Избор на велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на велосипед

Мнениеот banlieue13 » Чет Сеп 04, 2014 10:58 am

Здравейте, до сега не съм карал хубаво колело и си нямам на идея какво да гледам. Искам да си взема хубаво колело, което предимно искам да карам из планината - спускане и преходи, но най-вероятно поне през половината време ще е и градско, ако не и през по-голямата част. През изминалите дни доста изчетох из форуми, но все пак не мога да преценя кое да избера, спрял съм се на 4 модела, ще ви благодаря, ако може да ми препоръчате кой да избера или да ми кажете някой друг, ако мислите, че ще е по-добър. Аз съм висок 1.80 и съм около 80 кг. Също не съм наясно какъв размер капли да търся. Бюджета ми е до около 1200 лв. таван, но не знам дали да взема от по-скъпите модели или по-ефтин и да го ъпгрейдна след това. Ето и моделите:

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... Blackwhite

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051--

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... N-G30/12--

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -2013/12--
banlieue13
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 7:04 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Vorac » Чет Сеп 04, 2014 11:50 am

Ъпгрейдването винаги струва повече отколкото ако купиш заедно с колелото. Едно че изхвърляш старата част и две че всяко колело струва по-малко от сумата на цените на компонентите си (защото велосипедните производители пазаруват компоненти на едро).

Моят съвет е да разучиш като начало вилките - колко струва една нова такава за вилката на всяко колело, което загледаш.

След това аз бих държал на спирачки с диск 180мм отпред 160 отзад. Тези, които са със 160мм отпред имат два недостатъка: 1. не е достатъчно за спускане; 2. понеже предната спирачка трябва да се стиска повече, ако предния диск ти е по-голям от задния, еднаква сила върху двете лостчета генерира правилна пропорция на сила върху двете спирачки. http://sheldonbrown.com/brakturn.html

Гледам за задни дерайльори слагат разни SLX и XT гъзарийки, но според мен единствената разлика с по-евтините варианти е няколко десетки грама. Моето Deore дрънчи като слизам с 5км/ч от бордюр! Важно е да е Type2 ако е Sram или Shadow+ ако е Shimano. Но въпреки, че пазарната цена на дерайльорите с тези технологии е съвсем малко по-висока от вариантите без, не виждам никой производител да ги слага.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Избор на велосипед

Мнениеот kobso1245 » Чет Сеп 04, 2014 12:32 pm

Ето още едно като идея- http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... dition.htm
Относно горното мнение за дерайлЪорите-в момента карам ХТ и съм страшно доволен-не дрънчи, да не говорим, че след 1 година каране няма никакви следи по чйнстея(така и не му сложих протектор).
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Избор на велосипед

Мнениеот carmo » Чет Сеп 04, 2014 2:04 pm

Здравей.
Вземи мах. според възможностите си. Тракшъните си струват парите в най-пълна степен, а ръстът ти е подходящ и за двата "уилсайза" стига да намериш правилната височина рамка, така че комай е въпрос на вкус - дали новомодният 27,5" с Шимано или класическият 26" но със Шрам и по-добра вилка.
Успех в избора и наслада от използването.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот victortrt » Чет Сеп 04, 2014 2:49 pm

Вижте и това- http://koleloto.bg/product/705/cross-26 ... -2013.html В този магазин и тракшъна 26 цола е на промоция за 1 209 лева.
Пък относно колебанията ти за размера - няма един верен отговор.
Проблема е, че спускания и градско каране са две различни неща откъм изисквания към велосипеда. Универсален велосипед няма, но 29-цоловите най-се доближават, защото при тях има избор на по-градски гуми, а голямата гума се върти по-лесно в града и по-добре преминава неравностите в планината, но за сметка на по-ниската маневреност /от значение ако се спускаш или изобщо караш бързо в планината - нещо, което и да искат, малко хора могат/.
Макар да не харесвам рам заради ценовата им политика и агресивното отношение на продавачите и собствениците им, свързано най-вече с оплюване на всички други марки /лично мнение/ трябва да се признае, че двата евтини рама 29 и 27.5 цола са доста лекички и са оборудвани с гуми, които стават и за града и за леко черно каране, без да са много добри и за двете. Явно от рам са наясно, че ще им карат колелетата най-вече из София и са взели мерки.
Отделно по-големите гуми споделят работата и натоварването с вилката като резюме мисля, че кроса 27.5 цола е най-верния избор, защото все пак гуми се сменят най-лесно пък и така или иначе да се кара планинско колело в града е еднакво неуместно използване на същото какъвто и размер да са гумите му.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Stoyanov » Пон Сеп 08, 2014 9:37 am

От изброените, според мен, някой от Тракшъните. Иначе, гледайки в какъв клас се целиш - http://bikes4you.eu/index.php/velosiped ... A1ZcWPtuMs Монтьорът, който ми поддържа колелото, кара такъв и е много доволен. http://bikes4you.eu/index.php/velosiped ... A1aWWPtuMs Това ми изглежда добре също. http://bikes4you.eu/index.php/velosiped ... A1aZWPtuMs Тук вече, ако държиш на Деоре и т.н., ще трябва ъпгрейд, но пък лично мен много ме радва рамката. Впрочем, някои части могат още при закупуване да сменят или да ги вземеш допълнително и да продадеш оригиналните на почти пазарна цена, без изобщо да ги ползваш. Качвал съм се лично на такъв Аполон и за мен това е колелото - достатъчно вървежно и сравнително достъпно. Попринцип се предлага и с трите размера на гумите. http://bikes4you.eu/index.php/velosiped ... A1bkmPtuMs Този мислех, че е изчерпан вече, но явно не е. За него съм чувал добри отзиви. Лично на мен рамката ми стои странно - ниска и дълга, съответно стойката е по-приведена, но това е субективно, според пропорциите на тялото и предпочитанията ти. Ако имаш магазини под ръка, обиколи и пробвай всяко, което те е заинтригувало. :beer:
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Mtonchev75 » Съб Сеп 13, 2014 11:52 am

Вземи си май-доброто за този бюджет. Ъпгрейда след това е неизбежен :dontknow: рано или късно....
Спокойно гледай за модел с 10-15% над бюджета, след това иди в магазина и се спазари.
Обикновено по това време ма годината 10% ти ги дават на вратата :beer:
Понеже и аз съм на твоя хал - за сега гледам Драг ТЕ 29ка с монтаж деоре около1300лв, Cube Attention 29ka, Sprint Radical Elite-още няма цена, Cross Big foot- не помня цената, но май около1300лв и доста варианти на РАМ.
Успех и чакаме резултат.
Mtonchev75
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2014 1:30 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот jafiso » Нед Сеп 28, 2014 10:35 pm

Имам преки впечатления от горепосочения traction и модела на drag 29-ка. Според мен най-доброто, което може да се направи е да се видят на живо и да се придобият лични впечатления. За мен моделът на крос за тази цена е страхотен и точния избор, предвид компонентите и е доста под максималния бюджет. Успех! :beer:
Bahur Bike Team
Аватар
jafiso
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Юни 14, 2012 2:36 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот GhettoBlaster » Вто Окт 14, 2014 7:37 pm

Според мен най-удачният избор е последния РАМ (HT.THREE.3) тъй като е с хубави компоненти, а и шините му са по-хубави от тези на кросовете. :beer:
fabienbarel написа:Е тва е дървото на годината :rofl:

Относно Reactor Gladiator :D
Аватар
GhettoBlaster
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Сеп 10, 2013 1:16 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Pencho93 » Сря Окт 22, 2014 9:21 am

GhettoBlaster написа:Според мен най-удачният избор е последния РАМ (HT.THREE.3) тъй като е с хубави компоненти, а и шините му са по-хубави от тези на кросовете. :beer:



Кое му е по-доброто освен каплите примерно от г30 ? имаме Sram x7 10speed за крос, или Sram x5 9 spееd за рам, срам х5 с интегрирана ос за кроса, или най-обикновен курбел s800 на рам, вилка RECON на крос !!! Срещу най-ниския клас хц28 за рам, която е на светлинни години дори от хц30, какво остава да я сравняваме с рекон, avid elexir3 на крос, срещу елексир 1 за рам, май-кроса се оказа колело нива на горе а на почти същата цена. От друга страна пък да погледнем г27 слх, пак същия клас като скорости спирачки и т.н, но имаме хц 30, която пак е доста по-добра от хц28, а в същото време е 300 лева по-евтин от рама, ще прежаля още 20-30 да сложат неръждиви спици и тогава рама си остава само за феновете, които бутат неоправдани пари само заради надписа на рамката. Бая хора гледам по улиците са се обурудвали с някви рамове, където ако бяха отишли при крос щяха да си вземат много по-висок клас колело за същите пари. Drag 29te имам няколко приятели с такива и с изключение на вилката, райдон която започва да пука и да не работи особено добре без дори да е карана сериозно по черни пътища, не след дълго каране, останалото им е супер.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта