1. Ще започна с храната - виж първите постове и особено тези на carno в твоята тема -
viewtopic.php?t=170094. Там май ти обяснихме, че предимно за шосе са други велосипеди и редица други неща за предавки и т.н.
2. Имаш планински велосипед, направен /добре казват/ точно за каране в планина и по пресечени терени. Това значи, че рамката му е тежка и здрава, каплите и гумите са широчки, а предавките са за пресечен терен.
3. Ако на най-тежка предавка по асфалт не можеш да въртиш по-бързо, смени гумите.
По твоите въпроси:
- Тясна и тънка гума няма да му седи хубави предвид широката рамка и капли, но и може да не стане /заради каплите/;
- С по гладки гуми при равни други условия ще има разлика в скоростта;
- Колко трябва да са широки е въпрос само на твой избор - колкото по-тесни, толкова по-бързи, но може да не станат на каплите и е грозно; по-широки - по-красиво, но по-голямо съпротивление /не е задължително, зависи от грайфера и шарката/.
- марките за хубави гуми са много, но посочения под въпросите бюджет обезсмисля изреждането им /по-скъпи са/
Според мен ти трябва нещо универсално като това -
http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... 9-50-559-0 С него можеш едновременно ка караш по шесе и по черен път, което си е по-добре отколкото да си само с асфалтови гуми, които на черно няма да ти вършат работа.
Не съм наясно с цената, аз купувам от техни дистрибутори в София гуми за детски и моя велосипед по около 20 лева за гума.
Вече ако не те мързи да сменяш постоянно гуми, да настройваш спирачки и скорости, виж и градските им предложения, има 26 цолови, като клекнеш и ти излиза размера в мм, търсиш 559 втора цифра -
http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... -tour-trek, модела кобра е изцяло грядски ориентиран, евтин и т.н., флаш са трекинг гуми с акцент на шосето, но стават за черен път, а уолрус както там се казват са по-тежички /съответно дебели и здрави/ и са трекинг гуми с акцент на каране по черен път.