Питане относно CROSS S-CAPE

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Пет Апр 03, 2015 8:44 am

Здравейте, дойде времето за ново колело :), тъй като съм се спрял на http://velosiped.bg/cross-s-cape-siv-mat.html ,искам да попитам дали това колело е подходящо предимно за градско каране и по-рядко за планинско(предимно пътечки и планински пътища), като ще се опитам да се включа във "Витоша 100" състезанието, т.е. това ще е най-натоварващото за което ще се използва.

Благодаря!
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот carmo » Пет Апр 03, 2015 9:39 am

Принципно, за "градско" дори е прекалено, освен ако инфраструктурата не е много зле. За планински пътчета и пътечки е ОК, особено за монтажа спрямо цената му, си е много добро предложение. Разглеждай форума, тук вече беше обсъждано viewtopic.php?f=30&t=172439
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Пет Апр 03, 2015 9:55 am

Благодаря за отговора.Прочетох ги последните теми, но аз вече съм се спрял на модела и питам дали ще издържи планински преходи, които ще са не повече от 30 км на ден(около 10 пъти в годината :) ) по пътеки и планински пътища,а за града ще взема подходящи гуми, сега имам хибрид но не мога да го карам в планината, а няма къде да ги съхранявам и двете, затова ще се разделя с хибрида :). Имам възможност да взема cross c20, но мисля че е прекалено за това което мисля да го използвам.
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот carmo » Пет Апр 03, 2015 10:17 am

Ако има начин не продавай хибрида преди да вземеш това МТВ, и не сравниш поведението и на двата по конкретните терени . Ще видиш че принципната разлика между двата типа велосипеди е осезаема, особено ако по-често ще ползваш колело по градски маршрути. Не виждам логика да вземеш планински байк и да му смениш гумите със шосейни. Все ще се намери място за още 1 колело. Имам и от двата вида, и определено хибрида е по-често ползван, заради лекота и мах. скорост на движение, вкл. по черен път и утъпкани пътеки.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот unsigner » Пет Апр 03, 2015 12:09 pm

Чудни са и двете окомплектовки за цената си (S-Cape и C20), купувай според джоба.
Аз преди две години завърших обиколката със друг модел на Крос със сходна на S-Cape окомплектовка.
(Разбира се, винаги може да ти се падне нещо дефектно... така че го покарай няколко седмици, преди да се хвърлиш на голямото каране.)
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот victortrt » Пет Апр 03, 2015 5:35 pm

viking_kn написа:Благодаря за отговора.Прочетох ги последните теми, но аз вече съм се спрял на модела и питам дали ще издържи планински преходи, които ще са не повече от 30 км на ден(около 10 пъти в годината :) ) по пътеки и планински пътища,а за града ще взема подходящи гуми, сега имам хибрид но не мога да го карам в планината, а няма къде да ги съхранявам и двете, затова ще се разделя с хибрида :). Имам възможност да взема cross c20, но мисля че е прекалено за това което мисля да го използвам.

Виждам, че са ме изпреварили, но наистина не бързай да продаваш хибрида, първо, защото може да се окаже ,че ще ти трябва за карания, различни от планински /най-малкото да отидеш до отдалечен веломагазин за части или аксесоари например/. В този ред на мисли какъв е той, че да не става за планина.
Второ продаването на добър велосипед не е изгодно, защото трудно се намират купувачи при цена, която устройва продавача /личен опит - не продадох едно старо градско, направено за бързо и комфортно придвижване и си го оставих за мен след една боя и други шукаритети, но и във форума на 2 или 3 пъти се пуска обява за хибрид Драг Гранд Каньон ТЕ за 700 лева, при положение, че нов е 895 лева/. Та мисълта ми е, че на старо биха купили хора, които искат нещо евтино като абсолютна стойност - 200 - 300 лева. Който има и иска да даде 600-700 за колело, по скоро би ги дал с додаване за ново.
Трето заради 10 карания от по 30 км. да сменяш гу ми ида се лишиш от хибрид не е разумно.
Четвърто, 15 кг. велосипед с 26 цола гуми не е добър вариант за асфалт и град.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Съб Апр 04, 2015 8:12 am

:agree: Напълно сте прави във всяко едно отношение, но наистина нямам място за две колела(и приятелката ми няма да е изобщо доволна от идеята :) ) плюс нейното три. Хибрида за града е по-добрата алтернатива(карал съм и МТБ),но от една година не го карам активно(работя на 5 мин пеш от вкъщи)предимно в парка и до парка, от друга страна искам да мога да се качвам в планината. Модела на хибрида е http://www.djiro-bikes.com/index.php?go ... +Comp+2012 и не мисля че е подходящ за Витоша 100 например :). И още нещо което споменахте да не го продавам, няма да гопродавам ще отиде в провинцията да му се радва баща ми :). Та затова попитах S- Cape става ли за каранията които съм описъл(достатъчно надеждно ли е), защото искам колело за ВСИЧКО и за града и за планината :) и да не се хвърлям на по скъпия C20 при положение, че може и да не го карам активно по предназчение. Благодаря ви за отговорите.
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот carmo » Съб Апр 04, 2015 10:07 am

Според писанията Ти смятам че си наясно с + и - на двата типа и определено твоя хибрид няма кой знае какъв оф-роуд потенциал, та който и от двата МТБайка да вземеш, ще е по-дходящ за "планинско". Ако обаче по-натам ти хареса и искаш по-добро представяне (на байка и твое) С20 е далеч по-боеспособен, докато със Ескейпа ще си участник на олимпийски принцип, но пък и той си има потенциал за надграждане (ако и когато решиш), но общата сума за да го "докараш" до нивото на по-скъпия, ще е повече от "моментната" цена на С20. За в града (с познатите негативи) нямаш грижи, а за гумите - ясно -2 профилирани чифта.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот kobso1245 » Съб Апр 04, 2015 10:58 am

Дали си заслужава екстра цената можеш само ти да си решиш.
Аз карам Грип 130, който си взех точно с мисълта, че не искам след 6 месеца-1 година да правя основен ъпгрейд, и вече 2 години си го карам. В тази връзка допълнителната цена на С-20 би се избила точно в тази си част, защото примерно ако почнеш да караш повече я вилката няма да ти хареса, я спирачки, я нещо друго... А С-20 си има доста добри компоненти(аз моя Грип вече 2 години си го карам и общо взето сменям само гуми и лапи).
S-Cape от друга страна си е страхотна база като за начало и за ъпгрейд и "персонализиране" по-натам, което с твоето каране ще ти свърши работа, но няма как да се прави сравнение с С-20..
Общо взето трябва да си решиш дали ти се дават допълнително парите за едно по-добро и удобно возене, така да се каже, или S-Cape ти е достатъчен..
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот buferato » Вто Апр 07, 2015 5:18 pm

Привет на всички!Използвам темата за да питам дали да купя cross s cape или това: http://www.bagajnik.bg/%D0%92%D0%B5%D0% ... p-924-29er .Кои компоненти са по-добри и заслужава ли си разликата в парите!?Благодаря!
buferato
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 3:06 pm

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот Vorac » Вто Апр 07, 2015 8:45 pm

viking_kn написа::agree: Напълно сте прави във всяко едно отношение, но наистина нямам място за две колела(и приятелката ми няма да е изобщо доволна от идеята :) ) плюс нейното три.



:offtopic:

https://www.youtube.com/watch?v=WPVRU7jSYkQ

How to be a mountain biker:
1. Bike a mountain bike. Don't just buy any bike. Buy a bike that costs more than your car.
2. Now buy five more.
.
.
,
30 And now that your girlfriend has dumped you and you don't have money left for food, go ride your bikes!
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот Vorac » Сря Апр 08, 2015 8:49 am

buferato написа:Привет на всички!Използвам темата за да питам дали да купя cross s cape или това: http://www.bagajnik.bg/%D0%92%D0%B5%D0% ... p-924-29er .Кои компоненти са по-добри и заслужава ли си разликата в парите!?Благодаря!


Айде и по темата нещо.

Феймсет (рамка и вилка): изглеждат идентични. За грипа са ми казвали, че е изключително лека, но се гъне под звеско усилие. Челата не зная как са, но ако грипа е конусовиден, това в моите очи е плюс.
Спирачки: Идентични. Водеят се да нямат модулация, но че са надежни и имат дълъг живот.
Уийлсет: Не ги зная тези Х5 профили (на грип-а), но са малко по-широк, което е яко в планината.
Задвижване: изглежда идентично.
Периферия: Седалката на грипа съм я пробвал и е яка. Ескейпа има по-ширко кормило, което винаги е плюс (можеш да си го отрежеш) освен ако си под 1.65 или никога не караш в гората.
Маса: От къде го изкараха това близо кило разлика при еднакви компоненти, хич не разбвах. Не им вярвам.

Моето мнение: Последния път като чето някакво проучване, изкараха 29ике с 14% по ефокасни на чакълест път. Аз веднъж съм се качвал и не се зарибих. Аз бих направил по едно кръгче с две подобни колела 26" и 29" и после бих си решил. Въпреки че трябва да се празиш от предразсъдъци от порядъка на да не ти е удобна 29ката, защото не си свиканл на големи гуми или пък да вземеш 29ка, защото са модерни.

Забавен факт: каплите на 29ите и на шосейките са еднакъв диаметър, различават се само по балона на гумата.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот lord_chuldarkar » Сря Апр 08, 2015 9:31 am

В локалния дилър твърдят че юбилейните S-Cape и C20 вече не можело да се поръчат, имало много малко наличности и били свършили, някой има ли информация дали това е вярно?
Аватар
lord_chuldarkar
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Пон Апр 06, 2015 10:08 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот victortrt » Сря Апр 08, 2015 11:04 am

buferato написа:Привет на всички!Използвам темата за да питам дали да купя cross s cape или това: http://www.bagajnik.bg/%D0%92%D0%B5%D0% ... p-924-29er .Кои компоненти са по-добри и заслужава ли си разликата в парите!?Благодаря!

Ескейпа е с малко по-добра вилка /един клас нагоре/. Другото е почти 1:1 и разликата в парите според мен не си струва освен ако не си върл фен на 29-ките.
Вилката на грипа не се заключва, което не знам дали ще ти е проблем толкова, но все пак. Причината за разликата в цените е, че грипа е стар модел, една от първите 29-ки на крос, а и като излезе имаше промоции, та беше със стотина лева по-евтин.
Понеже съм карал този модел /грип 924/за кратко, мога да кажа, че нямах особени забележки, но и това ми беше де факто първият и последен "истински" планински велосипед. Открих, че нямам време да го карам по предназначение, карах го основно в града и го продадох почти за колкото го купих. Новият собственик още си го кара със здраве в София.
По принцип гумите му бързо заминават на асфалт, но са добре за черно. Като го сравнявам /по спомени/ със сегашното си градско и хибрид Драг Гранд Каньон ТЕ, определено колелата му са по-тежки, но то е и нормално с тези огромни гуми.
Вилката си работеше приемливо, при изкачвания седнал не пречеше това, че не се заключва, вече при каране прав е ясно, но 24 -те скорости стигат почти всеки баир да може да се качи седнал. Според мен обаче основна заслуга за гладкото возене /каквото велосипедът предлага/ имаха огромните гуми, с които дребните неравности не се усещаха, а големите се минаваха доста по лесно от очакванията.
Според мен грип 924 с едни универсални гуми като например Максис Кросмарк или някакви циклокросови би станал чудесен универсален велосипед, да го наречем "български хибрид", тоест нисък клас мтб, 29 цола с гуми, ставащи за асфалт.
Въпросът е, че цената му вече идва по-висока от тази на други модели със сходна окомплектовка.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Сря Апр 15, 2015 2:23 pm

Благодаря на всички за отделеното време. От днес съм собственик на S-Cape и темата за мен е затворена :)
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот victortrt » Сря Апр 15, 2015 3:52 pm

Е, честито и със здраве да го караш, но как така темата да е затворена, дай отзиви, за да споделиш впечатленията си с тези, които после пак ще питат за същото колело или друго сходно.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот Djani_Varna » Сря Апр 15, 2015 4:20 pm

Честито и от мен.. Много безаваройни километри. И не забравяй да напишеш 2-3 изречения, че братовчед ми искал да си взема S cape и той, пък аз имам познат който след каране по леки пътеки изкриви предната капла...
JackHammer..Emperor
Аватар
Djani_Varna
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1259
Регистриран на: Вто Юли 31, 2012 9:32 am
Местоположение: Около Варна

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот kobso1245 » Сря Апр 15, 2015 10:14 pm

Е стига, де, аз на първия ми Крос, дето беше 350лв и беше с най-долнопробните шини, които съществуват + това, че тогава бях към 105кг и дооста време ми трябваха, за да изкривя задната, какво остава за предната...
Те фабрично са си криви, на мен механикът, който им е на Крос ми беше обяснявал, че не ги центровали ръчно и в резултат кривината беше да не ти казвам каква...
Като се добави, че са нови и им трябва малко време да се напаснат, поне според мен да го носи в официалния сервиз или да си плати в читав такъв(надали ще му вземат повече от 6-7лв/шина) и да си свирка след това.
пс: Друг е въпросът как точно е карано. Аз в мазето още имам един Мавик 317-ка(предна) със зверска подбивка от едно хлапе, дето беше 50кг с мокри дрехи...тааа и тва е вариант.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Чет Апр 16, 2015 9:18 am

victortrt написа:Е, честито и със здраве да го караш, но как така темата да е затворена, дай отзиви, за да споделиш впечатленията си с тези, които после пак ще питат за същото колело или друго сходно.


Карах го само 10-15 км в града, а досега карах хибрид така че е различно :), но е доста приятно за каране нямам никакви забележки освен нещо малко, седалката мисля да я сменя, защото предната част е по-издадена(от колкото съм свикнал) на горе и леко ме убива отдолу и съм свикнал на малко по-малка седалка като цяло :), но това не е недостатак а си е лично усещане :). Едва ли в момента има по-добро предложение от това на пазара, така че който се чуди дали да го вземе, да отиде да го пробва и да го грабва :), разбира се ако има налични, защото в магазина на CROSS тъкмо ги бяха докарали, само ги бяха разопаковали и ги налазиха пред мен се купи един аз взех един, и след мен имаше хора които питаха за C20 -ките или S-cape-a :). Надявам се скоро да имам възможност да го покарам по пътеките на Витоша :)
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Апр 16, 2015 1:54 pm

По принцип би трябвало да можеш да регулираш наклона на седалката. При мен това става с два болта като единия сваля другия качва.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот victortrt » Пет Апр 17, 2015 10:23 am

Да допълня, по всяка вероятност наклонът на тази седалка се регулира по по-тъпия начин - като се развива болта на колчето и скобата, която я държи се мести със зъб- два. Ето това имам предвид - http://koleloto.bg/product/728/kolche-z ... sp-19.html
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот kistbam » Пон Апр 20, 2015 8:46 pm

victortrt написа:Да допълня, по всяка вероятност наклонът на тази седалка се регулира по по-тъпия начин - като се развива болта на колчето и скобата, която я държи се мести със зъб- два. Ето това имам предвид - http://koleloto.bg/product/728/kolche-z ... sp-19.html

Потвърждавам. Точно така се настройва.
Имам колелото от 2 седмици и вече направих 3 карания и 100-тина км. Колелото е пълно ПРО. Да малко е по тежко от ZX3 примерно (с него съм сравнявал). Но спирачките спират супер сравнено със старите ми V-brake (старото колело) . Кормилото е супер, малко по-широко. А най-съм очарован от превключването. Има моменти в които въобще не чувам как сменя скоростта. Единствения минус който откривам засега е чукане във вилката при рязко спиране с предната спирачка. Мисля че не е нормално, но ще попитам за това като отида да ми го сервизират.
kistbam
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 8:52 pm

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот viking_kn » Вто Апр 28, 2015 1:35 pm

След 100-120 км градско каране, започна S-CAPE-а да скърца някъде(струва ми се че е от централното, но изобщо не съм сигурен :) ) като го напъна на 23-22 скорост и скоро ще го карам до сервиза, на някой да му се е случило нещо подобно и да се притеснявам ли :)
viking_kn
 
Мнения: 44
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 10:00 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот victortrt » Вто Апр 28, 2015 1:59 pm

Най-добре е да се види в сервиз, хем е и в гаранция. Понякога новите колела се налага след известно каране да се позатегнат.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Питане относно CROSS S-CAPE

Мнениеот Stoyanov » Вто Апр 28, 2015 4:29 pm

Обикновено нов велосипед след 100тина километра се кара в магазина за донастройване :)
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта