Като за начало ще разясня процеса на боядисване за да имаш малко обща култура по въпроса знае ли човек какво го чака
За да държи боята при автомобилите се използва шприц за основа това е така да се каже грунда в автомобилното боядисване, който освен за добра основа служи и за запълването на всички малки язви и дупчици и следи от шкурка и придава глаткоста на повърхноста.
След това се нанася боя основа това е цвета, и накрая се лакира дали с лак мат или лак гланц избор на клиента, но е добре да знаете, че цената е една и съща, защото някои бояджии спекулират с това,че мата е по-скъп, след това се изпича.Лакът съхне и втвърдява до 7 дни за напълно завършване на процеса въпреки, че на 24 час вече е твърд на допир (ако е пекан) в него все още текат птоцеси.
При по- евтините велосипеди се използва същата технология тъй като праховото боядисване е доста по- скъпо като технология.
Дали ще го грундираш преди това и дали ще го лакираш със спрей искам да ти кажа,че резултата няма да е много по-различен.
Това се дължи на начина по който се пръска, налягането с което това става, равномерноста с която се прави и материяла с който това се прави,факта, че никъде по-света все още не съществува технология за професионално боядисване със спрейове е красноречив.
Мисля,че ако дадеш 5лв. за грунд,10лв. за спрей, 10лв. за лак и си играеш сумати време, а накрая резултата е кратковременен няма да си на далавера и доволен да не говорим и за фацата.
За това виж да спазариш някой бояджия за 35-40лв. да ти пръсне рамката и да му се радваш на колелото още2-3год.