Здравейте колеги.
Пускам темата си в този раздел, понеже знам че е посещаван и от спецовете, а и искам да удържам нещата в поносим ценови диапазон за новият си байк.
Карам отдавна, но не се смятам за гуру. По-скоро френдли юзър с известен опит, но той никога не е достатъчен.
Имам 3 колелета, които не са кой знае какво, но ми служат и угаждат вярно:
Градска мекица 20" (9 speed full Capreo) - ползва се почти ежедневно.
Планински твърдак 26" (HDB 24 speed / U-turn REBA) - ползва се през 30-тина % от уикендите.
Хибрид 28" (V-Brake / SF NCX / 24 speed full Alivio) - ползва се през останалите 70-тина % от уикендите, включително по офроуд терени (горкото)
.
То е най-универсалното ми колело, но както знаем е с компромиси. Пробвал съм "шосейки", но не е моят тип колело, обаче ме блазнеше Фитнес типът (който като оригинална идея е шосейка с право кормило), но има и други несгодни ми неща, та съм замислил нещо - експеримент, но ми трябва консултация.
Твърди алуминиеви вилка и рамка (с вътрешно окабеляване и долно дърпане на FD) от трекинг - заради по-дългата база (чейн стей 450мм). Спирачки V-Brake - просто са по-леки, а и в дъжд няма да се кара. Гуми 700 х 30С - хем тесни, хем дуракоустойчиви. Право кормило и нормална периферия. Мъчи ме трансмисията!!!
Вариант 1.
Първо мислех да е Deore FC-T6010 48/36/26 , FD M-530, касета HG 30-9 (11-32), RD M-592, и команди Deore SL-M590.
До тук (с периферията) го удържам под 12кила, но кривнах от класиката и се питам, дали може да разширя ренджа с някой шосеен курбел.
Вариант 2.
Загледах се в една 105-ица FC-5603 (50/39/30), която ще даде по-висока скорост, а за да катеря мързеливо -отзад 10-ка HG 62-10 (11-36). Та питанката е дали може да се комбинират шосейни и МТВ венци, какви преден и заден апарат биха ги обслужвали и какви команди биха ги управлявали коректно и култивирано. Не искам да "пцуем като гад" на някой баир или да "добутвам хода на шифтинга", та да сработва апарата. Тоест, дали горе цитираното FD M-530 (повдигнато малко по-нагоре по ST ще работи със 105-ицата FC-5603 (50/39/30), какъв RD 10 speed ще обслужва 50 х 11 зъба външно и 30 х 36 зъба вътрешно, и най важното - какви команди (с правилните фиксирани ходове според апаратите) - напомням, ЗА ПРАВО КОРМИЛО?
Първа стъпка ще е естествено тестът дали курбелите на 105-ицата (има от къде да ги взема за проба) ще опират в долните рамена на задния триъгълник на рамката.
Благодаря на всеки комуто казусът се стори любопитен и особено на тези които ми подскажат възможно решение (в което са сигурни че ще работи), с некосмически цени и ако може с линкове?.
Дано да има такова, иначе се връщам в класиката (вариант 1), но ще е жалко да не съм опитал, а бюджетът е ограничен и тайна от фемилито, така че не бива да е "купи тва, па ако не бачка - ОЛХ-а".