обръщам се към вас с мобла за съдействие. След като пребих най-накрая задна главина реших да я сменя, но с нея заминаха и доста други неща. Рамката е спринт аполо, беше с шимано венци mf-tz21, ако не се лъжа, 7ца на винт, които си отидоха на мястото в кофата заедно с проклетата главина с конусни лагери. Смених цялата капла с все венци и верига, а после и дерайльора. След консултация в магазина ме убедиха, че модулът на командата на 7 и 8 венеца и същият и мога да карам с командата за 7мацата, без да ползвам един венец. В момента комбинацията е следната:
задна главина формула dc32
венец касета sram pg830 - 11-32
верига sram pc830
дерайльор shimano alivio rd-m410
командата е revoshift за 7 зъба
отпред венците си останаха същите от 7мицата, не ги знам точно какви са, но веригата си ляга плътно в зъбите до долу.
Та проблемът ми е следният и се чудя кое точно не съм улучил - прерових предварително и видях, че на пазара има не един велосипед с комбинация pg830 касета и alivio m410 дерайльор. При мен обаче по някаква причина не се получи точно точно успешно комбинацията. Ползвам 7 от венчетата, без най-големия. Свалих ръководството на аливиото и съм го настроил точно по него - дължината на веригата, крайните положения, ограничителя на ухото, абсолютно всичко. На 4то и 5то венче отзад обаче веригата някак не заствата точно. Видимо всичко е наред, седи в една равнина дерайльорът и венчето, превключва предавките правилно, без забавяне, никоя не се инати. Когато повъртиш известно време обаче и спреш, после особено при по-сериозно напъване при тръгване се получава едно изчаткване и прескачане, все едно веригата не лежи върху зъбите, а се мъчи тепърва да превключва. Прави го понякога само. Другото върви наред. В движение също е добре. Първото нещо, което погледнах беше ухото, имаше кривина, понеже преди време една лоша саксия излезе от храситите и ме блъсна, но си играх едно известно време и го наместих. Следващата стъпка ще е да го сменя май, но за сега мисля, че проблемът не е в него, понеже не се промени работата. Второ нещо беше да разглобя проклетото аливио, защото за нов дерайльор имаше мн. голям луфт при закрепването си към ухото, та го прегресирах и обрах хлабините с 2 шайбички 0.1мм. Сингапурците нещо не са мн сръчни с фината механика. Хлабините изчезнаха, в момента се движи много стегнато и точно, но проблемът отново си е там. Та чуденката ми е - има ли несъвместимост между тоя sram pg830 касета и pc830 верига с останалото шимано чудо, или командата за 7 предавки всъщност има различен модул на опъване от 8цата. Забелязах, че на аливио касетите hg-840-8i и 850 вариантите с 11-32 зъба имат разлика в размерите на колелата, особено средните няколко колелца, както и че при срам касетата зъбите са доста по-рошави (закривени) от тези на шиманото. Ще съм благодарен, ако някой удари едно рамо с идея кое не съвпада точно.
Също ще съм мн. благодарен, яко някой качи една снимка или каже как са разположени колелцата на дерайльора, понеже като виден инженер не си отбелязах и не погледнах, а долното е различно от ляво и дясно и се чудя дали не съм го поставил наобратно.
Позрави,
Ники
пс. Извинявам се, някой зелен ако може да премести темичката във веломеханик, че май не улучих раздела
