Кое от двете...?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Кое от двете...?

Мнениеот BG-Velo » Вто Дек 22, 2015 10:33 am

Здравейте! Както виждате нов съм във форума, но не и в колоезденето. Откакто се помня винаги съм с колело. Колоезденето е нещо страхотно (меко казано) за мен. Карането на колело ме зарежда с положителни емоции и... всъщност какво обяснявам, сякаш не знаете какво е чувството? :D

И така... харесал съм си два велосипеда "Драг" и "Реактор" - може би мнозина от вас веднага ще отхвърлят "Реактора", но все пак ще попитам. Като за начало ще кажа, че колелото ще се използва за каране предимно по асфалт и по-рядко или при необходимост по черни пътища. Ще се използва за изкачване и спускане, така, че от значение е теглото и частите, от които е направено колелото - предполагам, че някои части са по-подходящи за изкачване т.е. улесняват изкачването, но за това трябва вие да се изкажете, понеже относно частите не съм много компетентен.

Между другото висок съм 168см - каква рамка е подходяща за мен?

А ето и характеристиките на "Реактор"

Рама: алуминиева, hard-tail 26"
Вилка: RST CAPA ML 80mm 26" w/Lock Out system
Спирачки: V-brake Shimano BR-M422
Курбели: Shimano FC-M311-L, 170MM, 42X32X22T
Зъбен блок: Shimano CS-HG41-8
Превключватели: Shimano 8 speed ST-EF51 L/R
Преден дерайльор: Shimano FD-M360, ACERA
Заден дерайльор: Shimano RD-M360
Капли: AERON, 26" алуминиеви, двойностенни
Гуми: KENDA Slant Six 26x2.10
Височина на рамата: 457 mm (18”)(М)


А това е за "Драг"


Рамка

Размери: 13", 16", 18", 20", 22"
Тип: Drag ZX-4, A6+
Вилка: SR Suntour XCT-P-MLO, амортисьорна

Капли

Гуми: Schwalbe Smart Sam KevGuard 26x2.10
Шини: Алуминиеви, двустенни
Спирачки: Shimano BR-M422, V-образни

Механизъм на движение

Команди: Shimano Altus SL-M310, 24 скорости
Преден дерайльор: Shimano FD-M190
Заден дерайльор: Shimano Acera RD-M360-SGS
Курбел: Shimano Tourney FC-M171, 42/34/24 зъба, 170 мм
Венец касета: Shimano CS-HG31-8, 11-32 зъба
Педали: Алуминиеви със светлоотразител

Други компоненти

Ръкохватки: Shimano BL-M421
Седалка: COX Strike Pro
Колче за седло: COX Stout 31.6/300mm
Кормило: Cox Rise Baar, 680 мм
Лапа: Cox, алуминий 6061, 31.8 / 110 мм
Чашки: VP Components A42E, 1-1/8"
Тегло: 13.4 кг.
BG-Velo
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 21, 2015 9:35 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот carmo » Вто Дек 22, 2015 5:02 pm

Здравей.
Уводът Ти "грабва внимание" с любезност и стил (за което адмирации), но изложението е объркващо. При този ръст (и опит с колелетата) вече може да се огледаш и за друг тип велосипед, по-подходящ за шосе (вместо МТВ). Ако имаш бюджет -сподели го -ще е полезно за желаещите да Ти отговорят, но най-удобно за преценка е просто да пускаш линкове към конкретните модели. Не винаги компонентите (които са сменяеми) са най-важното нещо. Все едно да питаш кое от двете Ти гаджета по ни допада, написвайки данните им (кръвни групи и литраж, обем на белите дробове, дължина на ходилата, брой пръсти, и т.н.), без да пуснеш снимки. Надявам се схвана и ще можем да Ти помогнем. Не че от копнатите откъслечни спецификации не е ясно що за велосипеди си гледал, но просто си дай шанс да получиш по-добри предложения. :agree:
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот BG-Velo » Вто Дек 22, 2015 6:24 pm

Колега carmo благодаря, че ми отговори :) Иначе хвърлях по едно око и на трекинг велосипедите, но не чак толкова, колкото на планинските, но ще прегледам по-обстойно.
Бюджета ми е около 500-600 лв. Принципно като визия едното ми допада повече, но по-важно за мен е качеството на частите таа... затова питам тук :)

Ето и линкове:

http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... &results=3

http://www.balkanvelo.bg/index.php/lang.2 -----> велосипед "Fozo"

Между другото, както знаете има различни курбели 22/32/44 или 24/34/44 или 26/36/44 и т.н. таа... предполагам един такъв 22/32/44 ще е най-подходящ за катерене, заради тези 22 зъба в сравнение с такъв, който е с 26 зъба - поправете ме ако греша.
BG-Velo
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 21, 2015 9:35 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот Илиян_Илиев » Сря Дек 23, 2015 9:37 am

Привет,
а защо не разшириш малко кръга и не погледнеш Спринт Аполон 27,5 с хидравлики? Почти същата е цената, но оборудването е по-добро, а и за асфалт подозирам с 27,5 ще е по-приятно, но това си е мое лирично отклонение.... Конкретно от двата посочени от теб байка бих взел Драг-а.
Ето линк
http://bikesport.bg/bg/products/2171-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4-sprint-apolon-eco-27_5_quot_-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_

ПС
Скот правят някакви промоции в момента ( -20%) може и техните да поразгледаш....
Илиян_Илиев
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Окт 13, 2013 3:45 pm

Re: Кое от двете...?

Мнениеот BG-Velo » Сря Дек 23, 2015 10:07 am

Илиян_Илиев Благодаря за отговора :)

"а защо не разшириш малко кръга и не погледнеш Спринт Аполон 27,5 с хидравлики?" -

Като цяло не съм чувал хубави неща за Спринт, но това в никакъв случай не означава, че не правят качествени велосипеди. Относно хидравликата... преди време бях намерил тема във форума за хидравличните спирачки. От прочетеното разбрах, че се изисква по-често обслужване, спрямо в-брейк, - нужна е и спирачна течност, обезвъздушаване (поне така бях прочел в една тема) - таа... предполагам хидравличните са по-добри от в-брейк, но пък... ми се струва доста сложно това с обслужването. Освен това не знам в какъв период от време се прави това обслужване - течност, обезвъздушаване и т.н.
За механични дискови съм чувал, че са по-лесни за обслужване, спрямо в-брейк, но... това са само слухове, така, че не мога да кажа нищо.

Ще имам предвид мнението ти за Драг-а.
Скот е хубава марка, но доколкото знам не е българска, а аз искам да е българско "кулло" :)
BG-Velo
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 21, 2015 9:35 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот victortrt » Сря Дек 23, 2015 11:06 am

В момента и Спринт/Ферини/Шокблейз също имат намаление в София и Пловдив.
Като цяло според мен по-добре си вземи хибрид или "трекинг" модел, защото те са за асфалт, а и специално тези на Реактор ми се струват доста добре направени.
Но ако заради ръста си препочиташ 26 цолов велосипед, най подходящ за твоите цели е това - http://niko.bike/product/ram-ht1/ - Леко, гумите са за смесено каране, вилката се заключва и все пак е с ви-брейк, но най-вече има размери на рамките.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот carmo » Сря Дек 23, 2015 11:19 am

Ако ти трябват калници и багажник тогава можем да говорим за трекинг, но аз имах предвик крос тип байковете. Те са базирани на тях, но са без въпросните компоненти и са по-спортно ориентирани, а най-важното е че са за смесен терен -асфалтови и черни пътища. Не стават за суров оф роуд заради по-тънките гуми (но с универсален грайфер) и "по-бързите" предавки, но тея - са + за описания от Теб периметър на преобладаващата експлоатация. Просто прецени колко и къде ще катериш и струва ли си заради това да си купуваш джип за града и шосето, та евентуално с него да ходиш някой път за риба? Скоростта при катерене с МТВ на най-късата предавка е по-ниска от пешия ход и е неудобно за каране, ако теренът е стръмен но неравен, така че това не бива да е решаващ фактор -особено ако "катеренето" ще е инцидентно. Виж по магазините и пробвай някой крос/хибрид. Тея двата са примерни, и са около бюджета Ти, но виж и другите БГ марки (при Балкан са в раздела трекинг !). Разгледай и подобни теми във форума.
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html
http://bikesport.bg/bg/products/2197-sp ... %B4%D0%B8_
Иначе от двете питанки Драг-ът е по-добър, но в тоя ценови клас има и други МТВ-та. 1 по-добро и по-евтино: http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html но проучи и други, а идва и коледа -стават чудеса, и може да изскочи някоя "оферта". Само си реши за къде и какво Ти трябва.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот Stoyanov » Сря Дек 23, 2015 12:05 pm

BG-Velo написа:Като цяло не съм чувал хубави неща за Спринт, но това в никакъв случай не означава, че не правят качествени велосипеди. Относно хидравликата... преди време бях намерил тема във форума за хидравличните спирачки. От прочетеното разбрах, че се изисква по-често обслужване, спрямо в-брейк, - нужна е и спирачна течност, обезвъздушаване (поне така бях прочел в една тема) - таа... предполагам хидравличните са по-добри от в-брейк, но пък... ми се струва доста сложно това с обслужването. Освен това не знам в какъв период от време се прави това обслужване - течност, обезвъздушаване и т.н.
За механични дискови съм чувал, че са по-лесни за обслужване, спрямо в-брейк, но... това са само слухове, така, че не мога да кажа нищо.


Спринт имат чудесни модели. Самият аз карам Аполон Елит(един от последните произведени :D) - добра геометрия, прилична вилка, предни и задни скорости съответно Аливио и Деоре, т.е. среден клас, и хидравлики Шимано. И в тази връзка - и аз разсъждавах така за хидравликите, но на Шиманските примерно ме увериха, че обезвъздушаване/смяна на масло ще се налага през година-две, а смяна на накладки - зависи колко агресивно караш. И докато последното важи и за v-brake, то трябва да имаш пред вид, че жилата се разтягат и късат, болтовете се разхлабват и т.н. Има много фактори, които могат да доведат до прекалено намаляне на спирачната сила на v-brake, а при дисковите, особено хидравличните - кофти накладки, кофти дискове или кофти настройки :D
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Кое от двете...?

Мнениеот BG-Velo » Сря Дек 23, 2015 1:42 pm

victortrt - Благодаря за съвета. Принципно бях гледал и на Шокблейз велосипедите, но първо, че не отговарят на бюджета ми и второ, че не са българска марка. Иначе хвърлих око на този Шок - http://bikesport.bg/bg/products/121-sho ... %B4%D0%B8_

Ами всъщност аз май не съм написал, че искам да е нещо, като хибрид т.е. основно ще се кара по асфалт (предимно изкачване), но също трябва да знам, че ако вляза в някакъв черен път (неасфалтиран с леки неравности и камъни тук-там) няма да "издъхне". (Макар, че това лято се спусках по 12км участък само с камъни - големи, а сегашното ми колело е много, много нисък клас и... учудващо не се счупи.)

Относно РАМ, който ми показваш е доста добра оферта - не бях срещал РАМ за 649лв.



carmo - Не не ми трябват калници и багажник - явно аз не съм разбрал и съответно изразил правилно. Колелото ще се ползва основно за катерене, но трябва да знам, че мога да мина и през черен път. Например ако тръгна с някое шосейно колело нанякъде - аз съм ограничен да карам само по асфалт и въобще не мога да помисля за черен път с такова колело, понеже... просто ще се счупи. Иначе виждам, че и ти си за ДРАГ- а. :)

Stoyanov - Благодаря, че хвърли поглед над спирачките. Значи все пак явно не е толкова сложно с хидравлика, колкото го мисля :D Но все пак... предполагам, че ще се спра на тях само ако избраното от мен колело не се предлага с в-брейк, пък кой знае - може като вляза в магазина точно дисковите да ме грабнат :D
BG-Velo
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 21, 2015 9:35 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Дек 23, 2015 2:29 pm

Ферини и Шокблейз са си Спринт. Хидравликите определено си струват а за 800лв можеш спокойно да си вземеш нещо с хидравлики Деоре отзад и ХЦМ/Р вилка. РАМчетата ако ги барнеш на промоция си струват също.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Кое от двете...?

Мнениеот carmo » Сря Дек 23, 2015 3:34 pm

За Драг-а съм ако ограничиш избора си само до първите 2 модела МТВ за които пита в началото. Иначе смятам че ти трябва хибрид -виж и пробвай предложенията ми и огледай аналогични хибриди. Имам 3 колелета - МТВ, градско и хибрид, и с последния съм навъртял най-много км. понеже е универсален байк за градско и разходки сред природата, като не са го плашили и стръмни черни пътища. Не е кой знае какво -пълна Асера и Ви брейк, но си е в оригиналния вид, а вече е на 8 години. Сменял съм само верига, накладките и ръкохватките.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот victortrt » Сря Дек 23, 2015 4:18 pm

Малко и аз внесох объркване. Под "трекинг" и то в кавички имах предвид този раздел от каталога на Реактор, който включва точно хибриди. Хибридите им с твърда вилка изглеждат доста добре и сигурно не са скъпи.
Българската фирма Макском притежава българската марка спринт и италианските Ферини и Шокблейз, но и трите се правят у нас /в Пловдив/. Ферини са по-елегантно и градско насочени, а Шокблейз е за износ и е малко по-висок клас и с по-добро изпълнение от Спринт, но и са на по-висока цена.
Не се наемам да кажа дали винаги по-високата цена си струва, но при намаление от 15 % винаги е добре да погледнеш какви наличности има /вероятно не много/.
Скот също не са лоши велосипеди, но дори и с намалението според мен са по-скъпи от българските предложения за това, което предлагат откъм оборудване /задвижване и вилки специално/. При тях се плаща и за марката /рамката/.
С оглед твоя ръст обаче може да се разтърсиш за останали стари модели на Крос 26 цола с ви-брейк, като например паралакс и тракшън G 27 /26 цола/.
И аз подкрепям тезата, че хибрид е универсалния велосипед за каране за удоволствие навсякъде, защото върви бързо по шосе, а все пак с него можеш да качваш и спускаш, но полека и по оф-роуд пътеки.
На нормален черен път като пътека в гора или парк хибридът върви по-бързо и леко от мтб.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Кое от двете...?

Мнениеот BG-Velo » Сря Дек 23, 2015 4:41 pm

Благодаря много на всички - наистина помогнахте ми. :) Сега ще прегледам насам-натам за хибридни модели - може би наистина това ще е най-подходящо за мен. Предполагам те трябва да са по-леки от планинските - е, може би ще е малка разликата, но, когато катериш всеки грам е от значение :D
BG-Velo
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 21, 2015 9:35 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта