Несъвместимост на компненти или 2 леви ръце?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Несъвместимост на компненти или 2 леви ръце?

Мнениеот n_petrov » Вто Сеп 25, 2012 9:01 am

Привет, юнаци,

обръщам се към вас с мобла за съдействие. След като пребих най-накрая задна главина реших да я сменя, но с нея заминаха и доста други неща. Рамката е спринт аполо, беше с шимано венци mf-tz21, ако не се лъжа, 7ца на винт, които си отидоха на мястото в кофата заедно с проклетата главина с конусни лагери. Смених цялата капла с все венци и верига, а после и дерайльора. След консултация в магазина ме убедиха, че модулът на командата на 7 и 8 венеца и същият и мога да карам с командата за 7мацата, без да ползвам един венец. В момента комбинацията е следната:

задна главина формула dc32
венец касета sram pg830 - 11-32
верига sram pc830
дерайльор shimano alivio rd-m410
командата е revoshift за 7 зъба
отпред венците си останаха същите от 7мицата, не ги знам точно какви са, но веригата си ляга плътно в зъбите до долу.

Та проблемът ми е следният и се чудя кое точно не съм улучил - прерових предварително и видях, че на пазара има не един велосипед с комбинация pg830 касета и alivio m410 дерайльор. При мен обаче по някаква причина не се получи точно точно успешно комбинацията. Ползвам 7 от венчетата, без най-големия. Свалих ръководството на аливиото и съм го настроил точно по него - дължината на веригата, крайните положения, ограничителя на ухото, абсолютно всичко. На 4то и 5то венче отзад обаче веригата някак не заствата точно. Видимо всичко е наред, седи в една равнина дерайльорът и венчето, превключва предавките правилно, без забавяне, никоя не се инати. Когато повъртиш известно време обаче и спреш, после особено при по-сериозно напъване при тръгване се получава едно изчаткване и прескачане, все едно веригата не лежи върху зъбите, а се мъчи тепърва да превключва. Прави го понякога само. Другото върви наред. В движение също е добре. Първото нещо, което погледнах беше ухото, имаше кривина, понеже преди време една лоша саксия излезе от храситите и ме блъсна, но си играх едно известно време и го наместих. Следващата стъпка ще е да го сменя май, но за сега мисля, че проблемът не е в него, понеже не се промени работата. Второ нещо беше да разглобя проклетото аливио, защото за нов дерайльор имаше мн. голям луфт при закрепването си към ухото, та го прегресирах и обрах хлабините с 2 шайбички 0.1мм. Сингапурците нещо не са мн сръчни с фината механика. Хлабините изчезнаха, в момента се движи много стегнато и точно, но проблемът отново си е там. Та чуденката ми е - има ли несъвместимост между тоя sram pg830 касета и pc830 верига с останалото шимано чудо, или командата за 7 предавки всъщност има различен модул на опъване от 8цата. Забелязах, че на аливио касетите hg-840-8i и 850 вариантите с 11-32 зъба имат разлика в размерите на колелата, особено средните няколко колелца, както и че при срам касетата зъбите са доста по-рошави (закривени) от тези на шиманото. Ще съм благодарен, ако някой удари едно рамо с идея кое не съвпада точно.

Също ще съм мн. благодарен, яко някой качи една снимка или каже как са разположени колелцата на дерайльора, понеже като виден инженер не си отбелязах и не погледнах, а долното е различно от ляво и дясно и се чудя дали не съм го поставил наобратно.

Позрави,
Ники

пс. Извинявам се, някой зелен ако може да премести темичката във веломеханик, че май не улучих раздела :blush:
n_petrov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 01, 2012 9:11 am

Re: Несъвместимост на компненти или 2 леви ръце?

Мнениеот thepowerofone » Вто Сеп 25, 2012 12:34 pm

Единственото нередно в цялата системата е именно 7-цата команда, без съмнение. Смени я с 8-ца и всичко ще си дойде на мястото, и без това тия Ревошифтове са отврат. Командата е тази, която определя за всяка предавка на каква позиция да застане задния дерейльор. Разстоянията между отделните венци на касетите е различно за 7-ци и 8-ци (не е просто премахнат един венец) и оттам се получава несъответствието.
Относно колелцата - важното е отгоре да е това колелце, което е с метална сърцевина в центъра - това, което е отляво на долната снимка. Дясното на същата снимка пък е обърнато с вътрешната си част (тази, която "гледа" към спиците) нагоре - това трябва да ти подскаже как трябва да стоят 2-те колелца - лявото на снимката е поставено с външната си част нагоре.

Изображение
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Несъвместимост на компненти или 2 леви ръце?

Мнениеот n_petrov » Вто Сеп 25, 2012 1:44 pm

Благодарско,

и на мен така ми се стори, че са ме метнали в магазина и че наистина са различни разстоянията при 7 и 8, но според момчето там уж били едни. Явно там е разковничето. Довечера ще ги измеря реално спрямо седмицата, пък за командата че ще си ходи, ще си ходи, идеята беше да е временно там докато си намеря друга, ама май няма да го бъде. Ще пробвам от някъде да намеря 8ца за проба първо.
Благодаря и за колелцата, правилно съм ги събрал тях :D
n_petrov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 01, 2012 9:11 am

Re: Несъвместимост на компненти или 2 леви ръце?

Мнениеот n_petrov » Нед Сеп 30, 2012 1:18 pm

И аз понеже не обичам да си оставям темите без крайното развитие :P ето какво се получи:

Имах под ръка една верига КМС Z за 7/8 предавки, на около 150тина км, нямаше видими следи от работа. Прегледах я, премерих я, частта, където са и щифтовете е една идея по-широка, с няколко десети може би. Скъсих я на подходяща дължина и я поставих ей така, за пробата. Получи се обаче ефектът "уау".
Първото, което забелязах беше, че може свободно да завъртиш свободното движение назад, дори и на най-краен венец, което със срам веригата не се получаваше. Падаше винаги на някоя друга предавка.
Второто е, че почна да сменя предавките почти мигновено, без никакво забавяне и замисляне.
Третото е, след като покарах последните 2 дни едни 100тина км, няма прескачане, чаткане, пукане, никакви аномалии. Върви гладко и мазно, както си трябва. Разгледах я на всички възможни нормални за каране комбинации и на нито една не се трие странично веригата във венче. 7мицата команда си намества всички позиции правилно.
Защо обаче се получи тази аномалия, и защо чудото което уж го дават за комплект верига/касета не сработи добре в случая нямам никаква идея :dontknow: За сега ще върви така, пък като сложа 8ца скоро пак ще го видя :D
n_petrov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 01, 2012 9:11 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта