1. Страхотна кола, но не мога да и използвам възможностите, поради задръствания и малкото километри, който ще изминавам с нея. По-голям разход на гориво и скъпа поддръжка.
2. Удобно за каране, но неудобно във всеки друг аспект. Не му използвам възможностите, има много голям разход на гориво, неудобно за предвижване в града, намира на място за паркиране и тн.
3. Най-приложимата кола за града. Харчи по-малко и ми излиза евтино.
Хайде сега да го приложим за колелата:
1. Шосеен велосипед - страшен е обаче по българските дупки и за това кратко разтояние просто безсмислен.
2. Планински велосипед - тежък, отнема много сили за опериране с него в градски условия, бавен и изморяващ.
3. Градски велосипед - ами той си е наречен така защото идеята му е да изпълнява точно тази функция. Конфортен и пригоден за града.

Така какво искаш да направиш ти и се опитваш да ти кажем "Браво" на тази ти идея:
Искаш да си купиш превдоджип - тоест да вземеш всичко лошо. Големият размер, големият разход на гориво + често разваляне/поддръжка и остаряла/неработеща технология. И поради това, че ти харчи много (а това най ти бърка в джоба) да му сложиш газова уредба. Което няма обаче да промени другите му минуси.

Преведено за велосипед - опиташ се да вземеш ВПО (ВелосипедоПодобен Обект) при това от псевдопланински тип (понеже са модерни) и понеже той няма да върви (поради тежеста си, неработещото си окачване и сбърканата геометрия), ще се опиташ да го подобриш слагайки му електрическа система. Тя пък на свой ред, ще го направи още по-тежък, окачването навярно съвсем, ще се предаде под непредвиденото тегло ( и без това то само по себе си, ще създава проблеми, но така просто му е в кърпа възано). От друга страна цялото ти слизане от колата, ще се получи малък фарс понеже да ти, ще изхвърляш по-малко газове в атмосферата, но ще налееш още пари в мъртвороден маркитингов продукт + няма да подобриш с нищо собтвеното си физическо състояние.

До това колко смешно звучи 3-4 км. пък дори и изкачване с колело това са 15-20 минути спокоен ход. С други думи това си е прекрасна загрявка и създаване на тонус и събуждане за по-добра работоспособност. Но понеже ти си си решил какво да правиш вече, а за форума ти си поредният, който смята сам да извърви трънливият път на "проба-грешка" просто да заявяваш на всеослушание своето решение - за това има Facebook и други социални мрежи.

П.П. Ако не си разбрал аз съм пълен лайк на тема коли и все пак това не ми попречи да се посмея на твойте примери между кола и колело.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот Ozzie » Пет Мар 23, 2012 8:29 pm

revolution написа:Не е вярно твърдението, че колкото и да е скапан автомобила, амортисьорите му са истински. :) Кола с изпуснали амортисьори...

Искаш сравнение между нови велосипеди, съответно аз пък ти давам за пример сравнение между нови автомобили.
Да не задълбаваме с offtopic-а
:peace:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Избор на велосипед с мека рамка

Мнениеот krach » Чет Апр 05, 2012 10:53 am

До скоро карах един подобен валяк - евтино колело с "мека" рамка.
След 1-2 месеца друсане и изстрелване от седалката поради скапания "амортисьор" натегнах пружината яко така че да няма никакъв ход въпросния амортисьор. Това беше най - удачния да туширам неприятния ефект. ЕДИН от неприятните.
Демек друскането между твърдак и колело с мека рамка-ЕВТИНА, ползата е за твърдака с по - малко друсане.
Прибави нечовешкото тегло
Честите проблеми
И като му сложиш още 5-15 кила незнам какви всевишни сили ще са ти необходими да го преместиш.

Ако ти натъртва задника, по -добре вземи някоя удобна, по - дебела седалка и ще си решиш проблема.

Но да налееш 200-400 лева на вятъра няма смисъл.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта