Ако държиш на 26-цоловите, според мен по добре дай още 70 лева и си вземи грх 8, защото по си струва откъм компоненти, най малкото вилката се заключва, което си е важно за асфалт и за изкачвания по равен път, спирачките и главините му са шимано, а не тектро и джойтех, а и двете са важен компонент.
При този ти ръст не е ли по-добре 29-цолов.
Сега има ГРХ8 29 цола на промоция от 609 лева и е почти същия като компоненти, но с 29 цолови гуми.
В интерес на истината новите велосипеди на крос с размер 29 и 27.5 цола в този ценови клас са с по-нисък клас компоненти /грх 8 отговаря на старата ГРХ 7, 9 - на 8 и така/.
Еквивалентът на препоръчания от мен грх 8, но в 29 цолов размер е това -
http://koleloto.bg/product/842/cross-27 ... -2014.html Но отново е над 700 лева. За съжаление горчивата истина е, че велосипедите с работещи вилка и хидравлични спирачки и прилични /здрави и качествени/ компоненти са над 700 лева. Останалите го докарват на вид, но това е маркетингов трик.
Разбира се ако си избереш вариант с ви-брейк, той ще е по-евтин, но обикновено при тях и останалите компоненти са по-нисък клас.
А всъщност сигурен ли си, че ти трябва точно планински велосипед. На пазара има и доста хибриди /велосипеди с мека вилка, но 28 цолови гуми/. Те са идеални за градско, но могат да издържат леки черни пътеки.